Gość Firekage Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Ta, brawa dla BMW za przygotowanie bolidu i strategię. Cały wyścig świetnie, a potem taki klops. Nie wiem jaki był sens wyprzedzania na tym zakręcie, skoro Kubek i tak dochodził Vettela na prostych. Ale przynajmniej warto było wstawać rano, o treningach nie mogę tego powiedzieć. O tym samym napisalem na PCL to mnie zjechano , ze sie nie znam , ze nie umiem czytac , ze nie rozumiem , i ze nie wiem czym jest F1. Ta...zwlaszcza , ze byl od niego sporo szybszy i mogl wybrac np. nastepny - lepszy zakret. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chronicsmoke Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 (edytowane) No mógł jak zobaczyłem w jakim miejscu wyprzedza to krzyknąłem brzydkim słowem, pewnie liczył, że Vettel go puści a tu nie wyszło. No ale nie ma co się bawić w znawców z onetu bo do kierowców F1 to nam dużo brakuje ;) Z resztą F1 to nie szachy żeby nad takimi zdarzeniami dyskutować ;) Edytowane 29 Marca 2009 przez chronicsmoke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojeczny Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Miejsce imo było dobre. Poza tym, Kub dziś pokazał się z innej, lepszej strony. Chciał wygrać. Nie jechał zachowawczo. Jechał na 100%. Tak ma być :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Kubek się spieszył bo mu zależało na 1 miejscu zostały 3 okrążenia do końca wiedział, że Vettel i Button mają problem z oponami do pierwszego Buttona miał chyba 2.5 sekundy straty chciał się jak najszybciej uporać z Vettelem i zabrać się za Button-a. Zresztą sam to później przyznał, że liczył na wyprzedzenie Batona na ostatnich metrach, ale się nie udało bo Fotel pomylił hamulec z gazem :wink: . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trymek Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 No cóż... Kiedy ruszamy ze skrzyżowania autem, bo akurat nasza nasza kolej, mamy zielone itp. nie znaczy, że musimy to zrobić za wszelką cenę np. na pędzącą prostopadle ciężarówkę na czerwonym świetle :wink: Ale to są zapewne niesamowite nerwy, ogromny poziom adrenaliny etc., więc zdarza się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w-u-j-e-k Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 (edytowane) Mam pytanie: W momencie ,gdy Kubica wyprzedzał Vettela, ile brakowało mu do Buttona ? I jak szybko Kubika , odrabiał straty do miejsca 1 ? Dobra ,już wiem po wypowiedzi MasterTab'a.... Edytowane 29 Marca 2009 przez w-u-j-e-k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 2,5-3 sec. na początku tego feralnego okrażenia było coś pod 4 sec. szanse były ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Najlepsze czasy jednego okrążenia w GP Australii: 1. N. Rosberg Williams 1:27.706 2. R. Kubica BMW 1:27.988 3. J. Button Brawn GP 1:28.020 4. S. Vettel Red Bull 1:28.140 5. N. Heidfeld BMW 1:28.283 6. T. Glock Toyota 1:28.416 7. K. Raikkonen Ferrari 1:28.488 8. M. Webber Red Bull 1:28.508 9. F. Alonso Renault 1:28.712 10. J. Trulli Toyota 1:28.916 11. A. Sutil Force India 1:28.943 12. G. Fisichella Force India 1:29.005 13. L. Hamilton McLaren 1:29.020 14. R. Barrichello Brawn GP 1:29.066 15. F. Massa Ferrari 1:29.141 16. S. Buemi Toro Rosso 1:29.230 17. S. Bourdais Toro Rosso 1:29.823 18. K. Nakajima Williams 1:29.923 19. N. Piquet Renault 1:30.502 20. H. Kovalainen McLaren bez czasu Patrząc na te wyniki widać że BMW jest bardzo mocne. Oba bolidy sumarycznie mają najlepszy czas, lepiej nawet od Brawn GP, nie mówiąc o McLaren czy Ferrari. Wychodzi na to, że odpuszczenie tamtego sezonu może się opłacać ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuucOm Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Oj szkoda. Vettel mógł Kubsona puścić a wtedy pewnie byłoby 1 miejsce ;]. Szkoda i tyle - teraz czekamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Black_war Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 A gdyby jeszcze zalegalizowano te dyfuzory... :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Lepiej jakby zdelegalizowano :P Bo wtedy to nie BMW będzie miało problem tylko konkurenci, a przy tak ograniczonej liczbie testów opracowanie nowego tyłu w trakcie sezonu to chyba ciężka sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 gdyby nie dyfuzory to BMW faktycznie nie miało by z kim walczyc , no z Redbullem moze ;) cieszy dobre tempo wyścigowe z czym Mario miał zawsze problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysyn Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 Ale BMW tez przeciez moze takie dyfuzory załozyc na nastepny wyscig?? Czy w trakcie sezonu nie mozna nic modyfikowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ram1rez Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 BMW ma już przygotowane dyfuzory, ale czeka na ostateczną decyzję FIA w tej sprawie, i prawdopodobnie od 3 wyścigu i dresowóz będzie wyposażony w takowe dyfuzory (o ile będą legalne czyli 99,9% prawdopodobieństwa). Mnie jednak zastanawia to, co powiedział Rubens Barrichello że od pierwszego okrążenia dyfuzor został uszkodzony przez inny bolid co oznacza, że samo dzieło Brawn gp jest szybkie i bez dyfuzora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garfield^ Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 skąd te info że BMW ma już gotowy dyfuzor? Bo to chyba nie takie proste włożyć nowy w miejsce starego i jazda. Tył chyba musi zostać przeprojektowany choć nie wiem nie znam sie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 kiedys mowil o tym dr Tajzen :P maja gotowy dufozor, ale go nie uzywaja bo nie wiadomo czy bedzie go mozna uzywac. jak sedziowie go zatwierdza zaczna go stosowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 (edytowane) Siła BrawnGP to nie tylko dyfuzory - widzieliście jak na początku Rubens oberwał w tył (i w dyfuzor) i jechał z uszkodzonym przednim skrzydłem (nawet trącił w koło Raikkonena i odpadł wtedy większy kawałek)? BrawnGP ma po prostu świetnie zbalansowany bolid co widać było po torze jazdy i czasach - pomimo uszkodzeń dwóch najistotniejszych elementów aerodynamicznych utrzymał stabilność :) Sam Rubens wypowiedział się na konferencji, że uszkodzony dyfuzor nie jest jedynym mocnym punktem ich bolidu. W końcu Ross Brawn to nie pierwszy lepszy inżynier. A co do legalności tego rozwiązania - Charlie Whiting nie widzi w tym nic nielegalnego. Projekt bolidu jak i już zmontowany bolid są opiniowane przez FIA - gdyby zobaczyli coś nielegalnego to by groziła BGP dyskwalifiakcja lub start z pitlane gdy wykryto u Toyoty uginający się (ruchomy) tylny spojler. A co do Roberta. Cóż stało się, pech to pech. Ten zakręt nie był może najidealniejszym miejscem do wyprzedzania ale widać, że facet walczy i ma jaja. Potrafi położyć wszystko na jedną kartę - wszystko albo nic. Jest jeszcze jeden powód: miał doskonałe tempo, gdyby długi czas czaił się za Vettelem to by to tempo wytracił i nie dopadłby Buttona. Vettel jak i Button zostali poinformowani przez radio, że Kubica jedzie takim tempem, że realnie może im zagrozić. Koniec z rzemieślnikiem i członkiem pielgrzymki do białej szachownicy. Kierowca wyścigowy powinien być fighterem. Jest początek sezonu - jeśli Robert jest w świetnej dyspozycji, ma lepszy bolid (który odpukać nie będzie się psuł) to ma spore szanse na odrobienie tej straty. Spójrzmy na to jeszcze tak, gdyby Hamilton w zeszłym roku skasował bolid Roberta, a nie Kimmiego to nie byłoby najwyższego pudła tylko pech :wink: Edytowane 30 Marca 2009 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzej Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 a mi sie bardzo podobala akcja Roberta. zawsze pamietalem go jako tego spokojnego, bardzo regularnego i niepodejmujacego ryzyka kierowce. a tu prosze. dobrze ze malezja juz w ten weekend. nie moge doczekac sie robka na podium ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trymek Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 http://f1.wp.pl/kat,101088,title,Zientarsk...,wiadomosc.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 Grimlock wyścigowy ! rajdowy ---> WRC itp. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 ktoś mi może powiedzieć co pokazuje czerwony i niebieski pasek oraz bateria na wyświetlanym zegarze podczas transmisji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 Bateria to KERS. Czerwony to pewnie hamulec, a niebieski? Nie pamiętam już jak było w tym sezonie, ale zwykle to był zielony pasek który wskazywał gaz :wink: pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 Tak gaz i hamulec to zielony i czerwony poziomy pasek. Natomiast "kołowy" niebieski i czerwony pokazuje obroty. Tylko nie wiem dlaczego jeden z nich spada z pewnym opóźnieniem? co on pokazuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 Maksymalne obroty do jakich "dokręca" się silnik :wink: Chyba w tym sezonie, jeśli dobrze zerknąłem, ograniczyli obroty jeszcze niżej :rolleyes: W zeszłym 19k w tym 18k :) pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 Maksymalne obroty do jakich "dokręca" się silnik :wink: Chyba w tym sezonie, jeśli dobrze zerknąłem, ograniczyli obroty jeszcze niżej :rolleyes: W zeszłym 19k w tym 18k :) pzdrZgadza się według nowego regulaminu silnik może się kręcić max. do 18 tys obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 (edytowane) Baricello ledwo co stracil lewa pionowa lotke na przednim spojlerze... wiec to takie wyolbrzymianie. Co do dyfow to ja mysle ze to taka zaslona ze strony brawna. Jedyne co mi sie nie podoba odkad Canal+ nie ma licencji na F1... To to ze formula 1 transmitowana jest w beznadziejny sposob. Przynajmniej dla mnie, od kiedy ogladam F1 (1995), a to juz kupa czasu bo dokladnie w tym samym roku co Canal+ weszlo do polski ogladam zmagania rok w rok i canal+ relacjonowal F1 w najlepiej wygladajacy sposob dla kogos kto ma pojecia o tym sporcie. Brakuje mi tych danych non stop o tym kto ile traci do kogos przed nim, czasow okrazen, kto ile zyskuje lub traci jadac dokladnie za kims. Eh tamte stare dobre relacje. I tutaj jest jedna rzecz zwiazana z KERS. Co daje tym ktorzy ogladaja transmisje i widza wskaznik KERS kogos kto chce kogos wyprzedzic jak nie wiemy kiedy uzywa KERS'u ten ktory sie broni przed atakiem. Ciezko okreslic przez takie bzdury dla mnie jak ktos jest mocny tak naprawde. Edytowane 30 Marca 2009 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaKaR Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2009 Tutaj ładny filmik obrazujący co daje KERS. moim zdaniem mogło by to dawać trochę większy boost wtedy byśmy ogladali częste mijanki, tylko jeden warunek wszyscy obowiazkowo z KERS'em i waga bolidu podniesiona o wage tego systemu. Wyścig bardzo ciekawy przewrót w F1 duży, Ferrari słabiutko, MC też za wiele nie pokazał ale Hamilton sie jak zwykle ślizgnął tak jak z mistrzostwem :D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2009 (edytowane) Tutaj ładny filmik obrazujący co daje KERS. moim zdaniem mogło by to dawać trochę większy boost wtedy byśmy ogladali częste mijanki, tylko jeden warunek wszyscy obowiazkowo z KERS'em i waga bolidu podniesiona o wage tego systemu. Wyścig bardzo ciekawy przewrót w F1 duży, Ferrari słabiutko, MC też za wiele nie pokazał ale Hamilton sie jak zwykle ślizgnął tak jak z mistrzostwem :D.A moze jest po prostu dobrym kierowca , ktory nie boi sie walczyc , co? Startowal z 18 miejsca , to daje do myslenia. Edytowane 31 Marca 2009 przez Firekage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2009 A może pokazał co jest wart w bolidzie który nie do końca jest tak dopracowany jak hybryda Mclarena i Ferrari którą jeździł w zeszłym sezonie :lol: A to, że udało mu się skończyć na takim miejscu to splot nieszczęśliwych wydarzeń :) BTW. Tak sobie analizuję miniony wyścig i dochodzę do wniosku, że F1 to taki dziwny sport w którym dobry bolid to 60% zwycięstwa, dobra taktyka następne 30%, a pozostałe dziesięć to wiadomo :lol: pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 31 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2009 Mówiąc bardzo prostym językiem KERS to takie jakby nitro wielorazowego użytku, które po wykorzystaniu ładuje się podczas hamowania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...