Skocz do zawartości
Ram1rez

F1 Sezon 2009

Rekomendowane odpowiedzi

Rubens wymienił skrzynię biegów (no dla ścisłości - mechanicy mu wymienili :lol:). 5 miejsc do tyłu. Czyżby spekulacje o braku niezawodności zaczynaj się sprawdzać? Chyba za wcześnie na takie stwierdzenie, każdemu coś mogło paść.

Edytowane przez michu98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed nami Malezja,myślę że BrawnGP znowu pokaże pazurki(kwalifikacje wygra Button lub Barichello).Nowe dyfuzory dla BMW,Ferrari i innych to wielka niewiadoma(zadziałają lub nie-brak możliwości przetestowania poza oficjalnymi treningami).Ross Brawn wiedział co robi odkupując team od Hondy,a teraz mamy tego efekty.Jedno jest pewne-będzie ciekawie. B-)

Drugi trening dla Ferrari - 1. Raikonen, 2. Massa. Ferrari raczej jeździło już z dyfuzorem. 3. Vettel. Brawn GP na miejscach 6-7. A Kubica na 17. pozycji.. 'Szybki' Nick zajął ostatnie miejsce..

nikt oprocz williamsa, toyoty i brawn gp nie jezdzi z podwojnymi dyfuzorami. to nie jest takie hop siup, ze skopiuje sie tylek z bolidu brown gp i sie zrobi przeszczep do swojego bolidu i sie zyskuje 0,3sek na okrazeniu. tu potrzebna jest gleboka ingerencja w aerodynamike bolidu. jakis anonimowy inzynier ferrari powiedzial jakies gazecie, ze ferrari aby dostowac bolid do tego dyfuzora potrzebuje przebudowac prawie caly bolid i koszt tego przedsiewziecia szacuje na jakies 20 melonow ojro. ogolnie ta sprawa to kolejna zenada w wykonaniu fia. niesprecyzowane przepisy doprowadzily do calej afery. to ze werdyktu jeszcze nie ma zmusza zespoly do pracowania nad "zapasowymi" wersjami swoich samochodow, co pochlania dodatkowe fundusze i czas. pewnie jakies 5-10 mln euro w plecy dla kazdego z zespolu. a podobno mialo byc tanio i przystepnie. taka to rewolucja finansowa, ze kers to kolejne 20 mln euro w plecy. niepodniesienie limitu wagi bolidu chociazby o wage tego calego kersa i proba forsowania klasyfikacji medalowej to kolejne wyglupy tego cyrku. mimo, ze sezon wydaje sie byc bardzo ciekawy, to cos czuje ze fia to spartoli. zreszta juz to zrobil. trybunal zdecyduje czy brawn gp, toyota i williams beda walczyc miedzy soba o majstra, czy moze beda walczyc z force india o miejsca 7-9

 

a z troche innej beczki to http://www.f1ultra.pl/index.php?option=com...&Itemid=227

ladnie to mclaren rozgrywa. znalazl sobie kozla ofiarnego w postaci dave'a ryana. wszyscy wszystko zwalaja na tego typa, zostal zawieszony i teraz udaja ze wszystko jest cacy. moge sie zalozyc, ze jak cala sprawa ucichnie to ten ryan wroci po cichu do mclarena. nie wierze, zeby pracownikowi z 30 letnim stazem w zespole f1 pozwolono odejsc. szkoda mi tylko hamiltona, ktoremu przyczepia kolejna latke - tym razem oszusta. a prawda jest taka ze on jest tylko malym trybikiem w maszynie zwanej mclaren i zrobil to co musial. a zreszta co innego mial zrobic? wbic noz w plecy swoim najblizszym wspolpracownikom? ta sytuacja nie jest taka prosta jak to co poniektórym sie wydaje. najbaardziej mnie rozbawia jednak whitmarsh. stara sie przekonac wszystkich, ze nie mial z tym nic wspolnego, a przeciez wiadomo, ze caly zespol moczyl palce w tym gownie i on jako szef powinien wziac to wszystko na siebie. najpierw ta sprawa z ferrari, teraz to - ciezkie czasy dla mclarena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż można napisać, widać że BMW dobrze zrobiło odpuszczając sobie tamten sezon dzięki temu mają dwóch kierowców w pierwszej 15 no i wyprzedzili Ferrari i McLarena :lol2: :wink:

BrawnGP i Red Bull pokazują, że z mniejszym budżetem i gorszym zapleczem technicznym można zbudować lepszy Bolid od potentatów takich jak Ferrari czy McLaren, oraz że super hiper komputery BMW nie zastąpią ludzkiego myślenia. O ile po Australii można było się wahać to teraz już widać kto jest w czołówce, a kto znowu będzie robił za ogon.

 

Swoja droga, jak do tej pory nie bylem zwolennikiem iz FIA powinna zakazac dyfow stosowanych przez brawna, toyote i red bulla to po tym co zobaczylem w Q2 szczeka mi opadla i zmienilem zdanie zupelnie. To juz nawet nie jest smieszne, iz zle sformulowany przepis (tak wynika z komentarzy FIA) pozwolil na taki rozstrzal osiagow.

O ile dobrze pamiętam to bolidy Red Bull-a nie mają ani KERS ani dyfuzorów, a Vettel i Webber w ścisłej czołówce. Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na wyniki wazenia bolidow.

 

Swoja droga, jak do tej pory nie bylem zwolennikiem iz FIA powinna zakazac dyfow stosowanych przez brawna, toyote i red bulla to po tym co zobaczylem w Q2 szczeka mi opadla i zmienilem zdanie zupelnie. To juz nawet nie jest smieszne, iz zle sformulowany przepis (tak wynika z komentarzy FIA) pozwolil na taki rozstrzal osiagow.

 

Nie jest to ani przewaga ze wzgledu na pieniadze czy technologie tylko glupie niedopatrzenie legislacji czego juz dawno nie widzialem w F1.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Massa jest dla mnie zagadką. Bolid zawiódł czy niedopatrzenie? Q3 emocjonujące, Robert trochę nisko, ale wychodzi jednak wyższość innych ekip nad BMW. No zobaczymy co jutro nam przyniesie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na wyniki wazenia bolidow.

 

Swoja droga, jak do tej pory nie bylem zwolennikiem iz FIA powinna zakazac dyfow stosowanych przez brawna, toyote i red bulla to po tym co zobaczylem w Q2 szczeka mi opadla i zmienilem zdanie zupelnie. To juz nawet nie jest smieszne, iz zle sformulowany przepis (tak wynika z komentarzy FIA) pozwolil na taki rozstrzal osiagow.

 

Nie jest to ani przewaga ze wzgledu na pieniadze czy technologie tylko glupie niedopatrzenie legislacji czego juz dawno nie widzialem w F1.

Red Bull nie ma dyfuzorów a jest w ścisłej czołówce a jednak się da :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno doświadczenie Brawna daje efekty ale myśle że w ciągu kilku wyścigów ten "ogon" podciągnie pod czołówke i wyścigi będą jeszcze ciekawsze.

Nad dyfuzorami już pracują a to nie tylko to daje szybkość na torze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie jest źle po kwalifikacjach. Ciężko będzie dopchać się na pudło, bo Toyota ma dobrych kierowców i dobrze przygotowany bolid, ale Robert się nie podda. Jak widać cały ten KERS jest (_!_) warty [:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Button Brawn BGP 001-Mercedes – 660,0

Jarno Trulli Toyota TF109 – 656,5

Timo Glock Toyota TF109 – 656,5

Rosberg Williams FW31-Toyota – 656,0

Webber Red Bull RB5-Renault – 656,0

Kubica BMW Sauber F1.09 – 663,0

Räikkönen Ferrari F60 – 662,5

Alonso Renault R29 – 680,5

Barrichello Brawn BGP 001-Mercedes – 664,5

Heidfeld BMW Sauber F1.09 – 692,0

Nakajima Williams FW31-Toyota – 683,4

Hamilton McLaren MP4-24-Mercedes – 668,0

Vettel Red Bull RB5-Renault – 647,0

Kovalainen McLaren MP4-24-Mercedes 1- 688,9

Bourdais Toro Rosso STR4-Ferrari – 670,5

Massa Ferrari F60 1- 689,5

Piquet Renault R29 – 681,9

Fisichella Force India VJM02-Mercedes – 680,5

Sutil Force India VJM02-Mercedes – 655,5

Buemi Toro Rosso STR4-Ferrari – 686,5

 

No i prawie wszystko jasne. Vettel i Webber niewiele maja paliwa dlatego dobrze pojechali w Q3.

Kubek mniej więcej po środku. Alonso może poszaleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Q2 - Omg jakie czasy, jeszcze <1:34 wejdzie ;o !

 

Kosmiczne 1:33:768 ................... buttona

 

Ale nerwy

sprawdzilem sobie. rok temu najlepszy czas w q2 wykrecil kimi - 1:34.188. masakra

 

 

BrawnGP i Red Bull pokazują, że z mniejszym budżetem i gorszym zapleczem technicznym można zbudować lepszy Bolid od potentatów takich jak Ferrari czy McLaren, oraz że super hiper komputery BMW nie zastąpią ludzkiego myślenia.

bolid brawn gp to tak naprawde bolid hondy. wiec bez przesady z tym gorszym zapleczem czy mniejszym budzetem. teraz owszem maja mniejszy budzet i zwalniaja pracownikow, ale caly bolid przygotowala im honda plus mercedes sprzedal uklad napedowy. a red bull biedny na pewno nie jest ;]

 

Swoja droga, jak do tej pory nie bylem zwolennikiem iz FIA powinna zakazac dyfow stosowanych przez brawna, toyote i red bulla to po tym co zobaczylem w Q2 szczeka mi opadla i zmienilem zdanie zupelnie. To juz nawet nie jest smieszne, iz zle sformulowany przepis (tak wynika z komentarzy FIA) pozwolil na taki rozstrzal osiagow.

Nie jest to ani przewaga ze wzgledu na pieniadze czy technologie tylko glupie niedopatrzenie legislacji czego juz dawno nie widzialem w F1.

dyfuzory daja im jakas przewage, ale bez przesady. roznica w q2 miedzy 1, a 12 kierowca to bylo jakies 0,7 sek czego nie widzialem dlugo. w sezonie 2007 roznice byly mniej wiecej tak: ferrari i mclacren, pozniej 0,5sek za nimi bmw, pozniej kolejne 0,5 sekundy toyota, renault, red bull. jezeli i reszta zamontuje te podwojne dyfuzory to bedzie masakra jesli chodzi o roznice. miedzy 1 kierowca, a 16 (pomijam toro rosso i force india) to ile bedzie? 0,5 sekundy? kosmos.

 

a co do bolidu red bulla to maja strasznie skomplikowane przednie skrzydlo. nie wiem jak obeszli przepisy ale wydaje mi sie, ze tu tkwi ich swietna forma. no i jeszcze to, ze renault podgonil z silnikami do reszty.

 

Zobaczymy jutro. Wiadomo, że historia lubi się powtarzać, a przed rokiem Robert też startował z 6. pozycji, a skończył na 2. ;)

kubek zajal 6 miejsce w kwalfikacjach, ale oba bolidy mclair zostaly zdysfalikowane, wiec robert startowal z 4 pozycji Edytowane przez dzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Kubica ładnie, był jednym z najcięższych kierowców w Q3, czyli przeciwnie do tego co było tydzień temu.

 

Brawn GP deklasuje uwzględniając paliwo.

 

Deszcz był by niezwykle ciekawy, myśle że działo by się rekordowo dużo ciekawych rzeczy ze względu na pierwszy taki wyścig nowymi bolidami. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie postawa Toyoty. Oba bolidy zatankowane taką samą ilością paliwa - zjadą w tym samym momencie na tankowanie, czyli jeden będzie czekał... Rozsądniej wydawałoby się nalać jednemu na kółko więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Pytanie teoretyczne - komu zostaje przyznane Pole Position (to statystykowe) jeśli pierwszy kierowca z kwalifikacji zostaje przesunięty w dół w wyniku kary? Zakładam że kierowcy nr 2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie teoretyczne - komu zostaje przyznane Pole Position (to statystykowe) jeśli pierwszy kierowca z kwalifikacji zostaje przesunięty w dół w wyniku kary? Zakładam że kierowcy nr 2?

Kierowca nr.2. Tak samo wygląda sprawa z podium i najlepszym okrążeniem.

 

 

Co do jutrzejszego wyścigu, chciałbym żeby padał deszcz. Chociaż i bez deszczu będzie ciekawie. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierowca nr.2. Tak samo wygląda sprawa z podium i najlepszym okrążeniem.

(...)

Ale jak? Kierowca dostał karę 10 pozycji w dół za poprzedni wyścig i w tym wygrywa PP i oczywiście startuję z 10 pozycji :wink: Fakty są takie, że dalej wykręcił najlepszy czas. Wystarczy zerknąć na tabele http://www.formula1.com/results/season/200...08/results.html czy Vettel jest na 13 pozycji? Nie i nawet brał udział w konferencji po kwalifikacjach :wink: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie postawa Toyoty. Oba bolidy zatankowane taką samą ilością paliwa - zjadą w tym samym momencie na tankowanie, czyli jeden będzie czekał... Rozsądniej wydawałoby się nalać jednemu na kółko więcej.

Na pewno takiego błędu nie będzie.

Różnice są nie tylko w wagach końcowych.

Lżejszy kierowca weźmie na pokład więcej paliwa, a końcowa waga może być identyczna.

Kubika ma na 90% mniej paliwa od nich, a więcej waży jego bolid wraz z nim.

 

PS. A Heidfeld chyba na 1 pit śmiga :)

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno takiego błędu nie będzie.

Różnice są nie tylko w wagach końcowych.

Lżejszy kierowca weźmie na pokład więcej paliwa, a końcowa waga może być identyczna.

Kubika ma na 90% mniej paliwa od nich, a więcej waży jego bolid wraz z nim.

 

Z tego co wiem, to każdy bolid z kierowcą waży 605kg, jak kierowca jest cięższy to ma mniej balastu, a nie paliwa.

Edytowane przez koloboss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to każdy bolid z kierowcą waży 605kg, jak kierowca jest cięższy to ma mniej balastu, a nie paliwa.

Z tego co wiem to najmniejsza waga bolidu może wynosić nie mniej niż 605kg, a ile ważą to swoją drogą.

Po co by się odchudzali ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...