Skocz do zawartości
Kaeres

Do 65tys Zł

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz się z Tobą zgadzam :)

tez sie z nim nie zgadzam stwierdzone empirycznie na moim civie 1.8 140KM

 

moge jechac na 6k obrotow nie przyspieszajac i ciagnie tak samo paliwa jak na 3k

I stwierdzenie moje jest takie - jak sie przyspiesza to ciagnie jak sie nie przyspiesza to nie ciagnie :P

 

a tak btw to od kiedy w automatach jest nizsze spalanie? chyba ze w tych najnowszych sie zmieniło bo w tych co mial mój starty to strach się bać rożnica między manualem jakies 1-3 litry przy benzynie na mieście

Edytowane przez sedzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sedzia, gdy utrzymujemy stałą prędkość, należy jechać na możliwie najwyższym biegu. Przyśpieszać należy raczej zdecydowanie, aby to przyśpieszanie trwało możliwie krótko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez sie z nim nie zgadzam stwierdzone empirycznie na moim civie 1.8 140KM

 

moge jechac na 6k obrotow nie przyspieszajac i ciagnie tak samo paliwa jak na 3k

I stwierdzenie moje jest takie - jak sie przyspiesza to ciagnie jak sie nie przyspiesza to nie ciagnie :P

Zart jakis? :blink: Chcesz mi powiedziec, ze jedac na II z predkoscia 90km/h (a tyle mam przy 6k obrotow) spale tyle samo co jadac 95 na V z obrotami na poziomie ~2600rpm? Sory, ale ja tego nie kupuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki 2 zawory na gar mają nisko ustawiony moment (ok 2500-3000), natomiast 4 zaworki na gaz mają dużo wyżej ustawiony moment obrotowy cos kolo 3600-4200obr/min. 

 

 

 

Moc jest w podobnym zakresie obrotów.

 

Jak chcemy przyspieszać to tylko moment ma znaczenie a nie moc, więc "teoretycznie" diesle są górą. Vmax jest zależny od mocy silnika. Oczywiście masa, przełożenia skrzyni aerodynamik itp mają znaczenie również.  

 

 

 

tez sie z nim nie zgadzam stwierdzone empirycznie na moim civie 1.8 140KM

 

moge jechac na 6k obrotow nie przyspieszajac i ciagnie tak samo paliwa jak na 3k

I stwierdzenie moje jest takie - jak sie przyspiesza to ciagnie jak sie nie przyspiesza to nie ciagnie :P

 

Ciekaw rzeczy piszesz ale to są bzdury. 

 

1. jadąc z wiekszą przędkością obrotową silnika zużycie paliwa jest zawsze wieksze z prostej przyczyny silnik wykonuje dużo więcej cykli. Spalając dużo wiecej paliwa. Coś nie halo 

 

2. po za tym jadąc np 90km/h na II po co piłować tak silnik jak to nie ma kompletnie sensu?? 

 

3. poczytaj troszkę o zasadzie działania silnika spalinowego tłokowego. 

 

a tak btw to od kiedy w automatach jest nizsze spalanie? chyba ze w tych najnowszych sie zmieniło bo w tych co mial mój starty to strach się bać rożnica między manualem jakies 1-3 litry przy benzynie na mieście

Automatem trzeba umieć jeżdzić tak samo jak manualem.  Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcemy przyspieszać to tylko moment ma znaczenie a nie moc, więc "teoretycznie" diesle są górą.

Ustaw sobie diesla np. 2C-E 72KM obok 4E-FE w najsłabszej wersji 75KM i zobaczysz co zostanie w tyle... Wystarczy nawet zobaczyć na suche dane techniczne. Tu wyższy moment nawet nic nie zdziała.

 

No chyba, że chcesz porównywać doładowanego diesla do wolnossącej benzyny, co jest niedorzeczne.

 

Stawiając koło siebie doładowaną benzynę i doładowanego diesla, o zbliżonej mocy, diesel będzie grzecznie trzymał się z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest - tylko problemem jest wzrastające zużycie paliwa przy wyższych obrotach. Najlepiej jeszcze wygląda to na silnikach z turbo gdzie przy niższych obrotach moment jest na tyle duży by była odpowiednia moc.

 

 

Automat super rzecz - niższe zużycie paliwa itd. ... wystarczy tylko o automat dbać (olej wymieniać).

z tym nizszym zuzyciem w automacie sie nie zgadzam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw sobie diesla np. 2C-E 72KM obok 4E-FE w najsłabszej wersji 75KM i zobaczysz co zostanie w tyle... Wystarczy nawet zobaczyć na suche dane techniczne. Tu wyższy moment nawet nic nie zdziała.

 

No chyba, że chcesz porównywać doładowanego diesla do wolnossącej benzyny, co jest niedorzeczne.

 

Stawiając koło siebie doładowaną benzynę i doładowanego diesla, o zbliżonej mocy, diesel będzie grzecznie trzymał się z tyłu.

Dobra ale co od 0-100km/h czy na którymś biegu od 80-120km/h. Sprecyzuj. 

 

 

Poza tym troszkę w swojej wypowiedzi zgeneralizowałem!!! Nie podałem konkretnego przykładu. 

 

Poza tym jak już porównywać do raczje silniki o podobnych mocach. 

 

Poza tym są fajne silniczki diesla co robią benzynkę nawet turbo jak chcą. Sympatycy BMW się na ten temat mogą wypowiadać. 

Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra ale co od 0-100km/h czy na którymś biegu od 80-120km/h. Sprecyzuj. 

 

 

Poza tym troszkę w swojej wypowiedzi zgeneralizowałem!!! Nie podałem konkretnego przykładu. 

 

Poza tym jak już porównywać do raczje silniki o podobnych mocach. 

 

Poza tym są fajne silniczki diesla co robią benzynkę nawet turbo jak chcą. Sympatycy BMW się na ten temat mogą wypowiadać. 

1. Chodziło mi o przyśpieszenie i V-max. Jednak wolnossące silniki wysokoprężne jakieś super elastyczne nie są ;)

 

2. OK

 

3. Podałem przykład 72KM w dieslu i 75KM w benzynie, czyli o bardzo podobnej mocy :)

 

4. Silnik, który kilka lat z rzędu zdobywał nagrody silnika roku, mowa oczywiście o 3.0 B-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Chodziło mi o przyśpieszenie i V-max. Jednak wolnossące silniki wysokoprężne jakieś super elastyczne nie są ;)

Kto stosuje silniki diesla wolnossące i kto to kupuje. No chyba że ktoś chce mieć silnik nie do zajeżdzenia wtedy to może. Koszty ekplotacji sa podobne jak sw silnikach turbo ale brak mocy itp.

 

 

3. Podałem przykład 72KM w dieslu i 75KM w benzynie, czyli o bardzo podobnej mocy :)

Silniczki o małej mocy :] 

 

4. Silnik, który kilka lat z rzędu zdobywał nagrody silnika roku, mowa oczywiście o 3.0 B-)

Tak dokładnie. Silniczek dieselka 3,0 bi turbo. 

 

 

 

Ogólnie ot jestem ciekaw trwałości i niezawodności rozwiązań typu kompresor turbina albo sama turbina w silnikach małej pojemności. Myślę że sporo będzie serwisowanych z racji braku umiejętności użycia takiego silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary, ale kto normalnie myslacy, marnuje kilkadziesiat sekund (pomijam katowanie silnika takimi pomyslami) zeby z 50km/h przyspieszac na 5 do tych zalozmy 100km/h? (...)

Nie o to chodzi czy ktoś jeździ/myśli czy nie. Pytam czy jest regułą w japońcach, że trzeba je kręcić? To ktoś odpowiedział, że wszystkie słabe (małe) auta tak mają. Otóż nie mają, bo taka stara 106'tka jakoś sobie radzi.

 

Może trzeba iść topem tych zaworów i momentu obrotowego, ale tutaj również porównywalnie, swift maks. moment przy 4,2k, a 106 maks moment 3,8k. Oczywiście swift ma ten moment sporo wyższy :? pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi czy ktoś jeździ/myśli czy nie. Pytam czy jest regułą w japońcach, że trzeba je kręcić? To ktoś odpowiedział, że wszystkie słabe (małe) auta tak mają. Otóż nie mają, bo taka stara 106'tka jakoś sobie radzi.

 

Może trzeba iść topem tych zaworów i momentu obrotowego, ale tutaj również porównywalnie, swift maks. moment przy 4,2k, a 106 maks moment 3,8k. Oczywiście swift ma ten moment sporo wyższy :? pzdr

106 sobie radzi bo ma pewnie krótką skrzynię i do tego 8 zaworowy silnik. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótka skrzynia? Hmm... A jak to się ma do prędkości maksymalnej? :? Jak już zdążyłem napisać prędkość maksymalną mają podobną i śmiem twierdzić, że jak jadę te 100km/h to 106 szybciej osiągnie maksymalną niż swift, kurde dziwne :D pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótka skrzynia? Hmm... A jak to się ma do prędkości maksymalnej? :? Jak już zdążyłem napisać prędkość maksymalną mają podobną i śmiem twierdzić, że jak jadę te 100km/h to 106 szybciej osiągnie maksymalną niż swift, kurde dziwne :D pzdr

Krótka skrzynai na I-III biegach potem jest pewnie wydłużona. 

 

 

Swift ma normalna skrzynie z dłuższymi przełożeniami.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś naciągana ta teoria. To po co ładowali do swifta taką skrzynie jak można było władować takie "combo" i elastyczność by wzrosła? Na dodatek jak już mam w tym swifcie te 140km/h to pod górkę ciach!y tak zwalnia, że głowa mała, czasami trzeba redukować, w pugu tego zjawiska nie ma :sad: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem co jest dziwnego w tym, że auto z wolnossącym silnikiem benzynowym nie przyspiesza wgniatając w fotel od 2k rpm...Chyba nie po to odcięcie zapłonu producent ustawia np. na 6.5k rpm zeby jeździć od 1.500 do 3000 obrotów? :E A co do diesli z 400nm...wszystko fajnie na papierze, a na wykresie z hamowni wygląda to zupełnie inaczej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do diesli z 400nm...wszystko fajnie na papierze, a na wykresie z hamowni wygląda to zupełnie inaczej ;)

Piszesz o nierównym przebiegu momentu, momencie na kołach czy inna obserwacja? Tak się składa, że hamowałem 3 samochody i Nm/mocy było zawsze więcej, niż katalogowo (po chipie to już nie wspominam ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja stwierdzam co widze na kompie podczas ustawienia chwilowe spalenie i tego sie trzymam ...

Wiesz jak delikatnie puszcze gaz to tez mi moze pokazac nizsze spalanie przez moment, ale w identyczne spalanie nie wierze, bo to jest raczej niemozliwe. U mnie jest roznica w okolicach 1-1,5 litra, albo i wiecej, przy roznicy miedzy 3000 a 4000rpm, a co dopiero jak wykrecisz na 6000. Oczywiscie najlepiej byloby zrobic test np na odcinku 100km z tempomatem, wrzucic II i jechac z predkoscia 90. Tylko, ze nie wiem czy ktos bedzie chetny na takie poswiecenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moc jest w podobnym zakresie obrotów.

 

Jak chcemy przyspieszać to tylko moment ma znaczenie a nie moc, więc "teoretycznie" diesle są górą. Vmax jest zależny od mocy silnika. Oczywiście masa, przełożenia skrzyni aerodynamik itp mają znaczenie również.  

Skąd się urwałeś ? :blink:

 

MOC to RPM x MOMENT OBR !!!

 

Więc powiedz mi jak to robisz w swoim wozidle że raz masz moc a raz tylko moment obr. .... na postoju (joke) ?

 

Podczas przyspieszania/jazdy liczy się tylko i wyłącznie moc ... która bierze się z aktualnej ilość RPM i momentu obr. Tyle w kwestii silnika ... bo na końcową moc ma też wpływ przełożenie itd.

 

Doładowane Diesle przy tej samej pojemności co doładowana benzyna są w dole pod wzgl. osiągów ... ale koszt jazdy raczej niższe ;)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak delikatnie puszcze gaz to tez mi moze pokazac nizsze spalanie przez moment, ale w identyczne spalanie nie wierze, bo to jest raczej niemozliwe. U mnie jest roznica w okolicach 1-1,5 litra, albo i wiecej, przy roznicy miedzy 3000 a 4000rpm, a co dopiero jak wykrecisz na 6000. Oczywiscie najlepiej byloby zrobic test np na odcinku 100km z tempomatem, wrzucic II i jechac z predkoscia 90. Tylko, ze nie wiem czy ktos bedzie chetny na takie poswiecenie.

no przyjzalem sie dzisiaj dokladnie jest roznica ale nie wielka okolo 2 litrow - ale mity sa najczesciej takie ze jak jezdzimy na wysokich obrototach to mamy spalanie po 15 a jak na 2k to mamy 5... co jest absolutna nieprawda spala wiecej jak silnik jest bardziej przeciazony - przy przyspieszaniu, jazde pod gorke, wiezienie wiekszej masy itd

 

a co do momentu dokladnie jak mowi Kyle

 

przyklad civica 1.8 140KM (moment 174 (4300obr)) i 2.2 iCDTI 140KM (moment 340 (2000obrotow)) - a przyspieszenie do 100KM/h z rożnica 0.2 sek na kożyść diesla a powinno być wg mib 2x większe :)

Edytowane przez sedzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przyjzalem sie dzisiaj dokladnie jest roznica ale nie wielka okolo 2 litrow - ale mity sa najczesciej takie ze jak jezdzimy na wysokich obrototach to mamy spalanie po 15 a jak na 2k to mamy 5... co jest absolutna nieprawda spala wiecej jak silnik jest bardziej przeciazony - przy przyspieszaniu, jazde pod gorke, wiezienie wiekszej masy itd

Na jakiej dlugości odcinku to robiłeS?? 100-200 czy może aż 500m. Obałasz mit ekodrivingu. Poczytaj sobie co tam piszą i najlepeij swój post tam umieść. 

 

 

Poza tym to co podaje komp odnośnie średniego spalania niekiedy solidnie mija się z prawdą. 

 

Najbardziej silnik dostaje po du*ie jak masz IV lub V i obroty rzędu 2-2,5k wtedy się robi masakra. Duże obciążenia na łożyskach silnik jest przelewany, grzeje sie bardziej droga do zabicia silnika :] 

 

Mam Renault megane 1,4e (8zaworów 75KM), jeżdząc dosc dynamicznie kręcąc silnik na każdym biegu pod 4k mialłem spalanie po mieście w granicach 10-11l. Zmieniając technikę jazdy na taka że zmiana biegu przy 2,5k na wyższy mam srednie spalanie w okolichach 7,5-8. Jazda oczywiście po mieście. 

 

 

 

przyklad civica 1.8 140KM (moment 174 (4300obr)) i 2.2 iCDTI 140KM (moment 340 (2000obrotow)) - a przyspieszenie do 100KM/h z rożnica 0.2 sek na kożyść diesla a powinno być wg mib 2x większe :)

 

W takim razie przypomnij mi proszę GDZIE ja napisałem coś takiego?? Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć. 

 

 

A jest ta sama skrzynia biegów, taka sama masa aut itp. Idąc tym tropem ciężarówki z momentem kolo 2000 albo i wiecej Nm powinny mieć przyśpieszenia bolidów formuły 1 albo inawet lepsze. 

 

 

 

Skąd się urwałeś ? :blink:

 

MOC to RPM x MOMENT OBR !!!

 

Więc powiedz mi jak to robisz w swoim wozidle że raz masz moc a raz tylko moment obr. .... na postoju (joke) ?

 

Podczas przyspieszania/jazdy liczy się tylko i wyłącznie moc ... która bierze się z aktualnej ilość RPM i momentu obr. Tyle w kwestii silnika ... bo na końcową moc ma też wpływ przełożenie itd.

 

Doładowane Diesle przy tej samej pojemności co doładowana benzyna są w dole pod wzgl. osiągów ... ale koszt jazdy raczej niższe ;)

Tak jesteś pewien?? Moment obrotowy odpowiada za przyśpieszenie i elastyczność!!!

 

 

Maksymalny moment obrotowy to niedoceniany przez kierowców parametr jednostki napędowej. Tymczasem jego wartość ma bezpośredni wpływ na możliwości przyspieszania i elastyczność samochodu.

zródło: klik

 

Jest to parametr określający charakterystykę silnika. Bardzo często podawany jest w postaci wykresu funkcji obrotów, bądź też jako moment maksymalny dla określonych obrotów. Im bardziej płaski jest przebieg wykresu momentu obrotowego, tym bardziej elastyczny jest silnik.

 

Gdy wzrasta prędkość silnika, wtedy moment obrotowy rośnie do pewnej granicy. Po uzyskaniu takiego poziomu pomimo wzrostu obrotów, wartość momentu zmniejsza się. Rozłożenie krzywej w wykresie momentu obrotowego wskazuje elastyczność silnika podczas przyspieszania w danym zakresie obrotów.

zrodłó: klik

 

Poza tym zapomniałeś ze tak: 

 

1. w dieslach moment maksymalny jesy przy niższych obrotach niż w silniku benzynowym

 

2. po przekroczeniu pewnych obrotów w silnikach benzynowych i diesla moment obrotwy spada. 

 

BTW sprawdz czy podałeś dobry wzór

Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przypomnij mi proszę GDZIE ja napisałem coś takiego?? Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć. 

Jak chcemy przyspieszać to tylko moment ma znaczenie a nie moc,

Nie napisałeś dokładnie "czegoś takiego" ... ale napisałeś coś równie kosmicznego ;) (choć z drugiej strony jak się zastanowić to ... praktycznie jednak TAK :) ) Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przyjzalem sie dzisiaj dokladnie jest roznica ale nie wielka okolo 2 litrow - ale mity sa najczesciej takie ze jak jezdzimy na wysokich obrototach to mamy spalanie po 15 a jak na 2k to mamy 5... co jest absolutna nieprawda spala wiecej jak silnik jest bardziej przeciazony - przy przyspieszaniu, jazde pod gorke, wiezienie wiekszej masy itd

No 2 litry roznicy, a bez roznicy jak podawales wczesniej to jednak....jest roznica. Z 5,5l w takim wypadku robi mi sie 7,5 czyli wzrost o 1/3!! A jak podal kolega mib czesto jest tak, ze komputer jednak zaniza wyniki i realnie sa one delikatnie wyzsze.

 

Najbardziej silnik dostaje po du*ie jak masz IV lub V i obroty rzędu 2-2,5k wtedy się robi masakra. Duże obciążenia na łożyskach silnik jest przelewany, grzeje sie bardziej droga do zabicia silnika :]

Yyy WTF? Serio mowisz czy jakiegos zartu nie zajarzylem? Przeciez 2,5k to najbardziej ekonomiczna wartosc do jazdy, przy takich obrotach powinno sie zmieniac biegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yyy WTF? Serio mowisz czy jakiegos zartu nie zajarzylem? Przeciez 2,5k to najbardziej ekonomiczna wartosc do jazdy, przy takich obrotach powinno sie zmieniac biegi.

Dobrym przykładem na przeciążenie silnika są stare silniki gaźnikowe (w nowych komputer do tego nie dopuści) ... gdzie na skutek za dużego ciśnienia dochodziło do samozapłonu mieszanki (w nie odpowiednim momencie) co doprowadzało do spalania stukowego. Tak więc coś jest na rzeczy. Naprężenia w silniku przy takich przełożeniach też są większe (więc wszystko się rozbija o to czy silnik jest budowany z myślą o takiej pracy czy nie .... czy jest to dla niego optymalne czy nie ....).

 

Co do tej zmiany przy 2,5K ... raczej nie na nowych benzynowych silnikach optymalizowanych na wyższe obroty.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yyy WTF? Serio mowisz czy jakiegos zartu nie zajarzylem? Przeciez 2,5k to najbardziej ekonomiczna wartosc do jazdy, przy takich obrotach powinno sie zmieniac biegi.

Niedopisałem że podczas prześpieszania na IV bądz V biegu jak zaczniesz ostro przyśpieszać z wciśnietym pedale gazu to silnik dostaje po du*ie. Sorry nie dokończyłem swojej myśli. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej silnik dostaje po du*ie jak masz IV lub V i obroty rzędu 2-2,5k wtedy się robi masakra. Duże obciążenia na łożyskach silnik jest przelewany, grzeje sie bardziej droga do zabicia silnika :]

O jakich silnikach mówisz ON, Pb N/A, Pb z turbo ?

Diesli się to nie tyczy, Pb turbo zależy od silnika.

A benzyna N/A miałem przez 8 lat i jakoś silnik nie narzekał na 2-2,5k i V bieg - nawet podczas przyspieszania.

Za dużo czytasz na necie małolatów którzy wymyślają swoje teorię...takie na chłopski rozum.

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakich silnikach mówisz ON, Pb N/A, Pb z turbo ?

Diesli się to nie tyczy, Pb turbo zależy od silnika.

A benzyna N/A miałem przez 8 lat i jakoś silnik nie narzekał na 2-2,5k i V bieg - nawet podczas przyspieszania.

Za dużo czytasz na necie małolatów którzy wymyślają swoje teorię...takie na chłopski rozum.

Przeczytaj mój poprzedni post. Dopisałem że powinno być tak:

 

Jedziesz sobie na V biegu z obrotami 2,5k wciśnij wtedy pedał gazu tak solidnie i posłuchaj silnika jak dostaje po d*pie. Mowa oczywiscie o benzynach niedoładowaanych. Doładowane jak i diesle to już inna bajka.

 

Za dużo czytasz na necie małolatów którzy wymyślają swoje teorię...takie na chłopski rozum.

Hmmmm takie teksty to sobie odpuść dobrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tej zmiany przy 2,5K ... raczej nie na nowych benzynowych silnikach optymalizowanych na wyższe obroty.

Slowo-klucz w mojej poprzedniej wypowiedzi to "jazda ekonomiczna" i takiej tez tyczy sie 2,5k rpm. Sam zmieniam biegi mniej wiecej 3-4k, w zaleznosci od warunkow...no chyba, ze 200m dalej widze jak sie czerwone zapala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...