Skocz do zawartości
termit_tm

Duże I Małe Silniki - Dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Nie do końca dobrze się wyraziłem. Wychodzi te 4l a na dobra sprawę nieraz jest 3.8 po 750 km z czego 100 to miasto.

 

Ja tyle nie wykręce ale tacie się nigdzie nie śpieszy. Auto pali śmiesznie mało jak operuje się odpowiednio gazem.

bez jaj takich bajek to nawet producenci nie wciskają :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak jezdziłem octavią 1.9 to spalanie w trasie ok 4.5l-5l na 100 było ;) ogólnie ludzie mówią że te duże dużo palą ale jak sie umie jezdzić to wcale tak duzo nie spali :) dla przykładu moje bmw 750i L troche ponad 2t wagi a trasa 9-10L a miasto 12-13L oczywiscie o ostrzejszej jezdzie nie mówie bo to inna bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca dobrze się wyraziłem. Wychodzi te 4l a na dobra sprawę nieraz jest 3.8 po 750 km z czego 100 to miasto.

 

Ja tyle nie wykręce ale tacie się nigdzie nie śpieszy. Auto pali śmiesznie mało jak operuje się odpowiednio gazem.

Jaki to silnik dokladnie? Rocznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak jezdziłem octavią 1.9 to spalanie w trasie ok 4.5l-5l na 100 było ;) ogólnie ludzie mówią że te duże dużo palą ale jak sie umie jezdzić to wcale tak duzo nie spali :) dla przykładu moje bmw 750i L troche ponad 2t wagi a trasa 9-10L a miasto 12-13L oczywiscie o ostrzejszej jezdzie nie mówie bo to inna bajka

spalanie 4,5-5 l jest możliwe na trasie przy delikatnej jeździe ale średnie 4 litry jest niemożliwe :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma co się dziwić akurat.

Generalnie opiszę sprawę z własnego "podwórka" czyli fiata Punto II.

Ja poruszam się silnikiem 1.2 8v czyli megaaaa kupa. Ma to 102nm (albo mialo) i 60KM (albo miało). Generalnei rzecz biorąc to w miescie podchodzę pod 10L/100km. Na trasie... z zimowymi oponami będzie 5L. Problem w tym, że silnik 16V mając o 25KM więcej pali średnio pół litry mniej! A po mieście różnica jest jeszcze większa.

I teraz, dochodzimy do jeszcze większego paradoksu. 1.8 z HGT, zmienne fazy rozrządu, 135KM. Przy normalnym uzytkowaniu silnika (a z taką mocą nie trzeba się starać za bardzo ) również wychodzi 10-11L. W trasie ludzie zamykają 7-8L. Mając dwukrotnie więcej mocy i w ogóle taki wyniki są... bez komentarza.

Edytowane przez DaRoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma co się dziwić akurat.

Generalnie opiszę sprawę z własnego "podwórka" czyli fiata Punto II.

Ja poruszam się silnikiem 1.2 8v czyli megaaaa kupa. Ma to 102nm (albo mialo) i 60KM (albo miało). Generalnei rzecz biorąc to w miescie podchodzę pod 10L/100km. Na trasie... z zimowymi oponami będzie 5L. Problem w tym, że silnik 16V mając o 25KM więcej pali średnio pół litry mniej! A po mieście różnica jest jeszcze większa.

I teraz, dochodzimy do jeszcze większego paradoksu. 1.8 z HGT, zmienne fazy rozrządu, 135KM. Przy normalnym uzytkowaniu silnika (a z taką mocą nie trzeba się starać za bardzo ) również wychodzi 10-11L. W trasie ludzie zamykają 7-8L. Mając dwukrotnie więcej mocy i w ogóle taki wyniki są... bez komentarza.

co sie dziwić twój motor musi zużyć wiecej wahy żeby wydobyć moc do poruszenia całej furki ;) a jak już jedzie to sie toczy i mnie spala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubicie Top Gear? Wg TEGO testu 735i E32 pali średnio 25mpg, czyli 9.4l/100km. Dużo? Jeśli weźmiemy pod uwagę 3.5 litra R6 lat 80-tych i prawie 2 tony wagi, to robi wrażenie.. prawda?

 

A TUTAJ dowód, iż spalanie bardziej zależy od stylu jazdy, niż od pojemności silnika - 1.5 R4 vs 4.0 V8. Filmik jest wystarczającym komentarzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma co się dziwić akurat.

Generalnie opiszę sprawę z własnego "podwórka" czyli fiata Punto II.

Ja poruszam się silnikiem 1.2 8v czyli megaaaa kupa. Ma to 102nm (albo mialo) i 60KM (albo miało). Generalnei rzecz biorąc to w miescie podchodzę pod 10L/100km. Na trasie... z zimowymi oponami będzie 5L. Problem w tym, że silnik 16V mając o 25KM więcej pali średnio pół litry mniej! A po mieście różnica jest jeszcze większa.

I teraz, dochodzimy do jeszcze większego paradoksu. 1.8 z HGT, zmienne fazy rozrządu, 135KM. Przy normalnym uzytkowaniu silnika (a z taką mocą nie trzeba się starać za bardzo ) również wychodzi 10-11L. W trasie ludzie zamykają 7-8L. Mając dwukrotnie więcej mocy i w ogóle taki wyniki są... bez komentarza.

DaRoN nie wiem jak ci wychodzi te 10l po miescie

mi nie spali wiecej jak 9l gazu (przewaznie jest 8.5), a korki w kraku sam wiesz jakie :wink:

Edytowane przez greg505

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20KM więcej.

 

130KM.

Wybacz, takie tam po prostu wahania to pominąć można (ot człowiek - żem sobie zapomniał). Swoją drogą, że widziałem wykresy NIE modyfikowanych VFD i jakoś podchodziły pod 134KM.

 

co sie dziwić twój motor musi zużyć wiecej wahy żeby wydobyć moc do poruszenia całej furki ;) a jak już jedzie to sie toczy i mnie spala

Weź, ten silnik jest ŻAŁOSNY. Coraz bardziej męczy mnie jazda nim (a cóż, skazanym jest, bo swojego hajsiwa brak, a to jedyny dupowóz w rodzinie). Samochód jako samochód bardzo lubię, daje dużo frajdy na zakrętach, naprawdę. Choć to nie HGT, to nieraz widzę jak się ludzie Calibrami i innymi Golfami boją tak wchodzić jak ja "swoim". I wcale nie przeginam.

 

DaRoN nie wiem jak ci wychodzi te 10l po miescie

mi nie spali wiecej jak 9l gazu (przewaznie jest 8.5), a korki w kraku sam wiesz jakie :wink:

Swoją drogą, że musimy się kiedys ustawić (będę kręcił spota i DynoDay jak dobrze pójdzie, więc licze na obecność ;)).

Nie wiem jak ja to robię. Może świece już nie dają takiej iskry jak trzeba, może coś innego. Nie mam pojecia. Teraz mam nowy olej, nowe filtry i... stare opony, przez które spalanie może być nawet wyższe. Muszę je zedrzeć po prostu w związku z czym troche ich na asfalcie zostaje.

Zobacze ile mi się uda wycisnać, ale generalnie baardzo dużo to badziewie pali :(

Ja chce swoje HGT :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieraz widzę jak się ludzie Calibrami i innymi Golfami boją tak wchodzić jak ja "swoim". I wcale nie przeginam.

Bo wymienionymi modelami jeździ dużo "miszczuf" prostej - każdy zakręt sroższy niż łagodny łuk powoduje paniczne reakcje, zwalnianie do 80 km/h, jakieś niezrozumiałe manewry. Denerwujące jest to o tyle, że moja puszka słabiutko się rozpędza powyżej 100 km/h i jadąc za takim "miszczem" muszę się napocić, żeby po wyhamowaniu osiągnąć znowu Drugą Podkosmiczną Przelotową, czyli 120 km/h. Ekodrajwing szlag trafia.

A jak wyprzedzę, to potem siedzi buc na zderzaku i wali światłami ze szrotu w podsufitkę :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widziałem wykresy NIE modyfikowanych VFD i jakoś podchodziły pod 134KM

Dobrze dotarty silnik (50k przebiegu lub więcej) ma zawsze kilka KM więcej niż mu fabryka dała. Podkreślam, KILKA :wink: I tak do pewnego momentu, później KM zaczynają się ulatniać aż do remontu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również jeżdżę Punciakiem 2 z silnikiem 1.2 8v. Został poddany kilku modyfikacjom - kolektor 4-2-1 + wolny,zimny dolot , świece (żadnego tłumika sportowego)

Silnik nie jest wysilony z tymi 60 końmi , ma sporą tolerancję jeśli biega o modyfikacje, podobnie miał cc z silnikiem 1.1

W zakrętach potwierdzam ten samochód pozwala na więcej :)

Spalanie w mieście przy normalnej jeździe 7 litów , a w trasie do 5.5 też można zejść.

Przebieg 145k , tylko benzyna, oleje zawsze na castrol i wymiana max co 15k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podajesz link do programu brytyjskiego to trzymaj się ich jednostek. Mała podpowiedź, chodzi o pojemność galona :wink: pzdr

 

EDIT

A tak btw tego filmiku to nie ma znaczenia kiedy się oglądało TG zawsze był taki sam, pomijam formułę ale głównie chodzi mi o sposób prezentowania aut. Gość na filmie = James May :D pzdr

Edytowane przez chemiczny_ali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podajesz link do programu brytyjskiego to trzymaj się ich jednostek. Mała podpowiedź, chodzi o pojemność galona :wink: pzdr

Heh, mój błąd. A dokładniej brak świadomości, że jak zwykle Anglicy są inni od reszty świata i mają swój pogląd na temat "ile to jest galon". Te 2 litry więcej to już nie jest tak różowo, ale i tak nie ma tragedii, bo ten silnik ma swoje lata.

PS. Dzięki za sprostowanie. Nagrodę wysłałem pocztą... ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, że musimy się kiedys ustawić (będę kręcił spota i DynoDay jak dobrze pójdzie, więc licze na obecność ;)).

Bardzo chetnie ;) szczegolnie ze wreszcie zakupilem alusy :lol:

daj znac (ale chyba nie na tym forum ;P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...