Skocz do zawartości
LPKorn3324

S.t.a.l.k.e.r. Call Of Pripyat

Rekomendowane odpowiedzi

Hehehe rozwiazalem juz swoj problem z jakoscia grafiki.

Jednak czesc plikow zrobila sie read-only ;)

Zmiana atrybutow pomogla.

Jeden problem mam nadal, mianowicie przedemna chodzi taki jakby cien.

Dobrze widac to w dzien, jak teren wraz z chodzeniem ciemnieje, i obiekty tez, jakbym rzucal jakis magiczny cien tak do 1/3ekranu gdzies.

Mial ktos podobny problem?

 

A takto gierka swietna, optymalizacja w koncu jakos daje rade.

Nie wywala sie, chodzi w miare elegancko, nawet z wieksza iloscia ludzi/cieni/sunshaftow.

Grywalnosc wysoka, mimo koszmarnego tlumaczenia na angielski ;)

 

Wie ktos skad dorwac klucze otwierajace pojemnik z ciezarowki na moscie?

Maja tam byc pojemniki z gazem do zagazowania pijawek w legowisku.

W transporterach opancerzonych nie ma, albo nie widzialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karaczan - masz może na myśli taki okrąg cienia? Tak jakby nad tobą była chmura, która wokół ciebie rzuca cień? Bo ja właśnie coś takiego mam nie wiem dlaczego, bo wcześniej tego nei było. Chyba nowe stery od nV coś sknociły.

No dokladnie ten sam problem mam ;)

Karta ATI, stery 9.9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie udało mi się rozwiązać tego problemu. Ani zmiana sterów, ustawień w grze, wielkości pliku wymiany nic nie daje rezultatu. Na starszych sterach nie miałem tego jednak teraz jak chciałem zainstalować starsze to w systemie zrobił mi się mix i mam teraz składniki 3 różnych paczek. Nie chce mi się z tym dzis bawić dalej jutro pokombinuję .. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo z tym cieniem otaczajacym do okola , po kilkukrotnej zmianie ustawien Renderowania

zostalem przy Full Dynamic Lighting i problem znikl , widac kolejny babol

oni nigdy juz tego Stalkera niedopracuja ,predzej zrobia nowy silnik z nowymi bledami ;)

 

Dajcie jakies kody na kase bo mnie krew zalewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby działa, nie sprawdziłem:

 

The shadows quality might well be able to be improved - I haven't looked into that yet (the default shadow quality is ok for me for the time being).

 

This is NOT a cut and paste section of user.ltx - ie. you'll need to change or replace only the lines listed.

 

r2_sun on

r2_sun_depth_far_bias -0.0001

r2_sun_depth_far_scale 1.

r2_sun_depth_near_bias 0.0001

r2_sun_depth_near_scale 1.

r2_sun_details on

r2_sun_far 100.

r2_sun_focus on

r2_sun_lumscale 1.

r2_sun_lumscale_amb 1.

r2_sun_lumscale_hemi 1.

r2_sun_near 22.

r2_sun_near_border 1.

r2_sun_tsm off

r2_tf_mipbias 0.

r2_tonemap on

r2_tonemap_adaptation 1.

r2_tonemap_amount 0.7

r2_tonemap_lowlum 0.0001

r2_tonemap_middlegray 1.

 

The tonemap values are not actually part of the shadow fix so are optional to try - I find the values I've got here work well for me to give good lighting quality and nice shadowed vs unshadowed area contrast. Also, r2_tf_mipbias gives clearer and sharper textures out to further distance with values less than zero BUT this also can cause "shimmering" - and conversely values greater than zero can help reduce shimmering.

 

EDIT:

Changed r2_tonemap_middlegray to 1. (this should have been 1 all along - basically, lower values make the game darker/gloomier)

 

Added r2_sun_tsm off - should have included this from the beginning - setting this to on with my other values causes some shadows to pop into existence only when you get fairly close to them - with it off all shadows are where they should be from long distance even if they might be somewhat fuzzy at a distance and resolve to be clearer as you get closer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem ten cień, ale spokojnie da się go wyłączyć w menu ustawień.

 

poszukaj opcji związanych z sun lighting, odznacz i bez problemu. U mnie działa na najwyższej jakości (improved full coverage) z wyłączonym tym badziewstwem z cieniem słońca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe bo nie rozumiesz idei tej opcji - to nie jest dosłownie "cień słońca" tylko odpowiednie jego natężenie. Włącz tą opcję i przyjrzyj się. Gra staje sie w zależności od pory dnia i pogody jaśniejsza (tekstury i obiekty na Ziemi) bądź ciemniejsza podczas gdy wyłączając tą opcję mamy cały czas takie samo natężenie światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc jak wyłączyć ten krąg? Bo drażni niemiłosiernie, odechciewa sie grać dosłownie... To o grzebaniu w pliku powoduje pewnie popsucie grafiki dlatego wyłącza okrąg cienia :/

też miałem ten cień, ale spokojnie da się go wyłączyć w menu ustawień.

 

poszukaj opcji związanych z sun lighting, odznacz i bez problemu. U mnie działa na najwyższej jakości (improved full coverage) z wyłączonym tym badziewstwem z cieniem słońca.

Chyba nie wiesz co mówisz. Po wyłączeniu cienia słońca gra wygląda jak kaszana, cały czas jakby było pochmurno mimo, że słońce świeci, smętnie i źle. Bez sensu z tym krągiem... Edytowane przez DejwiT11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie po recznym gmeraniu w configach, z pomoca rozpiski LPKorn3324 nie pogorszylo widocznie grafiki, nie pogorszylo cieniowania ani jakosci cieni za to pomoglo na ta "chmure" nad moja postacia.

Wiekszosc configu sie zgadza z oryginalna moja zawartoscia, glownie chyba opcja r2_sun_tsm off powoduje zanik "chmury". Ja zmienilem wiekszosc, fajnie by bylo jak ktos moglby sama ta jedna linijke sobie przekleic i zobaczyc czy zadziala ;)

 

BTW wie ktos gdzie zdobyc te klucze do kontenera z gazem (ten w ciezarowce na moscie, na 1szej mapie)

I gdzie zdobyc narzedzia do modyfikacji broni? Jestem juz na 2giej mapie a narzedzi ani widu, ani slychu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem ten cień, ale spokojnie da się go wyłączyć w menu ustawień.

 

poszukaj opcji związanych z sun lighting, odznacz i bez problemu. U mnie działa na najwyższej jakości (improved full coverage) z wyłączonym tym badziewstwem z cieniem słońca.

 

Jestes pewien ze improved full coverage to najwyzszy poziom renderowania sceny ??

u mnie w tym trybie wszystko wyglada gorzej niz w Full Dynamic Lighting i oczywiscie chodzi 2x szybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewien ze improved full coverage to najwyzszy poziom renderowania sceny ??

u mnie w tym trybie wszystko wyglada gorzej niz w Full Dynamic Lighting i oczywiscie chodzi 2x szybciej.

Tak, im niżej tym lepsza grafika, czyli to na dole z dx10, przynajmniej w zamyśle twórców gry :) Czyli po spolszczeniu zwie sie "pełne rozszerzone oświetlenie dynamiczne dx10". A jak w praktyce wyglądają "gorsze" ustawienia, czy lepiej czy gorzej to nie wiem bo nawet nie ustawiałem tylko dałem full ;) wqrwia krąg cienia. Zaraz spróbuje dopisać te linijki... Edytowane przez DejwiT11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniłem te polecenia i problem rozwiązany zasadniczo to jest to bardziej kalibracja niż usuwanie cienia ale faktycznie daje pożądany efekt. r2_tonemap_middlegray 1 - proponuję 0.8, na 1 jest za cukierkowo z kolei teraz mam 0.7 i troszkę brakuje światła szczególnie jasności nieba więc podejrzewam, że 0.8 będzie tip-top.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakładam że improved full coverage to najlepsza opcja bo idą one po kolei rosnąco w dół tak przynajmniej po 3 pierwszych wykapowałem. ale z drugiej strony nie wiem jak mogłem ją wybrać skoro gram na windows xp. a tam nie ma dx 10 ??? To jaka jest ostatecznie najlepsza opcja z grafą ? bo szczerze to mi clear sky ładniej wyglądało niż toto.

 

mam w tej opcji full coverage średnio 70 fps (1600x1200,bez aa, poza słońcem wszystko na max, grafa gtx 260 core 216, proc e5200 3.16 ghz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysoce prawdopodobne ze z tymi Renderami to wystepuje jakis Babol

obecna Ruska wersja jest ciagle w praniu ,pewniakiem do premiery wersji US bedzie dodanych pare poprawek .

 

Niech ktos zarzuci jakims kodami na kase ,bo czasu nie mam zeby sie wszystkiego dorabiac :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DX11, który jeszcze nie wyszedł, do tego na GF9600GT. Magia.

POMYŚLMY przez chwilę - czy napisałem, że gram na dx11 u siebie?

 

Tak racja dx, którego jeszcze nie ma wiadomo 7'ka rtm nie ma dx'a bo po co, a screeny z porównań m.in z pcgameshardware to redaktorzy importują z przyszłości to jest dopiero Magia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to niemożliwe ;)

 

sprawdź w user.ltx linijkę:

 

renderer renderer_rX

 

r2 - dx9

r3 - dx10 (wiadomo tylko vista/7)

r4 - dx11 (7)

 

najlepiej wygląda na dx11 to oczywiste ;p

to nie wiem - co to znaczy improved full coverage - i dlaczego mogę to wybrać skoro gram na dx 9 i win xp? co więcej, po zmianie na full dynamic lighting, część opcji mam

niedostępne np. depth of field , soft water itd. - a na improved mogę je wybierać. Nic już z tego nie kumam - byłoby ok gdyby ktoś przetłumaczył gfx opcje w menu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...