Skocz do zawartości
LPKorn3324

S.t.a.l.k.e.r. Call Of Pripyat

Rekomendowane odpowiedzi

zaktualizowałem newsa o 3 nowe skany (http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=329 /bardzo fajne screeny) tłumaczenie w toku ///

 

dla ciekawych skąd wzięły się niektóre budynki zapraszam tutaj- http://lost.co.ua/ru/reports/zona/8-emerald

 

a w szczególnosci tutaj http://lost.co.ua/images/stories/emerald/emerald_08.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=330

 

Historia zaczyna się kilka dni po finałowych wydarzeniach Cienia Czarnobyla- Najemnik wyłącza anteny emitujące energię PSY ale pozostaje pod ich działaniem na kilka dni. W międzyczasie stalkerzy zdają sobie sprawę z otwarcia nowych obszarów i perspektyw z tym związanych stąd ruszają przed siebie. Oczywiście droga jest zbyt wąska dla wszystkich co staje się przyczyną konfliktów na tle frakcji co z kolei doprowadza do śmierci wielu ludzi.

 

Nieoczekiwanie, jednostki wojskowe stają się również bardziej aktywne. Wieść o incydencie z antenami dochodzi do kwatery głównej wojskowych i to daje początek rozwojowi operacji "Fairway". Jej nadrzędny celem jest odnalezienie bezpiecznej drogi do serca Zony tak by móc wysłać tam ciężko zbrojne oddziały i osiągnąć pełną kontrolę nad terytorium. Jednakże coś poszło straszliwie źle i wszystkie śmigłowce wysłane na rekonesans wyparowały.

 

Jak mówi stare porzekadło, jeden skaut może prawdopodobnie osiągnąć to czego grupa nie jest w stanie. Przełożeni wysyłają więc śledczego, który ma na celu zbadanie sprawy będąc równocześnie pod przykrywką jako stalker. Dlaczego pod przykrywką? To właściwie stalker ale z chętką na wypłatę z ministerstwa obrony co stawia go po stronie wojskowych. Jego imię to Alexander Degtyarev i to on będzie protagonistą.

 

Naszą główną misją będzie odnalezienie i zbadanie zagadki pięciu zaginionych śmigłowców. Dowiemy się kilku informacji w czasie poszukiwania ich oraz koniec końców ujawnimy niewyobrażalną tajemnicę, której jednak programiści nie ujawnią przed premierą samego tytułu.

 

Alex pojawia się na miejscu nieco spóźniony - stalkerzy zdążyli się już tutaj osiedlić, otworzyli mały bar w przeżartej rdzą barce, zajęli kilka domów w pobliżu jak i określili położenie pobliskich anomalii.

 

Tylko dwie małe grupy Powinności i Wolności dotarły do Backwater gdzie doszły do czasowego zawieszenia broni i utworzyły bazę w starym budynku. Jest on podzielony na dwie części tak by pomieściły się w nim dwie frakcje i jest to teren gdzie zabronione jest oddawanie strzałów.

 

Naturalnie pojawili się tutaj i bandyci zwabieni wizją łatwej gotówki. Jeden z nich Sułtan, przebiegły skurczybyk narobił niezłego bałaganu próbując zawładnąć tym miejscem lecz jego działania nie są aż tak widoczne by nie móc pracować dla niego.

 

Tak więc mamy trzy interaktywne frakcje, dla których możemy pracować itp. Nie będzie możliwe dołączenie do żadnej z nich, ponieważ pozbawiło by to możliwości odwiedzenia wielu miejsc oraz wywołało nieoczekiwane wymiany ognia między nimi. Można jednak zmienić balans sił w Zonie, wykonywać różnorakie zadania, pomóc frakcji z którą się sympatyzuje w dominacji nad resztą.

 

Oczywiście w grze nie będzie stałych walk w celu kontroli danego punktu. Prezentuje się to dużo bardziej interesująco. Dla przykładu: 'obóz naukowców traci straż najemników. Możesz dać im radę w stylu: "Znam kilku kolesi z Wolności, którzy wam pomogą bez problemu." Dla frakcji będzie to kolejne nowe źródło dochodu, a dla nas będzie to zwiększony respekt w grupie, dobre wyposażenie itd.'

 

Członkowie Powinności preferują przeważnie ciężką broń maszynową i karabiny szturmowe podczas gdy Wolność broń snajperską oraz lekkie wyposażenie chroniące przed niebezpieczeństwami Strefy i stworzone dla tych, którzy przede wszystkim eksplorują jej zasoby. Studio nie ujawniło jakie upodobania mają bandyci ale podejrzewamy, że jest to shotgun. Wszystkie typy spod ciemnej gwiazdy będą wstępować w szeregi tej frakcji.

 

Asortyment broni powiększy się minimalnie. Przy okazji, twórcy zdecydowali się zwrócić uwagę na broń krótko lufową co zaowocuje znaleziskami takimi jak automatycznie ładujący się shotgun (prototyp DOA-12). Wszystkie parametry broni będą od nowa zbilansowane w celu osiągnięcia większych obrażeń i większego dystansu zadawania ran.

 

By gracz nie cierpiał podczas wyboru broń snajperska vs maszynowa developerzy zdecydowali się udostępnić dwa uniwersalne sloty - od teraz można umieścić w nich co tylko chcemy. Z wiadomych względów jeżeli chcemy być uzbrojeni w czasie korzystania z detektora będziemy potrzebować broni do jednej ręki czyli pistoletu, którego jednak rola w decydujących stadiach gry będzie spadać w końcu każdy woli bardziej zabójczą broń.

 

Kombinezon zostanie podzielony na dwie części czyli pancerz na tors oraz hełm oba z oddzielnymi statystykami. W grze znajdą się cztery sloty szybkiego użytku jak przeznaczone na bandaże, apteczki, środki przeciw promieniowaniu itd. Pojawi się nowa klasa medyczna - dopalacze. Są to środki pozwalające na czasowe zwiększenie niektórych funkcji organizmu jak szybszy sprint, szybsze krzepnięcie krwi i tym podobne.

 

Blowout może mieć miejsce w każdej chwili stąd lepiej mieć w głowie drogę do najbliższej kryjówki. Będziemy mieć mniej więcej minutę na znalezienie schronienia i co jest nie mniej interesujące miejsca takie mogą być w danym momencie oblegane przez wrogą nację. Może dojść do sytuacji takiej jak ta kiedy Wolność i Powinność toczy wymianę ognia w pobliżu schronu - możemy pomóc jednej z nich bądź też zaczekać i zebrać łupy wojenne później.

 

Stalkerzy będą funkcjonować według przyjętego cyklu dnia i nocy - w nocy głównie śpią, rankiem budzą się, przygotowują osprzęt i opuszczają obóz w poszukiwaniu artefaktów, indywidualnie lub w grupach. Gdy przychodzi wieczór powracają do obozu z łupami (bądź bez). Studio GSC Game World ma przekodować obyczaje oraz system handlu tak byśmy więcej nie zobaczyli w plecaku stalkerów 5000 RU i Wódki - mają nosić to co znaleźli czy też zakupili. Może to prowadzić do ciekawych aczkolwiek niecnych zachowań gdy dla przykładu zaczekamy na powrót stalkera do obozu i wtedy go zabijemy równocześnie okradając go z wcześniej zdobytych przedmiotów.

 

Mutanty zwiększą swoją aktywność nocą. Przy okazji w grze znalazł się Burer i Chimera. Ich modele były już w SoC lecz ostatecznie nie użyto ich z wielu powodów. Programiście oznajmili, że chcieli stworzyć unikatowych przeciwników stąd nie potrzeba więcej przypominających psa stworzeń w walce na bliski dystans. W grze nowe mutanty obdarowano specjalnymi umiejętnościami. Chimera odznaczy się szybkimi i zabójczymi skokami prosto z mroku wyczekując gracza tuż przed atakiem zastygnięta w ruchu i niewidzialna. Burer korzystać będzie z szerokiego wachlarza umiejętności telekinetycznych by np rozbroić gracza czy też w ostateczności zwalić betonowy blok nam na głowę.

 

Statystyki innych mutantów zostaną zmienione. Jako przykład można przytoczyć Pijawkę, która ma być nieco słabsza ale niebezpieczniejsza, jej niewidzialność nie uczyni jej nieśmiertelną, zachowywać się będzie nieco inaczej.

 

Zwrócenie uwagi na detale w Call of Pripyat jest zadziwiające. Po każdym Spięciu anomalie i artefakty zmieniają swoje położenie. Czyni to niemożliwym przejście wcześniej znanej drogi bez detektora jak w Cieniu Czarnobyla. Do gry dodano możliwość snu! Co prawda nie będziemy mogli walnąć sobie drzemki z plecakiem w krzakach ale w każdej bazie można znaleźć odpowiednie miejsce do przespania się. Jest to duże lepsze rozwiązanie niż w SoC gdzie by doczekać poranka robiliśmy sobie po prostu przerwę na herbatę. Dziesięć szklanek herbaty. Albo i więcej.

 

Ale cóż można i nie spać w ogóle kiedy jest wiele taktycznych możliwości co więcej wiele zadań pobocznych ma miejsce tylko w nocy.

 

W grze znajdzie się około 70 unikalnych zadań. Szablonowe wykonywanie nudnych zadań odchodzi do przeszłości - przygotujcie się na eksplorację trzech olbrzymich terytoriów:

 

- Darkwater: bagienny teren, z masą anomalii i gęstą siecią agroturystycznych struktur.

 

- Jupiter: przemysłowy obszar z ogromną opuszczoną fabryką

 

- Prypeć: 100% odwzorowanie wschodnich obszarów Prypeci z centralną pocztą, szkołą i innymi słynnymi obiektami. Jako ciekawostkę można powiedzieć, że miasto umiejscowiono zgodnie z prawdą na północny-zachód od Elektrowni w Czarnobylu, a nie na południu jak w poprzednich częściach. Co jednak najistotniejsze poziom ten będzie całkowicie wolny w eksploracji bez wytyczonych korytarzy, którymi gracz może się poruszać jak to było w Limańsku w CS bądź Prypeci w SoC. Ma to być wielki level z masą różnorodnych zadań i wolną ręką w przemierzaniu go.

 

Przekład z tłumaczenia angielskiego @ BAC9-FLCL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No po tym co tu przeczytałem to chyba bedzie trzeba zaplanowac sobie urlop :)

Oby było tak jak jest napisane. Ale najważniejsze żeby nie było bugów!!!!!!!!

 

Widać jednak że komentarze na funday raczej w strone 1 kwietnia niż prawdziwych zapowiedzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że to nie będzie miało wymagań z kosmosu żeby na moim gracie ruszyło ;)

Baj de łej ciekawe jak polscy wydawcy przetłumaczą to Call of... ;)

Edytowane przez Manhunt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znając naszych ukraińskich chłopców to "skok" wymagań będzie nieunikniony. Optymalizacja jest niestety od początku poza ich zasięgiem.

 

...co do zapowiedzi...jest o.k. Przy czym trudno zrozumieć dlaczego znowu nie dali najlepszej lokacji w zonie czyli obszaru samej elektrowni; dobrze, że ma być chociaż Prypeć (a i to w kawałku).

 

Fabuła zapowiada się bardzo przeciętnie; najważniejsze żeby gra nie została wydana w wersji beta (jak przy CS czy SoC).

 

Mimo licznych wad, które łypią z przyszłości, zagram nimal napewno. Ta gra ma niesamowity klimat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w grze będzie Chernobyl NPP ; niby coś tam skubią nad silnikiem pod kątem dodania kilku bajerków + optymalizacji ale pewne jest jedno - gorzej jak w CS być nie powinno, lepiej na pewno nie :lol2:

Hehe ;). Oby gorzej nie było to.

 

I super ze bedzie Chernobyl NPP. Klim klim jeszcze raz klim :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

obejrzałem film, przeczytałem wrażenia z gry kolesia, który grał w CoP przez ponad godzinę i jestem optymistą:

 

- gra jest całkowicie nieliniowa. koniec z przymusem wykonania głównego zadania. w pda mamy nfo, że naszym celem jest to i to ale nie musimy od razu tego wykonać, możemy biegać po mapie bez żadnych ograniczeń

- 70 zadań pobocznych, specjalnie napisanych na ten cel to prawda. Podobno są one dosyć złożone, a niektóre mają nawet więcej niż jedno zakończenie!

- po ukończeniu wątku fabularnego jest freeplay (gdzie możemy wykonywać reszte z tych 70 zadań)

- zapisano nowe AI dla mutantów i po części dla NPC - kolejny poziom wykonania względem poprzednich częsci

- dużo udogodnień w modyfikacji broni, lepszy HUD

 

...

 

Jeżeli chodzi o minusy:

 

- widać, że gra wciąż wymaga pracy, prezentowany poziom "Dolina rzeczna [tak go umownie nazwijmy]" widać, że nie dostał jeszcze w pełni ukończony: za mało obiektów na mapie, roślinności ogólnie przestrzenie nie są jeszcze właściwie zagospodarowane, pozostałe poziomy w tym Prypeć są w zaawansowanej fazie tworzenia (co można przetłumaczyć, że ukończono jest e ~60%)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

I znów GSC robi to samo! Robi nam taką nadzieję, że znów będziemy spodziewać się zbyt wiele ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Ai to oni zawsze obiecują poprawę a poprawy ni ma ;].

 

Ja sie nie mogę doczekać

Niewazne - dla mnie moze wyjsc niedopracowany produkt - niech potem lataja - a ja bede sie juz cieszyl gra :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GSC podał wymagania sprzętowe, cóż .....

 

Rekomendowane

Procesor Intel Core 2 Duo E7400 / AMD 64 X2 5600+

2 GB pamięci RAM

512 MB karta graficzna kompatybilna z DirectX 9.0c / nVIDIA GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 4850

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GSC podał wymagania sprzętowe, cóż .....

 

Rekomendowane

Procesor Intel Core 2 Duo E7400 / AMD 64 X2 5600+

2 GB pamięci RAM

512 MB karta graficzna kompatybilna z DirectX 9.0c / nVIDIA GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 4850

Wiedzialem ze znow pojada po bandzie z wymaganiami sprzetowymi... (pewnie to co podali to i tak nie wystarczy zeby wlaczyc AF i AA)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymagania są duże (znając życie będą jeszcze wieksze w realu...). Trzeba sie jakoś przyszykować na nowego stalkera ale kasy na zmiane sprzętu akurat ni ma. Jeszcze dochodzi do tego zmiana systemu na W7 (wreszcie normalny system z Dx10 ;)). Ja sie zastanawiam czy w dniu premiery bedzie można złożyć kompa co stalkera pociągnie w full det + aa + af + wysoka rozdziałka w stałych 60fps ;]. Oby moj aktualny blaszak wystarczył do gry w prawie full det plus af w chociaż 30fpsach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wystarczy są takie momenty w grze , gdzie każda grafika zostaje zabita i to bez AA :lol2:. Silnik jest dziwniasty , dlatego AA*4 zmniejsza wydajność o 50%. W przypadku innych gier obciążenie wacha się od 10-25%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Clear Sky, na pudle z siga gameplay jest nawet nawet ;) (1280x1024 max, AAx2 i AF ileś tam) Idzie na tym grać, ale znając programistów od STALKERa CoP będzie 'ciut' bardziej wymagający i na maksymalnych już chyba nie pogram :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...