Skocz do zawartości
Gość Harry Lloyd

Odświeżanie, Framerate I Input Lag

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Harry Lloyd

Parę miesięcu temu zaobserwowałem dziwne zjawisko input laga pojawiające się w pewnych sytuacjach. W końcu postanowiłem się bliżej temu przyjżeć, bo mnie to niezwykle interesuje. Podam przykłady tylko trzech gier, bo nie specjalnie mam coś innego (od paru miesięcy nie gram na kompie, przynajmniej na razie).

 

GTA San Andreas:

 

Vsync on:

1) odświeżanie 60 Hz, wbudowany frame limiter 25 FPS - zero input laga

2) odświezanie 50 Hz, wbudowany frame limiter 25 FPS - input lag nie występuje, bądź jest minimalny

3) odświezanie 30 Hz, wbudowany frame limiter 25 FPS - odczuwalny input lag

4) odświezanie 25 Hz, wbudowany frame limiter 25 FPS - bardzo odczuwalny input lag, dość cieżko się gra

 

Vsync off:

- niezależnie od odświeżania, jesli wartość FPS nie jest dzielnikiem wartości odświeżania to występuje mniejszy lub większy input lag, przykładowo:

1) 60 Hz i 35 FPS - bardzo mocny input lag

2) 50 Hz i 35 FPS - spory input lag, mniejszy niż poprzednio

 

Na koniec - w każdym możliwym przypadku odświeżania i Vsynca występuje tragiczny input lag gdy framerate zaczyna spadać poniżej 25 FPS, ok. 15 FPS jest totalnie nie grywalne, nie ma mowy o celowaniu czy sterowaniu pojazdami, ruch na ekranie jest z ok pół sekundowym opóźnieniem.

 

 

 

Need for Speed Underground 2:

 

Vsync zawsze on:

1) 60 Hz, 60 FPS - zero input laga, idealna reakcja

2) 50 Hz, 50 FPS - to samo, bądź minimalny

3) 60 Hz, zewnętrzny frame limiter 30 FPS - zero input laga

4) 50 Hz, zewnętrzny frame limiter 25 FPS - input lag nie występuje, bądź jest minimalny

5) 30 Hz, 30 FPS - lekko odczuwalny input lag, da się grać ale często można w coś wjechac bo auto skręci ciut później niż naciśniemy klawisz

6) 25 Hz, 25 FPS - bardzo odczuwalny input lag, ciężko grać w tym przypadku

 

Na koniec - w każdym możliwym przypadku odświeżania i Vsynca występuje tragiczny input lag gdy framerate zaczyna spadać poniżej 25 FPS, ok. 15 FPS jest totalnie nie grywalne, nie ma mowy sterowaniu pojazdami, ruch na ekranie jest z ok pół sekundowym opóźnieniem.

 

 

 

Crysis demo:

 

Nigdy nie występuje nawet najmniejszy input lag! Nie ważne jakie odświażanie (nawet 24 Hz), nieważne jaki framerate (nawet 10 FPS), nie ważne czy Vsync on czy off. Można bez problemu celować nawet przy kilkunastu FPS-ach.

Nie ma także różnicy między DX9 i DX10.

 

 

Teraz moje pytanie z czego to wynika? Pamiętam, jak jeszcze miałem Fallouta 3, to pojawiał się bardzo mocny input lag gdy framerate spadał do kilkunastu FPS. Nie testowałem wtedy różnych kombinacji odświeżania i frame lmitera, ale 60 Hz i 30 FPS chodziło idealnie. Dodam że F3 jest grą DX9.

 

Moje podejrzenia padają na Vistę, tylko czy system czy sterowniki? Dawniej na XP i wcześniejszych Windowsach raczej nigdy nie zaobserwowałem takich zjawisk, a prawie zawsze miewałem wolny sprzęt i grywałem poniżej 30 FPS (na Radeonie 9550 przechodziłem NFS U2 gdzie miewałem 15-25 FPS i grało się idealnie, podobnie dawno temu GTA III na GF2 GTS czy Vice City na Rivie TNT2 M64).

Czyży w Viście była jakaś dziwna obsługa DX9, która powoduje coś takiego?

 

Dodam że zabawa opcjami w panelu NV nie daje żadnych efektów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...