gacus24 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam Was :) Zwracam się do Was z dość nietypowym pytaniem :) Otóż za jakiś czas będę musiał zmienić klocki i tarcze w swoim Poldolocie i nie wiem czy pakować znów stanradowe ( są firmy FURMO ) czy zmienić na coś innego? Jak myślicie? Czy ktoś z Was mógłby udzielić mi profesjonalnej rady? Mój Poldek nie ma systemu Lucas, ma stary tym hamulców ( tarcze na 4 kapciach ) :) Myślałem o kupnie tych http://moto.allegro.pl/item605206465_tarcz...da_uno_trw.html lub http://moto.allegro.pl/item624188038_tarcz..._p_polonez.html tych. Edytowane 30 Kwietnia 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Ja bym kupil TRW. Bardzo dobra firma :) natomiast te nacinane za 50zl...ekhm podarowalbym sobie. Tylko Ci klocki beda sie szybko konczyly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 (edytowane) Dzięki za wypowiedź :) Dlaczego uważasz że klocki będą się szybko kończyły? FURMO są ..olernie trwałe :) A może poleciłbyś jakiś zamiennik do klocków Furmo? Oczywiście interesuje mnie jak najwyższa jakość i w miarę długa żywotność, żebym nie musiał ich zmieniać po 3-4 tys km :) A tak w ogóle odczuję jakąś różnicę zmieniając tarcze Furmo na wspomniane TRW? Co sądzicie o tarczach i klockach tej firmy czyli seryjnie montowanych w Poldkach? :) Edytowane 30 Kwietnia 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Tarcza nacinana właśnie przez nacięcia szybciej niszczy klocek. Pozatym do poleneza zbędna rzecz moim zdaniem. TRW ew. ATE o ile te firmy robią do tego samochodu części i będzie wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Więc tarcze zakupię TRW ( te które linkowałem ), a co z klockami? Co byście zrobili na moim miejscu: zostawili fabryczne FURMO czy kupili jakieś inne? Jeśli tak to jakie? Czy te tarcze TRW poprawią mi hamulce w Poldku? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 (edytowane) hmm TRW to jeden z najwiekszych producentow ukladow hamulcowych na rynku (dawny LUCAS). Czy poprawia jakosc hamowania? tego nie wiem. Napewno gorzej nie bedzie. Jesli roznica ceny nie jest duzo pomiedzy tymi FURMO a TRW to ja bym zaryzykowal bo szansa na lepsze hamulce jest spora :) A klocki masz w dobrym stanie czy juz koncowka? choc jesli dobre kosztuja kolo 50zl za komplet to ja bym sie pokusil juz teraz na wymiane kompletu. Ladnie dotrzesz a stawiam na to ze bedziesz zadowolony :) Ja w swoim autku (BMW E30) mialem wczesniej ori klocki a teraz mam ATE. Jako tako auto hamuje podobnie choc ATE lapia jakby brutalniej od ori ale tez bardziej pyla. Wiem, ze TRW do mojego auta hamuja dobrze i nie pyla za mocno. mlun Ci napisal czemu nie nacinane :) nic lepiej hamowac nie bedzie (szczegolnie nie firmowe) a naciecia Ci beda scinac klocek. Jedyny plus to rasowy wyglad :P Edytowane 30 Kwietnia 2009 przez Pageup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Klocki będę zmieniać za jakieś 2-3 tysiące bo już będzie im się należało :) Wraz z nimi pójdą na wymianę tarcze i o ile tarcze już wiem jakie kupić tak klocków jeszcze nie mam wybranych :) Pomożecie tego dokonać? :) Z góry dzięki :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 kup tez TRW. Co komplet to komplet :) Widzialem, ze ten sam sprzedawca ma tez klocki TRW do Twojego auteczka :) w BMW chwala :) do polgara napewno tez sie nadadza ;) Ogolnie dobre firmy to: TRW, Textar, Brembo, Ferodo, Jurid, ATE (choc tu zdarzaja sie wpadki w tarczach). Mysle ze kazdej z tych firm kupisz tarcze i klocki bo do starszych fiatow jest ten sam model klocka i tarczy z tego co zauwazylem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 (edytowane) Niestety sprzedawca u którego zakupię tarcze TRW nie oferuje klocków do mojego autka :( Klocki u tego sprzedawcy wyglądają tak jak na zdjęciu w tej aukcji http://moto.allegro.pl/item605209775_klock..._dedra_trw.html ( są one do systemu hamulcowego Lucas ), te w moim autku są inne i wyglądają tak jak na tej aukcji http://moto.allegro.pl/item601367442_klock...o_93_przod.html ( te są przeznaczone do systemu hamulcowego mojego auta ) tak więc są inne. A może moglibyście mi podać jakieś namiary na klocki TRW które by pasowały do mojego Poldera? :) Byłbym bardzo wdzięczny :) Edytowane 1 Maja 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 a napisz do tego sprzedawcy czy ma takie klocki TRW jak potrzebujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2009 (edytowane) Pisałem i niestety nie ma. A co sądzicie o klockach i tarczach firmy FERODO? Tutaj mógłbym kupić wszystko bez problemu. Kupując tarcze i klocki FERODO wyszedłbym na tym lepiej niż na tarczach TRW i klockach prawdopodobnie FOMAR? I jeszcze jedno pytanko. Jaki płyn hamulcowy polecilibyście? Obecnie jeżdżę na DOT 3 ( marki nie pamiętam niestety ). Edytowane 2 Maja 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2009 FERODO dobra firma :) płyn? mozesz uzyc dot 3, 4 i 5. im wyzszy nr tym wyzsza temp wrzenia ale krotsza trwalosc (szybciej wode z powietrza lapie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2009 (edytowane) Płyn raz w roku tak czy tak zmieniam a tyle czasu chyba wychodzi? :) Jaką firmę wybrać? Rozglądam się za Motulem lub też właśnie Ferodo. Chcę kupić co najmniej DOT 4. Chyba to bez różnicy jakiego DOT użyję prawda? Czy są jakieś przeciwwskazania do używania innego DOT niż zrobił to producent? Edytowane 2 Maja 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2009 Jeśli producent zaleca DOT 3 to taki lać nie ma sensu lać lepszego. No chyba że bardzo ostro hamujesz i lubisz przygrzać hamulce to może DOT 4 będzie lepszy.DOT 5 do normalnej jazdy to strata kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 2 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2009 Dzięki za informacje :) A jaką firmę wybrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbchp250 Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 Ja takze mam polda jako drugi sprzet. Pol roku temu robilem hamulce, tarcze zalozylem TRW... i niestety sie pokrzywily, czuc bicie na kierownicy. Klocki nie pamietam jakie wtedy zakupilem, ale napewno nie najtansze. Zaciski w dobrym stanie, rowno biora. Nie mam pojecia czemu tak to sie powykrzywialo. Wczesniej mialem tarcze na 80% brembo i bylo w miare dobrze, ale pojawily sie rowki i sie wzialem za te heble. PS: A nie wymieniany plyn hamulcowy moze miec wplyw na na to ze mi tak szybko tarcze zjezdza ?? Poldek z roku 1995, 90.000km i ma jeszcze fabryczny plyn hamulocwy. Przod i tyl na tarczach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 (edytowane) Gdzie kupiłeś BREMBO do poloneza na tarczowych na obu osiach? :) Swoją drogą 14 lat na tym samym płynie hamulcowym to lekka przesada. Z racji samego wieku należy mu się jak najszybsza wymiana. I jeszcze jedna kwestia. Zauważyłem że tarcze z Fiata Uno mają taką samą średnicę jak te Polonezoskie. Czy więc tarcze z UNO pasują do Poloneza? Czy haczyk jest w średnicy otworów i ich rozstawie i jednak nie pasują? Edytowane 3 Maja 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 na logike cos musi nie pasowac. producenci dawali by ten sam nr czesci do tych aut. Poldek jest ciezszy wiekszy wiec nie kombinowalbym ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 (edytowane) Więc kupuję klocki i tarcze marki FERODO - definitywnie ( chyba że dorwę Brembo ) :) Co do płynu to się waham odnośnie marki. Jednak zakupię DOT 4 :) Jak szaleć to szaleć :) Edytowane 3 Maja 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 jak juz sie tak za heble zabierasz, to nie zapomnij o przewodach hamulcowych (jak stare to puchna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 Na oko wyglądają jak nowe, chociaż nigdy nie były zmieniane a Poldek jest z 96r. Czyli przewody też zmienić mimo że na oko nic im nie jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 ja mam ferodo: +jak brzytwa +nie pylą tak kół z przodu -nie rozgrzane potrafią mi piszczeć : ) Polonez fajna sprawa, szkoda ze dużo pali, on ma wspomaganie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 (edytowane) Mi pali 5,5 - 6 na setkę ale mam delikatny styl jazdy. Zresztą w końcu to diesel a to też ma znaczenie :) Nie, nie ma wspomagania, a dlaczego pytasz? Jeśli masz Poldka to może byłbyś uprzejmy i napisałbyś czy zauważyłeś różnicę po zmianie klocków z Furmo na Ferodo? Edytowane 3 Maja 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 nie mam poloneza ale kolega niedawno kupował starą skodę i zastanawiałem sie czy nie lepszy polonez, on obecnie tez niema wspomagania, fatalna sprawa jak dla mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 3 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2009 nie mam poloneza ale kolega niedawno kupował starą skodę i zastanawiałem sie czy nie lepszy polonez, on obecnie tez niema wspomagania, fatalna sprawa jak dla mniePolonezy Plusy miały wspomaganie w standardzie, a wcześniejsze tj. przed przejęciem przez Daewoo jak się trafiło czyli w opcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2009 Można założyć, to żaden problem przecież :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 4 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2009 Można założyć, to żaden problem przecież :)Założyć owszem można z tym "żaden problem" to nie zupełnie tak, problemów będzie sporo, a i koszt części + założenie jeśli nie robisz tego sam może oscylować w granicy wartości całego pojazdu :wink: no, ale to nie temat o polonezie, a o hamulcach do niego o poldersie możemy pogadać jak ktoś założy o tym że temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2009 Ostatnio wyczaiłem tarcze Brembo do Poldka i kusi mnie żeby je kupić a do tego klocki Ferodo Premier :) Co myślicie o takiej konfiguracji? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbchp250 Opublikowano 4 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2009 (edytowane) Gdzie kupiłeś BREMBO do poloneza na tarczowych na obu osiach? :) Swoją drogą 14 lat na tym samym płynie hamulcowym to lekka przesada. Z racji samego wieku należy mu się jak najszybsza wymiana. Tarcze w motoryzacyjnym byly kupione. A plyn bym wymienil... tylko na 99% przy odpowietrzeniu ukrecil bym te odpowietrzniki na zaciskach. A tarcze od uno wydaje mi sie ze podejda.. bo chyba nawet zaciski pasuja.. tylko nie wiem czy to juz na lucasa z bebenkami z tylu czy moze tez na "sprotowe" heble. Edytowane 4 Maja 2009 przez sbchp250 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 4 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2009 W dzióbek jego gajowego :) Nie wiem co mi się ubzdurało że wszędzie pisałem FURMO :D Zamiast Furmo wszędzie miało być FOMAR :) Sorki bardzo za wprowadzenie w błąd :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...