mariusz654321 Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2011 Mój Seagate chyba nadaje się do wymiany? Poniżej S.M.A.R.T.: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2011 Zawsze może służyć jako przycisk do papieru, bo na dane na pewno nie :) jeśli ma gwarancję to wysyłaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz654321 Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2011 W takim razie w następnym tygodniu wysyłam. Dysk ma jakieś 1,5 roku, więc gwarancja jeszcze jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brojak Opublikowano 14 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2011 (edytowane) Wysłałem dysk na gwarancji do Seagate. Jego objawy to notoryczne zawieszanie sytemu i problem z zapisem - kopiowaniem danych. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź mailem, treść w załączniku. Właściwie dalej nie wiem co robić. Jeśli ktoś miał podobną sytuacje, proszę o odpowiedź. Dziękuję. seagate.txt Edytowane 14 Lutego 2011 przez brojak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 14 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2011 Wygląda na to, że wysłałeś dysk(i), które były po gwarancji. Wklej oryginalny tekst po angielsku i nie psuj sobie mózgu automatycznymi tłumaczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brojak Opublikowano 14 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2011 Ok Dear Sir or Madam, Your RMA (Return Material Authorization) Number is ************. Your Order ReferenceNumber is ************. This document details the RMA as received. If there are any differences from the Order Acknowledgement, pleaseamend your records accordingly. If your Return Acknowledgement Line 5 shows the Total ReturnUnrepaired Quantity (RUR) greater than 0,then we have determined that your RMA includes products that are not covered by Seagate's warranty and Seagate has no obligation to replace these products. Your warranty claim for these products has therefore been rejected as invalid. For a full list of all conditions not covered by warranty, please reference warranty statement supplied with the product and also reference our Seagate Return Policy on our website at Hard Drives | Seagate Please also reference the Seagate Warranty Void Checklist on our website under Warranty Support and Returns Assistance as a visual aid for items thatSeagate will not accept as a justified warranty claim. The aforementioned product(s) will be Returned to you Un-Repaired. Please be advised that you must pay all applicable duties and customs charges for shipments to and from Seagate. You may also be required to pay freight costs associated with returningthe product(s) to you. If no arrangements have been made 30 days after this notice, you will automatically release ownership of the drives to Seagate(not applicable to AMER(US,Canada and Brazil)) ** ** ** ** ALWAYS REFERENCE RMA NUMBER ** ** ** ** when inquiring about or sending in your order. AMER (US,Canada and Brazil),ASIA PACIFIC? Please go to Contact Us | Seagate if you have questions about your order. EMEA :?EUROPE, MIDDLE EAST, AFRICA Email : euro.customer.support@seagate.com Should you have any questions please contact us with a subject line "Return Unrepaired Inquiry". You can arrange pickup of the drive/s at the following address, please have the courier reference your RMA number and number of units to be picked up. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zawoor Opublikowano 15 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2011 Też właśnie dostałem takiego maila. Przed tym co wkleiłeś powinieneś mieć listę z 6 punktami: 1. Total Requested Quantity : 1 2. Total Clean Received Quantity : 1 3. Total Expected Not Received Qty : 0 4. Total Discrepant Quantity : 0 5. Total Return Unrepaired Quantity : 0 6. Total OOW Charges : 0.00Jeśli w punkcie piątym masz coś innego niż 0 to znaczy, że nie przyjęli reklamacji Twojego dysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brojak Opublikowano 17 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2011 Dzięki Zawoor Konkretna i rzetelna odpowiedź. W tabeli punkt 5 = 0 Mogę spać spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz654321 Opublikowano 18 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2011 @brojak - dokładnie tak, wszystko masz w porządku. Ja dzisiaj dostałem dysk z powrotem (Certified Repaired HDD z zieloną obwódką). Cała procedura od momentu wysyłki zepsutego dysku do otrzymania nowego trwała 12 dni (szkoda, że nie wysyłają z Polski, bo byłoby 2 dni szybciej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper69 Opublikowano 19 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2011 (edytowane) Próbowałem sprawdzić stan gwarancji dysku Seagate st31000333as, 1ooo GB , z 2009 roku. Po wprowadzeniu wszystkich danych związanych z dyskiem pojawił się komunikat, żebym zgłosił się z nim do sprzedawcy dysku. Czy nie ma szans zareklamowania takiego dysku bezpośrednio w Seagate? Edytowane 19 Lutego 2011 przez kacper69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 19 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2011 Skoro otrzymałeś komunikat to prawdopodobnie dysk pochodzi z komputera zintegrowanego (typu desktop od HP, Dell etc.) lub po prostu został wyjęty z obudowy USB. W takim przypadku nie ma możliwości zwrotu go do SG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4zd4 Opublikowano 4 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2011 Chcę wysłać dysk Seagate i WD na gwarancję, ale patrzę na adres Seagate oraz WD i mają taki sam. Mogę wysłać 2 paczki w jednej przesyłce czy nie kombinować i wysłać jako osobne paczki? ;> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 7 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2011 Adres to adres, punkt zborny to inna bajka, składając dwie różne deklaracje w US też nie idziesz do jednego okienka tylko do odpowiednich działów, prawda ? PRL za nami, nie ma potrzeby na wszystkim kombinować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz654321 Opublikowano 29 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2011 Miesiąc od naprawy znowu dysk się sypie. Wczoraj nie chciał się uruchomić system, w końcu jakoś się udało, ale pojawiło się 14 relokowanych sektorów. Dzisiaj są już 24. Już mam dosyć Seagate'a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misieeq Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Ja mam małe pytanko. Dyski wysyłaliście paczkami z oznaczeniami o ostrożnym sprzęcie? Ja swój bez, ale tak się trochę zacząłem obawiać, że wymyślą jakąś usterkę fizyczną, a że nie było naklejki o ostrożnym traktowaniu, to łatwo mogą zwalić winę na przewoźnika i po gwarancji. Paczka ma wyglądać mniej więcej tak: naklejony wydrukowany adres ze strony seagate + pocztowy blankiet? BTW wysyłał ktoś listem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Żadnych naklejek, a listu mogą nie przyjąć, nie łakom się na te kilka złotych więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misieeq Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Żadnych naklejek, a listu mogą nie przyjąć, nie łakom się na te kilka złotych więcej. OK dzięki, na szczęście wysłałem paczką. BTW czepili się kogoś za sposób zapakowania dysku? W zaleceniach Seagate nt. pakowania zabrania się stabilizacji sprzętu w paczce za pomocą orzeszków ziemnych, kukurydzy, czyżby ktoś próbował takich sposobów? xD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilarson Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 To mój pierwszy post na tym forum, więc Witam Wszystkich! :rolleyes: Dokładnie tydzień temu w piątek padł mi dysk Barracuda 500GB 7200rpm 32MB SATA/300 NCQ (ST3500320AS) po ok. 2,5 roku użytkowania. Dzięki tutorialowi BuMeLa (dzięki wielkie BuMeLowi za niego) wysłałem dysk na gwarancję w poniedziałek z rana. We wtorek w południe otrzymali go, przyjęli reklamacje i w ten sam dzień ok. 18.00 wysłali DHLem do mnie, przed chwilą go otrzymałem zapakowanego tak samo jak inni użytkownicy (tak jak na zdjęciach we wcześniejszych postach). Dysk ten sam (ten sam nr katologowy i nr modelu) ale inny serial number. Moje pytanie do Was brzmi, czy to jest fabrycznie nowy dysk czy to jest mój stary? Może głupie pytanie ale nie potrafie udzielić sobie na niego odpowiedzi. Przysłany dysk oczywiście ma na naklejce zieloną obwódkę i napis Certified Repaired HDD. Gwarancja jest do 5 sierpnia 2013. W międzyczasie kupiłem sobie nowy dysk, więc tego już nie potrzebuje i chciałbym go sprzedać. Tylko nie wiem, czy jest on fabrycznie nowy (z naklejką ze naprawiany) czy też mój stary z przedłużoną gwarancją. Czy jest szansa ze na tym dysku są moje stare dane? Bo np wymienili jakiś jeden element z zewnątrz i odesłali (mimo że w W-wie jest tylko centrum logistyczne). Nie chcę go rozpakowywać i sprawdzać tylko chciałbym go takiego jak przysłali sprzedać. Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 To nie jest Twój dysk, reszta to sprawa Seagate. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilarson Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Czyli mogę go sprzedać jako nówke nieużywaną pochodzącą z wymiany gwarancyjnej? (z gwarancją producenta do 2013) :) Nie chciałbym kogoś po prostu zrobić w konia, stąd moja taka 'dociekliwość'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Możesz sprzedać dysk jako po serwisowy lub pochodzący z wymiany gwarancyjnej u producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilarson Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Ok, dzięki za info ;) mam nadzieje, że się sprzeda jakoś. A co do wcześniejszych pytań użytkowników dotyczących zapakowania przesyłki, to ja dysk owinąłem w folie bąbelkową, nastepnie wsadziłem to do starej koperty bąbelkowej i wsadziłem (bez luzów) do pudełka bo routerze. To wszystko do koperty i wysłałem jako paczka priorytetowa :) doszło na 2. dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bez Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2011 Witajcie, Przede wszystkim wielkie dzięki dla BuMeLa za bardzo użyteczny przewodnik - oszczędza sporo czasu na wyważanie otwartych już drzwi. Przeczytałam go, ale chcę się upewnić : czy słusznie myślę, że w całym tym procesie reklamacyjnym nie jest wymagane posiadanie dowodu zakupu dysku ? Pytam dlatego, że chcę kupić dysk Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2000 GB i na Allegro znalazłam korzystną ofertę. Facet ma do sprzedaży tylko kilkanaście takich dysków i nic więcej. Nie jest więc chyba sklepem i w tej sytuacji na fakturę nie ma co liczyć. Powiedzcie mi, czy takie kupienie dysku na Allegro nie zmniejszy moich praw do ewentualnego skorzystania z gwarancji ? Wygląda, ze nie, ale może coś przoczyłam. Z góry dziękuję za odpowiedź :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2011 Myślisz słusznie, do reklamacji dysku z tytułu gwarancji u producenta nie potrzeba dowodu zakupu, najważniejszy jest czytelny, nie zniszczony numer seryjny. Przed zakupem upewnij się, że dyski mają gwarancję na terenie Polski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bez Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2011 Dzięki serdeczne za szybką reakcję. Tak, masz rację, że ważne tu są dane lokalizacyjne gwarancji ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cheyou Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 w jaki sposób mogę sprawdzić czy mój dysk ma padnięty firmware? używałem go prawie 3lata. dwa dni temu zawiesił mi się komputer, wyłączyłem go. jak uruchomiłem go ponownie to po chwili znów się zawiesił, zresetowałem i podczas uruchamiania windows zatrzymał się na logo windows z paskiem postępu i tak zostaje. podczas uruchamiania komputera bios raz go wykrywa, a raz nie. odpaliłem jakieś skanowanie dysku (seatools z płytki hirema) i w każdym sektorze wykrywa mi bad sector. chciałbym jakoś odzyskać dane z tego dysku, bo znajduje się na nim połowa mojego życia... :( jednak zastanawiam się czy aby na pewno jest to takie uszkodzenie, z którego bezpłatnie odzyskają mi dane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Bady to bady, firmware to inna bajka, zablokowany firmware to dysk widoczny w Bios bez możliwości dostępu albo niewidoczny w ogóle i ciągle świecąca dioda zajętości hdd. W obu przypadkach nie ma możliwości uruchomienia procedury startu stystemu operacyjnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulek3 Opublikowano 5 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2011 Witam mam pytanie bo nie wiem co robic odeslalem dysk bo stukal i tylko dla tego zadnych badow nie mial byl idealny wrecz ale zaczal stukac az do tego doszlo ze wogole windows go nie widzial. dysk przyszedl dzien czasu potestowalem go na predkosc i bady i znowu zaczal stukac a dotego ma jeszcze 2 bad sectory. co robic odsylac go jeszcze raz gwarancjie mam do 2013 chodzi o dysk 1TB czekam na odpowiedz bo na taki dysk napewno nie bede wrzucal danych bo mi tak 700 filmow poszlo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 5 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2011 Śmieszne pytanie zadajesz. Nie musisz go odsyłać, jest wiele sposobów wykorzystania takiego dysku, np. przycisk do papieru bo ozdoba na ścianie to raczej z tego żadna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulek3 Opublikowano 5 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2011 dlaczego smieszne jak dysk przyszedl wczoraj to nie wiem czy go przyjma jeszcze raz ? no ale ten dysk to zenada jednak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...