Skocz do zawartości
BuMeL

Zepsuł Ci się Seagate ? Wyślij do producenta w 10 minut!

Rekomendowane odpowiedzi

A jesli mam calibration retry count na poziomie 86 i wzroslo od kilku miesiecy wstecz o jakies 20 to wysylac? Dysk przenosny 2.5 cala samsung s2. Gwarancja niedlugo sie konczy, wiec to ostatnia szansa.

 

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro producent pisze że masz gwarancje to chyba jest ważniejszy od sklepu? Przecież gwarancji nie realizujesz przez sklep tylko bezpośrednio u producenta.

Dowód zakupu nie. Tylko data zakupu jak dobrze pamiętam jest potrzebna do zarejestrowania dysku na stronie.

 

Jak na ponad 16tys godzin pracy nie jest źle, 7 reloków to nie wiele. Gorzej jeśli degradacja szybko postępuje.

Spin Retry, albo problem z zasilaniem (brak styku kabel) albo coś z mechaniką. Po upewnieniu/zmianie kabla nie będzie rosło to jeszcze OK. Jak rośnie to jw na gwarancje.

 

 

Właśnie nie pamiętam kiedy dysk został zakupiony, bo gdzieś mi wcięło fakturę. Co do dysku ze screena - zmieniałem kable i nic się nie zmieniało. Trudno powiedzieć czy te uszkodzenia postępują czy nie, w ciągu ostatnich kilkunastu dni nic się z nim nie działo. To w ogóle jest ta słynna barracuda 7200.11 z wadliwym firmware i chciałbym by ją wysłać razem z drugim dyskiem, na którym mi najbardziej zależy. Tylko zastanawiam się, czy jeśli okazało by się, że jednego dysku nie przyjmą na gwarancję to czy mi go od razu odeślą i każą pokryć koszty czy może zajmą się obydwoma dyskami na raz i później odeślą dyski razem (jeden naprawiony a drugi nie)?

Jeszcze wkleję screeny tego seagata na którym mi najbardziej zależy:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie.

 

Mam z kolei inny problem z gwarancją seagate. Mam SV35, potwierdzony, ze na gwarancji, zgłoszony na stronie

http://www.seagate.c...d-replacements/

potwierdzony do odbioru, 0$, dostałem nawet etykietę UPC z adresem UPC w Wawie i moim do odbioru, dysk leży zapakowany ale od 2 tygodni nikt się po niego nie zjawił. Nie ma żadnego numeru listu przewozowego ani kodu kreskowego na etykiecie. Co powinienem zrobić w tej sytuacji ?

Edytowane przez qhash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda aktualny stosunek Seagate do pakowania dysku w paczce? Na stronie (http://www.seagate.com/pl/pl/support/warranty-and-replacements/packing-and-shipping-instructions/#1) piszą coś o jakichś gumach piankowych i żeby nie pakować w folię bąbelkową, co mnie nieco martwi. Jak wysyłaliście dyski, które wam przyjęli?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, i mnie dopadło.

Mam dwa dyski Seagate Barracuda 7200.11 500GB z wadliwej serii ST3500320AS.

Jakiś czas temu (a raczej kilka miesięcy temu) padł mi jeden z nich (bios go nie widzi), drugi działa. Nie przejmowałem się jednak zbytnio bo miejsca w kompie dużo. I czekałem aż się zbiorę i wyślę go na odzyskanie danych i coś z nim wreszcie poczne.

Od początku na dyskach nie znajdowały się inne dane niż tylko fotografie. Na pierwszym (który działa) zdjęcia oryginalne na drugim (który padł) obrobione dla klientów. Dyski nie chodziły na co dzień, tylko podłączałem je na czas kiedy wykonywałem zlecenia.

Niedawno zabrałem się do pożądków w kompie i zrobiłem sobie backup z tego 1 dysku (sprawnego - Oryginal) na inny dysk z myślą iż przełożę elektronikę do uszkodzonego dysku (bo czułem iż talerze chodzą) mając nadzieję, że to właśnie elektronika.

Coś mnie jednak tchnęło i zacząłem szukać informacji przed rozkręceniem co może być jeszcze nie tak i czy może posiadam jeszcze na nie gwarancje producenta.

I proszę, trafiam na trop iż posiadam dyski z wadliwej serii wypuszczonej przez producenta, a co lepsza zostały mi jeszcze 3 msc do końca gwarancji. Trafiając na tą stronę zacząłem mieć nadzieję, że może uda się odzyskać dane i to być może bezpłatnie, a do tego może otrzymam nowe dyski.

Zacząłem więc działać, za radą BuMeL'a przed złożeniem zlecenia najpierw napisałem do supportu o odzyskanie danych oraz jednocześnie opisując iż posiadam 2 działający dysk z tej samej serii pytając czy podlegał by również gwarancji na wymianę na inną serię. Opisałem iż ten drugi działąjący dysk potrafi czasami nieźle przyżęzić i zdaża się, że czasem trzeba chwilę poczekać na dostęp do danych. Mail wyszedł dosłownie 20 min przed napisaniem tego postu (18:40) i pisząc go właśnie otrzymałem odpowiedź.

 

Dear Seagate Customer,

 

Unfortunately, Seagate is no longer accepting support requests from direct emails. Please submit your support request at the website listed below and we will be happy to assist you. If you currently have an ongoing email support case with Seagate Technical Support, please refer back to the first reply sent to you by Seagate and use the REPLY feature in your email client to respond. Otherwise, our email system will generate this auto-response.

 

Seagate contact sites:

 

Americas

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/

 

Europe, Middle East & Africa

http://www.seagate.com/www/en-gb/about/contact_us/

 

Asia Pacific

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/contact-techsupport-apac

 

Data Recovery:

 

Do-It-Yourself Software Support

http://support2.seagate.com/srsdiysupport

 

Seagate Recovery Services

http://services.seagate.com/

 

 

Useful options for online support include our Knowledge Base, Seagate Community Forum and How To Use support section.

 

Knowledge Base

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/news.jsp?NewLang=en

 

Forum

http://forums.seagate.com/

 

How To Use

http://www.seagate.com/www/en-us/support/howto/

 

Thank you for choosing Seagate.

Dear Seagate Customer,

 

Unfortunately, Seagate is no longer accepting support requests from direct emails. Please submit your support request at the website listed below and we will be happy to assist you. If you currently have an ongoing email support case with Seagate Technical Support, please refer back to the first reply sent to you by Seagate and use the REPLY feature in your email client to respond. Otherwise, our email system will generate this auto-response.

 

Seagate contact sites:

 

Americas

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/

 

Europe, Middle East & Africa

http://www.seagate.com/www/en-gb/about/contact_us/

 

Asia Pacific

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/contact-techsupport-apac

 

Data Recovery:

 

Do-It-Yourself Software Support

http://support2.seagate.com/srsdiysupport

 

Seagate Recovery Services

http://services.seagate.com/

 

 

Useful options for online support include our Knowledge Base, Seagate Community Forum and How To Use support section.

 

Knowledge Base

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/news.jsp?NewLang=en

 

Forum

http://forums.seagate.com/

 

How To Use

http://www.seagate.com/www/en-us/support/howto/

 

Thank you for choosing Seagate.

 

Przechodzę więc do dalszego działania wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie. Mając dalej nadzieję, że coś wskuram.

W każdym bądź razie chciałbym podziękować założycielowie tego posta BuMeL'owi bo naprawdę jest bardzo pomocny, a więc serdeczne dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff, przebrnąłem jakoś przez kontakt z Suportem i dziś dopiero dostałem Case number. Złożyłem wniosek i czekam teraz na informację czy wyślą kuriera, czy będę musiał sam wysłać dyski. Jednak wyglądało to trochę inaczej niż w tutorialu, jednak bez niego nie dał bym rady. Dzięki BuMeL !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy strona serwisu względem screenów z 1 psota uległa zmianie? Jej design.

 

Udało mi sie jednak znaleźć mniej więcej to co było opisane w 1 poscie i jedyne info na temat dysku z mojego netbooka jakie dostałem to:

 

Składnik

Określony przez Ciebie produkt został sprzedany jako składnik systemu. W celu obsługi skontaktuj się z miejscem zakupu. Seagate sprzedaje wiele dysków bezpośrednim klientom OEM (producentom oryginalnego sprzętu). Takie produkty są zazwyczaj skonfigurowane tylko dla klientów OEM jako składniki ich systemów. W celu uzyskania obsługi gwarancyjnej tych dysków musisz skontaktować się z miejscem zakupu.

W przypadku zakupienia urządzenia bezpośrednio od Seagate wróć na poprzednią stronę i sprawdź swój numer klienta w Seagate, ponieważ wpisany przez Ciebie numer klienta ( ) jest niezgodny z naszą dokumentacją.

 

Czyli seagate umywa sie od odpowiedzialnosci za dysk? W sklepie, gdzie kupilem netbooka już nie mam gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie wysłałem mojego Seagate'a, ale tę etykietę na paczkę (wydrukowanej ze strony seagate) musiałem nakleić z jednej strony paczki,a zdrugiej druk pocztowy, bo mi inaczej nie chcieli przyjąć na poczcie.

Będzie ok?

Edytowane przez rudy 102

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poinformować, że otrzymałem dysk spowrotem i odzyskali mi 500GB danych w takim pożądeczku jaki miałem w koszcie faktury 0 zł. Po prostu jestem szęśliwy i nie wiem jak mam dziękować BuMeL'owi za ten post. Bo gdybm na niego nie trafił, to już bym się pożegnał z nimi. A tak to człowiek zrobił dobry uczynek z tego tematu i dobrze słóży ludziskom. Nie mówiąc o zaoszczędzeniu kilkuset złotych jeśli komuś naprawdę zależy.

 

Pamiętajcie jednak, że po zwrocie przegrać ważne dane na inny dysk bo nie wiadomo jak długo pociągnie po takim recovery. Pozdrawiam i życzę wszystkim pozytywnego zgłaszania i rozpatrzenia reklamacji.

 

Dzięki BuMeL. !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Axcel - niestety ale dyski jakie są montowane np w laptopach, czy stacjonarnych od dużych firm (np. HP, DELL)  muszą być zgłaszane do miejsca gdzie nabyłeś komputer. Seagate nie przyjmie takiego dysku wyjętego z kompa.

Jeśli gwarancja się skończyła to mogiła, nic nie zrobisz. Kup nowy dysk, stary można opchnąć na części na allegro.

 

@ rudy 102 - bez problemu

@ Mellos, z łaski swojej sprawdzaj pisownię przed wysłaniem postów, bo Twoje błędy w postach aż wydłubują oczy.

 

 

Update: Dwa dyski wysłałem na gwarancji jakos przed tuz przed albo podczas długiego weekendu majowego - dzisaj odebrałem - szybko poszło ;)

 

Taka ciekawostka - dysk z serii NS jest w clam shellu i wiekszym opakowanjiu niz dyski z serii AS, ktory byl tylko w folii. Obydwa jednakze zapakowane w karton z pianka.

Edytowane przez _KaszpiR_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem dysk na gwarancję, który miał taki SMART:

 

Dołączona grafika

 

Zrobiłem jeszcze przed wysłaniem test "Long Generic" programem Seatools, który zakończył się błędem. Nie było żadnych wątpliwości już przed wysłaniem dysku.

Po tygodniu przyszedł do mnie dysk "recertified". Skopiowałem na niego pare GB danych i SMART wygląda już tak:

Dołączona grafika

 

Niestety, Long Generic przechodzi pozytywnie. Odczytu z HDTune nie uznają, tak zostałem poinformowany w mailu. Na pewno jest to ostatni Seagate jakiego kupiłem, teraz tylko pytanie co mam zrobić w tej sytuacji? Czekać aż pogorszą sie parametry SMART i nie przejdzie testów w Seatools czy jest jakaś inna opcja?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez prz3mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff, przebrnąłem jakoś przez kontakt z Suportem i dziś dopiero dostałem Case number. Złożyłem wniosek i czekam teraz na informację czy wyślą kuriera, czy będę musiał sam wysłać dyski. Jednak wyglądało to trochę inaczej niż w tutorialu, jednak bez niego nie dał bym rady. Dzięki BuMeL !!!

 

Nie myślcie sobie, że nie zaglądam Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MI też się zepsuł przenośny dysk seagate 1TB expansion, wogole nie rusza przy podłączeniu słychać taki dziwny dźwięk i koniec, niechce utracić danych ktore sie na nim znajduja, dzwoniłem na ta infolinie co jest w pierwszym poście ale nie umiem dobrze rozmawiać po angielsku jakos udalo mi sie zapytac czy jest konsultant mowiacy po polsku ale odpowiedz była że niestety nie ma takich. Co zrobic dysk jest wciaz na gwarancji ale jak go tam wysle do przysla mi nowy? Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, posiadam dysk ST3000DM001, wszystko z nim gra, działa, tylko patrząc na HD Tune widzę takie coś:

 

pxkvhl.jpg

 

To co martwi mnie najbardziej to "End to End error", ponoć to błąd krytyczny i każde jego pogorszenie oznacza wadliwy dysk. Problem w tym, że SeaTools nie wykrywa kompletnie nic, w żadnym z testów. Tak więc skleiłem maila do supportu w którym opisałem sytuację i taką odpowiedź otrzymałem:

 

 

 

Thank you for contacting Seagate.

I understand that your internal drive is getting a S.M.A.R.T error "Count of parity errors which occur during data transfer from Flash controller to System". I can understand how this is of a concern to you.

I also understand that the S.M.A.R.T test for Seatools is also not working, have you tried to do the Short Generic or the Long Generic test? I would also try that as well, if it gives you anything other than pass, the drive is definitely faulty.

Your drive with the serial number xyz is still under warranty.

I would suggest to start backing up your data off of your drive, as soon as possible. Any S.M.A.R.T error that occurs, can mean that your drive is close to failing. Please see this article for more information:

 

Niżej wszystkie możliwe artykuły jak wysłać dysk na gwarancję, jak spakować, jak odzyskać dane, jak dane usunąć itd. Tylko żadnego konkretu czy ten dysk na gwarancję przyjmą, ona kończy się za miesiąc więc wolałbym się spieszyć..

 

Na innym forum koleś opisał podobny błąd, z wartością 1 i ponoć na gwarancji wymienili.. 

 

Poraźcie coś jeśli możecie, i do tego jak taki dysk zapakować, folia bąbelkowa plus co? I gdzie to coś kupić. :)

Edytowane przez IreuN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobiłem error scan w HD Tune i coś tam znalazł. W S.M.A.R.T. Nabiło jakieś błędy i już self testu w Seatools nie przechodzi. Więc chyba mogę rzeczywiście wysłać. ;)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam w pracy problem z zewnętrznym Seagate Expansion 3,5" - coś w nim padło, skrobie przy uruchomieniu, a Windows go nie widzi. Posądzam jakąś usterkę elektroniczno-mechaniczną.

Dysk jest na gwarancji, jednak bardzo zależy mi na danych, które zawiera. Potrzebowałbym wiedzieć jaką procedurą odzyskać dane i zgłosić dysk do gwarancji w Seagacie. Jasną rzeczą jest, że za odzysk będę musiał zapłacić. Czy zatem korzystać ze standardowego formularza RMA, czy kontaktować się bezpośrednio z serwisem Seagate na Polskę (a jeżeli tak to czy ktoś ma kontakt do nich?)?

Dzięki!

 

Edit: widzę, że problem podobny do usera szczepan997

Edytowane przez borsuk_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...