Skocz do zawartości
BuMeL

Zepsuł Ci Się Seagate ? Wyślij Do Producenta W 10 Minut !

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, troszkę już nie jestem w temacie, ale to już jest mój trzeci dysk Seagate 7200.11 250Gb (trzeci na jednej gwarancji dwa poprzednie padły i wymienili mi od zaraz w sklepie na nowy. Teraz minął okres trzech lat więc gwarancja jest uwzględniana tylko i wyłącznie na stronie Seagate i mam pytanie czy stan jaki pokazuje HD Tune mogę odesłać na gwarancję. Głownie męczy mnie to, że jest strasznie wolny - jakoś mi często zamula oraz jest dość głośny.

Czy mogę wysłać dysk na gwarancję? Jak sądzicie?

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slij go.

 

BTW. informacja na temat systemu RMA Samsunga zamieszczona kilka postów wyżej jest poprawna i mogę potwierdzić, że działa. Dyski wysyła się do firmy TELMARK do Warszawy. Jak kieeeedyś minie świąteczny nawał to wezmę się za tutki i opiszę wysyłki do WD i Samsunga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mój samsung ma 1 bada w HDtune to warto go wysyłać na GW do samsunga? ciekawe jak jego rma działa , zadziwili mnie..

 

Wymieniaja na nowe tak jak WD czy regenerują? Sprawdzał ktos?

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważacie, że wskóram coś w sprawie gwarancji z takimi wynikami? Gorzej niż źle, ale oczywiście Seatools twardo będzie twierdzić, że wszystko w jak najlepszym porządku.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem SG 250GB, miał uszkodzone sektory. Odesłali ten sam model, serwisowany - na naklejce na dysku pod logiem Seagate było "Certified Repeir" czy jakoś podobnie.

Każdy jeden dysk wracający z SG ma te sama naklejkę Certified Repaired ale większość jest wymieniana. Naprawiane są wyłącznie z uszkodzonym firmware z tego co mi wiadomo.

 

Czyli nie zawsze opłaca się wysyłać. Ja poczekam chyba jescze troszkę i może dostane serię 7200.12 i nie 250GB. Czy HDTune dobrze sprawdza bad sectory?

Nawet jak zgłosisz dysk dwa dni przed końcem gwarancji to producent będzie miał jeszcze na tyle zapasu, że jest może 1% szans, że dostaniesz wyższy model. Uwierz, zdarzało mi się wysyłać już stare dziadki 40-80GB i nie pomogło.

Edytowane przez BuMeL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyslalem w ubiegly czwartek (3 grudnia) dysk z gwarancja do 9 grudnia. Byl to jakis stary 80GB ATA z serii 7200.7 (ST380011A). Liczylem, ze chociaz jakas nowsza serie przysla, bo 80GB jeszcze sa w sprzedazy ale 7200.10. Dzisiaj dostalem paczke z Holandii - ten sam model z innym numerem seryjnym i naklejka "Certified Repaired HDD". Sprawdzilem na stronie - jest na niego gwarancja na kolejne 3 miesiace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli na chwilę obecną nie opłaca się wysyłać jak nic się nie dzieje, gdyż małe prawdopodobieństwo jest, że otrzymamy lepszy model. W sumie to zrozumiałe, gdyż jeżeli mieli by każdemu dać nowy dysk to by firma zbankrutowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś przeczytał 6 stron naszych złotych rad to wiedziałbyś, że musisz skontaktować się z Seagate i ustalić czy Twój dysk podlega darmowej poprawce. Jest to na pierwszej stronie w poradniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Na "Pana" trzeba mieć wygląd, kasę i warunki.

 

2. Odpowiedzi na pytanie czy dysk kwalifikuje się do odzysku danych udzieli tylko i wyłącznie firma Seagate - nie i365, nie kurier TNT, nie ja tylko Seagate. W poradniku podany jest numer telefonu i adres e-mail, pod którym trzeba zapytać BOK Seagate czy dysk kwalifikuje się do poprawki.

 

3. Wesołych Świąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Mam na dysku rożne filmy i zdjęcia. Dysk padł i chce go wysłać na gwarancje. Czy na gwarancji sprawdzają zawartość dysku?? Nie chodzi mi odzyskanie danych tylko to, żeby nikt nie przeglądał tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem 22 grudnia, 24 przyszło potwierdzenie, że paczka jest już u Seagate'a. Dzisiaj sprawdziłem maila i tego samego dnia co i potwierdzenie, kilka godzin później wyszła paczka z dyskiem od nich. Nic nie zyskałem wraca do mnie Barca z tej samej serii. Mam obawy, że odeślą mi ten sam dysk..., no ale zobaczymy.

 

Teraz pytanie, czy Seagate podaje numer seryjny odsyłanego dysku czy nie? Bo na moje to brakuje takiego wpisu w potwierdzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjętego jest, nowo wysłanego brak ;/

 

Edit: Doszła paczka z nowy dyskiem, oczywiście naprawiony w fabryce. Myślałem, że dostaje gwarancję od początku, bo to w końcu "nowy" produkt. No, ale nic. Trza sprzedać i uścisnąć Seagate'owi dłoń na jakiś czas ;-)

Edytowane przez Konar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak na szybko chciałem zapytać. Wysyłamy na własny koszt. Jak już dysk wraca to producent płaci za odsyłkę tak?

 

Dołączona grafika

 

Dysk przekroczył już wartość relokowanych sektorów. Mam nadzieję, że uznają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak na szybko chciałem zapytać. Wysyłamy na własny koszt. Jak już dysk wraca to producent płaci za odsyłkę tak?[...]

Wygląda o tak, że jeśli uznają to wysyłają na swój koszt. Gorzej, jeśli odsyłają ten sam dysk, gdyż wtedy powiedziane jest, że dysk wraca na twój koszt. Przyznam szczerze nie spotkałem się jeszcze z drugim przypadkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma mały problem. Otóż pomylił się w miejscu zamieszkania wypełniając formularz gwarancyjny.

Mianowicie nie dopisał budynku zamieszkania.

 

Teraz nie da się tego edytować, ani wpisać tego samego jeszcze raz od nowa.

 

Co powinien zrobić? Na jakiego maila konkretnie napisać by anulowali to zlecenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Na wstępie chciałem podziekować BuMeLowi za prace włożoną w tutorial czego efektem są informacje zwrotne od tylu ludzi o wiarygodnosci informacji.

 

Etykieta z mojego dysku przedstawia nastepujace dane:

Barracuda 7200.11

ST3500320AS

Firmware SD15

 

Dysk padl z dnia na dzien, bez zadnych upadkow z biurka itp. Zawiesza biosa (na jakims komunikacie zliczajacym ilosc urzadzen USB), talerz pracuje, costam chrobocze pare sekund po wlaczeniu PC i koniec pozostaje tylko reset, czy to moze kwalifikowac sie po wade firmware? BuMeL procz informacji jak wypelnic formularz dla i365 ('firmware issue') zaznaczyl rowniez zeby upewnic sie czy dany przypadek kwalifikuje sie pod wade firmware'u. No ale wlasnie tego nie jestem pewien. Dysk sprawowal sie swietnie, kupilem go w czerwcu 2008r. praktycznie jest dalej na gwarancji proline, no ale interesuje mnie odzyskanie danych.

 

Ponad to jestem ciekawy, czy jesli wyslalbym dysk z uszkodzieniem innym niz firmware, mimo dobrego wypelnienia formularza - to co wtedy? Czy na bierzaco jestem informowany o zmianach w procesie odzyskiwaniu danych i dostaje w zwiazku z tym dalsze zapytania co dalej, czy po prostu wraca do mnie faktura do zaplaty 1000euro - ale to taka dygresja.

 

PS. Eeee, jak zrobic konto na i365, jak klikam na 'submit a case' wyskakuje mi okno z wyborem 1'Instant Online Quote' i 2'Ship your media for an In-Lab evaluateuation'. Wybierajac 1. mam zwykly 4 stronicowy formularz (what happened to your data, data recovery quote itd) z moim mailem nazwiskiem i telefonem + pytania dot wadliwego towaru, chyba zle cos robie, nie chce przeciez juz skladac zlecenia o odzyskanie danych a zalozyc tylko konto.

 

Czy czasem nie jest tak ze najpierw rozmawiam z konsultantem / wysylam z niezarejestowanego w bazie kont seagate'a maila i dostaje case number, ktory wpisuje wtedy za jednym razem gdy zakladam konto i od razu wysylam zgloszenie? Bo kurde nie rozumiem, na poczatku tutoriala dla tej sprawy jst napisane ze musze byc zarejestrowany "Żeby móc skorzystać z usług odzyskiwania danych, trzeba być zarejestrowanym w serwisie !"...

Edytowane przez alcen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma mały problem. Otóż pomylił się w miejscu zamieszkania wypełniając formularz gwarancyjny.

Mianowicie nie dopisał budynku zamieszkania.

 

Teraz nie da się tego edytować, ani wpisać tego samego jeszcze raz od nowa.

 

Co powinien zrobić? Na jakiego maila konkretnie napisać by anulowali to zlecenie?

Zgłosić drugi raz a poprzednie zlecenie zostanie automatycznie anulowane po 30 dniach

 

alcen najpierw kontaktujesz się z konsultantem SG, po otrzymaniu Case Number wypełniasz formularze na stronach i365. Tak jak kilka postów wcześniej wspominałem, jak będę miał na tyle czasu to zajmę się poprawą i aktualizacją tutoriali.

Edytowane przez BuMeL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pare pytań Dyski zewnętrzne 3,5 chyba nie podlegają takiej wysyłce hm? ale chodzi mi jak bym rozkręcił go i sam dysk po nr wysyłał itp taj jak wewnętrzna Barracuda hm? czy to przejdzie czy inaczej te dyski sa zapisywane tam u nich ktoś wie .A dla czego tak pytam bo chce jakiś z Usa kupić 1,5-2 TB dysk i chce mieć w Polsce jakaś gware a nie raz wychodzi taniej zewnętrzny dysk kupić niz wewnętrzny dziwne al prawdziwe:(. Bo chyba inne firmy Samsng, WD i HITACHI to wcale nie uznają takiej gwary na zakup poza krajem hm? A jak nie to tylko bym był zmuszony szukać barki wewnętrznej tu ta gwara nawet jak sprowadzę do Polski obejmuje tą wysyłkę gwarancyjna tak . Za każde info jestem wdzięczny pozdrawiam.

Edytowane przez max340

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie dyski mogę zgłosić ?

 

Absolutnie wszystkie markowane Seagate oraz Maxtor ! Powyższa procedura obejmuje standardowe dyski 3,5", laptopowe 2,5" oraz wszystkie dyski zewnętrzne i przenośne.

to po pierwsze, widać jak zapoznałeś się z treścią, po drugie jak rozkręcisz dysk to stracisz gwarancję a wewnętrznego napędu nie da się zgłosić bo podlega tylko z obudową zewnętrzną. Jak kupisz dysk w USA to w Polsce będziesz miał gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...