Skocz do zawartości
BuMeL

Zepsuł Ci Się Seagate ? Wyślij Do Producenta W 10 Minut !

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z racji tego ze nie jestem ogarnięty w tego typu sprawach prosze o pomoc ,

Wczoraj zaczal wariować mi dysk . Ze screenów okazało się że ma bad sektory

Dołączona grafika

 

Ta instrukcja która jest na pierwszej stornie jest troche nie na czasie

Pozmieniało się tam troche i chciałbym dowiedzieć się o ten kod seatools

zrobiłem 3 testy tym programem i wszystko przeszło pomyslnie , ogolnie nie kumam czy mam zrobic wszystkie czy jeden test czy o co w tym chodzi. byly tez jakieś gotowe kody na tej stronie ale żaden nie odpowiadal za bad ketory , może mam obojetnie jaki wpisać ? np slaba wydajnosc ? i do paczki wrzucić kartke z informacja że dysk ma bad sektory ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i do paczki wrzucić kartke z informacja że dysk ma bad sektory ?

 

Wystarczy samo zgłoszenie, nie wrzucasz nic do paczki. Wiem, że parę rzeczy się pozmieniało, niestety nie mam czasu poprawić poradnika. Ostatni dysk zgłaszałem gdzieś z miesiąc temu i nie przypominam sobie abym musiał wpisywać kod z seatools.

 

@BuMeL

Mogłeś sobie tego oszczędzić :angry:

 

 

Nie, bo o ile zrozumiem dwudziestolatka, który nigdy w życiu nie wysyłał paczki pocztowej (widocznie nie miał takiej potrzeby) to wymiana gwarancyjna urządzenia powinna być jasna dla każdego.

Edytowane przez BuMeL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem, że gdzieś na poczcie przy sortowaniu nie uszkodzą koperty, wtedy może być bieda. Osobiście bym nie ryzykował, szczególnie że małe pudełko waży niewiele więcej niż koperta z wypełniaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

czy macie jakieś informacje odnośnie kłopotów z tą usługą? kilkakrotnie już z niej korzystałem z doskonałym rezultatem, lecz ostatnio zdarzyła się bardzo nieprzyjemna przygoda

 

14 maja wypełniłem formularz na stronie i zamówiłem kuriera

 

15 maja paczka wysłana została zgodnie z wytycznymi, numer RMA w widocznym miejscu na adres UPS-SCS w Warszawie

 

16 maja patrząc na dane trackingowe z firmy kurierskiej podpisano odbiór paczki o godzinie 11

 

w czym zatem problem? mija już ponad tydzień, a na stronie Seagate nadal dyski mają status "oczekuje na zwrot", gdy tymczasem przy poprzednich wymianach najpóźniej trzeciego dnia ten stan się zmieniał

 

spotkał się już ktoś z was z takimi problemami (opóźnieniami)? czy i gdzie można interweniować w tej sprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie

Dla produktów firmy Seagate, należy zwrócić wszystkie akcesoria które były dołączone do produktu.

jeżeli nic nie mam tylko sam dysk to nie wymienią mi na nowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procedura poszła sprawnie. Dysk wysłany 21.05.2012, dziś już wrócił to znaczy 29.05.2012 nowy zapakowany z zieloną obwódką. Zero problemów z przesyłką. Zapakowany w folie antystatyczną. A dysk to był Barracuda 3500413AS i taki sam wrócił seria 7200.12.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam, że znowu powracam do mojego problemu poruszonego kilka postów wyżej ale sprawa zaczyna stać na ostrzu noża a po wysłanych dyskach ślad zaginął... jedyne co mam, to informację z trackera firmy kurierskiej, że przesyłkę odebrano (za podpisem) jest to tym bardziej irytujące, że koledzy w postach poniżej piszą o sprawnej realizacji

 

czy jest jakaś możliwość reklamacji tej usługi? co mam w tym przypadku zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

wyslalem dysk , sprawdzam teraz stan zamówienia i jest zamkniete czyli o co chodzi ?

w fodlerze spam miałem email zatytułowany Seagate RMS Receipt Acknowledgement RMA#: xxxxxxxx

nie wiem o co w tym wszystkim chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Temat początkowo może nie wydawać się powiązany z TOPICIEM, lecz jest :) mam taki oto problem.

Posiadam dysk zewnętrzny 3.5 Samsung HD154UI. Wczoraj rano działał on jeszcze normalnie. Następnie po niedługim czasie komputer zaczął widzieć dysk bez możliwości dostępu do niego i rozpoznania nazwy, więc zacząłem odzyskiwać dane co w pewnym stopniu mi się udało. Niestety następnie dysk zaczął wydawać niepokojące odgłosy i po krótkim czasie przestał już być nawet widzialny dla komputera. Problem ten występuje cały czas.

Byłem dzisiaj w sklepie komputerowym, zaprezentowałem Panu działanie dysku i stwierdził, że pewnie głowica lub jakaś część w środku uległa uszkodzeniu i dysk nie nadaje się do naprawy (środek jest hermetycznie zamykany).

 

Dysk jest Samsunga, ale Seagate przejęło tą część Samsunga i dlatego piszę w tym topicu. Mam gwarancję na ten dysk i właściwe pytanie zadam poniżej.

Pytania mam takie :

1) Czy jest to problem typowo mechaniczny ?

2) Czy istnieje możliwość odzyskania danych we własnym zakresie jeśli jest to problem typowo mechaniczny a nie software'owy(samemu - nie przez specjalistyczną firmę, bo pewnie koszt odzyskania 1TB danych wyniesie ~1000zł - Pan w sklepie komputerowym opisywał jak takie firmy odzyskują dane z dysku) jeżeli naprawdę jest to uszkodzenie wewnętrzne dysku?

3) Czy jeżeli jest to usterka mechaniczna to serwis gwarancyjny Seagate odzyska moje dane w ramach gwarancji ? ( Na czym polega to "firmware" opisywane w tym temacie?). Czy opłaca się wysyłać taki dysk do odzyskania danych? Nie chciałbym ponieść horrendalnych kosztów i zostać z niczym ...

4) Czy jeżeli jest to usterka mechaniczna, wewnątrz dysku to nie ma problemu z gwarancją zwykłą Seagate ? Tzn zgłoszenie, wysyłka do Warszawy i otrzymanie nowego dysku w ramach gwarancji ?

 

Zapoznałem się z tym jak przebiega proces zgłoszenia zwrotu, jednakże jest tam potrzebny "Kod testowy SeaTools", którego nie posiadam gdyż dysk nie jest w ogóle widoczny przez komputer/y. Czy zatem wtedy wklejam jeden z kodów podanych tutaj : Mój odnośnik?

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i liczę na pomoc :)

 

Pozdrawiam

 

EDIT : otrzymałem taką odpowiedź od Seagate

Thank you for contacting Seagate Technical Support.Unfortunately data is not covered under warranty.Is the drive seen in the BIOS?Is the drive in an enclosure? If yes, please connect the drive directly via. the SATA connection to the motherboard.Please make sure you try different cabled and different power ports.Should this not work you can either RMA the drive, however if you require the data off the drive you will need to contact a certified professional data recovery company.We recommend SRS: https://services.seagate.com/For more information or all other questions you can contact again Seagate technical support.

Czy to oznacza definitywnie, że nie odzyskam danych w ramach gwarancji ?

 

Mała uwaga również co do poradnika z pierwszej strony - podany link na który można pisać w celu kontaktu z odzyskaniem danych jest niekatualny. Przychodzi automatyczna odpowiedź, że należy pisać poprzez Seagate lub Seagate Service.

 

Liczę na waszą pomoc

Edytowane przez desalvo27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procedura poprawki firmware dotyczy TYLKO dysków Barracuda 7200.11 produkowanych między wrześniem 2009 a lutym 2010r.

 

Odzyskiwanie danych z dysków Seagate 7200.11 w ramach gwarancji.

Zwiększona czcionka i czerwony kolor to nie ozdobnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie , czy gwarancja powinna być odnowiona przy wymianie dysku ? Wadliwy dysk miał do końca tego roku , wysłałem przysłali taki sam model i gwarancja jest również do końca tego roku , czy tak powinno być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dziwne pytania zadajecie.

 

Jak po wymianie dostajesz nowy towar to masz nową gwarancję, jak dostajesz ekwiwalent, np. Repaired to gwarancja jest przedłużana o czas pobytu w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...