Skocz do zawartości
BuMeL

Zepsuł Ci Się Seagate ? Wyślij Do Producenta W 10 Minut !

Rekomendowane odpowiedzi

Wysłałem dysk na gwarancji do Seagate. Jego objawy to notoryczne zawieszanie sytemu i problem

z zapisem - kopiowaniem danych. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź mailem, treść w załączniku.

Właściwie dalej nie wiem co robić.

Jeśli ktoś miał podobną sytuacje, proszę o odpowiedź.

Dziękuję.

seagate.txt

Edytowane przez brojak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok

Dear Sir or Madam,

 

Your RMA (Return Material Authorization) Number is ************.

Your Order ReferenceNumber is ************.

 

This document details the RMA as received. If there are any differences from the Order Acknowledgement, pleaseamend your records accordingly.

 

If your Return Acknowledgement Line 5 shows the Total ReturnUnrepaired Quantity (RUR) greater than 0,then we have determined that your RMA includes products that are not covered by Seagate's warranty and Seagate has no obligation to replace these products. Your warranty claim for these products has therefore been rejected as invalid.

 

For a full list of all conditions not covered by warranty, please reference warranty statement supplied with the product and also reference our Seagate Return Policy on our website at Hard Drives | Seagate Please also reference the Seagate Warranty Void Checklist on our website under Warranty Support and Returns Assistance as a visual aid for items thatSeagate will not accept as a justified warranty claim.

 

The aforementioned product(s) will be Returned to you Un-Repaired. Please be advised that you must pay all applicable duties and customs charges for shipments to and from Seagate. You may also be required to pay freight costs associated with returningthe product(s) to you.

 

If no arrangements have been made 30 days after this notice, you will automatically release ownership of the drives to Seagate(not applicable to AMER(US,Canada and Brazil))

 

 

** ** ** ** ALWAYS REFERENCE RMA NUMBER ** ** ** ** when inquiring about or sending in your order.

 

 

AMER (US,Canada and Brazil),ASIA PACIFIC?

 

Please go to Contact Us | Seagate if you have questions about your order.

 

 

EMEA :?EUROPE, MIDDLE EAST, AFRICA

 

Email : euro.customer.support@seagate.com

 

Should you have any questions please contact us with a subject line "Return Unrepaired Inquiry". You can arrange pickup of the drive/s at the following address, please have the courier reference your RMA number and number of units to be picked up.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie dostałem takiego maila. Przed tym co wkleiłeś powinieneś mieć listę z 6 punktami:

1. Total Requested Quantity 	        : 	1 	 2. Total Clean Received Quantity 	: 	1 	 3. Total Expected Not Received Qty 	: 	0 	 4. Total Discrepant Quantity 	        : 	0 	 5. Total Return Unrepaired Quantity	: 	0 	 6. Total OOW Charges 	                : 	0.00
Jeśli w punkcie piątym masz coś innego niż 0 to znaczy, że nie przyjęli reklamacji Twojego dysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@brojak - dokładnie tak, wszystko masz w porządku.

Ja dzisiaj dostałem dysk z powrotem (Certified Repaired HDD z zieloną obwódką). Cała procedura od momentu wysyłki zepsutego dysku do otrzymania nowego trwała 12 dni (szkoda, że nie wysyłają z Polski, bo byłoby 2 dni szybciej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem sprawdzić stan gwarancji dysku Seagate st31000333as, 1ooo GB , z 2009 roku.

Po wprowadzeniu wszystkich danych związanych z dyskiem pojawił się komunikat, żebym zgłosił się z nim do sprzedawcy dysku.

Czy nie ma szans zareklamowania takiego dysku bezpośrednio w Seagate?

Edytowane przez kacper69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro otrzymałeś komunikat to prawdopodobnie dysk pochodzi z komputera zintegrowanego (typu desktop od HP, Dell etc.) lub po prostu został wyjęty z obudowy USB. W takim przypadku nie ma możliwości zwrotu go do SG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adres to adres, punkt zborny to inna bajka, składając dwie różne deklaracje w US też nie idziesz do jednego okienka tylko do odpowiednich działów, prawda ? PRL za nami, nie ma potrzeby na wszystkim kombinować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam małe pytanko. Dyski wysyłaliście paczkami z oznaczeniami o ostrożnym sprzęcie? Ja swój bez, ale tak się trochę zacząłem obawiać, że wymyślą jakąś usterkę fizyczną, a że nie było naklejki o ostrożnym traktowaniu, to łatwo mogą zwalić winę na przewoźnika i po gwarancji.

Paczka ma wyglądać mniej więcej tak: naklejony wydrukowany adres ze strony seagate + pocztowy blankiet?

BTW wysyłał ktoś listem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnych naklejek, a listu mogą nie przyjąć, nie łakom się na te kilka złotych więcej.

 

OK dzięki, na szczęście wysłałem paczką. BTW czepili się kogoś za sposób zapakowania dysku? W zaleceniach Seagate nt. pakowania zabrania się stabilizacji sprzętu w paczce za pomocą orzeszków ziemnych, kukurydzy, czyżby ktoś próbował takich sposobów? xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post na tym forum, więc Witam Wszystkich! :rolleyes:

Dokładnie tydzień temu w piątek padł mi dysk Barracuda 500GB 7200rpm 32MB SATA/300 NCQ (ST3500320AS) po ok. 2,5 roku użytkowania. Dzięki tutorialowi BuMeLa (dzięki wielkie BuMeLowi za niego) wysłałem dysk na gwarancję w poniedziałek z rana. We wtorek w południe otrzymali go, przyjęli reklamacje i w ten sam dzień ok. 18.00 wysłali DHLem do mnie, przed chwilą go otrzymałem zapakowanego tak samo jak inni użytkownicy (tak jak na zdjęciach we wcześniejszych postach).

Dysk ten sam (ten sam nr katologowy i nr modelu) ale inny serial number. Moje pytanie do Was brzmi,

czy to jest fabrycznie nowy dysk czy to jest mój stary?

Może głupie pytanie ale nie potrafie udzielić sobie na niego odpowiedzi. Przysłany dysk oczywiście ma na naklejce zieloną obwódkę i napis Certified Repaired HDD. Gwarancja jest do 5 sierpnia 2013.

W międzyczasie kupiłem sobie nowy dysk, więc tego już nie potrzebuje i chciałbym go sprzedać.

Tylko nie wiem, czy jest on fabrycznie nowy (z naklejką ze naprawiany) czy też mój stary z przedłużoną gwarancją. Czy jest szansa ze na tym dysku są moje stare dane? Bo np wymienili jakiś jeden element z zewnątrz i odesłali (mimo że w W-wie jest tylko centrum logistyczne). Nie chcę go rozpakowywać i sprawdzać tylko chciałbym go takiego jak przysłali sprzedać.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info ;) mam nadzieje, że się sprzeda jakoś.

 

A co do wcześniejszych pytań użytkowników dotyczących zapakowania przesyłki, to ja dysk owinąłem w folie bąbelkową, nastepnie wsadziłem to do starej koperty bąbelkowej i wsadziłem (bez luzów) do pudełka bo routerze. To wszystko do koperty i wysłałem jako paczka priorytetowa :) doszło na 2. dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Przede wszystkim wielkie dzięki dla BuMeLa za bardzo użyteczny przewodnik - oszczędza sporo czasu na wyważanie otwartych już drzwi.

Przeczytałam go, ale chcę się upewnić : czy słusznie myślę, że w całym tym procesie reklamacyjnym nie jest wymagane posiadanie dowodu zakupu dysku ?

 

Pytam dlatego, że chcę kupić dysk Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2000 GB i na Allegro znalazłam korzystną ofertę.

Facet ma do sprzedaży tylko kilkanaście takich dysków i nic więcej. Nie jest więc chyba sklepem i w tej sytuacji na fakturę nie ma co liczyć.

 

Powiedzcie mi, czy takie kupienie dysku na Allegro nie zmniejszy moich praw do ewentualnego skorzystania z gwarancji ?

Wygląda, ze nie, ale może coś przoczyłam.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz słusznie, do reklamacji dysku z tytułu gwarancji u producenta nie potrzeba dowodu zakupu, najważniejszy jest czytelny, nie zniszczony numer seryjny. Przed zakupem upewnij się, że dyski mają gwarancję na terenie Polski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób mogę sprawdzić czy mój dysk ma padnięty firmware?

używałem go prawie 3lata. dwa dni temu zawiesił mi się komputer, wyłączyłem go. jak uruchomiłem go ponownie to po chwili znów się zawiesił, zresetowałem i podczas uruchamiania windows zatrzymał się na logo windows z paskiem postępu i tak zostaje.

podczas uruchamiania komputera bios raz go wykrywa, a raz nie. odpaliłem jakieś skanowanie dysku (seatools z płytki hirema) i w każdym sektorze wykrywa mi bad sector.

 

chciałbym jakoś odzyskać dane z tego dysku, bo znajduje się na nim połowa mojego życia... :( jednak zastanawiam się czy aby na pewno jest to takie uszkodzenie, z którego bezpłatnie odzyskają mi dane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bady to bady, firmware to inna bajka, zablokowany firmware to dysk widoczny w Bios bez możliwości dostępu albo niewidoczny w ogóle i ciągle świecąca dioda zajętości hdd. W obu przypadkach nie ma możliwości uruchomienia procedury startu stystemu operacyjnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie bo nie wiem co robic odeslalem dysk bo stukal i tylko dla tego zadnych badow nie mial byl idealny wrecz ale zaczal stukac az do tego doszlo ze wogole windows go nie widzial. dysk przyszedl dzien czasu potestowalem go na predkosc i bady i znowu zaczal stukac a dotego ma jeszcze 2 bad sectory. co robic odsylac go jeszcze raz gwarancjie mam do 2013 chodzi o dysk 1TB czekam na odpowiedz bo na taki dysk napewno nie bede wrzucal danych bo mi tak 700 filmow poszlo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...