Skocz do zawartości
BuMeL

Zepsuł Ci się Seagate ? Wyślij do producenta w 10 minut!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam dość nietypowe pytanie w tej sprawie.. otóż kilka dni temu spotkała mnie podobna sytuacja, padł mi Seagate ST3320613AS. W związku z tym, że na dysku znajdowała się moja praca, którą musiałam mieć natychmiast a nie za 2-3 tygodnie, zdecydowałam się na skorzystanie z usługi naprawy dysku dostępnej na allegro. Dysk został reanimowany i skopiowałam z niego najważniejsze dane, ale jakby to powiedzieć.. już mu nie ufam. Nie wiem, czy znowu z dnia na dzień nie padnie bez ostrzeżenia narażając mnie na takie stresy jak teraz. W tej sytuacji staje się on dla mnie bezużyteczny. OK przechodzę do pytania..

Czy jest jakaś szansa, że producent albo sklep (agito.pl, jeszcze 2 lata gwarancji) wymienią mi go na nowy? Nie myślcie sobie, że chcę większy, chcę po prostu sprawny i pewny. Czy wystarczy fakt, że jest on z tzw. czarnej serii? Czy może trzeba go z powrotem.. zepsuć?

Edytowane przez marguerite

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem, ale moim zdaniem nie można reklamować czegoś co działa. Jeśli znów padnie to istnieje ryzyko, że w serwisie zorientują się że był on już reanimowany, mogą nie uznać reklamacji i dodatkowo obciążyć Cię kosztami diagnozy. Moim zdaniem nie warto ryzykować.

 

Nawet jeśli ten gość co go reanimował wgrał nowe oprogramowanie, to nadal bym nie ufał temu dyskowi i ważne pliki za każdym razem kopiować np. na pamięć usb (teraz sam tak będę robił).

Sam czekam na powrót dysku ze sklepu i nie mam pojęcia czy odeślą z odzyskanymi danymi czy czysty. Żałuję że nie zleciłem naprawy na allegro albo bezpośrednio do Seagate.

 

Widzę, że dużo osób chwali Seagate za to że przyznali się do błędu, że teraz odzyskują dane ect. Moim zdaniem postąpili bardzo nie fair. Powinni do razu wysyłać emaile do do osób które kupiły ten szmelc, by zabezpieczyły sobie dane. Za to nigdy więcej Seageta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minął dokładnie tydzień od kiedy wysłałem dysk i już mi go odesłali. :) Dostałem taki sam dysk, ale nowy egzemplarz z nowym firmwarem :)

Bumel - Jeszcze raz dzięki

 

Kurde dzisiaj znowu padł mi dysk i to ten który otrzymałem w ramach wymiany gwarancyjnej. Masakra, znowu 500giba danych poszło :(

Przy próbie włączenia komputera z tamtego dysku pojawia się okno ładowania windowsa, po chwili wywala blueskrina i po restarcie już go nie widzi. Jak go podłączyłem w czasie działania systemu (kopia na innym dysku) to niby zainstalowało sterowniki do niego, ale zawiesza explorera. Czas na RMA...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapakowalem swoj dysk, najpierw w folie babelkowa... pozniej w druga folie babelkowa, nastepnie w gazete i reklamowke, i na koniec wsadzilem do pudelka, wolna przestrzen wypychajac jeszcze gazetami (nie udalo mi sie znalezc pudelka idealnie dopasowanego wielkoscia do dysku). Czy takie zapakowanie nie spowoduje obiekcji serwisu? Czy do srodka trzeba wklada jakies wydrukowane dane z zamowienia czy wystarczy nr zamowienie napisany przy adresie na paczce?

 

Czy jest jakis termin wysyłki?

Jakos nie mialem czasu sie tym zajac a zamowienie mam z 22 marca :)

Edytowane przez Mane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello,

 

Data recovery is not covered under the warranty. If you need your data recovered, you will need to send it to data recovery for their paid service.

 

If you do not have an adequate backup of your data, Seagate now offers best-in-class data recovery for all formats and all brands of storage media. For more information about our data recovery services please visit our website:

 

Data Recovery:

http://services.seagate.com

 

Data Recovery Software:

http://services.seagate.com/diysoftware.aspx

 

Further information can be obtained by directly contacting the data recovery department in the US at 1-800-475-0143.

In Europe or Australia: +800-5631-1670

 

If you have any additional questions, please let me know.

 

dostałem taką odpowiedź jak napisałem na e-mail ktory na początku tematu podał kolega. co mam zrobić? mój ang nie jest wystarczająco zaawansowany:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra napisałem e-maila i uwzględniłem że jest to seria 7200.11 tylko że nie napisałem że padł firmware i dostałem odpowiedź jaką dostałem. tzn po włączeniu kompa w ogóle mi nie pokazywało dysku w biosie itp. jak inaczej mogę sprawdzić czy dysk w ogóle chodzi? próbowałem zmieniać kable i to samo. Jeżeli dysk się np spalił to już danych w ramach gwarancji nie odzyskam tak?

Edytowane przez Jozu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio po blisko 4 latach uzytkowania posypal mi sie ST3160811AS z bardzo dobrej niegdys serii 9 (jedna z pierwszych 160ek jednotalerzowych, niesamowicie cichy i szybki jak na tamte czasy). System sam sie restartowal i byly zwisy. HDTune wykazal jednego bada na partycji z systemem w tym tescie z zielonymi kwadracikami (smart czysty, tylko w rubryce o sektorach przygotowanych do realokowania byly jakies cuda). Zanim trafilem na ta strone to wszedlem na strone seagate'a i wg procedury zwrotu wyslalem w sobote dysk do warszawy. Wczoraj dysk byl juz u producenta a dzis dostalem maila z informacja o wysylce nowego dysku, z koncowka 15AS (seria 10, mam taka w drugim komputerze i sprawuje sie bardzo dobrze). Zobaczymy czy bedzie to dysk nowy czy regenerowany, w kazdym razie moj przypadek i fakt tylko jednego niepewnego bada jest raczej przykladem tego, ze seagate nie robi zadnych problemow z gwarancja:D Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I mogłes przeczytać temat o MHDD i sobie tego "miękkiego" bada usunać ( bład logiczny) i nie musiał byś wysyłać dysku..

Zobaczymy czy bedzie to dysk nowy czy regenerowany

Bedzie zielona obwódka i Certyfikowana naprawa...

 

Jak juz go dostaniesz to wklej tutaj Smarta tego dysku... ( interesuja mmie również inne smarty z dysków "naprawianych" ale nie tych z problemami firmware...)

Edytowane przez Kwazor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Watpie czy to byl blad logiczny. Przeciez u producenta mogli go usunac zamiast wysylac mi "nowy dysk". Smarta nie wklejam bo dysk dziala na drugim kompie, powiem tyle, ze startowal od zera, jak nowy dysk, czyli ilosc uruchomien zaczela mi sie naliczac od 2 albo 3, pozostale rubryki czyste i puste. Oczywiscie zielona obwodka i certified repair. Czy to oznacza, ze dysk rzeczywiscie byl naprawiany czy to po prostu standardowa naklejka dla ich dyskow przeznaczonych na serwis a wzietych prosto z fabryki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie trochę z innej beczki.

 

Czy można wysłać dysk do Samsunga wysyłając go Pocztą Polską? Przyjmą taką paczkę z zgłoszeniem RMA?

 

BuMel - wysyłałem do Ciebie PW ale nie odpisałeś.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie trochę z innej beczki.

 

Czy można wysłać dysk do Samsunga wysyłając go Pocztą Polską? Przyjmą taką paczkę z zgłoszeniem RMA?

 

BuMel - wysyłałem do Ciebie PW ale nie odpisałeś.

 

Przyjmą. Nie doszło do mnie PW od Ciebie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam małe pytanko...

 

Moj dysk ma bad sektory (sam windows po formacie ładuje sie dobre 10min haha :D) i oczywiście planuje wysłać go do reklamacji... Tylko sama nie wiem w jakim stanie ten dysk wysłać. Całkowicie wyczyszczony, czy może juz z systemem zainstalowanym? Pewnie to glupie pytanie ale powiedzmy sobie szczerze - jaki % spolecznosci ma legalnego wina? :D

No i ogółem bad sektory to jest podstawa do reklamacji, prawda? Powoli zaczyna mnie wkurzać formatowanie co miesiąc dysku. Co chwile coś sypie się w Windowsie :/ cuda niewidy się dzieją :D

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś przypadek wysyłania 2 dysków do naprawy jednocześnie? Czy lepiej po prostu osobno to załatwiać?

 

Miesiąc temu, po prawie 2 latach, padł dysk, teraz drugi, na szczęście mój ostatni z tej serii ;p

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysyłałem do Seagate 3 dyski w jednej paczce - nie było żadnych problemów.

 

 

BuMel - pytanie do Ciebie :) Którykolwiek producent odrzuca wysyłkę Pocztą Polską? Jakby nie patrzeć kurier 35 zł vs 11 Poczta.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem... wpisuje na strone Seagaty mój adres, na który mają mi odesłać dysk i wyskakuje mi powiadomienie Wpisano nieprawidłowy znak. Listę zaakceptowanych języków i znaków można uzyskać, klikając łącze z napisem "Kliknij tutaj, aby wyświetlić dopuszczalne języki i znaki".

Kiedy klikam na tą listę języków wyswietla mi się dopuszczalny angielski, francuski, niemiecki, wloski, hiszpanski, portugalski...

No i co mam zrobic?

Moje miasto to Mikołów - czyli ł i ó

województwo - Śląskie - ś i ą.

Jak mam to wpisać, żeby mi to przyjęli...? :/

 

Jeśli wpiszę bez poslich znakow, to odeślą mi ten dysk? Czy mogą być z tym problemy? Co za bez sens :/

Edytowane przez Shauni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze ostatnie pytanko. Zgłosiłam moj dysk do zwrotu i otrzymałam emaila, a w nim:

 

"Wyślij dyski na podany poniżej adres firmy Seagate za pośrednictwem wybranego przewoźnika. Firma Seagate nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki, w przypadku których przewoźnik nie może zapewnić dowodu dostarczenia."

Eeee czyli obojętnie czym sobie to wyślę, tak? Bez różnicy czy poczta polska, czy kurier?

 

 

"Klienci z Europy muszą dołączyć do przesyłki dokument T1, jeśli obowiązuje (należy powiadomić swojego agenta)."

Jaki dokument? jakiego agenta? :/

 

Wiem, że to pewnie jakieś głupie pytania, ale nie chce nic źle zrobić, żeby potem niem mieć problemów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://services.seagate.com/online_request_form.aspx

 

For a limited time we are offering FREE Inbound domestic shipping for all cases. Return domestic shipping is included in all paid recovery cases.

Please note: A return shipping & handling charge will apply for all declined evaluateuation quotes. International shipping is at client’s expense (inbound and outbound).

 

To nie znaczy tyle, że teraz za międzykrajowe płaci klient?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...