DoctorPulse Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2009 Od dłuższego czasu w essim mam problem z łożyskami, na letnim kapciu padają co 2-3 tygodnie, najpierw miała być to wina bębnów, więc je wymieniłem i nic nie dało, teraz podobnie wina piast, więc kupiłem i czekam aż przyjdą, w między czasie padła myśl że to mogą być felgi, cóż i tak miałem je wymienić i czekam na borbety. Dowiedziałem się że łożyska stożkowe powinno dokręcać się kluczem dynamometrycznym a nie na "wyczucie" więc potrzebuje kupić taki klucz, jak myślicie starczy takie coś http://www.allegro.pl/item628954058_klucz_...chylny_1_2.html ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvazi555 Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2009 wydaje mi sie ze nie ma to wiekszego znaczenia, polece Ci za to dwa fora na ktory7ch znajdziesz odpowiedz dlaczego lozyska padaja http://www.fordescort.org/forum.php http://siec.no-ip.com/forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 Od dłuższego czasu w essim mam problem z łożyskami, na letnim kapciu padają co 2-3 tygodnie, najpierw miała być to wina bębnów, więc je wymieniłem i nic nie dało, teraz podobnie wina piast, więc kupiłem i czekam aż przyjdą, w między czasie padła myśl że to mogą być felgi, cóż i tak miałem je wymienić i czekam na borbety. Dowiedziałem się że łożyska stożkowe powinno dokręcać się kluczem dynamometrycznym a nie na "wyczucie" więc potrzebuje kupić taki klucz, jak myślicie starczy takie coś http://www.allegro.pl/item628954058_klucz_...chylny_1_2.html ? Proszę o detale. Jaki to samochód i czy coś było w nim przerabiane w zawieszeniu ? Jakie łożyska kupujesz (firma, czy to jest komplet) ? Kto wymienia Ci te łożyska ? Czekam i podpowiem co trzeba zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoctorPulse Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 (edytowane) wydaje mi sie ze nie ma to wiekszego znaczenia, polece Ci za to dwa fora na ktory7ch znajdziesz odpowiedz dlaczego lozyska padaja 3282035[/snapback] Proszę o detale. Jaki to samochód i czy coś było w nim przerabiane w zawieszeniu ? Jakie łożyska kupujesz (firma, czy to jest komplet) ? Kto wymienia Ci te łożyska ? Czekam i podpowiem co trzeba zrobić. Ford Escort MK7, zawieszenie fabryka, próbowałem już wielu łożysk od 30 do 80zł/komplet na 1 koło, firm niestety nie pamiętam (na pewno były na początku jakieś CX/optimale/kager ale dalej już nie pamiętam), ale być może to jest wina właśnie jakości tych łożysk, zamówiłem łożyska SKF które mają plastikowy koszyczek, a większość ma metalowy co może być przyczyną tego że padają, zawsze kupuje kompletne zestawy łożysk i zawsze wymieniam na obu kołach, a na początku wymieniałem je sam, teraz robi to znajomy mechanik... generalnie teraz i tak wymieniam piasty + założę łożyska SKF (180zł - na 2 koła) i jeśli to nie pomoże to już nie będę miał kompletnie pomysłu co jest nie tak... Edytowane 15 Maja 2009 przez DoctorPulse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 (edytowane) I to mi wystarczy. Te łożyska w Escorcie dociskać można dość mocno i nie trzeba klucza dynamometrycznego ponieważ konstrukcja tych łożysk jest taka, że stykają się wewnętrznymi pierścieniami (środek jest wyższy od całego łożyska) więc nie grozi nam "przeciągnięcie" jak np w Golfach. A plastikowy koszyczek nie jest tam od parady. Lepiej znosi drgania. Poza tym ważną rzeczą jest aby kupić nowy kapsel oraz musowo uszczelnienie (kapsel idzie na przód - nie da się go zdemontować bez jego uszkodzenia, a zimering idzie na tył). Jeżeli kupiłeś teraz SKF to są to właśnie oryginalne łożyska jakie daje fabryka z plastikowymi koszykami. W zestawie powinno być uszczelnienie, a kapsel musisz kupić osobno I GO WYMIENIĆ. Syf tam się nie może dostawać. Mechanik wystarczy jak to dokręci momentem 200-250Nm i nie ma bata, musi chodzić z 50-80tys km. PS. U mnie takie łożyska w komplecie (bez kapsla) 121zł na oba koła. Ale 180zł to normalna cena w sklepach - nie przepłaciłeś. Edytowane 15 Maja 2009 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoctorPulse Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 (edytowane) powiedz mi gdzie taki kapsel mogę dostać? łożyska kosztowały mnie 80zł/koło + wysyłka ale jeśli to ma pomóc to jestem w stanie wydać nawet większe pieniądze, ogólnie na wymianę łożysk wydałem już ponad 500zł i wczoraj jak znów padło to już mnie szlak trafił (zawsze pada mi łożysko w tym samym kole, lecz w drugim często mało mu brakuje). Kaeras ty masz jakiś serwis/sklep z częściami? jak tak to podeślij mi na pw jakiś namiar ;) edit: znalazłem te kapsle, w tym samym sklepie co kupowałem łożyska i dołożą mi je do zamówienia (dokładnie te http://ford-sklep.pl/zasobnik-smaru-lozysk...ego-p-1698.html ) Edytowane 15 Maja 2009 przez DoctorPulse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 Nie, my jesteśmy hurtownią łożysk i mamy dział samochodowy: łożyska kół, klimatyzacji, zawieszeń, pompy wody, rozrządy. Pracowałem na tym dziale przez kilka lat to się nasłuchało o problemach z różnymi samochodami, min. właśnie z Fordem i tyłem. Jak nadal będzie wysiadało nawet z SKF pomimo poprawnego założenia to kierowałbym się w stronę zawieszenia, amorków, okolic koła, osiek, itp. Łożyska w tych samochodach są nadwymiar delikatne i nie wiem czym się kierowali twórcy tych samochodów dając takie rozwiązania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoctorPulse Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 z tego co się dowiedziałem od różnych mechaników to wina może leżeć po stronie bębnów (wymieniłem) piasty (teraz będę wymieniał) no a jak to nie pomoże to już nie wiem, generalnie zawias cały jest po remoncie (amory + sprężyny + łączniki i wszystkie el metalowo gumowe), jak nic się nie zmieni to chyba będę zmuszony pożegnać się z autkiem a tego nie chce bo ostatnim czasie włożyłem kupę kasy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...