jimmy1 Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 Dzisiaj byłem zmuszony wymienić cały wydech w Golfie III.Byłem przekonany że czeka mnie wydatek i wymiana tylko dwóch tłumików a w warsztacie okazało sie że równiez katalizator jest "przepalony"Założono mi strumienice.Na pytanie czy tak moze być ,chodzi o ewentualne kontrole policyjne,spalin,przeglady techniczne fachowiec machnął ręka mówiąc że nie mam sie czym martwić......czy aby na pewno? <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 z mojego doswiadczenia... nie mam tez kata. 23 lat by nie przetrwal. Wycial go juz niemiec i tam nie mial problemu z przegladem a w pl ani przeglad ani policja sie nigdy nie przyczepila. Nowy kat to 6tys zl wiec wiadomo ze nie ma szans bym go kiedykolwiek kupil :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 (edytowane) Słyszałem, że mechanicy często naciągają na wymianę katalizatora kłamiąc, że jest do wymiany, bo w środku jest platyna i potem to oddają do skupów i mają z tego dobre pieniądze, w zamian za to wstawiają strumienice lub poprostu kawałek rurki obiecując wzrost mocy. Ale totak swoją drogą... ;-) Edytowane 15 Maja 2009 przez Sysak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 15 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2009 (edytowane) fakt... ale jest dobry sposob: przed remontem wydechu zastrzec, ze jesli bedzie chcial wymieniac kata to chcemy go wziac ze soba :) Edytowane 15 Maja 2009 przez Pageup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimmy1 Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2009 Ale bez przesady ile on weżmie na skupie za katalizator 20zł....50zł olać to.Jego zarobek.Dla mnie najważniejsze jest czy ja nie bedę miał problemów przez nowy wydech <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonlore Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2009 Ale bez przesady ile on weżmie na skupie za katalizator 20zł....50zł olać to.Jego zarobek.Dla mnie najważniejsze jest czy ja nie bedę miał problemów przez nowy wydech <_< ponoc moze byc i z 200 zl z katalizatora ,wiec warsztat zajmujacy sie tylko wydechem wymieniajac jeden katalizator dziennie przez 26 dni zarabia 5.600 zl :) a wiadomo juz ze niestety naciagaja klienta na jak najszybsza wymiane bo strumienica jest lepsza itp itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimmy1 Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 Mam wrażenie że po tym "zabiegu" bardziej mi dymi z rury <_< czy to możliwe czy mi się wydaje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwykły User Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 możliwe, niefachowa wymiana czyli zmienione parametry oporu przepływu spalin mogą dać efekt kopcenia bo silnik już nie ma optymalnego ciśnienia w rurach wydechowych i tym podobne. Firmowy wydech masz, pewnie nie tylko jakiś pseudo zamiennik od pseudo producenta na zasadzie pasuje to jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimmy1 Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 (edytowane) tłumiki i strumienice mam zamontowana tego producenta POLMO Ostrów. http://polmostrow.pl/firma.html Czy to dobra firma czy zła pojecia nie mam :sad: Mam Golfa III 1.8 90 KM Kat.ADZ Edytowane 17 Maja 2009 przez jimmy1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ur8an Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 (edytowane) Za dobry katalizator (zależnie od wielkości/wagi) w skupach daja po 150-200zl/szt. - to przykład katalizatora z Opla Astry F 1.6 - więc wieksze na pewno drożej. Jeśli Twoj Golfik jest z przed 1995r nie masz się co martwić, bo właśnie od 95' jest obowiazek posiadania katalizatora - ekologia bla bla bla itd.. Nie fachowo zrobiona robota, moze doprowadzić do zmiejszenia osiągów/mocy. Po coś w końcu oblicza się parametry wydechu ;) Edytowane 17 Maja 2009 przez ur8an Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimmy1 Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 Mój jest z 97r z września <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubis Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 A dostałeś ten katalizator czy Ci zabrali ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimmy1 Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 (edytowane) Zabrali tzn. zostawiłem go bo do głowy mi nie przyszło że można go sprzedać na "złom". Edit. Sprawa z większym "dymem z rury" nieaktualna. Musiała być chyba w tłumiku jakaś woda.Przejechałem się 20 kilometrów i z rury nie leci ani trochę dymu!Tak jak było z katalizatorem. Edytowane 17 Maja 2009 przez jimmy1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ur8an Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 No to przy przeglądzie może być problem ze spalinami.. Chociaż nie zawsze sprawdzają, a policja się nie doczepi bo nikt Ci pod auto zaglądać raczej nie będzie ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 (edytowane) No to przy przeglądzie może być problem ze spalinami.. Chociaż nie zawsze sprawdzają, a policja się nie doczepi bo nikt Ci pod auto zaglądać raczej nie będzie ;)Katalizator umiera gdzieś po 100-120 tys. km 1/3 samochodów w tym kraju ma pewnie taki przebieg i duża większość nawet się nie zastanawiała nad zmianą katalizatora bo myślą, że on dalej spełnia swoją rolę w moim 13 letnim pojeździe który w rodzinie jest od początku i przeszedł z ojca na syna tylko raz z 8-9 lat temu sprawdzali spaliny, co roku przechodzę legalny przegląd bez jakiś trików z dodatkową 100 w dowodzie rej. a katalizator to już dawno swojej roli nie spełnia. Edytowane 17 Maja 2009 przez mastertab Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwal4 Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 Jak autko jest z 97r... to ten kat i tak nic nie dawał... Tzn. "był". Chyba, że "udokumentowany niski przebieg". Mniej więcej jak z poduszkami powietrznymi... Czy takie 10-15 letnie 'ejr-begi' jeszcze są w stanie poprawnie działać (bez żadnych kontroli itd na przestrzeni tych 10-15 lat)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saleen Opublikowano 17 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2009 Mniej więcej jak z poduszkami powietrznymi... Czy takie 10-15 letnie 'ejr-begi' jeszcze są w stanie poprawnie działać (bez żadnych kontroli itd na przestrzeni tych 10-15 lat)... W większości przypadków są, jeśli nie wywala kontrolki SRS. Jakiś czas temu to i Mercedes kupił 25-letnią S-klasse W126 z oryginalnym airbagiem (jedna z pierwszych) i rozbili ją - zadziałało bez problemu, zarówno elektronika jak i sam nabój gazowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2009 W większości przypadków są, jeśli nie wywala kontrolki SRS. Jakiś czas temu to i Mercedes kupił 25-letnią S-klasse W126 z oryginalnym airbagiem (jedna z pierwszych) i rozbili ją - zadziałało bez problemu, zarówno elektronika jak i sam nabój gazowy Do napełniania poduszek nie stosuje się czasem nabojów "palnych" ? (ładunki wybuchowe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quartzXXI Opublikowano 30 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2009 Ale bez przesady ile on weżmie na skupie za katalizator 20zł....50zł olać to.Jego zarobek.Dla mnie najważniejsze jest czy ja nie bedę miał problemów przez nowy wydech <_< Ja niedawno mialem swoj 1 przeglad. Ja rowniez mam strumienice, wraz koncowym tlumikiem ktorego glosnosc na wysokich obrotach moze przerazic motocykliste. Przed samym badaniem, zagadalem z diagnosta, ze moze posprawdzac auto, ze jest w 100% dobre, a wspomnialem ze ma przerobiony uklad wydechowy, i czy nie byloby z tym klopotu...Pojeczal troche, pozanudzal, i przeglad dal. Zaswiadczyl tylko ze jakby mnie policja zlapala to jestem po wymianie tlumikow w warsztacie :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2009 Katalizator umiera gdzieś po 100-120 tys. kmMoim zdaniem katalizator powinien wytrzymać 1,5x tyle albo i lepiej. (KIA w modelu Cee'd daje gwarancję 7 lat lub 150 tys. kilometrów m.in. na katalizator). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2009 Wole sie nie zastanawiac kiedy wydmuchalem swoj... Wg tego wyznacznika powinienem juz miec trzeci kat ktory wytrzymuje czeste 6kRPM przy wyprzedzaniu :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2009 Wole sie nie zastanawiac kiedy wydmuchalem swoj... Wg tego wyznacznika powinienem juz miec trzeci kat ktory wytrzymuje czeste 6kRPM przy wyprzedzaniu :DTak z ciekawości - ile masz RPM jak normalnie jedziesz na autostradzie ? (czyli 5 bieg i przepisowe 120-130 km/h) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2009 Moim zdaniem katalizator powinien wytrzymać 1,5x tyle albo i lepiej. (KIA w modelu Cee'd daje gwarancję 7 lat lub 150 tys. kilometrów m.in. na katalizator).Wszystko zależy od samochodu, kierowcy i wielu innych czynników po 120 tys. km katalizator w typowym samochodzie produkowanym przed 2001 rokiem zgodny z normą Euro 2 nie spełnia już tych norm, owszem nie jest to tak że pyk strzeliło 120 tys. i katalizator się skończył tak jakby go ktoś wyciął po prostu traci swoje właściwości i nie spełnia już norm które powinien spełniać. To, że jakiś producent daje na niego gwarancję 150 tys. to ok tylko te samochody są nowe produkowane teraz według nowszych norm spalania co powoduje, że dzisiejsze katalizatory wytrzymują te 30-40 tys. więcej km, a wcześniej pisaliśmy o trochę starszych samochodach produkowanych zgodnie z innymi normami spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2009 te samochody są nowe produkowane teraz według nowszych norm spalania co powoduje, że dzisiejsze katalizatory wytrzymują te 30-40 tys. więcej km,Zgadzam się z tym co napisałeś ale mam zastrzeżenie do tego co wyżej . Nowe katalizatory nie są wytrzymalsze z powodu norm. Katalizatory w Cee'd są produkowane do bardziej rygorystycznych norm EURO4 a mimo to wytrzymują dłużej .... więc to nie normy definiują wytrzymałość tylko technologia wytwarzania która jest dzisiaj bardziej dopracowana. Gdyby te katalizatory były produkowane do EURO2 to nie wykluczone że wytrzymałyby o wiele dłużej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2009 Tak z ciekawości - ile masz RPM jak normalnie jedziesz na autostradzie ? (czyli 5 bieg i przepisowe 120-130 km/h) ~4kRPM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy05 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2009 Mniej więcej jak z poduszkami powietrznymi... Czy takie 10-15 letnie 'ejr-begi' jeszcze są w stanie poprawnie działać (bez żadnych kontroli itd na przestrzeni tych 10-15 lat)...teoretycznie nie powinno byc problemu ale np.audi a4 ma na slupku b naklejke "airbag replacement date" z terminem na 15lat od produkcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 6 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2009 zz przeterminowana poduszka jest jak z prezerwatywa, lepiej ja miec niz nie miec, bo nie zaszkodzi a moze pomoc ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonathel Opublikowano 9 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2009 w większości stacji nie sprawdzają "jakości spalin" z naszego autka polecam zamiast katalizatora wspawać zwykła rurkę nie żadna strumiennice btw. czym mniejszy opór na wydechu (brak katalizatora) tym dla silnika lepiej jesli chodzi o nowsze auta po 2000 roku w których jest dużo elektroniki a sonda lambda jest zamontowana za katalizatorem, może być kłopot z jego usunięciem i prawdopodobnie trzeba będzie kupić nowy katalizator i go wspawać (niemowie tu o wszystkich autach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2009 w większości stacji nie sprawdzają "jakości spalin" z naszego autkaMam nadzieję że się to zmieni - zasmradzacze precz ;) A najgorsze to są stare autobusy które zostawiają za sobą własną atmosferę x-P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...