Skocz do zawartości
nrl

Metro 2033 / 2034 / Exodus / Awakening - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra tylko ile lat ma silnik stalkera , dolepiają ... Ile można jechać na tym samym silniku , to już jest kres tego silnika by jakoś to działało. Silnik cryostasis to kupa , wymagania z kosmosu , brak AA , grafika średnia. Jedynie physx ratuje po patchu na dx10 , ale wymagania są wtedy kosmiczne.

Przesadzasz. Na słabszym sprzęcie niż w podpisie całą grę ukończyłem z physx. Nie jestem pewny , ale aa w tej grze chyba działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie twórcy gier za bardzo opierają się na PhysX, psując tym samym grę ATIkowcom. Dajmy dość świeży przykład... Batman: Arkham Asylum. Świetna gra, bardzo dobra grywalność, grafika ładna, a efekty? Praktycznie 0, pustka. Wszystkie efekty oparto na PhysX, którego nawet nie mogłem na ATI włączyć. =/ Wiele z tych efektów można było opracować bez technologii nVidii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gwoli ścisłości metro oparte jest na innym silniku niż stalker.

 

PhysX pojawia się w grach bo nV płaci developerom za implementacje technologii w grach, prosta sprawa. A to, że ktoś ma Radeona ... sorry winnetou widziały gały co brały. Jeżeli chodziło o wsparcie gier to nV zawsze wychodziło lepiej od czerwonych.

 

Wracając ponownie do metro- ostatnie screeny jakie pokazano zauważalnie różnią się na minus względem jakości detali niż poprzednie fotki pytanie czy komuś skończyła się licencja na photoshopa czy włączono niższe detale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywiad na temat metro 2033.

 

Część 1

 

Część 2

 

Zapowiada się bardzo fajnie. Pomysły mi się podobają, bardzo dobre uzycie broni i animacje. Grafa wydaje się być też na dobrym poziomie a fizyka chyba lepsza od stalkerowskiej ;d. Tekstury wydają się być miejscami bardzo ostre. Pozostaje czekać i liczyć na mocny klimat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gwoli ścisłości metro oparte jest na innym silniku niż stalker.

... tak, na zmodyfikowanym X-Ray. Moim zdaniem na pierwszy rzut okiem widać podobieństwa.

 

Firma 4A Games została założona rok przed premierą gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla przez część byłych pracowników GSC Game World, w tym przez Olesa Szyszkowtsowa i Aleksandra Maksimczuka - programistów pracujących nad produkcją silnika X-Ray Engine. Natomiast gra korzystać będzie z autorskiego silnika 4A Engine, który jest adaptacją i ulepszoną wersją ówczesnego X-Ray Engine. 4A Engine w porównaniu do niego będzie wspierać technologię PhysX firmy nVidia.

Cytat z wiki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PhysX pojawia się w grach bo nV płaci developerom za implementacje technologii w grach, prosta sprawa. A to, że ktoś ma Radeona ... sorry winnetou widziały gały co brały. Jeżeli chodziło o wsparcie gier to nV zawsze wychodziło lepiej od czerwonych.

Jak się nie umie zrobić wydajnego GPU, który poradzi sobie w każdej grze to trzeba w jak największej ilości tytułów implementować swoje patenty, które ograniczają konkurencje. Z marketingowego punktu widzenia sprawa prosta...

 

Ja osobiście czekam na Metro tym bardziej, że po recenzjach Bioshock 2 i zapowiedziach AaP straciłem ochotę na te tytuły, a w coś trzeba zagrać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qqrydza - masz w pewnym sensie rację, szukając na necie trochę sobie przypomniałem i chyba to było tak, że jak z GSC odchodziło x osób to podobno wzięli ze sobą nie tylko swoje manatki ale i również x-ray'a. Czy faktycznie jest to jego mocna modyfikacja? Póki nie zobaczę gry na własnym monitorze ciężko powiedzieć. Najbardziej ciekawie sytuacja będzie przedstawiała się na powierzchni. Są dwie możliwości:

 

a) będzie wyglądało to świetnie i działało żwawo - oznaczać to będzie, że bardziej wzorowano się na x-ray niż dorzucono do niego własne linijki kodu. Jak wiemy stalker na powierzchni nie jest aż tak szczegółowy jak w podziemiach, a jak dorzuci się mu max detale + miękkie cienie, volumetryczne światło itp to potrafi się zakrztusić.

 

b) na powierzchni będzie pięknie i potwornie wolno tj. fpsy będą błagać o litość. Wtedy mamy do czynienia z x ray 1.7 ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istotnie wieje X-ray'em, jednak nie tyle co o grafikę martwiłbym się raczej o fabułę. Puki co znamy tylko zarys. Który swoją drogą zbyt wyszukany nie jest. Po urywkach filmików można wnioskować, że gra (poza przypuszczalnym silnikiem) ma więcej z HL (idź z A do B i zabij wszystko po drodze) niż z STALKERA. Ja raczej bardziej nastawiam się na fabułę i wielowątkowość. Kolejny FEAR nam raczej nie potrzebny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie żartujesz z tym silnikiem stalkera :wink: , to zupełnie inny silnik.

Z tym zupełnie innym bym nie przesadzał w końcu odpowiedzialne są za niego między innymi osoby, które wcześniej były zaangażowane w prace nad x-ray i mimo, iż silnik jest nowy na pewno w jakimś stopniu podobny do x-ray, a w jakim okaże się po premierze...

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie opcje...

 

- albo totalnie zmasakrowany engine, który będzie wymagał Bóg wie czego a da w zamian coś w tylu I Am Empty.

- albo faktycznie... nie nie to nie możliwe. Nie mamy 5 lat by wierzyć w takie rzeczy. Karmią nas nimi już od paru lat a ostatnio co wyszło takiego "wow" to Crysis ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymagania Optymalne:

 

* Procesor Core i7

* Akcelerator GeForce GTX 480 lub GTX 470 (z DirectX 11)

* 8GB RAM

* Szybki HDD lub SDD

rofl :lol:

 

Przecież to co pokazują na trailerach czasami wygląda gorzej jak stalker a czasami lepiej... Daleko temu do Crysisa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

jeśli 8gb ramu do w wymaganiach optymalnych powinni napisać 64bitowy system. Z resztą to nie możliwe żeby na minimalnych ustawieniach zadowalała się 1gb ramu a na optymalnych potrzebowała aż 8gb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymagania Optymalne:

 

* Procesor Core i7

* Akcelerator GeForce GTX 480 lub GTX 470 (z DirectX 11)

* 8GB RAM

* Szybki HDD lub SDD

malo smieszny joke

 

to jest niemozliwe zeby gra w takich zamknietych przestrzeniach wymagala 8gb ramu, no way. robia tylko szum medialny imo....

Edytowane przez Carson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

Śmieszniej jeszcze będzie jak gra będzie zajmować 6gb na dysku a używać 8gb ram:) Albo jak gra nie będzie działać na 64bitowym systemie wtedy to bym się śmiał dopiero z tych wymagań

Edytowane przez marantz5003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...