Art385 Opublikowano 18 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2010 Zgadzam się Carson ja się siłą od gierki oderwałem. Na High w DX10 gierka śmiga jak odrzutowiec na moim konfigu także wymagania nie są duże. Panowie jak złapiecie noktowizor to klimat dopiero się leje litrami czaisz się w ciemności namierzasz gościowi banie jeden strzał leci hełm, drugi headshot a ci nie wiedza skąd i gdzie ale nie rzadko sami jesteśmy w sytuacji gdy strzelamy na ślepo tam skąd kule lecą :D do tego granaty w tej gierce rządzą jak pyrgniemy jednym to czuć, że coś łupnęło i w zasadzie wbiegamy już plądrować trupy :D i zaopatrzcie się w dużo filtrów do maski na początku bo potem niby są sklepy a nie ma filtrów :) Co do udźwiękowienia nie wiem o co biega ale już na Cal! dźwięki tak budują klimat, że mucha nie siada narazie jedyne o co się mogę przyczepić to raz zauważyłem, że odgłos jest zapętlony w pewnym miejscu. Muzyczka w menu jest genialna imo od razu po mistrzowsku wprowadza nas w klimat :) a pierwsza walka na powierzchni zaraz na początku gry gdy wychodzimy patrzymy na światło sączące się przez szybszy, pył w powietrzu i maska na bani ten moment zwyczajnie zrywa skarpety :D a zaraz potem jest już tylko lepiej . Pytacie czy gra liniowa owszem jak najbardziej ale to nie żadna wada bo tej gry sobie jako freeroam'a nie wyobrażam a tak mamy cały czas sytuacje które dają masę frajdy przytłaczając nas co jakiś czas ogromnymi ilościami ciężkiej atmosfery czy jak kto woli tonami klimatu i przykuwają do monitora, że ciężko się oderwać. Imo ruscy wysmażyli naprawdę klimatyczny tytuł i szczerze go polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPKorn3324 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 Gra daje radę. Rzeczywiście fajna atmosfera, duża dbałość o szczegóły, dosyć wymagające walki z mutantami. Historia ujdzie mnie nie porwała ale i nie odrzuciła. Minusem jest liniowość. W zasadzie to jest fakt bo gra wytycza nam drogę wszystko to korytarze i gra raczej na raz. Tak czy inaczej po 2 h gry jest nieźle jeszcze z 3 i będzie można wydać pełną opinię ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 (edytowane) Pierwsze wrażenia po odpaleniu - STALKER w podziemiu ! :wink: Jednak po jakichś 2-3h gry mogę stwierdzić, ze Stalker może się "schować". Metro 2033 to całkiem inna bajka od grafiki poczynając, na muzyce kończąc. Nie będę powtarzał ogólnie znanych zalet i wad tej gry poza tym, że można się zapatrzyć (gra świateł + efektów dymu itd.)oraz zasłuchać - szczególnie na słuchawkach gra się bardzo przyjemnie. Na razie im dalej tym lepiej i tak 3mać. Od strony technicznej - tyle było krzyku o DX11, a z tego co czytam dostajemy dodatkowo tylko Trueform i bardziej zaawansowany DOF, a to chyba trochę za mało jak na taki (rzekomy) potencjał bibliotek. Edytowane 19 Marca 2010 przez epoxer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRuH Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 (edytowane) Pierwsze wrażenia po odpaleniu - STALKER w podziemiu ! :wink: Jednak po jakichś 2-3h gry mogę stwierdzić, ze Stalker może się "schować". Metro 2033 to całkiem inna bajka od grafiki poczynając, na muzyce kończąc. Nie będę powtarzał ogólnie znanych zalet i wad tej gry poza tym, że można się zapatrzyć (gra świateł + efektów dymu itd.)oraz zasłuchać - szczególnie na słuchawkach gra się bardzo przyjemnie. Na razie im dalej tym lepiej i tak 3mać. Od strony technicznej - tyle było krzyku o DX11, a z tego co czytam dostajemy dodatkowo tylko Trueform i bardziej zaawansowany DOF, a to chyba trochę za mało jak na taki (rzekomy) potencjał bibliotek. Mi ta gra w pewnym sensie zastępuje stalkera, stalker zawsze mi się podobał tylko że po 2 godzinach mnie strasznie nudził, był monotonny i nieliniowy, nigdy go nie ukończyłem. Ja lubię liniowe gry, a nie bieganie po mapie jak głupi z punktu do punktu. Dlatego Metro to dla mnie podrasowany stalker, gra znacznie od niego lepsza, jest liniowa co lubię, ma świetną grafikę i dużo lepszy klimat. Odziedziczyła parę słabych cech po stalkerze które mi się nie podobają jak np strzelanie czy inteligencja przeciwników, jednak nie jest to aż takie ważne. Pograłem już 3 godziny i jest coraz lepiej, gra wciąga mocno. Udany tytuł. Edytowane 19 Marca 2010 przez maruh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 mam koszmarne spadki fps. doslownie z 50 do 4 klatek w ciagu sekundy. sterowniki 197.13 poza tym gra chodzi ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPKorn3324 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 Mi ta gra w pewnym sensie zastępuje stalkera, stalker zawsze mi się podobał tylko że po 2 godzinach mnie strasznie nudził, był monotonny i nieliniowy, nigdy go nie ukończyłem. Ja lubię liniowe gry, a nie bieganie po mapie jak głupi z punktu do punktu. Dlatego Metro to dla mnie podrasowany stalker, gra znacznie od niego lepsza, jest liniowa co lubię, ma świetną grafikę i dużo lepszy klimat. Odziedziczyła parę słabych cech po stalkerze które mi się nie podobają jak np strzelanie czy inteligencja przeciwników, jednak nie jest to aż takie ważne. Pograłem już 3 godziny i jest coraz lepiej, gra wciąga mocno. Udany tytuł. LOL Próba wykazania wyższości rozgrywki liniowej nad nieliniową jest z gruntu chora. JA cenię sobie bardziej możliwość zajrzenia za pagórek niż odbicie się 5 m dalej od niewidzialnej ściany jednak jeżeli tytuł jest dobry, a liniowy to nie narzekam. W stalkerze strzelanie i AI było słabe? W takim razie odpal Dooma albo gta tam całe "środowisko" broni jest dużo lepsze :lol2: Wreszcie jest to ciekawe stwierdzenie mianowicie w fps'ie gdzie GŁÓWNĄ frajdę sprawia strzelanie mówienie, że jest słabe ale ogólnie jest dobrze to trochę zakrawa o śmiech :) Moje Ferrari jedzie max 150 km/h ale jest ok, dobry samochód :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Art385 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 eeeee ? a co ty wykazujesz wyższość rozgrywki nie liniowej nad liniową :D wszystko pięknie zależy gdzie co się sprawdza w metrze akurat sprawdza się liniowa rozgrywka. Strzela się gumowo i do tyłka jak mamy na liczniku 20-30 fps jak mamy 60 i więcej to strzela się już naprawdę dobrze i sprawia frajdę szczególnie jak chce z nami potańczyć kilku nazistów naraz :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPKorn3324 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 Kolumbie! Nieprawdopodobne odkrycie! :) Niemożliwe, że przy małym fpsie odczucie podczas strzelania różni się od tego przy wysokim fps! Nie, to niemożliwe! Żądam dowodów! ... uczciwie przyznam się, że kolejny mój post w tym temacie odnosić się będzie tylko do samej gry. Widać jak poruszam/pytam o sens innych postów w tym temacie to wychodzą takie odpowiedzi jak powyższa. Szkoda czasu i trudu czytania głupot osobom, które chcą rzeczywiście przeczytać sensowne posty na temat gry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzynek1 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 czy ktos probowal grac na padzie ? da rade czy raczej ciezko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 (edytowane) A jaki jest sens gry na padzie jak najlepszae do fpp są klawiatura i gryzoń? Może i się da, ale na padzie moim zdaniem to się gra w PES, jakieś samochodówki czy tekkena. Do metro nawet bym na to nie wpadł aby podłączyć pada od x360 ;). Tak btw przydałby się jakiś test GTX 260 + GTS 250 do liczenia physx oraz 2 x GTX 260 w SLI z włączonym physx. Ciekawe jakby to wyszło. Niestety na pojedynczym GTX 260 w dx 10 z detalami maxymalnymi i physx włączonym (1280x1024) przy wybuchu granatu niemiło spada fps. Wystarczy jednak delikatnie spuścić rozdzielczość na schodek niżej i jest dużo lepej. Edytowane 19 Marca 2010 przez Gregor1230 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzynek1 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 sens widocznie istnieje skoro gra zostanie wydana rozwniez na konsolach, obok innych fpsow ;) dlatego pytam sie o to czy ktos probowal i co z tego wyszlo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Art385 Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 Kolumbie! Nieprawdopodobne odkrycie! :) Niemożliwe, że przy małym fpsie odczucie podczas strzelania różni się od tego przy wysokim fps! Nie, to niemożliwe! Żądam dowodów! ... uczciwie przyznam się, że kolejny mój post w tym temacie odnosić się będzie tylko do samej gry. Widać jak poruszam/pytam o sens innych postów w tym temacie to wychodzą takie odpowiedzi jak powyższa. Szkoda czasu i trudu czytania głupot osobom, które chcą rzeczywiście przeczytać sensowne posty na temat gry. Ales ty fajny i sensowny a jakie cięte riposty walisz hej w poprzednim twym poście jest ty to, ty tamto na szczęście mało mnie obchodzi co ty i co lubisz i uważasz za istotne :) i do tego czy twój gust jeszcze komuś innemu pasuje + jak ci się strzelanie nie podoba to sprzedaj grę i się nie katuj bo to nie ma sensu. Ja już tytuł kończę i nie mam nic do strzelania mi pasuje, kałach 2012 i po zawodach a AI a może i odwala niezłe maniany ale co z tego podnosisz stopień trudności i nawet te debile dadzą ci zdrowo popalić W sumie czekaj czekaj po co ja pisze potem znów będzie ktoś sypnie takim niemiłym postem w stylu twoim. Chciałem pomóc, nie wiem kim jesteś może jakiś niedoświadczony człowiek co gra na starym trupie ma 20 fps i narzeka, że mu się słabo strzela. Z resztą co mnie to obchodzi męcz się się dalej z tą zacną grą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 sens widocznie istnieje skoro gra zostanie wydana rozwniez na konsolach, obok innych fpsow ;) dlatego pytam sie o to czy ktos probowal i co z tego wyszlo Powiem Ci tak, gdy by tylko mogli na x360 zagrać na gryzoniu + klawiature w metro i inne to z całą pewnością pad leżałby w szufladzie :). A co z tego wyjdzie w moim przypadku gra na padzie to klęska. Zapewne nawet na easy byłoby gorzej niż na hardzie przy użyciu klawki i myszy. Jeśli umiesz dobrze grać na padzie w fpp to możesz spróbować - nic nie szkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptys Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 powiem jedno, grafa dupe urywa, naprawdę wysoki poziom z włączonymi wszystkimi efektami na dx11 naprawdę daje radę, tylko sprzęt za słaby aby to wszystko pociągnąć, gierka ma niezły klimat i chyba jest jednym z najlepszych fps ostatnich czasów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Jakie są różnice między DX10 a 11? @ carson :lol: Edytowane 20 Marca 2010 przez poca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 Jakie są różnice między DX11 a 11? nie ma zadnych :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Karramba... od 2H ostro pocinam w M2033 i bez dwóch zdań - klimat gra ma rewelacyjny, podobnie jak grafikę. Naprawdę łatwo zanurzyć się w tym świecie :) Strzelanie nie jest wcale takie spartaczone, jak pisza poniektórzy. Fakt – Bad Company 2 ma przyjemniejszy model prowadzenia ognia, ale po zdobyciu lepszych giwer i przy w miarę przyzwoitym FPS nie narzekam na brak frajdy w M2033. Edytowane 20 Marca 2010 przez Caleb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake79 Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 Pierwsze wrażenie oczywiście pozytywne. Koncepcja gry na krawędzie fps z elementami przygodowymi sprawdza się bardzo dobrze. Do tego ładna oprawa (przy czym na razie jest problem z panoramikami;-/). In minus całkowita liniowość, przynajmniej na początku. Nie wiem jak jest dalej. Klimat napewno sugestywny, choć Stalker to to raczej nie jest. Zobaczymy dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 Kto mi powie jak zdobyc filty do maski gazowej? Musze isc dalej, (prawdopodobnie na powierzchnie) i zaczynam sie dusic... a wrocic do bazy jakies nie mam jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jin* Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) naciskasz 'g' i zmienia filtr :] Edytowane 20 Marca 2010 przez Jin* Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 nie ma zadnych :lol: Jak to, jest i to duża ... o całe "DX" :-P Zakładam, że kolega pytał o DX11 vs DX10, nie widziałem na własne oczy ale twórca twierdzi, że na DX11 jest lepszy efekt "filmowy" dzięki "diffusion depth of field". Jest też trueform ale nie wiem czy aż tak widoczny. Z ciekawostek przy ustawieniu maxymalnej jakości nawet przy wyłączonym AA mamy analitical anty-aliasing który wygładza większość krawędzi poza tymi najbliżej linii poziomych i pionowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 Tak różnice to DOF i tesselacja. Z tym , że DOF całkowicie zabija wydajność , tesselacja jest tylko na postaciach i nie jest "agresywna" , a więc spadek wydajności po włączeniu nie jest duży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 naciskasz 'g' i zmienia filtr :] No tak, sek w tym ze wszystkie 20 juz zuzylem a potrzebuje kolejne by kontynuowac misje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Mam za soba dobre 6-7h i dotarlem do Polis, jestem ciekaw jak duzo gry jeszcze zostalo. Jak dla mnie gra roku, nie wiem czy cos bedzie w stanie postawic ja na nizszych miejscach (oczywiscie w moim top tego roku). Po przekroczneniu bramy Polis zbieralem szczeke z biurka (muzyka i widok):rolleyes: Jak juz pisalem wczesniej, design leveli to mistrzostwo swiata, nie przypominam sobie gry w ktorej przylozono sie w takim stopniu do projektowania lokacji. Praktycznie kazdy tunel, pomieszczenie wyglada inaczej. Genialnie buduja klimat. No po prostu palce lizac. Stalker nie ma tu nic do powiedzenia. A co do zabawy w fishera, zolnierzykom mozna nawet gasic kula latarki umieszczone na helmach :lol: Mam nadzieje ze przede mna jest jeszcze dobrych kilka godzin zabawy. Wracam do gry... ;) ps snajperka pneumatyczna na jakies srebrne kuleczki roxuje :lol: muzyka jest swietna, wczesniej byla ok ale im dalej w las tym muzyka zaczyna blyszczec. Ambient w postaci grubo brzmiacych bebnow podczas zwiedzania kanalow ladnie podkreca klimat Edytowane 20 Marca 2010 przez Carson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 zdechly mi baterie w nokto. jak temu zaradzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 A od czego masz ladowarke reczna? :D 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 e myslalem ze nia laduje sie tylko latarke :D thx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 A ja pogralem w ta gierke 2 godziny i jakos w zaden sposob nie ciagnie mnie do niej. Moze i lepiej ze napieralem u kumpla bo mi osobiscie szkoda by bylo 100. Moze dlatego ze nie przepadam za tego typu fpsami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 Niestety zobaczylem juz napisy koncowe. Troche szkoda ze tak szybko, chociaz z drugiej strony... wole krotsza i intensywna rozgrywke niz ciagnace sie bez konca flaki z olejem. Pod wzgledem akcji (takiej troche filmowej) i liniowosci mocno przypomina modern warfare 1. Podobalo mi sie to ze nie byla robiona z mysla o "amerykanskich nastolatkach", nie bylo durnych ulatwiaczy i innych tego typu wynalazkow. Czasami trzeba sie bylo troche wysilic zeby nie zginac. Mysle ze za jakis czas jeszcze do niej przysiade. Wsrod ostatnio wydanych gier PRAWDZIWA PERLA ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor1230 Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Perełka, kozak, majstersztyk, rewelacja cóż więcej wymyślać. Tym co się gra nie podoba niech żałują :P. Granie u kolegi to nie to co u siebie w pokoju ze słuchawkami na uszach przed dużym ekranem z gryzoniem w ręcę. Nagroda "złotej ręki" roku 2010 dla Metro 2033. Edytowane 21 Marca 2010 przez jonathan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...