Skocz do zawartości
Grimlock

Tomb Raider 2013 (Tomb Raider 9)

Rekomendowane odpowiedzi

Eeee... większość się podnieca jakby w życiu nie widziała dobrze nakręconego trailera z byle gniota. Proponuję przerwać ten koncert życzeń. Na razie gra wygląda dobrze a co z tego będzie to zobaczymy jak wycieknie więcej materiału.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolegę minusujecie - owszem oczekiwania są ogromne, szczególnie po obejrzeniu obu trailerów. Ale jak to zwykle bywa, może pojawić się kilka niedociągnięć.

 

Magazyn Gameinformer ujawnił kilka bardzo interesujących szczegółów dotyczących nowych elementów gameplayu z Tomb Raidera.

 

Potwierdzono, że w grze znajduje się system zdobywania doświadczenia. Zebrane punkty XP można przeznaczać na rozwijanie umiejętności i możliwości Lary. Dzięki temu będzie można na przykład nosić więcej strzał w kołczanie, czy przyspieszyć częstotliwość ich wystrzeliwania. Z czasem otrzymamy dostęp do kolejnych umiejętności, a gracz sam zdecyduje w jakim kierunku rozwijać się ma bohaterka. Posiadany ekwipunek będzie można natomiast ulepszać po zdobyciu odpowiednich materiałów. Zgodnie z zapowiedziami, ulepszanie przedmiotów oraz własnych umiejętności możliwe będzie w obozowiskach.

 

Punkty XP będzie można zdobywać na wiele sposobów. Jako przykłady podano m.in. polowanie na zwierzęta i odkrywanie nowych lokacji. Więcej szczegółów poznamy najpewniej w nadchodzących tygodniach.

 

Wiemy także, że historia ma być opowiadana liniowo – podstawowym zadaniem będzie przedostanie się od punktu A do punktu B. Jednak droga, jaką gracz obierze między nimi, zależeć ma już tylko i wyłącznie od niego.

 

Crystalsi odeszli od formuły liniowych elementów platformowych, dając nam możliwość wyboru, którą ścieżką podążyć. Wszystkie pośrednie sekcje będą nieliniowe, a my będziemy mogli powrócić do nich w dowolnym momencie gry. Będzie warto – w końcu rozwinięta bohaterka zyska dostęp do miejsc, które wcześniej były poza jej zasięgiem. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że znane z nowego trailera sceny w których Lara skacze po wraku bombowca B-52, to fragmenty samouczka. Jednak już na tym etapie będzie można wybrać jedną z kilku ścieżek.

 

Okazało się również, że pewne akcje kontekstowe będą unikalne i natkniemy się na nie tylko raz. Jako przykład podano Larę zabijającą wilka przy pomocy noża. Twórcy obiecują, że jeśli nie zrobimy tego dobrze za pierwszym razem, to będzie to miało swoje konsekwencje później.

 

Po przeczytaniu powyższych rewelacji pewnie przypomniały się Wam zapowiedzi Angel of Darkness? Warto pamiętać, że nowy Tomb Raidera jest już w stu procentach gotowy. Nie są to więc obietnice bez pokrycia, a elementy znajdujące się aktualnie w grze!

 

Tym razem chyba warto czekać, prawda?

Źródło: laracroft.pl

 

Powiem szczerze, że jestem zaintrygowany - szczególnie, że AOD jest jedną z moich najbardziej ulubionych części :) Zresztą patrząc na screenshoty można zauważyć, że Lara dysponuje różnymi czekanami i łukami (narzędzia te ewoluują od prymitywnych do bardziej zaawansowanych przedmiotów).

Grunt aby twórcy nie przekombinowali i ustrzegli się błędów z AOD :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jęczenie to wcale nie jest takie głupie, dodaje troche dramaturgii rozgrywce, a co do kolejnego materiału to tylko potwierdza, że wydane złotówki nie będą zmarnowane.

 

Znalazłem jeszcze jeden filmik

Tomb Raider E3 2012: Open World Gameplay Demo (Stream)

Edytowane przez .PaVLo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny trailer.

 

Tym razem fragment od momentu opuszczenia jaskiń tuż po zawaleniu się korytarza, krótka eksploracja. Potem znane rozpalenie ogniska, zdobycie łuku i upolowanie strawy ;)

 

Tomb Raider E3 2012 Stage Demo (Xbox 360) - GameSpot Video

 

- (wersja bez głosów komentatorów)

 

 

Lara przemierza piwnice, zdobywa coś co przypomina czekan i otwiera nim drzwi. Potem wydostaje się, następnie dociera do Sam:

 

http://e3.gamespot.com/video/6381464/new-friends-gameplay-video-tomb-raider

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Graliśmy w Tomb Raider

 

Martwi też liniowość gry. Czytając pierwsze zapowiedzi miałem przed oczyma otwarty świat i możliwość eksploracji różnych jego zakamarków. Tutaj się tego nie czuje. Dżungla nie zdaje się nawet udawać żywej. Przebiegające co jakiś czas dzikie zwierzęta nie rozbijają poczucia zamknięcia. Pierwsze mapy żywo przypominają to, co widzieliśmy w pierwszym Fable - zamknięte plansze połączone ze sobą przejściami.

czyli kolejny konsolowy odmozdzacz

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby inteligentni gracze stanowili aż tak mały odsetek by ich pomijano podczas tworzenia gry? Dołączona grafika Powinni stworzyć tryb np. Ekstremalne przetrwanie, w którym nie ma wytyczonych ścieżek, podświetlonych krawędzi, podpowiedzi i innych rozwiązań prowadzących za rączkę. Oczywiście nie wyeliminowałoby to niewidzialnych ścian w "wielkim, otwartym świecie". Nie grałem, nie wiem - może to tylko subiektywne odczucia redaktorów. Zresztą po obejrzeniu gameplayów zarejestrowanych przez różne redakcje (różni gracze) widać, że poruszają się mniej więcej tymi samymi rejonami mapy. W obecnych czasach TR4, czy nawet AoD powodowałyby fale frustracji, nawet z wydrukowaną, pełną solucją obok klawiatury, a tak rach ciach, 6-7 godzin i można pochwalić się na fejsie ;) I pomyśleć, że polska produkcja Dead Island potrafi wciągnąć jak bagno, na 60-70 godzin: cztery postacie w grze (rozwój postaci i broni), rozległe lokacje z klimatem, możliwość wykańczania przeciwnika w dość przemyślny sposób) - i co najlepsze, to się nie nudzi nawet po 2-3 krotnym przejściu i zaliczeniu sidequestów. Pomimo tego, że też prowadzi za rękę, ale bez tego prowadzenia byłoby trudno dotrzeć do danego miejsca najkrótszą drogą i w jednym kawałku :) Pamiętacie jak ludziki w sieci narzekały na TR Anniversary - że trudny do przejścia, za długi etc.? Widać twórcy wzięli to sobie do serca. PS. Jeszcze co do TR4 - byłoby super gdyby kiedyś uległ reedycji nawet na tym samym silniku i grafice co TRA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Graliśmy w Tomb Raider

 

 

 

czyli kolejny konsolowy odmozdzacz

 

+1

 

Jaki by nie był to i tak dla mnie ta gra jest spalona od początku przez to w jakim kierunku zmierza. Jakiś survival z udziałem Lary. Dołączona grafika Może i to pasuje nieco do jej wirtualnej historii, bo w poprzednich częściach przecież też były jakieś tam elementy przetrwania. Ale poświecenie tego całego gamepla'ya jest dla mnie błędem. Ja chce klasyka. Zagadki, wspinaczki, światynie/grobowce etc. A tu dostajemy jakąś liniową grę z elementami survivalu, gdzie trzeba będzie szybko wciskać jakaś kombinację klawiszy. Będą oczywiście elementy znane już z tych części od Crystal Dynamics jak wspinaczki i eksploracja, ale no właśnie. Co oni zrobili z tego tytułu. Powtarzam się, ale co tam. Dla mnie Tomb Raider sie zakończył już dawno temu i raczej już takiego gamepla'y nie otrzymy z udziałem Lary. Chyba czas na jej emeryturę Dołączona grafika

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Na Steamowe ceny patrzasz, serio?

 

Cyfrowe kolekcjonerki to sobie mogą wsadzić swoją drogą. Pudełkowa będzie tańsza, konsolowa Surivival Edition kosztuje 45 funtów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem mieć jakiś punkt odniesienia więc spojrzałem na Steama - ile takie wydania mogłyby mniej więcej kosztować :)

 

Pewnie zdecyduję się na Survival Edition, niż edycję kolekcjonerską. Weapon Pack wraz soundtrack'iem będą ciekawymi dodatkami, a reszta rzeczy poza figurką raczej do jednorazowego/dwukrotnego obejrzenia i schowania do pudełka. Szkoda, że figurka nie jest stała, sztywna - tylko posiada ruchome stawy, które psują trochę efekt wizualny. No nic zobaczymy jakie będą ceny i dostępność na polskim rynku. Ważne, że pojawiły się wreszcie wydania kolekcjonerskie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wybiorę wersje zwykła, bo żadne głupie figurki nie są mi potrzebne. Liczy się treść czyli gra. Jeśli chociaż trochę będzie miała elementów z poprzedniej części to ja pobogosławie. Jak będzie mocno odbiegać pod każdym względem i okaże się do tego crapem. Będę ją hejtowac do bólu i gra wyląduje na Allegro. Podobnie jak to miało miejsce z Black Ops 1 np. Zero litości dla wyciągania kasy na znanym tytule. Już przy Legend miałem lekki niedosyt, ale dobrym gameplay'em im wybaczyłem. Uważam że ciągnięcie jakiegos tytułu po przez zmianę gameplay'a i tematyki (jak tu) nie zawsze może wyjść dobrze. Obym się tym razem mylił i gra była po prostu dobra.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Ja to uwielbiam artbooki i bobbleheady (zwykłe figurki już niekoniecznie). Mnie akurat ta gra nawet zbytnio nie interesuje, ale sam artbook bym chętnie nabył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cenega podała ceny najnowszego Tomb Raider'a:

 

PC:

 

- Pełna Edycja Kolekcjonerska: 299 PLN

- Edycja Survival: 199 PLN

- Edycja podstawowa: 119,99 PLN

- Digital: 119,99 PLN (bez pudełka i książki)

 

PS3/Xbox:

 

- Pełna Edycja Kolekcjonerska: 369,99 PLN

- Edycja Survival: 269,99 PLN

- Edycja podstawowa, steelbook i DLC: 239,99 PLN

 

 

 

Zawartość edycji kolekcjonerskiej i survival:

 

Survival Edition

 

Wersja Survival Edition zawierać będzie:

 

1.Unikatowe opakowanie typu clamshell

2.Gra

3. Soundtrack (10 utworów) do pobrania wersji cyfrowej o długości nagrań przekraczającej 60 minut

4. DLC z zestawem nowych broni, by Lara mogła skuteczniej bronić się przed mieszkańcami wyspy

5. Artbook przygotowany we współpracy z Dyrektorem Artystycznym Brianem Hortonem - 32 strony

6. Dużych rozmiarów mapa ze szczegółami lokacji wyspy Yamatai oraz plakatem na drugiej stronie

7. Wodoodporna „sakiewka przetrwania" do ochrony wszelkich wartościowych przedmiotów

 

 

Collector's Edition

 

Edycja Kolekcjonerska zawierać będzie:

 

1. Unikatowe pudełko - skrzynka rozbitka

2. Gra

3.Soundtrack (10 utworów) do pobrania wersji cyfrowej o długości nagrań przekraczającej 60 minut

4.DLC z zestawem nowych broni, by Lara mogła skuteczniej bronić się przed mieszkańcami wyspy

5.Artbook przygotowany we współpracy z Dyrektorem Artystycznym Brianem Hortonem - 32 strony

6.Dużych rozmiarów mapa ze szczegółami lokacji wyspy Yamatai oraz plakatem na drugiej stronie

7. Wodoodporna „sakiewka przetrwania" do ochrony wszelkich wartościowych przedmiotów

8. 20-centymetrowa figurka Lary Croft z 40 ruchomymi częściami i akcesoriami.

 

Hmm, edycja kolekcjonerska PC za 299 zł z figurką o wysokości 20cm i metalowym pudełkiem. Szkoda, że pudełko nie ma malowania z okładki. Może w pre-orderze będzie taniej Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Cena 120 jak najbardziej akceptowalna. Poza ceną wersji konsolowej co jest dzisiaj już standardem powoli. Czyli 240 zł. Na allegro po miesiącu/dwóch wersje PC kupicmy za ok 100, a X360/PS3 za 180-190. O ile gra będzie warta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

>100 zł nie wiem czy jest takie akceptowalne. Kilka godzin gry bez możliwości odsprzedania jest mało ciekawe, a konta z grami mają niską wartość.

 

A konsolową można kupić za 192 ze zniżką z Kompanii Graczy, A jak sie uprze to i za 120 zł ze zniżką za rejestrację pierwszej gry konsolowej.

 

 

240 zł to nie jest standardowa cena, to jest cena sugerowana, której się praktycznie nie widuje, poza Empikami i innymi cudami.

 

Po dwóch miesiącach to można liczyć na 15-20 funtów w UK, w Polsce prędko taki pułap nie jest osiągany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym 240 chodziło mi o wersje elektroniczne np na PSN, bo za takimi ostatnio się rozglądam (napęd w PS3 powoli zaczyna marudzić i mam pewne obawy Dołączona grafika). Co do wersji pudełkowej z czasem można kupić taniej na Allegro nawet i po 130 zł jak ja kupiłem Heavy Rain i to ze 3 miesiące po premierze nie używana w foli. A wersje z PSN też czasem tanieją. Dochodzi też usługa PS+ i czasem ma się ceny zbliżone takie jak pudełkowe. Ceny na Steamie w porównaniu do wersji pudełkowych też bywają wysokie. 45 euro za wersje PC to troszkę sporo. No ale tu na PC mogę wybrać wersje płytową bez obaw że mi napęd siądzie. Ale wygoda grania TV i kanapie troszke u mnie pozmieniała co nieco. PC ogólnie przestał być u mnie platformą do grania. Dołączona grafika

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

A wiesz czemu gry na PSN są drogie? Bo można je kupować w dwie osoby. Niektóre gry i 280 zł kosztują.

 

 

Temat o TV i kanapie sobie darujmy, bo to już czyjaś indywidualna sprawa gdzie postawi kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na pewno tym się sugerowali dajac takie ceny Dołączona grafika Wiem że można, kiedyś nawet dało się w więcej osób. 5 o ile mnie pamięć nie myli. Ale to ukrócili do dwóch systemów/konsol na grę, by nie ponosić strat. Może i te ceny to takie zabezpieczenie z ich strony. Ale równie dobrze mogli by przypisać jedną grę na jedną konsole/system.

 

Mimo tego rozwiązania to i tak jeden będzie chciał tą grą, a drugi inną. Gdyby to było takie proste nie kupowałbym Uncharted 3 czy GoW 3 w wersji pudełkowej. Jakiś czas temu znajomy mnie namawiał na Killzone 3, ale demo nie podpasowało jakoś. Steam jak wspomniałem to osobna sprawa. Za to są promocję na których można trafić jakieś perełki. Teraz z kolei mam pare gier za jedyne 59,90 z PS+ min Crysis 2 i Resident Evil 5 Gold.

 

Po prostu dla mnie cyfrowa dystrybucja i wygoda idzie w parze. A stawiane komputera w salonie... no właśnie dlatego myślę o wersji Tomb Raidera na PS3. Koniec OT Dołączona grafika

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że nie mam jeszcze żadnej edycji kolekcjonerskiej TR'a, to takową zamówiłem. Gram mało, tylko w kilka wybranych tytułów, więc raz na kilka lat można się szarpnąć. Przynajmniej dvd-boxy na półce nie będą się przewracać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomb Raider na VGA 2012.

Pokazano nowe miejsca, sceny, zapowiada się ciekawie.

 

http://www.gram.pl/n...b-raidera.shtml

 

www.gametrailers.com/full-episodes/0uako6/video-game-awards-2012-vga-2012--part-7---tomb-raider

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre linki siadły na GT. Tu jest pełna wersja tego filimiku w HD:

 

http://www.ps3site.pl/lara-croft-nadaje-z-vga-2012/136004

 

Dla mnie może i być jednak ciekawie. O ile gameplay nie będzie za bardzo odbiegał od poprzednich części. Z tego filmiku ciężko wyciągnąc wnioski. Będzie troszkę to przypominało Uncharted, ale się okaże.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...