Skocz do zawartości
Grimlock

Tomb Raider 2013 (Tomb Raider 9)

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda mialem okazje zagrac w to tylko z 40 minut, ale to wystarczylo by myslec o kupnie na PS3. Nie wiem jak wersja na PS3 wypada, ale na klocku wyglada to calkiem dobrze. Mialem spore obawy jesli chodzi o gameplay, ale sie uspokoilem. Gra oprocz elementow zrecznosciowych zawiera tez pewnego rodzaju lamiglowki. Jak na razie przy uzyciu ognia. Ciekaw jestem jak dalej, ale jak bedzie wiecej takich rzeczy to gra zasluguje na conajmniej 8/10. Ale wyzej i tak raczej nie dam z prostego powodu.

Gra momentami przypomina Uncharted jesli chodzi o skakanie, wspinanie sie itp. Tyle ze tutaj czesciej tracimy kontrole nad postacia. Lara potrafi sama przejsc jakis element ptzeszkody lub dokonczyc za nas. Nie zdarza sie to tak czesto ale jednak Daje to wiec nieco efektu filmu znanego z Uncharted. Gra jest typowo konsolowa czyli czesto musimy wciskac serie przyciskow na padzie. Druga sprawa to ze odeszli od starej koncepcji. Czli zagadki, klucze czy pladrowanie grobowcow.Mozna za to sie pocieszyc ze to zaczelo sie od TR: Legend. Niestety kolejny dla mnie minus to fakt że do każdego tytułu teraz wciskają ten nieszcęsny Sandbox i tak zrobili i tu. Oby jednak nie wpłynęło to zbytnio na tępo akcji. Bo nic mnie tak nie wpienia jak nagla zamiera akcja i ja mam gdzieś łazić kilometry by dojść do kolejnej misji.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie 3 godzinki za mną i jest naprawdę dobrze :) Gra wciąga, oko od czasu do czasu ucieszy, Lara jęczy i stęka, a i polski dubbing wcale nie drażni ;]

Jednym zdaniem - nie jest to stracona kasa i nie jest to drugi "Aliens: Colonial Marines" xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 2 godzinach również jestem zadowolony. Jako fan serii stwierdzam, że nie jest to Tomb Raider, ale jako po prostu gra bardzo przyjemne.

Edytowane przez sthEn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Technologicznie czadu niema :(

w max detalach textury na modelu Laury niskie az oczy bola.

Gry nie posiadam i niemam zamiaru na nia kase wydawac ale mialem mozliwosc pograc 30 minut u kumpla na Radku 7970 wszystko na maxa chyba ultimate czy cus

czasami chwilowe spadki do 35 fps pozatym nonstop 60fps widac ze engine pisany na kolanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko technologicznie ;) Taki interaktywny film akcji. Masa durnych qte, masa przerywnikow, czyli standard w dzisiejszych czasach. Do tego kupa scen niczym z manhunta (pasujaca do kanonu tb jak piesc do nosa). Z prawdziwego klimatu pierwszych tomb raiderow nie ma praktycznie nic poza sama lara. Typowy konsolowy odmozdzacz na kilka godzin. A wracajac do grafy to fajnie, ze mozna sobie wlaczyc realistycznie wygladajace wloski, ktore tna klatki o kilkanascie w dol. Poza tym grafa bardzo przecietna ale nadrabia troche designem lokacji (tzn korytarzy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wracajac do grafy to fajnie, ze mozna sobie wlaczyc realistycznie wygladajace wloski, ktore tna klatki o kilkanascie w dol.

 

W sumie srednio o 10-15, ale zabawne jest, ze ten feature nie dziala zbyt dobrze na kartach AMD smigajacych w Crossfire. Efekt jest taki, ze albo cien nie nadaza za wlosami zostawiajac brzydkie slady albo klatki spadaja o polowe przy wyzszych rozdzielczosciach. Widac AMD nie potrafi poprawnie wprowadzic i przetestowac wlasnej technologii na wlasnym sprzecie ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Tomb Raider dołącza do lawiny wielkoformatowych produkcji, jakie w ostatnich tygodniach weszły na sklepowe półki, czyniąc tegoroczną zimę wyjątkowo gorącym okresem. Zaliczyliśmy wszak Dead Space 3, Crysis 3, Aliens: Colonial Marines i Devil May Cry, aczkolwiek ogromna rzesza graczy czekała wyłącznie na Tomb Raidera, którego premiera odbyła się dosłownie przed chwilą. Kolejna odsłona przygód Lary Croft miała na nowo zdefiniować zręcznościówki o survivalowym zabarwieniu, stanowiąc zarazem restart serii i powiew świeżość w mocno skostniałym gatunku. Twórcy obiecywali satysfakcjonującą rozgrywkę, ogromny interaktywny świat oraz zapierającą dech w piersi oprawę graficzną, która właśnie najbardziej nas teraz interesuje. Jednak rekomendowana przez programistów konfiguracja, zdolna udźwignąć Tomb Raidera w maksymalnych detalach, wcale na ułomną nie wygląda... Natychmiast pojawiły się miliony pytań, wypowiadanych w jednym tonie - czy mój komputer poradzi sobie z Tomb Raider? Jeśli zastanawiacie się, która karta graficzna zapewnia absolutną płynność lub chcecie zobaczyć różnice w wydajności pomiędzy poszczególnymi profilami, to koniecznie zajrzyjcie w głąb niniejszej publikacji. Przygotowaliśmy specjalnie dla Tomb Raider wielki test 20 kart graficznych w trzech ustawieniach na dwóch konkurencyjnych platformach sprzętowych...

Tomb Raider - Test kart graficznych na procesorach AMD i Intel
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie srednio o 10-15, ale zabawne jest, ze ten feature nie dziala zbyt dobrze na kartach AMD smigajacych w Crossfire. Efekt jest taki, ze albo cien nie nadaza za wlosami zostawiajac brzydkie slady albo klatki spadaja o polowe przy wyzszych rozdzielczosciach. Widac AMD nie potrafi poprawnie wprowadzic i przetestowac wlasnej technologii na wlasnym sprzecie ;P

 

Kupujcie dalej, polecajcie i jarajcie się jeszcze bardziej radeonami. A błędów tego typu w grach gdziekolwiek ucho nadstawić i coraz więcej..
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra ciekawa, ale nic po za tym. Klimatu Tomb Raidera to próżno tu szukać. Gra troszką zalatuje Sandbox'em i sporo tu różnych znajdek. Do tego durne wciskanie klawiszy na czas i ciągłe przerywniki. Często Lara sam gdzięś podąża i tracimy nad nią kontrolę co doprawadza czasem do lekkiego podkur.. Ja tam do tej gry od początku podchodziłem z dystansem. Jeden poważny minus to tytuł Tomb Raider, który nie powienien się znajdować gdyż Tomb Raider to nie ma nic wspólnego poza panienką z kitkiem. Co do samych włosów to oczywiście na Geforce'ach nie ma co tego właczać, bo gra spada do 5 klatek na sekundę. Po 2 godzniach grania na razie daje 7/10 i to lekko naciągane. Gameplay ogólnie jest niezły, ale podchodząc do niego jako czysty fun.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć powinna starczyć na 15-20h - a jak ktoś bawi się w wszystkie sekrety, wyzwania i takie tam (polowanie na wrony na przykład ;D) to może i na więcej ;>

Ja mam na razie ok. 8 h gry i coś koło 20% (jestem w bunkrze, nad wioską w górach) ale ja zawsze się wlekę ;D

 

Póki co wkurza mnie, że nie można przykucnąć tam, gdzie ma się ochotę i czasem nie idzie w ten sposób oczyścić sobie drogi "po cichu" Dołączona grafika

Edytowane przez Tom Ha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja przeszedłem całą w 6-7h, stan pokazuje 68%. Fabularnie bardzo krótka :(

 

Dzisiaj zaczynam drugi raz, skupiając się na znajdźkach i grobowcach, bo tylko 2 odkryłem :)

Edytowane przez sthEn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

btw Dołączona grafika

We are aware of major performance and stability issues with GeForce GPUs running Tomb Raider with maximum settings. Unfortunately, NVIDIA didn’t receive final code until this past weekend which substantially decreased stability, image quality and performance over a build we were previously provided. We are working closely with Crystal Dynamics to address and resolve all game issues as quickly as possible.

In the meantime, we would like to apologize to GeForce users that are not able to have a great experience playing Tomb Raider, as they have come to expect with all of their favorite PC games.

https://forums.gefor...752523/#3752523 Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, to ja chyba poczekam aż wypuszczą poprawione stery. Przy Hitmanie straciłem kupę nerwów przez Out_of_DX_memory_Error... Na karcie za ponad 1k Dołączona grafika

 

311.06/311.25 nic nie będzie wieszać , nie będzie artów itp. Na inne większe optymalizacje trzeba czekać aż do wyjścia patcha , to nie stery z brand-u 313.xx są winne tylko sama aplikacja dlatego wymagania patchowania , bez patcha też można pograć , ale są idiotyczne chwilowe spadki do 20fps w miejscach , gdzie w zasadzie nic się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co tu duzo gadac ,gra nie nalezy do najbardziej dopracowanych

Crystal Dynamics to juz sie lata temu wypalil ,ten ich silnik to siega czescia kodu poprzedniwego wieku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wyłączyłem TressFX, exclusive fullscreen i Vsync w grze natomiast włączyłem Vsync adaptacyjny w sterowniku. Full HD all max + FXAA chodzi płynnie bez frame dropów i krzaków graficznych. Sterowniki 314.14 BETA, w benchmarku 41FPS.

Edytowane przez epoxer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujcie dalej, polecajcie i jarajcie się jeszcze bardziej radeonami. A błędów tego typu w grach gdziekolwiek ucho nadstawić i coraz więcej..

 

Mowisz jakby karty nVidii w SLI problemow zadnych nie mialy. Tomb Raider akurat na rowni kiepsko dziala ze SLI jak i Crossfire a bledy z TressFX wynikaja z bledow z synchronizacji obliczen miedzy kartami. SLI i Crossfire to zlo - takie moje zdanie ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sideband wszystko to wie bo zdekompilował .exe gry i assembly sterowników, następnie w 1-2 dni przeanalizował i winny jest kod gry.

 

Nie jęcz przekonasz się za jakiś czy warto pisać tego typu posty , jeżeli coś piszę to jest to sprawdzona informacja, a nie wyssana palca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co tu duzo gadac ,gra nie nalezy do najbardziej dopracowanych

Crystal Dynamics to juz sie lata temu wypalil ,ten ich silnik to siega czescia kodu poprzedniwego wieku

 

Może i engine nie dopracowany, ale ja jestem bardo wdzięczny za możliwość zmiany ustawień w locie i porównanie grafiki real time. Nic mnie tak nie wkurza gdy przy zmianie opcji graficznej trzeba restartować grę. A tu co? każdej chwili mogę coś zmienić, poprawić czy tez sprawdzić, co w połączeniu z wbudowanym benchmarkiem pozwala bardzo sprawnie i szybko poustawiać tak opcje by uzyskać odpowiedni framerate, bez restartów i robinia screenów.

Edytowane przez HeatheN
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jęcz przekonasz się za jakiś czy warto pisać tego typu posty , jeżeli coś piszę to jest to sprawdzona informacja, a nie wyssana palca.

 

Ciekawe jak ją sprawdziłeś, no ale to chyba nie dany mi kolejny etap wtajemniczenia, "mistrz sprawdzonej informacji" po prostu wie Dołączona grafika (przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać). A może zarówno implementowałeś grę jak i sterowniki nvidi i się obyło bez dekompilacji?

 

@HeatheN

Coś w tym jest ;)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, w full screen brakuje niektórych efektów w porównaniu z okienkiem zarówno na kartach nV jak i AMD. SSAA wybrany przez luncher nie działa. Trzeba zmienić opcję w samej grze. Obecnie nV pracuje na sterownikami do tej gry bo jak twierdzą bardzo późno dostali ostateczny kod gry. Wyszedł nawet patch który sporo poprawia ale został zdjęty bo na niektórych configach uszkodził profil gracza.

Fixes include:

 

- Addressed some stability issues on machines that have both Intel and Nvidia graphics hardware.

- Various small UI updates.

- Fix for players being unable to progress related to the boat in the beach area.

- Some fixes for crashes on startup and when selecting Options.

- Some improvements to TressFX hair rendering.

- Fixes for various smaller graphics glitches.

- Fixes related to the benchmark scene and benchmark mode.

 

Jak pojawi się patch i nowe sterowniki to wtedy spokojnie zagram i będę wiedział, że gra działa i wygląda jak powinna Dołączona grafika

 

Przykładowe różnice full screen vs windowed http://steamcommunity.com/app/203160/discussions/0/846947231090179422/#p2

Edytowane przez epoxer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się może ktoś z takim błędem ?

 

Dołączona grafika

 

Wyszedłem właśnie z jaskini i przeszedłem może ze 200m i cały czas mnie wywala do pulpitu z takim błędem. Gra przecież nie wymaga aby była płytka w napędzie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak ją sprawdziłeś, no ale to chyba nie dany mi kolejny etap wtajemniczenia, "mistrz sprawdzonej informacji" po prostu wie Dołączona grafika (przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać). A może zarówno implementowałeś grę jak i sterowniki nvidi i się obyło bez dekompilacji?

 

 

To jak głupio ci? Popatrz na zmiany w patchu Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...