Skocz do zawartości
kozioolek

Patriot Gwarancja Producenta ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem pamięci PATRIOT DDR2 2GB DUAL 2x1GB 800 CL4 EP LLK .

Wczoraj przy uruchomieniu Windowsa powitał mnie "niebieski ekran".Linux też się wyłożył "Segmentation fault".Po zrobieniu Memtestu okazało się że pamięć sypie błędami,jedna kość po prostu "padła".

Niestety sklep gdzie zakupiłem pamieci już nie istnieje.Napisałem maila do firmy "ExtremeMem" (która jest przedstawicielem producenta w naszym kraju i której nalepka gwarancyjna znajdowała się na opakowaniu) z pytaniem w jaki sposób realizują 5-cio letnią gwarancję producenta .W odpowiedzi przeczytałem że skoro sklep nie istnieje to gwarancja sprzedawcy wygasła i mogą przyjąć pamięci na serwis odpłatnie (30 zł netto plus koszty przesyłki 20 zł netto).Pytanie brzmi czy mają do tego prawo? Zwłaszcza że wyraźnie chcę skorzystać z gwarancji producenta a nie sprzedawcy.

Płacenie w tym wypadku mija się z celem gdyż koszty przerosłby wartość kości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro pamięci są od nich, to moim zdaniem powinni je przyjąć za darmo. Ew. powinieneś pokryć koszty wysyłki od siebie lub dostarczyć je osobiście, bo za co te 30 PLN netto niby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olałem ich i zacząłem kombinować .Wsadziłem padniętą kość i zapodałem Memtest zmieniając po kolei ustawienia w biosie -timingi i taktowanie.Niestety bez rezultatu .Na koniec podniosłem napięcie do 2,3 V- też nic .Ostatnia próba : obniżyłem napięcie do 2V 800mhz 4-4-4-12 i... przeszła test bezbłędnie.Już dwa dni komp chodzi bez problemu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość majkel84

No cóż, dystrybutor niby ma takie prawa. Extrememem wogóle to najdziwniejszy dystrybutor. W każdym razie proponuję zapytać się sklepów, które oferują realizację gwarancji na produkty zakupione w nieistniejących sklepach (proline, komputronik, bestcom)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że odgrzewam stary temat, ale moje pytanie zdaję sie tutaj pasować.

 

Będę wysyłał mój ram Patriot na gwarancję producenta RMA do Holandii. Jak najlepiej to wysłać (list zwykły czy polecony, paczka) oraz ile mnie to wyniesie ?

Edytowane przez baranek11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Temat stary, ale aktualny. Ja właśnie wysłałem moje pamięci Patriot 2x1GB 800MHz DDR2 do Holandii na RMA. Za przesyłkę (list priorytetowy) zapłaciłem ok. 15 zł. Mógłby ktoś napisać ile czeka się na przysłanie nowych pamięci?

 

PS. Niedługo będę reklamował także kingstona 2x2GB. U mnie pamięć została uszkodzona po zmianie zasilacza na "markowy" be quiet 500W (nowy ze sklepu). Wcześniej przez 4 lata używałem zasilacza firmy ibox i nigdy mi się to nie przydarzyło. Przestrzegam zatem przy okazji przed badziewiami typu be quiet, fortron itp., które są tak polecane na innych forach. W sklepie wymieniłem tego be quiet na nowego iboxa 450W i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Temat stary, ale aktualny. Ja właśnie wysłałem moje pamięci Patriot 2x1GB 800MHz DDR2 do Holandii na RMA. Za przesyłkę (list priorytetowy) zapłaciłem ok. 15 zł. Mógłby ktoś napisać ile czeka się na przysłanie nowych pamięci?

 

PS. Niedługo będę reklamował także kingstona 2x2GB. U mnie pamięć została uszkodzona po zmianie zasilacza na "markowy" be quiet 500W (nowy ze sklepu). Wcześniej przez 4 lata używałem zasilacza firmy ibox i nigdy mi się to nie przydarzyło. Przestrzegam zatem przy okazji przed badziewiami typu be quiet, fortron itp., które są tak polecane na innych forach. W sklepie wymieniłem tego be quiet na nowego iboxa 450W i wszystko jest ok.

 

ibox przecież to największe dziadostwo jest . Z be quiet miałeś trochę pecha ,to dobre zasilacze są choć troche przereklamowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po dotarciu przesyłki do f-my Patriot otrzymałem informacje, że moja pamięć nie jest już produkowana i nie mogą mi jej wymienić na taką samą. Ale... napisali, że w takim razie wyślą mi inne moduły, a dokładnie PSD22G80026H x 2, czyli 4GB!!! Dwa razy więcej niż moje stare moduły! Widać, że Patriot to solidna firma, a gwarancja jest naprawdę dożywotnia. Dziś otrzymałem nowiutkie Patrioty prosto z Holandii Dołączona grafika

 

Podsumowując, od momentu wyłania uszkodzonych modułów do dnia otrzymania nowych nie minęły nawet dwa tygodnie. Mam nadzieję, że komuś przydadzą się te informacje.

 

Co do "markowych" zasilaczy, to może rzeczywiście oceniam przez pryzmat jednego modelu be quiet, ale ten zasilacz uwalił mi dwa komplety pamięci.

Co do zasilaczy ibox, to wg mnie są bardzo dobre - ciche, zimne, wykonane z elementów dobrej jakości, choć nie jest to górna półka. Do mojego, niezbyt prądożernego sprzętu może być.

Nie zawsze marka zasilacza decyduje o jakości. Przykład: w 2004 zakupiłem komputer (celeron 2,53) z zasilaczem Eurocase 300W 300X1 12cm fan. Zasilacz do dnia dzisiejszego pracuje w komputerze mojego taty, w konfiguracji: e6550, 2GB ddr2 667MHz, radeon x1650.

Inny przykład: mój znajomy jakiś czas temu poczuł smrodek ze swojego kompa (zasilacz Chieftec z serii GPS). Wynik: spalony zasilacz, płyta główna, pamięci, procesor, karta graficzna i jeden dysk ssd. Obudowa przeżyła Dołączona grafika

przepraszam za offtop.

Edytowane przez rasmen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po dotarciu przesyłki do f-my Patriot otrzymałem informacje, że moja pamięć nie jest już produkowana i nie mogą mi jej wymienić na taką samą. Ale... napisali, że w takim razie wyślą mi inne moduły, a dokładnie PSD22G80026H x 2, czyli 4GB!!! Dwa razy więcej niż moje stare moduły! Widać, że Patriot to solidna firma, a gwarancja jest naprawdę dożywotnia. Dziś otrzymałem nowiutkie Patrioty prosto z Holandii Dołączona grafika

 

Podsumowując, od momentu wyłania uszkodzonych modułów do dnia otrzymania nowych nie minęły nawet dwa tygodnie. Mam nadzieję, że komuś przydadzą się te informacje.

 

Kolego rasmen jestem w podobnej sytuacji z pamięcią patriot, czy mógłbyś napisać mi jak postępowałeś z tą reklamacją (jak się kontaktować z firmą, jak spakować i gdzie wysłać te moduły pamięci)? Będę bardzo wdzięczny. MBprocessor.pl@gmail.com albo tu na forum. Nie wiesz nawet jak się ucieszyłem, kiedy przeczytałem Twój post :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego rasmen jestem w podobnej sytuacji z pamięcią patriot, czy mógłbyś napisać mi jak postępowałeś z tą reklamacją (jak się kontaktować z firmą, jak spakować i gdzie wysłać te moduły pamięci)? Będę bardzo wdzięczny. MBprocessor.pl@gmail.com albo tu na forum. Nie wiesz nawet jak się ucieszyłem, kiedy przeczytałem Twój post Dołączona grafika

 

Witaj Kolego,

 

Napiszę, jak to było w moim przypadku. Najpierw napisałem wiadomość do firmy Patriot na adres rma@patriotmem.com , w której opisałem krótko na czym polega problem.

 

Wiadomość zatytułowałem: „Warranty claim request”.

Musisz napisać oczywiście po angielsku. Ja napisałem coś w rodzaju:

I'm writing to you for help and technical support with my Patriot Memory. My memory is PSD22G800KH 2 GB PC2-6400 CL5 (2x1GB) Kit.

When I run my computer only with first module from dual kit everythig is ok. When I use the second module problem occurs.

It seems that one module from my Patriot Memory dual kit is broken. The question is that if the memory has lifetime warranty? Could I get a new module or the whole dual kit?

 

Na drugi dzień dostałem odpowiedź z prośbą o wypełnienie formularza reklamacyjnego RMA na stronie:

http://www.patriotmemory.com/support/startCasep.jsp?partid=663

Za dwa dni dostałem kolejnego maila z instrukcjami, jak i gdzie wysłać przedmiot reklamacji. Bardzo ważne jest, aby wysłać dwa moduły z zestawu dual kit, nawet jeśli jeden z nich jest sprawny. W tym miejscu dostajesz także numer zgłoszenia, za pomocą którego możesz monitorować postęp załatwiania reklamacji.

 

Pamięci wysłałem zwykłym listem poleconym w kopercie bąbelkowej. Do przesyłki trzeba koniecznie dołączyć wydrukowaną wiadomość mailową od firmy Patriot, a na kopercie wyraźnie napisać numer reklamacji (bardzo ważne!).

To wszystko. Po ok. 10 dniach dostałem e-maila z informacją, że nie mogę mi wymienić pamięci na taką samą, ale wysyłają mi PSD22G80026H x 2 Dołączona grafika. Za 3 dni pamięci miałem u siebie. Pamięci są nowe z produkcji w maju 2013 roku.

Pozdrawiam :)

Edytowane przez rasmen
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może przybędzie tu jakiś zbłąkany użytkownik pamięci RAM od firmy Patriot i będzie szukał informacji jak wygląda serwis gwarancyjny. Otóż chcę napisać, że praktycznie NIC się nie zmieniło i dalej działa to w identyczny sposób jak napisał rasmen.

Dostajecie numer RMA, wysyłacie uszkodzone do Holandii, po 2 tygodniach przychodzą nowe pamięci. Sprawdzone w sierpniu 2021.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...