Skocz do zawartości
bujaksalem

Spalony Wiatrak - Ati Sapphire Radeon X700 Pro 256mb Gddr3 (128bit)

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrywieczór,

Na wstępie może zaznaczę, że jestem absolutnym laikiem w kwestiach hardware'u komputerowego i że nawet nie wiem co oznaczają te wszystkie parametry w nazwie mojej karty. Kiedy kupowałem komputer to zamówiłem po prostu w serwisie "jakąś dobrą kartę graficzną z wyjściem tv" i wydałem na nią jakieś 600 złotch <ładnych kilka lat temu oczywiście>. Mam następujący problem - jakiś czas temu wiatrak w mojej karcie graficznej zaczął bardzo hałasować, wyłączać się aż po jakimś czasie kompletnie przestał się obracać. Próbowałem go wyczyścić, trochę nasmarować itd. ale wszystkie te zabiegi pomagały tylko doraźnie. Trwało to wszystko kilka tygodni. Kiedy oglądałem na komputerze filmy w wysokiej jakości - na ekranie telewizora pojawiały się duże pixele - zakłócenia i ogólnie mam wrażenie, że wszystkie funkcje komputera związane z działaniem karty graficznej zaczęły się krzaczyć i chodzić wolniej niż wcześniej. A wiatrak w pewnym momencie kompletnie przestał chodzić. Wczoraj zajrzałem do komputera i radiator na karcie graficznej był po prostu gorący jak diabli a plastikowa łopatka wiatraka sprawia wrażenie jakby się wręcz trochę przytopiła bo niedosyć że już się nie kręci, to nawet ciężko się w tej chwili w ogóle obraca. No i właśnie zastanawiam się teraz co zrobić ponieważ kompletnie się jak już mówiłem nie znam.

Czy powinienem po prostu poszukać jakiegoś nowego wiatraka z radiatorem? Jeśli tak to jakiego? Czy ktoś mógłby mi polecić jakiegoś producenta i model? Może taki: http://www.qualitypc.pl/revoltec-chodzenie...ce-p-30924.html ?

Czy też może lepiej byłoby dołożyć parę złotych i wymienić kartę na jakąś trochę lepszą (niegorszą) bo przecież napewno bardzo staniały w międzyczasie takie modele. (Ogólnie to do tej pory byłem bardzo zadowolony z jej działania).

Dziękuję wszystkim uprzejmie za uwagę i czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam!