Skocz do zawartości
Michnik

Wszystko o Soltek SL-75FRN-2

Rekomendowane odpowiedzi

Piotr_the

Rev E4 czarne kondensatory wokół socketu.

 

Ja sam mam dziwny problem z ta płyta zachowuje sie gorzej niz kobieta-takie ma humorki :P

Pierwsze moje zdziwenie to temperatura proca mierzona przez ABS II według mnie wiecznie za wysoka bo wynoszaca 55-63 C przy procesorze Thorton2.0@2.6 mnoznik zablokowany czyli tylko fsb 166 zworka przy procesorze ustawiona w zakres 166-200. Temperatura utrzymuje sie mimo ze procka puszcze na 133 mhz. Wentylator Coller MAster HAC-V81 obroty ustawione na 3500 przy 2800 rpm i właczonym CpuIdle pro czesto wczasie gier zaliczałem resy :(

 

Chipset pasywny przesmarowany pasta na swiezo :D

 

Nie mam pojecia co powoduje tak wysoka temp ABS II ustawiłem na 90 C bo przy default nie dało sie wytrzymac :(

 

Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr_the

Rev E4 czarne kondensatory wokół socketu.

 

Ja sam mam dziwny problem z ta płyta zachowuje sie gorzej niz kobieta-takie ma humorki :P

Pierwsze moje zdziwenie to temperatura proca mierzona przez ABS II według mnie wiecznie za wysoka bo wynoszaca 55-63 C przy procesorze Thorton2.0@2.6 mnoznik zablokowany czyli tylko fsb 166 zworka przy procesorze ustawiona w zakres 166-200. Temperatura utrzymuje sie mimo ze procka puszcze na 133 mhz. Wentylator Coller MAster HAC-V81 obroty ustawione na 3500 przy 2800 rpm i właczonym CpuIdle pro czesto wczasie gier zaliczałem resy :(

 

Chipset pasywny przesmarowany pasta na swiezo :D

 

Nie mam pojecia co powoduje tak wysoka temp ABS II ustawiłem na 90 C bo przy default nie dało sie wytrzymac :(

 

Pozdrowionka

To nie jest za wysoka temperatura! To jest prawdziwa temperatura odczytywana z diody termicznej procesora! A nie tak jak w większości płyt głównych z socketu procesora! W/g mnie Soltek z kilku płyt jakie miałem ma najlepsze wskazania temperatury odnośnie procesora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Michnik

mialem kiedys plytke na kt266a od MSI i tez byly radiatory na mofsetach ,albo taki urok tej firmy ze daje te radiatory , albo stosuje cienkie uklady i MUSI dawac na nie radiatory bo sie grzeja mocno;

aha i odnosnie temperatury to sie zastanawiam bo mi czasami pod obciazeniem ABS pokazuje 70~75 stopni , a z socketa w tym czsie mam temperature 49stopni , jak kiedys mailem plyte na ktorej nie moglem odczytac tempy z rdzenia proca ,natomiast z czujnika w sockecie tempa dochodzila do 60stopni to ile wtedy miala rzeczywista temperatura rdzenia ?bo mi sie wydaje ze to moglo byc kolo 90stopni a to ponoc jest niebezpieczne dla amdekow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Michnik 

mialem kiedys plytke na kt266a od MSI i tez byly radiatory na mofsetach ,albo taki urok tej firmy ze daje te radiatory , albo stosuje cienkie uklady i MUSI dawac na nie radiatory bo sie grzeja mocno;

aha i odnosnie temperatury to sie zastanawiam bo mi czasami pod obciazeniem ABS pokazuje 70~75 stopni , a z socketa w tym czsie mam temperature 49stopni , jak kiedys mailem plyte na ktorej nie moglem odczytac tempy z rdzenia proca ,natomiast z czujnika w sockecie tempa dochodzila do  60stopni to ile wtedy miala rzeczywista temperatura rdzenia ?bo mi sie wydaje ze to moglo byc kolo 90stopni a to ponoc jest niebezpieczne dla amdekow

Zależy jak to internpretować(radiatory na mosfety) u MSI. Albo daje cienkie albo po prostu jest jasne, że mosfety się bardzo grzeją i instaluja radiatory. Jestem skłonny przychylic się do tej drugiej wersji gdyż w moich oczach MSI ma bardzo dobrą opinię(złozyłem już kilkaset kompów w tym spora częśc to były płyty MSI).

Co do odczytu temperatury to rzeczywiście temperatury w samym rdzeniu mogą dochodzic do takich o jakich Ty piszesz. Dlatego jak czasem widzę u ludzi temp 60 stopni na procesorze w płytach ze "zwykłymi" odczytami temperatur to sie nie dziwie, że komp się wiesza lub gry wychodzą do pulpitu. Bo w/g tego soltekowego odczytu to pewnie byłoby koło 75-80 stopni a to juz sporo dla AMDków.

Poza tym ja bym się zabardzo nie wczuwał we wszelkie pomiary robione przez płyty główne gdzyż przeważnie mają spory zakres błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja na podstawie tych 2 plytek msi jakie mialem(kt266aikt333)tez musze stwierdzic ze plyty sa wykonane pozadnie i niewiele mozna im zarzucic a te radiatory na mofsetach to daja tak na wyrost " dla pewnosci",i czasami szkoda ze inne firmy tak nie robia na swoich plytach ( w tym przedziale cenowym )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja na podstawie tych 2 plytek msi jakie mialem(kt266aikt333)tez musze stwierdzic ze plyty sa wykonane pozadnie i niewiele mozna im zarzucic a te radiatory na mofsetach to daja tak na wyrost " dla pewnosci",i czasami szkoda ze inne firmy tak nie robia na swoich plytach  ( w tym przedziale cenowym )

Może na KT266 i KT333 są zakładane radiatorki na wyrost, ale na NForce2 to już chyba nie na wyrost...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr_the

Rev E4 czarne kondensatory wokół socketu.

 

Ja sam mam dziwny problem z ta płyta zachowuje sie gorzej niz kobieta-takie ma humorki :P

Pierwsze moje zdziwenie to temperatura proca mierzona przez ABS II według mnie wiecznie za wysoka bo wynoszaca 55-63 C przy procesorze Thorton2.0@2.6 mnoznik zablokowany czyli tylko fsb 166 zworka przy procesorze ustawiona w zakres 166-200. Temperatura utrzymuje sie mimo ze procka puszcze na 133 mhz. Wentylator Coller MAster HAC-V81 obroty ustawione na 3500 przy 2800 rpm i właczonym CpuIdle pro czesto wczasie gier zaliczałem resy :(

 

Chipset pasywny przesmarowany pasta na swiezo :D

 

Nie mam pojecia co powoduje tak wysoka temp ABS II ustawiłem na 90 C bo przy default nie dało sie wytrzymac :(

 

Pozdrowionka

ja musialem wylaczyc zworka bo mi przekraczalo 100C<=] ale to przez wadliwa diode w procq.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>>>Piotr_the

Ja mam też Rev E4 (jak dostałem płytkę to miałem versję Biosu chyba 1,4 lub 1,5 nie pamiętam dobrze) mam zielone kondensatory obok socketu... ale czy to są SANYO to nie wiem... dzisiaj może się zabiore na odkurzanie obudowy to spojrze dokładnie...

a co do maksymalnego oc to niestety z moim zasilaczem boje się hardcorowych prób... jade sobie spokojnie na 11*200 (1,75-1,725)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJDACHO- jeżeli temp. Miedzy CPU Die a ABSII wynosi więcej niż 15C to jest kiepsako, trzeba albo zmienić chłodzenie albo nad nim popracować. Ja kupiłem tą płytę głównie dla tego że pokazuje temp. z jądra procka czyli ABSII. Ja miałem na moim SPIRE WhisperRock IV 2500 obr. z oryginalna pastą podobne wyniki czyli w stresie przy 1.725V 2200Hz -76C ABSII i CPU Die 56C, po oględzinach radiatora okazało się, że można się w nim przeglądnąć lecz po przejechaniu palcem był szorstki i pełen rowków po prostu trafiłem na zapicowany egzemplarz, wiec go szlifnełem i wypolerowałem papierami ściernymi tak żeby był gładki co prawda lustra nie uzyskałem ale za to po nałożeniu bardzo cienko prawie przezroczysto pasty srebrnej od Tytana i otwarciu obudowy wyniki zmienił się nieźle – w stresie ABSII- 58C a CPU Die- 53C i tu widać od razu jak zmieniła się różnica miedzy ABS a CPU tylko 5C a nie 20C więc chłodzono znacznie lepiej zaczęło odbierać ciepło od procka.

Od razu nasuwa się konkluzja ludzie których płyty nie mają odczytu bezpośredniego z procka czyli ABS mogą uzyskując np. 73C w CPU faktycznie przy słabo szlifniętym czy założonym chłodzonku faktycznie mieć 93C na procku lub więcej i mogą zjarać go!!!!!!, po za tym wszystkie testy chłodzonek w necie w których nie była odczytywana temp. prosto z jądra można traktować jako mało wiarygodne przecież w CPU temp. spadła mi tylko o 3C a w ABS aż o 18C!!!!!(duży plus dla SOLEK-a). :lol:

 

Raki- jeżeli kond. są zielone z literka K na górze to z pewnością są SANYO- to super kond. takich Asus używa masz szczęście i masz pewnie jedną z pierwszych wersji E-4 po biosie wnioskując. Interesuje mnie czy miałeś jakieś problemy przy o.c. szczególnie po odłączeniu całkowicie zasilania ten gupi komunikat „Warring CPU chan…” itd..

Dzięki za odp. :wink:

 

Dexterlab- jeżeli masz czarne z plusem + u góry a nie z znaczkiem mercedesa to też maż chyba lepsze takie jak ABIT teraz zakłada i jakich ja mam pełno tylko nie przy procku bo tam mam brązowe z znaczkiem mercedesa u góry, podaj mi jaki miałeś bios oryginalnie wgrany i jestem ciekaw czy fsb 180 wyciągasz na swoim procku?, bo muj miał być też Tortek ale okazał się T-bred jego plus to mnożnik odblokowany.

:wink: :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zielone są SANYO. To co, utwierdza się prawidłowość, że z zielenią onboard jest mniej kłopotów i stabilniej. :wink:

 

U mnie różnica między temp cpu die a prockiem wynosi średnie 10-11 stopni (tzn 39-43 a 50-54). Radiator na lustro wypolerowany papierkim wodnym 2500, pasta arctic Ceramique. Przy tej paście zauważyłem śmieszną rzecz - tuż po założeniu na nowo pasty między radiator a procek temp rdzenia jest niższa niż po 2-3 tyg od założenia o jakieś 2 stopnie. Napisali, że powinno być odwrotnie :? .

A i jak obudowa stoi otwarta to różnica temp między socketem a rdzeniem spada o jakieś 3 stopnie (39-42 a 47-51).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raki- jeżeli kond. są zielone z literka K na górze to z pewnością są SANYO- to super kond. takich Asus używa  masz szczęście i masz pewnie jedną z pierwszych wersji E-4 po biosie wnioskując. Interesuje mnie czy miałeś jakieś problemy przy o.c. szczególnie po odłączeniu całkowicie zasilania ten gupi komunikat „Warring CPU chan…” itd.. 

Dzięki za odp. :wink: 

W sumie z oc to problemów nie miałem... ustawiłem FSB na 200 mnożnik na 11 i działa... Prime 1h bez błędów...

 

A co do >>>„Warring CPU chan…” itd..>>> to kiedyś mi się chyba to pokazało... ale tylko raz o ile dobrze pamiętam

dzisiaj np odkurzałem obudowę :lol: i komp był odłączony przez jakąś 1h i nic takiego się nie pokazało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr_the

Chyba z 1.5 DL Biosem dostaełem te płyte ale nie gawrantuje bo odrazu zmieniłem sam porblemy miałem :(

189 wyciagam po podniesieniu napiecia na procku do 1.675 i 2.7 na pamiatkach co najlepsze jest o jedna kosc 333 mhz no name aha na biosie dzizss nawet nie pamietam nazwy frn2-fae cos w tym stylu nie pamietam jednak oznaczenia. Sciagnałem prawie wszystki mozliwe i ten jedynie najbardziej mi pasował wiec go zostawiłem.Na nowym 1.7 wywala mi sie płyta :D

Poprostu mialem szczescie wszystko chodzi cacy 2325MHZ No niestety mnoznik ale co zrobic juz ponoc sa na to ray dzisiaj testowałem ale nic oprocz zwisów nie zobaczyłem Mozecie poczytac chyba na forum jest wątek odnosnie Procków po 39 tygodniu.

Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJDACHO- jeżeli temp. Miedzy CPU Die a ABSII wynosi więcej niż 15C to jest kiepsako, trzeba albo zmienić chłodzenie albo nad nim popracować. Ja kupiłem tą płytę głównie dla tego że pokazuje temp. z jądra procka czyli ABSII.  Ja miałem na moim  SPIRE WhisperRock IV 2500 obr. z oryginalna pastą podobne wyniki czyli w stresie przy 1.725V 2200Hz -76C ABSII i CPU Die 56C, po oględzinach radiatora okazało się, że można się w nim przeglądnąć lecz po przejechaniu palcem był szorstki i pełen rowków po prostu trafiłem na zapicowany egzemplarz, wiec go szlifnełem i wypolerowałem  papierami ściernymi tak żeby był gładki co prawda lustra nie uzyskałem ale za to po nałożeniu bardzo cienko prawie przezroczysto pasty srebrnej od Tytana i otwarciu obudowy wyniki zmienił się nieźle – w stresie ABSII- 58C a CPU Die- 53C i tu widać od razu jak zmieniła się różnica miedzy ABS a CPU tylko 5C a nie 20C więc chłodzono znacznie lepiej zaczęło odbierać ciepło od procka.  

Od razu nasuwa się konkluzja ludzie których płyty nie mają odczytu bezpośredniego z procka czyli ABS mogą uzyskując np. 73C w CPU faktycznie przy słabo szlifniętym czy założonym chłodzonku faktycznie mieć 93C na procku lub więcej i mogą zjarać go!!!!!!, po za tym wszystkie testy chłodzonek w necie w których nie była odczytywana temp. prosto z jądra można traktować jako mało wiarygodne przecież w CPU temp. spadła mi tylko o 3C a w ABS aż o 18C!!!!!(duży plus dla SOLEK-a). :lol:  

 

Raki- jeżeli kond. są zielone z literka K na górze to z pewnością są SANYO- to super kond. takich Asus używa  masz szczęście i masz pewnie jedną z pierwszych wersji E-4 po biosie wnioskując. Interesuje mnie czy miałeś jakieś problemy przy o.c. szczególnie po odłączeniu całkowicie zasilania ten gupi komunikat „Warring CPU chan…” itd..  

Dzięki za odp. :wink:  

 

Dexterlab- jeżeli masz czarne z plusem + u góry a nie z znaczkiem mercedesa to też maż chyba lepsze takie jak ABIT teraz zakłada i jakich ja mam pełno tylko nie przy procku bo tam mam brązowe z znaczkiem mercedesa u góry, podaj mi jaki miałeś bios oryginalnie wgrany i jestem ciekaw czy fsb 180 wyciągasz na swoim procku?, bo muj miał być też Tortek ale okazał się T-bred jego plus to mnożnik odblokowany.

:wink:  :wink:

hmm u mnie okazalo sie ( mam nadzieje ze problem tkwi w z<span style="color:red;">[ciach!]</span>ej tej diodzie w procesorze bo roznice wynosily u mnie 50C!!!!!! pomiedzy odczytem z diody a soketu. qler na 99% dobrze zalozony ale wzialem starego D1ghz morgan podlaczylem i tam idealnie roznica pomidzy soketem a dioda 5C. Wsadzilem xpeka wylaczylem zworka abs bo mi przekraczaqlo 100C i tyle=] i chodzi wiec mysle ze naprawde cos jest z<span style="color:red;">[ciach!]</span>e radiator przy wyzszym napieciu i taktowaniu jest cieply-gorący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr_the

Stało sie dzisiaj pokusiłem sie o wyśrubowanie wyzszych wartosci

fsb 191@1.725 V dla pamieci 191@2.7 Boze ile te pamieci no name wytrzymuja :D

Chodziło stabilnie wczesniej przy ustawieniu dla procesora tylko 1.7 zaczely sie zwisy biosu i tak jakby artefakty w biosie.

Temperatura 85-87 w Biosie podczas startu nie zniecheciła mnie ponewaz odczyt z diody zewnetrznej wynosil 37 C.

Windows uruchomił sie normalnie bez problemów.

Kiedy właczyłem pierwszy test 3dmark2003 usłyszalem dziwne jakby smarzeie skwarczenie nie wiem jakby to nazwac.

Ale pomyslalem oki lecmy dalej.

Przy tescie trzecim nie wytrzymałem schyliłem sie i nasłu<span style="color:red;">[ciach!]</span>e skad te dzwieki.

Okazało sie ze z kondensatorów.

zaden z nich nie był napeczniały ani ciepły nawet

Naszczescie tez nie zczela z nich leciec zadna ciecz(dziwne moze zeby miała leciec ale gdzies czytałem ze leci:P )

Takze odpuscicłem zostawlem na bezpieczne dla kondensatorów tak mi sie wydaje ustawienia i narazie póki co nie kusze sie o wiecej :D

 

Jerzy R

Pewnie raz sciagne i spórbuje tego nowego biosu tylko przeczytam co nwego dodali Niestety 1.7 nie prypadł mi do gustu. Komputer zamiast sie uruchamiac zwyczajnie zaczał piszczec.

 

Jedyne narazie co mnie cieszy z tej płyty to nie zawodny clear cmos :D

Wtyczke wyjmuje od zasilacza czekam 2 sekundy zmieniam ustawienie zworki i wio dalej :D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak znajdą się co maja takie jak ja (brązowe kondesatory) przy procku i mają ten problem z komunikatem „Warring CPU….” Po przekroczeniu fsb 166 i wyłączeniu całkowicie zasilania to będę prawie pewien, że to ta wersja jest płyty jest kiepska, albo wszystkie Soltki tak maja po prostu po zakupie muszą być przez pare dni podłączone nonstop do sieci jak się chce robić o.c. żeby błędy nie wyskakiwały???

JESTEM BARDZO CIEKAWY CZY KTOŚ PUSZCZAŁ OD RAZU PO ZAKUPIE fsb >niż 166 i WYŁANCZAŁ ZAWSZE PRĄD CZY LISTWĘ NA NOC – i nie miał przy tym nigdy tego problemu z komunikatem „Warring..”, bo może większość ludzi ma zawsze kompa w sieci pod prądem i oni mogą nigdy z tym dziwnym problemem się nie spotkać!!! :roll:

 

Contti- masz niezłe wyniki ja niestety miałem max 800 papier, gdybyś pojechał tym 2500 jeszcze procka to byś mógł chyba bez pasty połączyć z chłodzonkiem !!!!???, myśle gdybyś cieniej posmarował tą super pastą co ją masz to różnice w stresie też byś z 5C uzyskał, mi na srebrnej po 2 tyg tez o 3C temp wzrosła chyba coś z niej wyparowało albo stwardniała? :)

 

Dexterlab – to teraz żałuje że nie mam TOTKA bo przy 1.85V pewnie 2500HZ ten twój poleci!!! :D

 

Vengeance- ja na twoim miejscu oddałbym ten procek do sklepu jeżeli jest na gwarancji bo jest uszkodzony i z Soltkiem praktycznie nie działa bo wyjmowanie zworki to tak jakby rezygnacja z głównej zalety płyty czyli ABS II!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, pyzatym czytałem że słabo się kręci może to step A0 na 1.65V i nie masz co się złościć na płytę bo na innej nawet byś się nie dowiedział, że masz z<span style="color:red;">[ciach!]</span>y procek!!!!! :idea:

 

Pozdrawiam wszystkich Piotr_the

:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest juz bios D17LFB.zip

http://www.geocities.com/ribrsiq/FRN2.html

 

Ktos przetestuje moze...

 

JerzyR

Wybaczcie głupiutkie może pytanie, ale jeszcze nie miałem okazji zmieniać biosu Solteka

(wg. zasady "jak działa to nie ruszaj :wink: "), ale może się skusze i cosik zmienie.

Acha pytanie brzmi: Na stronie wyżej podanej są dwa biosy:

1. original D1.7LFB BIOS as I got it from SolTek

2. This one has the modified TX2+ RAID BIOS

Czy nadają się do sl-75frn2-rl?

To, że mają ręczne ustawienie % taktowania pamięci, to wiem. Ale, czy coś jeszcze jest zmienione?

Czym się różnią między sobą?

 

Jakoś nie ma na http://www.geocities.com/ribrsiq/FRN2.html za dużo informacji o nich :(

 

Odnośnie arctic ceramique - jak pierwszy raz zakładałem to wg. zasady im mniej tym lepiej - bbb. cinko rozsmarowałem po rdzeniu i było bbb. do d... . Temp. sobie szalała. Poszukałem i znalazłem oficjalną instrukcje do nakładania pasty :o . Trzeba na środek rdzenia zapuścić sporawą krople i bez!!! rozsmarowywania założyć cooler. Szczena mi opadła a efekt jest zasadniczo lepszy 8) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie różnica między temp cpu die a prockiem wynosi średnie 10-11 stopni (tzn 39-43 a 50-54). Radiator na lustro wypolerowany papierkim wodnym 2500, pasta arctic Ceramique.

Ja dzisiaj wypolerowalem swoj radiator na lustro - papier 1200 i pasta polerska, posmarowalem cieniutko OCZ Ultra II i roznice temp mam taka jak wczesniej tj. 13 stopni ale ogolny spadek temp. to 3 stopnie.

Przed polerowaniem (30min CPU testu):

Jadro - 61 Socket - 48

Po wypolerowaniu:

Jadro - 58 Socket - 45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka.. Dolacze sie do dysqsji.. Wiec tak - ja mam Solteka rev. E4 - kondensatorki no name. Wsadzilem sobie plytke do kompa - wszystko ladnie rusza. odrazu zapodalem FSB 175 - ruszyl stabilnie.. Prime przeszedl bez problemu. Mysle sobie pojade magistrala do 200 - ustawiam 185 a komp botuje sie z FSB 100.. Zmiejszam do 180 - to samo. Wkoncu doszedlem ze na 176 chodzi stabilnie. Nic wiecej nie moglem zrobic. Mysle sobie ze wina zasilki. Pozyczylem od kumpla Enermaxa - to samo. Wkoncu dowiedzialem sie dzieki ze nalezy zworke na procku zmienic. Tak zrobilem - ustawiam 200 mhz - patrze - rusza.. Mysle sobie jest niezle - zapuszczam prime - stabilnie. Wiec jade dalej - doszedlem do 206 FSB stabilnie. Powyzej sa juz zwisy. Teraz sam nie wiem czy to wina zasilki czy biosu czy czego - bios mam 1.6L bodajrze. Taktowanie pamieci zablokowane. Mnoznik w procku takze. Nie wiem czy to wina plyty czy procka ale 206 mam 100% stable ale jak zapodam 208 to juz sa zwisy. Co o tym myslicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ach :oops: - Vengeance, teraz dopiero doczytałem, że masz 1700+ na (1,6 defaltowo) – to te niektóre słabsze egzemplarze tylko do 2GH jechały tym bardziej spróbuj go wymienić, interesuje mnie jakiego TYTANA masz czy z miedzią wkładką, czy może ten z regulowanymi automatycznie obrotami(ten ma wadę że czujnik temp. ma w radiatorze i reaguje bardzie na temp. w obudowie!!!) bo nowy D9- TBCU35 za 50-60zł to jest SUPER 2300obr duży wentyl 35cm ogromny radiator chciałem go kupić lecz niestety nigdzie go dostać nie mogłem wykupili albo 85zł chcieli wariacii.!!!

 

Dexterlab- nie martwił bym się tak tymi kondensatorami bo najgorszej jakości przy ostrym kręceniu wytrzymują z 6 miesięcy a płyta ma 2 lata gwarancji więc najwyżej ci je wymienią bo może po prostu tak one działają , a nie raz przy większej temp. wentylatorek a dokładniej kulki hałasują, co prawda u mnie przy teście np. 3DMak-u podczas niektórych testów też słyszę jakieś dziwne trzaski czy raczej piski skwarczwenia myślałem że to dysk doczytuje ale dioda nie mrugała a nie mam słuchawek lekarskich żeby dokładnie określić skąd ten delikatny dziwny dźwięk dochodził???? Jeżeli masz na kond. + na wierzchu to spox.

:wink: :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Enrik- poczytaj pisałem na 42 czy której stronie a najlepiej wszystkie moje posty, nie wyłanczaj z sieci kompa przez pare dni to powino pomóc ale poczyta wszystkie moje rady spox. będzie ok. ja miałem podobnie!! :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ach :oops:  - Vengeance, teraz dopiero doczytałem, że masz 1700+ na (1,6 defaltowo) – to te niektóre słabsze egzemplarze tylko do 2GH jechały tym bardziej spróbuj go wymienić, interesuje mnie jakiego TYTANA masz czy z miedzią wkładką, czy może ten z regulowanymi automatycznie obrotami(ten ma wadę że czujnik temp. ma w radiatorze i reaguje bardzie na temp. w obudowie!!!) bo nowy D9- TBCU35 za 50-60zł to jest SUPER 2300obr duży wentyl 35cm ogromny radiator chciałem go kupić lecz niestety nigdzie go dostać nie mogłem wykupili albo 85zł chcieli wariacii.!!!

 

Dexterlab- nie martwił bym się tak tymi kondensatorami bo najgorszej jakości przy ostrym kręceniu wytrzymują z 6 miesięcy a płyta ma 2 lata gwarancji więc najwyżej ci je wymienią bo może po prostu tak one działają , a nie raz przy większej temp. wentylatorek a dokładniej kulki hałasują, co prawda u mnie przy teście np. 3DMak-u podczas niektórych testów też słyszę jakieś dziwne trzaski czy raczej piski skwarczwenia myślałem że to dysk doczytuje ale dioda nie mrugała a nie mam słuchawek lekarskich żeby dokładnie określić skąd ten delikatny dziwny dźwięk dochodził???? Jeżeli masz na kond. + na wierzchu to spox.

:wink:  :)

mam tego zwyklego bez miedzianej wstawki nic T5DB czy jakos tak=]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry Encik za Enrik, ale pewnie to procek więcej nie da rady lub pamięci słabe jeżel nie masz mnożnika zablokowanego to go zmniejsz do 10 czy 9,5 podnieś napięcie na pamiątkach do 2.7-2.8V jak nie będzie chciał chodzić to jeszcze 1.85V możesz spróbować tylko przy 1.85V i 11x210=2300 to mi Codegen 300W model 250 się spalił na szczęście tylko on inni nie mieli tyle szczęścia i wszystko im popalił!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops: :cry:

 

Piciu- to masz podobny wynik do mojego w końcu ten same chłodzono w ABS stres 58C przy 2.2GH 1.725V, a może masz dobry przewiew w obudowie i dlatego różnic 12c miedzy CPU Die a ABS, myśle że do 10-12C jest ok. że u mnie w stresie tylko 5C różnicy ale za to więcej mam od ciebie w CPU die do 53C więc coraz bardziej widać dobrodziejstwo ABSII gdyby nie ABS to bym pomyślał że te same chłodzonko u ciebie chłodzi o 8C lepiej chłodzi (CPU die)!!!!! A tu procek jest tak samo chłodny co potwierdza znowu (duży + dla Soltek-a i jego ABS) !!!!!

:P :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry Encik za Enrik, ale pewnie to procek więcej nie da rady lub pamięci słabe jeżel nie masz mnożnika zablokowanego to go zmniejsz do 10 czy 9,5 podnieś napięcie na pamiątkach do 2.7-2.8V jak nie będzie chciał chodzić to jeszcze 1.85V możesz spróbować tylko przy 1.85V i 11x210=2300 to mi Codegen 300W model 250 się spalił na szczęście tylko on inni nie mieli tyle szczęścia i wszystko im popalił!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops:  :cry:  

 

Piciu- to masz podobny wynik do mojego w końcu ten same chłodzono w ABS stres 58C przy 2.2GH 1.725V, a może masz dobry przewiew w obudowie i dlatego różnic 12c miedzy CPU Die a ABS, myśle że do 10-12C jest ok. że u mnie w stresie tylko 5C różnicy ale za to więcej mam od ciebie w CPU die do 53C więc coraz bardziej widać dobrodziejstwo ABSII gdyby nie ABS to bym pomyślał że te same chłodzonko u ciebie chłodzi o 8C lepiej chłodzi (CPU die)!!!!! A tu procek jest tak samo chłodny co potwierdza znowu (duży + dla Soltek-a i jego ABS) !!!!!

:P  :D

moj procek to AMD ATHLON

AXDA1700UT3C 9748597280842

JIUHB0309RPMW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich posiadaczy sl 75frn2-l. czytam ten wątek od początku jego powstania, ale dopiero teraz piszę pierwszego posta. co do tych dziwnych pisków o których piszecie, to umnie też występują, ale tylko podczas testów. posiadam płytkę wersji D, kondensatory koło socketu: 4szt. zielone i 5szt. fioletowe(ich oznaczenie GSC). procesor 1800+(1533Mhz)@2200Mhz x 200 x 11. oznaczenie procka JIUHB 0302. pamięci infineon 333@400. na początku pamięci nie chciały chodzić na takim ustawieniu(czyli 400 2.5,3,3,7). mimo ustawionego napięcia na maxa komp nie wchodził wogóle do windy, pokazywały się różne komunikaty, winę za to ponosiło wsadzenie naraz dwóch modułów pamięci. w momęcie wyjęcia jednej kości i ustawienia w biosie odpowiednich parametrów komputer ruszał z kopyta i dopiero teraz dodałem drugą kość bez zmiany w biosie (no i oczywiście na wyłączonym komputerze) :twisted: . i teraz tak sobie śmiga synchronicznie, a przedewszystkim stabilnie. nie jest to jakiś super rezultat, ale to tylko dlatego, że mam zasilacz RUBIKON 300W no i się troszeczkę boje :D, ale procek ogólnie już chodził na 2400Mhz też stabilnie. dodam jeszcze, że mam chłodzenie wodne i temp. na 2200Mhz 45*C w stresie i napięciu procesora 1.65V. pzdrow mariuszkasp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, co do skrzeczenia, to niestety u mnie tez wystepuje (ver E3). Ale jak widac wystepuje w kazdej wer. plyty. Ja bym nie obwinial o nie kondensatorow, tylko cewki. Mysle o ich przelutowaniu... Wystepuje toto u mnie przy zapodaniu vcore ponad 1.7V. I jest bardzo niepokojace... Wlasnie kompletuje WC i docelowo mam zamiar brykac na 2V...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...