Skocz do zawartości
mafciarenka

Problem Z Podłączeniem Dysku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z podłączeniem dysku do komputera. Sytuacja wygląda następująco. W nowym komputerze pracuje na dysku podłączonym na złącze sata, wszystko chodzi bez problemu. W starym dysk IDE także bez zarzutu. Problem pojawia się gdy chcę podłączyć dysk ATA do nowego kompa (aby system z niego startował, nie jako dodatkowy tylko ten jedyny:). Podłączam dysk, zworka ustawiona na master, nic innego do taśmy nie jest podpięte, komputer włącza się, widzi dysk i wyskakuje blue screen. Nie tylko ten jeden próbowałam też inne dyski, sytuacja taka sama. Nie znam się na tym kompletnie, zależy mi jednak aby jak najszybciej móc pracować na nowym kompie i starym dysku. Czy muszę przestawić może coś w Biosie? Czy to możliwe aby płyta główna nowego kompa nie tolerowała po prostu dysków ATA? Dodam że bez zworki dysku nie widzi w ogóle:) Jeżeli ktoś ma chęć i czas, przeprowadzić mnie przez to krok po kroku, byłabym ogromnie wdzięczna. W internecie znalazłam dużo na ten temat, jednak nic dotyczącego mojej konkretnej sytuacji. Bardzo mi na tym zależy. Z góry dziękuję:) Pozdrawiam Kaja

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Rozumiem, że powinnam podłączyć stary dysk do nowego komputera. Ustawić bootowanie z płyty z windowsem, sformatować dysk i zainstalować nowy system i to powinno zadziałać? Czy sformatować tylko partycję na której znajduję się system? Czy cały dysk? Poradzę sobie z formatowaniem. Jednak nie bardzo wiem jak spróbować jedynie naprawić system? I czy w takiej sytuacji, jeżeli uda mi się to zrobić i wszystko zadziała poprawnie, dysk będzie działał odwrotnie? Czyli system postawiony na nowym komputerze na starym sprzęcie?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli masz 2 partyce na tym dysku ATA to najprościej będzie sprawdzić czy na drugiej partycji da się zainstalować system.