wayne Opublikowano 18 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2009 Newsy z marca 2009 :lol2: Zdziwiłem się, że na forum nie ma o tym żadnej informacji, więc postanowiłem wkleić. ATI i Nvidia mają konkurenta 200 razy wyższa wydajność w 3D, tanie karty graficzne, zmiana technologii generowania obrazu - takie nowości zapowiada nowy producent – Caustic Graphics. Wczoraj, tworząc kolejny duży test kart graficznych, który znajdzie się w numerze CHIP 5/2009 doszedłem do wniosku, że kiedyś takie porównania tworzyło się przyjemniej. Obecnie na przemian musiałem opisywać produkty bazujące na układach ATI, bądź Nvidii. Szkoda, bowiem kiedyś na rynku liczył się jeszcze 3dfx, Matrox, S3, czy też PowerVR, a jak wiadomo im większa konkurencja, tym lepiej dla klienta. W 2002 roku do gry chciała powrócić firma Matrox nową kartą o nazwie Parhelia. Producent przygotował znakomitą akcję promocyjną i świetnie przedstawił możliwości nowego produktu. Czar prysł w momencie, kiedy pojawiły się pierwsze testy wydajności – Parhelia była po prostu zbyt wolna. Kolejną głośną zapowiedź zdetronizowania ATI i Nvidii ogłosiła firma XGI. Następnie wprowadziła na rynek kartę Volari Duo V8 Ultra. Ten dwuprocesorowy potwór również zapowiadał się całkiem ciekawie, dopóki do Sieci nie wyciekły pierwsze wyniki testów. Te mówiły jasno – XGI nie ma najmniejszych szans w walce z ATI i Nvidią. Historia lubi się powtarzać i tym razem detronizację konkurencji zapowiada firma Caustic Graphics. Zapowiada, że w przyszłym roku wprowadzi na rynek kartę, która będzie nawet 200-krotnie wydajniejsza od obecnie dostępnych produktów. Co ciekawe do generowania grafiki ma używać technologii raytracingu, która do tej pory kojarzona była tylko z zaawansowanymi zastosowaniami, np. przy produkcji filmów 3D, jak choćby Shrek. Choć ta zapowiedź brzmi wręcz niedorzecznie, Caustic Graphics ma w ręku dość ważny argument. W skład firmy wchodzą specjaliści, którzy wcześniej pracowali w firmach Autodesk, ATI, Apple, Intel oraz Nvidia. Na razie nie pozostaje nam nic innego jak tylko gdybanie. Pierwsze produkty CG powinny trafić na rynek jeszcze z końcem tego roku i prawdopodobnie dopiero wtedy dowiemy się, czy te zapowiedzi są prawdziwe. chip.pl Nowy konkurent ATI i Nvidii? Może być rewolucja! Caustic Graphics - o tej firmie na pewno mało kto słyszał ale w najbliższym czasie może się to zmienić. CG planuje bowiem wejście na rynek kart graficznych. Co ciekawe, jej przedstawiciele twierdzą (część z nich to byli pracownicy Intela, Nvidii bądź AMD / ATi), iż ich konstrukcje będą dwudziestokrotnie wydajniejsze od najwydajniejszych układów, które dzisiaj znamy. Stworzone przez firmę układy graficzne mają przetwarzać grafikę korzystając wyłącznie z raytracingu - technologii pozwalającej na uzyskanie realistycznie wyglądającej grafiki 3D. Wcześniej to rozwiązanie miało jedną, dość istotną wadę: niską wydajność. Przedstawiciele CG twierdzą, że udało jej się obejść wszelkie bariery i uzyskać ogromną wydajność niedrogiego GPU. Pierwsza generacja kart graficznych Caustic Graphics, nazwana Caustic One ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Kolejnych informacji powinniśmy spodziewać się niebawem - możliwe, że jeszcze w kwietniu. benchmark.pl Brzmi ciekawie, tylko ciekaw jestem co z tego wyjdzie. Informacje pochodzą sprzed pół roku i od tamtej pory nie wiadomo nic nowego <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badman Opublikowano 18 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2009 Wydaje mi się, że był o tym kiedyś news... Widziałem gdzieś też newsa o jakiejś płycie głównej, która będzie miała takiego chipa zintegrowanego (chyba mobas MSI ale nie pamiętam pod jaki socket...) :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 18 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2009 Rynek kart graficznych to nie żarty - duża kasa, ostra walka. Do wejścia na rynek potrzeba kapitału -> giełda. Jak coś osiągną to zaraz ktoś ich wykupi (patrz: PPU, Ageia). A może już jest "po sprawie"? Ale poza tym: faktycznie należałoby odejść od mocno już zardzewiałej "technologii" vertexów ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sobota Opublikowano 18 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2009 (edytowane) Gdzieś była prezentacja tej karty, z jakiegoś newsa mam tylko to zdjęcie. Raytracing jest na razie zbyt wymagające jak na sprzęt, chyba w 2006r naukowcy przepisali silnik Quake-a (jak dobrze pamiętam bo pisze z pamięci) na tą metodę tworzenia obrazu. Na SLI 8800GTX z trudem uzyskiwali 24-25fps. A wiec na FPS w budynku złożonym z realistycznych luster sobie trochę poczekamy... EDIT: Prezentacja miała się odbyć na konferencji SIGGRAPH 2009, która miła się odbyć w dniach 3-7 sierpnia w Nowym Orelanie. Nie wiem czy do tego doszło. Edytowane 18 Września 2009 przez Sobota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...