Skocz do zawartości
ath

The Witcher 2: Assassins Of Kings (Wiedźmin 2)

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiast dodać brakujące funkcje dla pada np. obsługę analoga w menu głównym, skoro w menu pauzy w grze działało to oni najlepiej wyłączyli w ogóle analogi i tylko do sterowania teraz są.

Jakoś przeboleję, bo reinstalować nic nie zamierzam. ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównując grafikę, ostatnio miałem okazję instalować Obliviona plus mody graficzne i prócz fatalnych postaci to gierka nie ma się czego wstydzić (klimatyczne budowle, jaskinie, ruiny), a przypomnijmy że jest z początku 2006 roku :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po patchu grało się znacznie lepiej niż na exeku z GOGa. Na średnich z wyłączonymi kilkoma efektami miałem momentami pod 40FPS, średnio 20-30. Szkoda, że nie dali nikomu do testów i od razu nie wydali gry w wersji 1.1.

 

Przed chwilą w sumie skończyłem grę i trochę zawiedziony jestem długością II i III aktu.. Po prostu liczyłem jednak na więcej gry. A nawet nie doszedłem do maksymalnego 35 poziomu rozwoju. Oczywiście w planach mam cofnięcie się gdzieś w okolice I aktu, by II i III akt przejść drugą ścieżką, jednak to nie to samo.

Ale gra sama w sobie jest świetna i wciągnęła mnie na te >20 godzin jak żadna inna dotąd. I za cenę, którą dałem? Opłaciło się. Liczę też na jakiś dodatek jak w przypadku pierwszej części Wiedźmina.

 

Co mi nie odpowiadało w grze?

- system walki wręcz - chyba nie mam do tego refleksu..

- nie wszystkie podstawowe zadania wykonałem, a i tak gra się skończyła..

- Vergen - ciężko się tam odnaleźć..

- jeden bug(?) w I akcie

 

Kiedy trzeba było upiorowi przynieść oczy i serca jakichś poszukiwaczy (W Szponach szaleństwa), a można było mu dać od świni lub nekkera, to mając jedno i drugie nie było wyboru, które mu dać i za każdym podejściem kończyło się oddaniem nekkerowych oczu i serca i walką z upiorem..

 

 

PS. Chyba nie ma możliwości, by zacząć nową grę na wyższym poziomie ze statystykami i itemami z zakończenia gry.. Szkoda w sumie tej zbroi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pobrałem patcha, kliknąłem, włączył się instalator i sam sie zamknął. To oznacza, że się dobrze zainstalowało, jak ci wyskakują jakieś błędy to pewnie nie zainstalowało się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cały czas błąd, "Zainstalowana wersja gry jest uszkodzona lub niekompletna" i nie da rady spaczować.. grałem na wersji gog, jednak posiadam kopie exe z instalki i tak [gluteus maximus] :/

 

edit:

ok thuGG, masz racje pomyliłem exe i tak naprawdę nic nie podmieniłem ;) exe z gog miał 14,4mb a orginał z płytki 22,5mb

Edytowane przez GoLY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- system walki wręcz - chyba nie mam do tego refleksu..

- nie wszystkie podstawowe zadania wykonałem, a i tak gra się skończyła..

- Vergen - ciężko się tam odnaleźć..

1. również mi sie nie podobałało - ale z tego powodu ze było zbyt banalne ;p stary system walki dawal wieksze mozliwości a nie w kółko te same sekwencje ... no ale gra konsolowa bez czegoś takiego obejść sie nie może ;/

2. to akurat dobrze ;p już mnie szlag trafiał jak musiałem wykonać wszystkie zadania żeby ruszyć "fabułe" do przodu w Dragon Age2 - kończyło sie na tym że przeklikiwałem wszystko bez czytania i latałem za strzałkami ... zgroza ..

3. wręcz tragicznie tam było :D ile czasu zmarnowałem na przedostanie sie z jednej części na 2gą xD to samo tyczy się kopalń w tym regionie.. zaznaczanie wielu poziomów na jednej mapce to zly pomysł :D

Gra (lub przeszedł) ktoś inwestując tylko w drzewko magii? Zastanawiam się nad taką budową, poziom normalny.

idzie ja przejść bez inwestycji w cokolwiek ;p (do 14lv nie rozdałem żadnego pkt bo nie mogelem sie zdecydować )

samymi znakami raczej nie idzie zrobic większego spustoszenia - a robiąc bloki trcimy niewielką i tak ilość użyć :D

 

2gie podejście grałem na trudnym - bez rozwinętego znaku obronnego i 4+ wytrzymałości nie ma co podchodzić :D

 

btw - udało sie komus opanować przeciwnika Axisem ? mnie za każym razem tylko odbijało - więc olałem go kompletnie ;/

Edytowane przez Chemik16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. również mi sie nie podobałało - ale z tego powodu ze było zbyt banalne ;p stary system walki dawal wieksze mozliwości a nie w kółko te same sekwencje ... no ale gra konsolowa bez czegoś takiego obejść sie nie może ;/

 

Chyba sobie jaja robisz. W jedynce kombinować? To właśnie był banalny system - wybierz styl (jak duży koleś, to styl silny, jak mały to szybki, a jak jest ich dużo to grupowy, też mi wyzwanie) i klikaj kiedy ci się ikonka pojawi. Zero przyjemności, zero satysfakcji, zero imporowizacji, do tego walka praktycznie nie stanowiła żadnego wyzwania, przeszedłęm całą grę nie używając prawie nic znaków, ani alchemii.

W dwójce jest dużo trudniej, trzeba się nakombinować i namęczyć przy większej jatce. Wygrana walka sprawia dużo większą satysfakcję.

 

I daj spokój z tą grą konsolową, to już jest zwykły trolling.

Edytowane przez thuGG
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

thuGG

- system walki wręcz - chyba nie mam do tego refleksu..

ja przez to rozumiałem boksowanie sie :D

 

wciskanie odpowienich klawiszy w danym czasie jest grą konsolową :D

Edytowane przez Chemik16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaa, no to sorki, za szybko czytałem widocznie. Mimo wszystko wolę walkę wręcz w W2, ale to ze względu na wygląd i animację, w jedymce baardzo słabo to wyglądało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

btw - udało sie komus opanować przeciwnika Axisem ? mnie za każym razem tylko odbijało - więc olałem go kompletnie ;/

 

Odbija jak klikasz...a AXII trzeba dusić aż Geralt zaczaruje typa. Trwa to aż ok 3-5sekund ;-)

 

Nie trafiłem chyba na typka którego nie mogłem zaczarować.

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie jaja robisz. W jedynce kombinować? To właśnie był banalny system - wybierz styl (jak duży koleś, to styl silny, jak mały to szybki, a jak jest ich dużo to grupowy, też mi wyzwanie) i klikaj kiedy ci się ikonka pojawi. Zero przyjemności, zero satysfakcji, zero imporowizacji, do tego walka praktycznie nie stanowiła żadnego wyzwania, przeszedłęm całą grę nie używając prawie nic znaków, ani alchemii.

W dwójce jest dużo trudniej, trzeba się nakombinować i namęczyć przy większej jatce. Wygrana walka sprawia dużo większą satysfakcję.

 

W jedynce pierwsze co było trzeba zrobić, to wyłączyć świecąca ikonkę. Potem patrzyłeś na walkę, animację, ruchy i klikałeś kiedy było trzeba, wtedy walka wciągała, była angażująca i dawała satysfakcję.

Alchemia i znaki były potrzebne, pamiętam kiedy pierwszy raz byłem na bagnach, bez odpowiednich smarów i znaków szanse przeżycia były małe.

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie ze względu na brak wsparcia dla formatu 4:3 przerwałem granie, bo zaczęły mnie drażnić te czterocentymetrowe pasy od dołu i góry. Poczekam na stosowną łatkę lub na poprawiony programik flawlessws

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam ten sam błąd co GoLy, mam wersję kolekcjonerską, żadnych exe'ców nie podmieniałem, ma ktoś jakąś poradę?

 

thuGG, ma rację, wystarczy podmienić exe na oryginalny.

exek z gog miał 14,4mb a orginał z płytki 22,5mb

Po tym patch ruszy bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedźmin 2 - FAQ często zadawane pytania

 

Pytanie - Mam czarne pasy u góry i dołu ekranu, podczas grania w Wiedźmina 2 co zrobić żeby je zlikwidować?

 

Odp. - Posiadasz monitor o proporcjach ekranu 4:3, (5:4) lub 16:10 gra Wiedźmin 2 w chwili obecnej wspiera jedynie format 16:9 do czasu wydania oficjalnego Patch’a usuwającego wspomniane wyżej niedogodności.

 

Rozwiązanie problemu

 

Dołączona grafika

 

Z przyjemnością informuje, że pojawiła się nowa wersja programu Flawless Widescreen 1.5 która umożliwia grę w Wiedźmina 2 na pełnym ekranie i zlikwidowanie czarnych pasów u góry i dołu ekranu. Istotną zmianą w stosunku do poprzedniej wersji jest dostosowanie programu do gry w wersji Retail, czyli pudełkowej (poprzednio działało tylko na wersji Steam oraz GoG). Flawless Widescreen 1.5 działa z aktualną wersją gry, (Patch 1.1). UWAGA – instrukcja obsługi dla osób, które nie korzystały wcześniej z programu :

 

• ściągamy spakowany plik flawlessws ze strony http://www.flawlesswidescreen.org/

• tworzymy folder np. Flawless Widescreen

• umieszczamy go np. w C:\Program Files (x86)\Flawless Widescreen

• tworzymy skrótu na pulpicie

• uruchamiamy program z uprawnieniami administratora

 

Dołączona grafika

 

• konfigurujemy go w następujący sposób

 

Dołączona grafika

 

• nie polecam odhaczania ostatniej opcji w programie, ponieważ rozciąga ona nienaturalnie obraz. HUD w grze jest dopasowany do grania w formacie 16: 9 zaznaczenie ostatniej opcji w programie Flawless Widescreen rozciąga HUD na cały ekran, ale kosztem zniekształcenia (rozciągnięcia obrazu) dlatego odradzam to robić

 

Dołączona grafika

 

• grze występuje pewien mały błąd graficzny polegający na rozmyciu obrazu przy korzystaniu z programu Flawless Widescreen dlatego zalecam wyłączenie rozmycia obrazu przy ruchu kamerą w opcjach gry

Edytowane przez azgan
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby się tylko w teksty nie wsłuchiwał za bardzo, bo wiz to nawet nasze wnuki nie doczekają ;)

 

"Dziwnie się w życiu układa, kiedyś biłem czarnych a teraz z nimi obozuję" B-)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Gra znudziła mi się gdzieś w połowie (pod koniec?) pierwszego aktu.

2. Grafika nie powala, ale optymalizacja natomiast to porażka roku. Graficznie nie dogadania Crysisa, a wymagania ma większe niż C1.

3. Kwadraciki (na liściach, dymie) jak w Deusie Ex na 16bita.

4. Muzyka nie powala, a przydałby się jakiś "Main Theme" zapadający w pamięć jak w przypadku Morro czy Max Payne.

5. Podejdź do krawędzi - wyceluj - naciśnij LPM - czekaj, aż skończy się animacja. Czy tak trudno było zrobić zeskakiwanie? Przechodzenie przez małe przeszkody?

6. Twórcy mówili "Wszystko co widać tam można dojść". Mnie malutka rzeczka blokowała w Akcie nr 1, więc raczej w kolejnych nie mam co liczyć, że twórcy spełnią swoje słowa.

7. Pseudo możliwość wyboru (nie wiem jak robi się spoilery, więc nie opisze sytuacji)

8. Brakuje jakiegoś odbicia się od głównego wątku i misji pobocznych. Mogli dać jakieś podziemia na wzór Diablo, aby sobie pomordować mobki i dostać jakiś skarb na 3lv podziemi.

9. Co oni widzą w tej Triss? Ja wolę Pielęgniareczkę. Skoro importowałem swoje savy to mogli pozmieniać trochę. Np. Triss mnie nie lubi, a pierwsza scena jest z Pielęgniarką...

10. Mimika i pokazanie rozmów - słabo.

11. Walki bokserskie - dno. Naciśnij A zobacz animację, czekaj 2 sekundy, naciśnij D i czekaj aż skończy się animacja. No i aż 4 animacje na krzyż zafundowali... W Kung Fu Panda QTE było bardziej efektowne.

12. Wiedźmin 1 pod względem NPC też był lepszy od dwójki.

13. Budynki to "osobne" obszary, gdzie gra odtwarza animację, a nie jest "zwykłym chodzeniem".

14. Kilka pomniejszych błędów. Nie wspominając głupoty końcówki prologu zrobionej ku czci amerykańskich filmów.

 

Edit:

15. No i DLC z CDA nie działa dzięki cudownym radom CDP :/

16. Spamowanie kartaczem też niezbyt klimatyczne jest.

17. Brak możliwości wspinania i zeskakiwania podczas walki też jest śmieszne.

18. Bezsensu też jest skrypt jak zacznie się mordować tych "dobrych", to już w Morrowindzie lepiej było to zrobione.

19. Walka stała się przykrą koniecznością. Ciągle kombinacja doskok, uderzenie, odskok i masturbowanie LPM i obowiązkowo znak Q - i tak przez całą grę. Wiedziałem, że z W2 Severance nie zrobią, ale... to już w znienawidzonym przez prawdziwych erpegowców Mass Effecie walki było bardziej wymagające.

20. O co chodzi z tym poziomem trudności? Przecież W1 był bardziej wymagający, gdzie bez alchemii nie dało się przetrwać (na trudnym), a tu bez problemu można olać sprawę eliksirów etc. Tylko Q, spacja i LPM (patrz wyżej).

 

@azgan

Screeny w miniaturkach mógłbyś zamieścić.

Edytowane przez konkurs
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ kokurs - Co do porównywania grafiki do Crisisa to jest chybiony pomysł. Nie porównuje się silników z gry FPS z RPG. To zupełnie inna bajka. Bo jeśliby taka nie była to wszyscy twórcy crpg kupowali by silniki od fps i byłoby cacy. A jakoś tak nie jest i nie wynika to ambicji pisania swojego i tracenia na to czasu. Jak na gry rpg grafika w Wiedźminie 2 jest naprawdę ładna i nie wiem na co narzekasz.

 

edit - większość rzeczy co wymieniłeś jako wady np. walka, która jest wg mnie znacznie ciekawsza od W1 dla mnie są zaletami tej gry.

Edytowane przez makak_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego to jest TYLKO MOJE i to CAŁKOWICIE SUBIEKTYWNE zdanie, dlatego o gustach się nie dyskutuje :D Ja nie porównuje jakości grafiki jako takiej, tylko że stosunek grafiki do optymalizacji wychodzi w MOIM przypadku na korzyść Crysisa. Nie mówię, że gra jest zła - jak miałbym ocenić ją to dałbym mocną 8, bo jak DLA MNIE ma zbyt dużo drobnych wad, które CDP mogliby wyeliminować, gdyby chcieli, ale czy chcą? Poza tym w swoim czasie Morrowind równie pięknie wyglądał jak Wiesiek teraz, ale chodził mi lepiej niż gra polskiego pochodzenia.

 

Poza tym co ma silnik do RPGowatości? Przecież równie dobrze może to być gra akcji w TPP. Wiem, że silniki z FPSów nie nadają się do innych gatunków, ale czy gdyby zrobili remake Deusa Ex 1 na CryEngine to DE nie byłby już jednak z najlepszych RPG w historii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...