Jump to content
Sign in to follow this  
m_lesiu

Wd Caviar Black 500gb / Talerz

Recommended Posts

Założyłem temat gdyż ciężko znaleźć jednoznaczne wyniki dla nowej rewizji Black z talerzami 500GB, szczególnie jednotalerzowym modelu 500GB.

 

Póki co, mamy test od usera Sto:

http://forum.purepc.pl/index.php?s=&sh...t&p=3343291

 

Wygląda na to że wydajność jest identyczna względem serii Blue, przynajmniej w testach syntetycznych pokroju HD Tune Pro czy HD Tach.

Zastanawiam się czy w praktyce, drugi kontroler I/O zamontowany w "Czarnym" oraz dodatkowe 16MB buforu są warte dopłaty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie, gdzie kupic WD na 500GB talerzach, ktos ma moze sprawdzony sklep, potrzebuje 2x1TB do Raida i czekam na te WD-ki...

wogole sa juz w sprzedazy Black-i na 500GB?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widać blacki tak,, nie widziałem jeszcze info o blackach 1TB 2 talerzowych ,, a szukałem. I takk się zastanawiam czy by sobie nie strzelić 2x500 + obecny 640 aaks na magazyn i swpa... powinno to ładnie latać a koszt niższy niż sensowne ssd 30GB n który wejdzie 2 os i jedna gra ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

m_lesiu jak zakładasz temat to byś chociaż sie postarał o testy wersji 2TB, które są dostępne w sieci :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozczarowala mnie ta 500GB na talerzach 500. Mowiac wprost - porazka. Lesiu , jesli sie zgodzisz to dalbym wyniki z AAKS Blue 640 , a jak wiemy ten ma talerze 333GB. Patrze na te wykresy z linka i robi sie lekko smiesznie :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozczarowala mnie ta 500GB na talerzach 500. Mowiac wprost - porazka. Lesiu , jesli sie zgodzisz to dalbym wyniki z AAKS Blue 640 , a jak wiemy ten ma talerze 333GB. Patrze na te wykresy z linka i robi sie lekko smiesznie :|

ke ?

 

mam aaks'a i to co widzę tutaj jest lepsze. No nie ma średniego odczytu 150MB. Ma taki jak inne dyski 500GB/tlerz i najlepszy czas dostępu. Do tego black zapewne rozwali wszystko inne w testach reali-life.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firekage, możesz wrzucić :)

 

Co do wydajności. Popatrzcie co wyprawia Samsung F3. Średni odczyt 110-115MB, min 80MB a max 145.

Liczyłem że najnowszy Black właśnie będzie oferować coś takiego, jednocześnie z niższymi czasami dostępu a póki co wychodzi że jest chyba na poziomie AAKS, a więc około 15% do tyłu z transferami. Oczywiście nie tylko to się liczy ale chyba na chwilę obecną więcej danych nie mamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie gdzie czarną 500-tke z jednym talerzem można dostać w tej chwili??? Wszędzie gdzie pytam otrzymuje odpowiedź, iż nie wiedzą kiedy będą dostępne.

Edited by Zigi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ke ?

 

mam aaks'a i to co widzę tutaj jest lepsze. No nie ma średniego odczytu 150MB. Ma taki jak inne dyski 500GB/tlerz i najlepszy czas dostępu. Do tego black zapewne rozwali wszystko inne w testach reali-life.

Popatrz na mojego AAKS :

 

Firekage, możesz wrzucić :)

Dziekowac ;)

quick

Dołączona grafika

long

Dołączona grafika

HD tach

Dołączona grafika

 

Dodam , ze ten dysk kosztuje w Proline 195 za 640GB , a WDki Black maja o "140" GB mniej , a i cena nie porywa. Z tego co widzialem na linku powyzej to BLACK ma do 108MB , moj ma do 103. 500 vs 640 , 500 vs 333. Nie wyglada to za rozowo. Samsung kosi konkurencje , generalnie 12 tez.

 

Ps - aam wlaczone.

Edited by Firekage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie gdzie czarną 500-tke z jednym talerzem można dostać w tej chwili??? Wszedzie gdzie pytam otrzymuje odpowiedź iż nie wiedza kiedy będą dostępne.

2 dni temu jeden gość dostał przesyłkę z Komputronika (cały komp z monitorem nawet) -> w zestawie był Black na jednym talerzu. Małe sklepy, w których pojedyńcze sztuki mogą leżeć miesiącami pewnie mają jeszcze wersje na 2 talerzach, tam gdzie magazyn uzupełnia się raz w miesiącu już dawno są nowe rewizje.

Powinieneś zapytać się czy mają dysk o takich a takich oznaczeniach - tylko tu jest problem, bo w danych produktu sklepy wpisują często tylko początek oznaczenia (albo co śmieszniejsze: swoje własne :lol: ). Pytając więc o model zmuszasz gościa żeby ruszył dupsko od kompa, poszedł do magazynu i naocznie przekonał się co sprzedaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele razy było mowione Firekage nie samymi transferami liniowymi żyje człowiek...

Co np w przypadku 12 od Sega jest tego odzwierciedleniem gdzie dostaje baty od 333/talerz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy czym wersja Black 2TB(talerz 500GB) nie odstaje już od konkurencji i robi 119mb/s. No chyba, że większa ilość talerzy je jakoś przyspiesza? Opieram się na podstawie dwóch solidnych recek.

Dołączona grafika

 

 

Z resztą "test" pięćsetki Black na forum jest tylko jeden, a wolałbym zobaczyć coś więcej na nowszym kontrolerze jeśli to coś w ogóle da. Najlepiej bezpośrednie porównanie z innymi.

 

@Firekage

ten AAKS jest na pewno ma dwóch talerzach? kiedy go kupiłeś?

Edited by trymek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Firekage

ten AAKS jest na pewno ma dwóch talerzach? kiedy go kupiłeś?

640GB. Nie moze byc na 1 ;) Kiedy? Ma na sobie 3000h. Edited by Firekage

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rzeczywiście nie może :wink:

Pytanie miało brzmieć:"ten AAKS jest na pewno ma dwóch talerzach 333GB?"

Z tym, ze widzę to inaczej i wg mnie ten Twój wynik jest dość wyjątkowy...

Edited by trymek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rzeczywiście nie może :wink:

Pytanie miało brzmieć:"ten AAKS jest na pewno ma dwóch talerzach 333GB?"

Z tym, ze widzę to inaczej i wg mnie ten Twój wynik jest dość wyjątkowy...

Na dwoch identycznych dyskach , ktore sprawdzalem w odstepie ponad polrocznym? Na dowch dyskach z identycznym firmwarem? Edited by Firekage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym, ze widzę to inaczej i wg mnie ten Twój wynik jest dość wyjątkowy...

w czym jest taki wyjątkowy ? :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, ta psychiczna bariera przekroczenia 100mb/s. Wydaje mi się, że rzadko który 333gb/talerz tyle robił, ale mogę się mylić...

Na dwoch identycznych dyskach , ktore sprawdzalem w odstepie ponad polrocznym? Na dowch dyskach z identycznym firmwarem?

Wydawało mi się, że robią poniżej 100mb/s, ale najwidoczniej wygląda to lepiej. Jakby nie było nadal czekam na jakieś nieprzypadkowe testy nowych WD na talerzach 500GB i o takiej samej pojemności dysku. Benchmarki niestety potrafia zmylić Edited by trymek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekki zastój w temacie a tymczasem u dystrybutorów ponoć oficjalnie miały być wd-eki z dużym talerzem dostępne. Moe ktoś ju wie coś więcej na ten temat?

I jak z dwu talerzową terówka bo niezmiernie mnie interesuje ten dysk. Ot potrzebuję dysku między innymi na system a do samsungów mimo ich osiągów jakoś zaufania nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastój, bo nie wiadomo jak to w końcu jest. Wysłałem ostatnio maila do WD no i nie dali mi jednoznacznej odpowiedzi (tzn. gość z którym korespondowałem ma zrobić rozeznanie i ewentualnie dać znać). Ja z kolei nie chcę siać paniki i pisać "nie ma"...dlatego też na razie czekam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mamy pierwszego oficjalnego przedstawiciela nowej serii na 500GB talerzach.

2TB WD2001FASS jego pierwszy test - LINK

 

Pod względem wydajności wygląda to naprawdę nieźle. Miejmy nadzieje że mniejsze modele odziedziczą wydajność będąc jednocześnie cichszymi. Bo to wydaje się jedyną wadą tego 2 terabajtowca (no może jeszcze spore zużycie prądu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test na pcper był znacznie wcześniej :wink: A co do wersji o mniejszej pojemności to podobno nadal nie ma pewność i w przypadku Blacka 500GB ryzyko jest największe, bo one były na talerzach 250GB...

Edited by trymek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadał nie ma pewności, ze wszystkie obecnie sprzedawane są na talerzach 500GB. Nie dawano na konkurencyjnym forum ktoś kupił i żalił się na niski transfer w okolicach 80MB/s, co by tylko potwierdzało, że to stare wersje 250GB/talerz. W przypadku wersji 640GB już takiego ryzyka nie ma, bo nawet jak nie trafisz na 500GB/talerz to i tak 320GB/talerz zapewnia imo zadowalającą wydajność dysku :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dawano na konkurencyjnym forum ktoś kupił i żalił się na niski transfer w okolicach 80MB/s,

Rayfe. Kupil to i mial nie okolo 80, a cos do 70MB/S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, ale czy to był 00L3B2? Sprawdzałem w sumie 4 szt (w tym 2 swoje) i wszystkie miały takie same wyniki - nieco ponad 90MB/s avg odczyt liniowy.

Tak, dokladnie. Mial wlasnie ta wersje ,a odczyty :

 

 

Oto blue w akcji:

Dołączona grafika

A oto black...:

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może dopiero mają zamiar wprowadzić oficjalnie z nowym oznaczeniem. Ja w każdym razie nikomu 500ki nie polece i wciąż "wciskam" 640ki. Te przynajmniej ok 100MB/s trzymają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.