Skocz do zawartości
kabath

Problem Z Zasięgiem W D-link Dir-300

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio postanowiłem rozdzielić moje łącze za pomocą routera WiFi. Wybór padł na router D-Link DIR-300, ze względu na cenę, możliwość wgrania alternatywnego firmware i dobre oceny na komputroniku.

Po nabyciu routera od razu wgrałem firmware DD-WRT w wersji v24-sp2 (07/21/09) i zabrałem się za konfigurację. Po skonfigurowaniu wszystkiego, zdzwiłem się trochę, ponieważ sygnał w laptopie oddalonym o ok. 8m od routera był na poziomie 45% (na drodze nie stały żadne ściany itp) , co moim zdaniem nie jest za dobrym wynikiem (mogę się mylić, nie znam się). O laptopie znajdującym się piętro niżej nie warto nawet wspominać - tam sygnał oscylował w granicach 15%. Postanowiłem zakupić antenę aby polepszyć trochę sygnał. Wybrałem antenę Pentagram O9 P6901-2 9dBi. Jakież było moje zdziwienie, gdy po podłączeniu tej anteny sygnał w laptopie oddalonym o 8m wzrósł tylko do 54%, a w laptopie piętro niżej nie zmienił się w ogóle.

I teraz pytanie do Was, drodzy forumowicze - czy to normalne? Jeśli tak, to co jeszcze mogę zrobić, aby zwiększyć sygnał? A jeśli nie, to co robię źle?

Poniżej zamieszczam jeszcze screena obrazującego moc sygnału laptopa oddalonego o 8m w zależności od zastosowanej anteny (nie znam mocy oryginalnej anteny, ale stawiam na 3dBi).

Dołączona grafika

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nic dziwnego ze sygnał na dole się nie zmienił :

Dołączona grafika

Widzisz tutaj charakterystyke promieniowania dipola w polaryzacji pionowej... wiec jak odbiornik jest pod nim albo nad nim to nic nie usłyszy 0 dB....

Pochyl antene w doł niech "patrzy" na RX-a na dole ..

Jesli bedzie sygnał dalej słaby i zrywac bedzie połączenie to zmniejsz predkosc TX-a na 11 Mbit..( z obrazka wychodzi ze masz ustawione 6 Mbit ? )

I wszystko bedzie ok...

dBd - to zysk antent podany w stosunku do dipola półfalowego