Skocz do zawartości
polii

Gry wykorzystujące DX9.0?

Rekomendowane odpowiedzi

Splinter pod dx9.0 :D:D:D

 

nie wiem na jakiej planecie, kompletna bzdura :!: :!: , że chce instalować dx9 nie znaczy, że go wykorzystuje

 

nie ma gry, która korzysta z dx9, może pirwszy będzie aquanox 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Direct 8.1 to 8.0 wzbogazone o obsługę Truform Vertex Shader 1.4 o pare rozszerzeń instrukcjii ( nie pamiętam- ale coś tam było na 100%). Suma sumarum- GF 4TI jest zgodny z 8.1, ale nie kompletnie- coś jak G FX w stosunku do DX 9.0 ( choć ma pare bajerów mocno ponad specyfikację- np. Vertex/Pixel Shader zbliżone do wersjii 3.0)

GeForce 4Ti jest only 8.0 nie 8.1 kto ci takie bzdury wciska :?: z 8.1 korzysta tylko radeon 8500 i jego klony + karty z 9.0, FX jes wpełni 9.0(mapowanie przemieszczeń nie jest wymagane)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Direct 8.1 to 8.0 wzbogazone o obsługę Truform Vertex Shader 1.4 o pare rozszerzeń instrukcjii ( nie pamiętam- ale coś tam było na 100%). Suma sumarum- GF 4TI jest zgodny z 8.1, ale nie kompletnie- coś jak G FX w stosunku do DX 9.0 ( choć ma pare bajerów mocno ponad specyfikację- np. Vertex/Pixel Shader zbliżone do wersjii 3.0)

GeForce 4Ti jest only 8.0 nie 8.1 kto ci takie bzdury wciska :?: z 8.1 korzysta tylko radeon 8500 i jego klony + karty z 9.0, FX jes wpełni 9.0(mapowanie przemieszczeń nie jest wymagane)

Błąd- Vertex Shader 1.3 pojawił się właśnie w Direct X 8.1, wcześniej był tylko 1.1- poczytaj kocie więcej na ten temat :P Dlatego Xabre też jest zgodny z 8.1, ale nie korzysta z pełnej jego specyfikacjii- przyjmuje się, że jeżeli karta jest zgodna z DX 8.1 to obsługuje Vertex Shader w wersjii 8.1- ale nikt nie napisał, że ma wykorzystywać wszystkie jego funkcje!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gf 4 it 4200 --- nie jest w pełni zgodny z dx 8,1 jedynie z 8,0

bo ma pixel i vertex sheder w 1,3 i 1,1

wychodzi ponad specyfikacje dx 8,0 ale nie spełnia dx 8,1

 

gf 3 -- tylko dx 8,0 pixel i vertex w 1,1 i 1,0

 

r 8500/9100/9000/ pełny dx 8,1 a nawet wiecej <TrumForm czy jakoś tak:)

 

 

 

FX też nie jest w czymś tam zgodny z dx 9.0 ale to tylko jakiś mały detal nie warty wspomnienia

 

r300-w pełni zgodny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Splinter pod dx9.0 :D:D:D

 

nie wiem na jakiej planecie, kompletna bzdura :!: :!: , że chce instalować dx9 nie znaczy, że go wykorzystuje

 

nie ma gry, która korzysta z dx9, może pirwszy będzie aquanox 2

LOL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi, że w DX8.1 są Pixel Shadery 1.4 - mają to tylko r200 i jego klony no i ofcoz karty dx9. 4Ti ma Pixel Shader 1.3, który co prawda potrafi wykonać wszystko to co 1.4, ale w kilku przebiegach (czyli na siłę jakby).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tobiasz15 dobrze gada, ale nie zgadzam się z nim ,że fx nie korzystają z dobrodziejstw dx9.0(pisałem nie ma tylko mapowania przemie.-patent matroxa;podobno nvidia ma swój odpowiednik;, które NIE JEST WYMAGANE), a co do gun metala NIE JEST on pod dx 9.0. ile razy mam to pisać

 

jak do słupa, a słup jak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FX nie obsługuje tzw "displacement mapping" - chyba tak to się pisze - w związku z tym obejzyjcie sobie raz jeszcze film z HL2, konkretnie scene gdzie nagle grunt ulega wypiętrzeniu (zaraz przed słynnymi spadającymi beczkami) i posłuchajcie co mówi koleś z Valve.

Pieprzy że wszystkie obiekty w HL2 mają właśnie wspomnine mapy przemieszczeń i mozna dzieki temu b.łatwo modyfikować otoczenie. No ale nVidia stwierdziła że ten bajer jest zbędny w jej kartach. Cóż, pewnie na GF takie elementy będą osiągalne, ale w większej ilości przejść itp :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... no właśnie. Ciekawe, bo to jest w sumie istotna funkcja jeśli chodzi o grafike - modyfikuje kształt otoczenia. Ciekawe jak to na starszych kartach rozwiążą, bo chyba nie jest wymagana karta dx9 do odpalenia gry (? a może jednak :?)

 

UPDATE - może przez normalną animacje vertexów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Splinter pod dx9.0 :D:D:D

 

nie wiem na jakiej planecie, kompletna bzdura :!: :!: , że chce instalować dx9 nie znaczy, że go wykorzystuje

 

nie ma gry, która korzysta z dx9, może pirwszy będzie aquanox 2

Od dzis nie bede uzywal sarkazmow bo polowa looda tutaj nie qma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FX nie obsługuje tzw "displacement mapping" - chyba tak to się pisze - w związku z tym obejzyjcie sobie raz jeszcze film z HL2, konkretnie scene gdzie nagle grunt ulega wypiętrzeniu (zaraz przed słynnymi spadającymi beczkami) i posłuchajcie co mówi koleś z Valve.

Pieprzy że wszystkie obiekty w HL2 mają właśnie wspomnine mapy przemieszczeń i mozna dzieki temu b.łatwo modyfikować otoczenie. No ale nVidia stwierdziła że ten bajer jest zbędny w jej kartach. Cóż, pewnie na GF takie elementy będą osiągalne, ale w większej ilości przejść itp  :wink:

To taki TruForm 2 ;) Mi ten efekt zawsze się podobał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...