Jump to content
kucyk

24+ / Led / Nie Tn Do 3-3,5 Tysiecy

Recommended Posts

Jak w temacie. Poraza mnie wybor panelow LCD na rynku. Juz prawie kupilem Apple LED Cinema Display, ale Apple po raz kolejny pokazalo, ze wie co bedzie lepsze dla klienta i po prostu nie ma mozliwosci podlaczenia niczego innego jak urzadzen apple - zal.pl

Chce podlaczyc konsole, nie jest to konieczne -byc moze stanie na ALCD jezel nic innego nie znajde, ale fajnie by bylo wiec daje szanse innym producentom. TN nie wchodza w gre, chyba bym zygnal patrzac na taki obraz po dwoch latach obcowania z matryca ips.

 

Pomocy :)

Edited by kucyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu LED ? Czego się spodziewasz po LED ? ... obecnie chyba nadal nie produkuje się LED lepszej klasy (chyba że EIZO wypuściło coś o czym nie wiem ... nie liczę ewentualnych podrobów TN dla wypchania luk).

 

A wracając do monitora który można za tą cenę kupić i nie będzie to byle co - EIZO S2433W

 

ps. nie liczę tego HP za 7 tys. z którym i tak pewne problemy są

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu LED ? Czego się spodziewasz po LED ? ... obecnie chyba nadal nie produkuje się LED lepszej klasy (chyba że EIZO wypuściło coś o czym nie wiem ).

Nie wypuściło.

 

@kucyk, olej LED i szukaj dobrych monitorów na CCFL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisał @Kyle, za równość nie odpowiadają same lampy, tylko odpowiednie ( staranne ) złożenie tego wszystkiego. Eizo sa na zwykłych świetlówkach, a są to tak piekielnie równe maszyny że głowa boli ( SX/CG ).

 

Co Ci mogę doradzić, to tak:

 

1. HP LP2475W - IPS, multum złącz ( HDMI, Display Port ), bez problemów do konsoli, skalowanie obrazu w menu monitora. Sprzęcik do zabawy w sam raz. Może być zafarb, jedna strona leciutko zielona, druga różowa. Niestety ale większość monitorów na IPS będzie miała ten problem, bo matryce dostarcza LG.Philips który takie "kwiatki" przepuszcza.

 

2. Philips 240PW9ES - ten sam panel co w HP, mniej złącz, bardzo tani, około 1 700 zł.

 

3. Nec 2490WUXi - okolice 3 000zł, powinno być lepiej jeśli chodzi o jakość, ale też różnie bywa. Mało złączy.

 

Jeśli chcesz mieć ewentualne problemy z głowy, to celuj coś w Eizo:

 

1. Eizo S2433, okolice 3 500zł, pierwszy z brzegu będzie równiejszy niż Hp, Philips. Matryca PVA, musisz sprawdzić, czy Ci ona będzie pasować. Mało złącz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Powoli przymierzam się do wymiany Eizo S1931 na coś 24 calowego.. )

Proponuję zostać w rodzinie i szukać czegoś z Eizo. :wink: Dell świeci, świeci tak ładnie, że na 0 brightness masz około 140 kandeli, czyli oczka mówią pa pa po kilku minutach. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dell świeci, świeci tak ładnie, że na 0 brightness masz około 140 kandeli, czyli oczka mówią pa pa po kilku minutach. icon_wink3.gif

... do tego zafarb taki sam jak na lp2475w (subiektywnie był nawet większy przy porównaniu dwóch monitorów obok siebie, jednak na obronę della powiem, że nie miałem poprawnych ustawień, kalibracji, profili itp, w przeciwieństwie do hp) - w końcu ta sama matryca.

Do tego wspaniałe menu z klawiszami dotykowymi... wspaniała ergonomia ;)

Edited by verin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm widze, ze 24+ wiec rozumiem ze powyzej tez moze byc? Wiec moze warto skusic sie na dobry TV 32" full hd? Do konsoli podejdzie jak marzenie. Do PC tak samo (filmy bajka). Taki Samsung LE32B650 zachowuje sie jak monitor PC a kosztuje ok 2500zl. Wiadomo ze to juz kawalek klocka na stoliku ale zapewniam ze jakosc obrazu, kolorów i podswietlenia jest najwyzszych lotow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wyjasnij na czym polega to zle wyswietlanie barw... Pls pls pls

Choćby liniowość gammy/barw (ciekaw jestem jak to wygląda na tym Szajsungu) ... poza tym TV mają gamut w okolicach sRGB (a jeśli nie to źle bo przejaskrawiają np. materiał HD z blu-ray który jest ograniczony do tych okolic przestrzeni barw) a monitor typu EIZO S2433W ma gamut w okolicach aRGB (można przy nim prawidłowo wyświetlać sRGB dzięki profilowaniu) .

 

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...ma2=60&ph=7

 

po lewej gamut Samsunga serii 650 ... jak widać przesunięty sRGB (przejaskrawia pewne barwy a inne przeciwnie ... nienaturalnie "odsyca")

 

ps. oczywiście przy PC można oprofilować TV ale przy oglądaniu bezpośrednim telewizji/filmów z odtwarzacza stacjonarnego już nic nie zrobimy więc gamut powinien być równy ustandaryzowanemu

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choćby liniowość gammy/barw (ciekaw jestem jak to wygląda na tym Szajsungu) ... poza tym TV mają gamut w okolicach sRGB (a jeśli nie to źle bo przejaskrawiają np. materiał HD z blu-ray który jest ograniczony do tych okolic przestrzeni barw) a monitor typu EIZO S2433W ma gamut w okolicach aRGB (można przy nim prawidłowo wyświetlać sRGB dzięki profilowaniu) .

 

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...ma2=60&ph=7

 

po lewej gamut Samsunga serii 650 ... jak widać przesunięty sRGB (przejaskrawia pewne barwy a inne przeciwnie ... nienaturalnie "odsyca")

 

ps. oczywiście przy PC można oprofilować TV ale przy oglądaniu bezpośrednim telewizji/filmów z odtwarzacza stacjonarnego już nic nie zrobimy więc gamut powinien być równy ustandaryzowanemu

Tv mozna oprofilowac z samego jego poziomu. Dla kazdego rodzaju wejscia (hdmi, pc etc) mozna ustawic wlasny gamut kolorow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a co się dzieje w ten czas z gradientami? ... no i jak oprogramowanie kolorymetru współpracuje z takim Samsung B650?

 

Kolega napisal, ze szuka pożądnego monitora do np konsoli a nie zabawy z kolorymetrem i super precyzyjnym ustawianiem przejsc gradientów. Juz widze to zdziwienie jak przed rundką w Killzone2 kolega wyjmuje kolorymetr i zaklada kaptur na swoje EIZO zeby miec jakosc jak ze studia DTP. :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega napisal, ze szuka pożądnego monitora do np konsoli a nie zabawy z kolorymetrem i super precyzyjnym ustawianiem przejsc gradientów. Juz widze to zdziwienie jak przed rundką w Killzone2 kolega wyjmuje kolorymetr i zaklada kaptur na swoje EIZO zeby miec jakosc jak ze studia DTP. :lol: :lol:

Nie obchodzi mnie to ... pytałeś dla czego Samsung źle wyświetla barwy a teraz piszesz że kolega nie wymaga dobrych barw - LOL ... to się nazywa odwracanie kota ogonem :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega napisal, ze szuka pożądnego monitora do np konsoli a nie zabawy z kolorymetrem i super precyzyjnym ustawianiem przejsc gradientów. Juz widze to zdziwienie jak przed rundką w Killzone2 kolega wyjmuje kolorymetr i zaklada kaptur na swoje EIZO zeby miec jakosc jak ze studia DTP. :lol: :lol:

Kolega nie określił dokładnie do czego szuka monitora. Wspomniał, iż chciałby też podłączyć konsolę choć nie jest to koniecznie. Wiec spłycanie zapotrzebowania jedynie do tego celu jakoś mi tu nie pasuje. Wystarczy, iż będzie chciał obrobić kilka zdjęć z naciskiem na otrzymywaną kolorystykę a już natura Tv da o sobie znać. Jasne, że nie każdy potrzebuje od razu wierności rodem ze studia DTP, z zabawą kalibratorem w tle, ale nie każdy też ją ignoruje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega nie określił dokładnie do czego szuka monitora. Wspomniał, iż chciałby też podłączyć konsolę choć nie jest to koniecznie. Wiec spłycanie zapotrzebowania jedynie do tego celu jakoś mi tu nie pasuje. Wystarczy, iż będzie chciał obrobić kilka zdjęć z naciskiem na otrzymywaną kolorystykę a już natura Tv da o sobie znać. Jasne, że nie każdy potrzebuje od razu wierności rodem ze studia DTP, z zabawą kalibratorem w tle, ale nie każdy też ją ignoruje.

Zgoda że nie każy potrzebuje idealnej wierności ... ale trzeba pamiętać że do ideału jest dosyć daleko (sprzętowo kalibrowany EIZO CG243W to nadal nie jest taki totalny ideał ... prędzej flagowemu CG221W niewiele do ideału przy statycznej grafice brakuje ... lub modelowi CG232W - ten już radzi sobie też świetnie z ruchem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...




×
×
  • Create New...