Skocz do zawartości
mus102

Gwarancja Gigabyte

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam taki dosyć dziwny problem a mianowicie kupiłem jakiś czas temu grafikę GIGABYTE GF9800GT na moje nieszczęście w Media Markt. Karta działała jakiś czas i umarła.

Oddałem do naprawy gwarancyjnejniby naprawili, ale po około tygodniu umarła znowu, ten sam obiaw.

Oddałem znowu do media i po 2 tygodniach oddali niby naprawioną, lecz po podłączeniu okazało się, że nie działa dalej.

Strasznie się zdenerwowałem gdyż media powołuje sie na gwarancję producenta i odsyła do ich strony, lecz nigdzie nie moge znaleźć Wyciągu z warunków gwarancji.

Czy mógłby mi ktoś pomóc w tej sprawie gdyż moja cierpliwość się kończy i nie wiem jak mam to załatwić żeby wkoncu dali mi nową kartę(jeżeli nie umią jej naprawić), lub zwrot kasy i do jakiej instytucji sie zwrócic.. Media Markt (dla idiotów) czy GIGABYTE.

Bardzo bym był wdzięczny gdyby ktoś wstawił na forum wyciąg z warunków gwarancji

Dodam, że grafika zawieszała się w trybie 3D, a po drugiej naprawie nastała ciemność.

Z góry dziękuję za pomoc. :sad:

Edytowane przez mus102

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam taki dosyć dziwny problem a mianowicie kupiłem jakiś czas temu grafikę GIGABYTE GF9800GT na moje nieszczęście w Media Markt. Karta działała jakiś czas i umarła.

Oddałem do naprawy gwarancyjnejniby naprawili, ale po około tygodniu umarła znowu, ten sam obiaw.

Oddałem znowu do media i po 2 tygodniach oddali niby naprawioną, lecz po podłączeniu okazało się, że nie działa dalej.

Strasznie się zdenerwowałem gdyż media powołuje sie na gwarancję producenta i odsyła do ich strony, lecz nigdzie nie moge znaleźć Wyciągu z warunków gwarancji.

Czy mógłby mi ktoś pomóc w tej sprawie gdyż moja cierpliwość się kończy i nie wiem jak mam to załatwić żeby wkoncu dali mi nową kartę(jeżeli nie umią jej naprawić), lub zwrot kasy i do jakiej instytucji sie zwrócic.. Media Markt (dla idiotów) czy GIGABYTE.

Bardzo bym był wdzięczny gdyby ktoś wstawił na forum wyciąg z warunków gwarancji

Dodam, że grafika zawieszała się w trybie 3D, a po drugiej naprawie nastała ciemność.

Z góry dziękuję za pomoc. :sad:

Karte kupiłeś w MediaMarkt i to oni są jakoby odpowiedzialni za ten produkt i dla Ciebie - to oni są gwarantem. Co było napisane w protokole naprawczym, kiedy oddali Ci niby-sprawną kartę? Jeśli karta nie działa, to idź tam, i powiedz że mają Ci naprawić albo oddać pieniądze i że jeśli nie, to sprawa trafi do rzecznika praw konsumenta. W Urzędzie Miasta u siebie na pewno reprezentant rzecznika urzęduje i do niego się musisz zgłosić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany na nową - o ile dobrze pamiętam to po 3x kiedy dane urządzenie jest naprawiane i nie działa dalej lub się dalej psuje z tej samej przyczyny powinno być wymienione na nowe takie same lub jak nie ma takiego samego to na urządzenie o wyższych parametrach .

 

Zwrotu kasy raczej nie dostaniesz - zależy ile czas minęło od kupna .

 

A co do samej awarii karty - może to nie wina samej karty a jakiegoś innego urządzenia w kompie - zasilacza , portu grafiki w płycie lub samej płyty , albo instalacji elektrycznej w domu .

 

Możesz powiedzieć co dokładnie trapi tą kartę .

 

A do tego kto jest dla ciebie gwarantem - MM czy GB .

 

Jak MM ma własny serwis to oni są zobowiązani do respektowania gwarancji , co innego jak to inna współpracująca z GB , wtedy MM nie ma praktycznie nic do tego - ich zadanie to odesłać urządzenie do autoryzowanego serwisu i potem je tobie zwrócić .

 

Spróbuj się dowiedzieć czy MM naprawiał kartę we własnym zakresie czy odsyłał do innej firmy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany na nową - o ile dobrze pamiętam to po 3x kiedy dane urządzenie jest naprawiane i nie działa dalej lub się dalej psuje z tej samej przyczyny powinno być wymienione na nowe takie same lub jak nie ma takiego samego to na urządzenie o wyższych parametrach .=

Nigdy nic takiego w prawie nie bylo, jest to dobra wola producenta uzalezniona od oplacalnosci naprawy.

 

Zwrotu kasy raczej nie dostaniesz - zależy ile czas minęło od kupna .

Bez zwiazku. Jesli powolalby sie na niezgodnosc towaru z umowa w ciagu 6mc - kasa. Jesli oddaje na gwarancje, ktorej dzis de facto nie ma, a ktorej gwarantem jest sklep, w ktorym kupil, a dzialajac na zasadzie "niezgodnosci towaru z umowa" gwarant nie moze wywiazac sie z obowiazku czyli z naprawy karty bo jest to nieoplacalne/niemozliwe - wymiana na nowy lub zwrot kasy. To zalezy juz od klienta.

 

Spróbuj się dowiedzieć czy MM naprawiał kartę we własnym zakresie czy odsyłał do innej firmy .

Czyli niech wejdzie tutaj :

http://www.esmlogistics.com/pl/contact/

znajdzie telefon do Wroclawia, zapyta o to o co mu chodzi podajac numer seryjny bo ESM to serwis Gigabyte w PL. Nie widze na ich www bezposredniego telefonu jak i numeru do :

http://en.yellowpages.pl/AFE209973B1/ESM_L...isowe_nr_2.html

albo sie przeniesli, albo oddzial zlikwidowano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do samej awarii karty - może to nie wina samej karty a jakiegoś innego urządzenia w kompie - zasilacza , portu grafiki w płycie lub samej płyty , albo instalacji elektrycznej w domu .

Niestety tak nie jest gdyż po drugiej awarii grafiki kupiłem w innym sklepie taką samą i działa bez problemowo.

A objawy to :

pod windowsem działała poprawnie, lecz po włączeniu jakieś bardziej wymagającej gry komp sie restartował, padła opcja zasilacz gdyż był tylko 350W jakiś Feel3, wymieniłem na I-tec model DF-530GT 530W i tu było moje zdziwienie gdy podłączyłem a tu to samo.

Pożyczyłem od znajomego grafikę GF9800GT z Geinwarda i komp chodził poprawnie. Poszła do gwarancji.

Ja w między czasie zmieniłem wszystkie praktycznie podzespoły bazowe kompa tzn:

płyte główną z Gigabyte GA-M56S-S3 na Gigabyte GA-P43-ES3G

procesor z AMD Athlon64bit 5200 na Core2Duo E7500,

Ram pozostał Kingston 2x2GB 800Mhz i

dysk z Samsunga 160Gb na Caviara 320GB podajże 32mb cachu.

Grafika wróciła naprawiona i działała około tydzień i ten sam objaw. Znowu poszła do gwarancji a ja kupiłem w innym sklepie też Gigabyte 9800GT model GV-N98TOC-512I. Po drugiej naprawie grafika wróciła już komplenie nie sprawna tzn. panuje ciemność

A co do gwarancji to MM wysyła do producenta tak mnie informowano i jak chce warunki gwarancji to mam se wejść na strone Gigabyta i poczytać, ale na ich oficjalnej stronie nie ma podanych warunków gwarancji albo ja jestem za T....y żeby to znaleźć.

Edytowane przez mus102

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Wymiana towaru

1. Reklamującemu przysługuje prawo do wymiany sprzętu na nowy, posiadający te same lub zbliżone parametry techniczne i eksploatacyjne, w przypadku:

- gdy w okresie gwarancji serwis *** dokona trzech napraw, a sprzęt nadal będzie wykazywał wady uniemożliwiające używanie go zgodnie z przeznaczeniem

- gdy serwis **** uzna, że usunięcie wady nie jest możliwe lub nie jest możliwe do usunięcia w terminie 21 dni roboczych.

2. Wymiana sprzętu na nowy lub wystawienie faktury korygującej przysługuje także w przypadku, gdy zakupiony sprzęt ulegnie awarii w ciągu 5 dni roboczych od daty zakupu. Sprawdzenie sprawności sprzętu trwa w tym przypadku do 48 godzin."

 

Wygoogolowane warunki serwisu urządzeń elektronicznych takiej jednej firmy. Wystarczy poczytać warunki gwarancji dowolnego serwisu - w 90% przypadków istnieje możliwość zwrotu pieniędzy bądź wymiany sprzętu na nowy po 3 naprawach, zresztą z tego co ja wiem, to jest to prawnie ustalone. Zapytam się dzisiaj, bo mam w rodzinie specjalistę, także Firekage - mylisz się.

 

Najlepiej zrobisz (upewnij się tylko, że MASZ gwarancję) jak znajdziesz w necie tutorial jak położyć kartę graficzną na AMEN i wtedy z nią idź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padła opcja zasilacz gdyż był tylko 350W jakiś Feel3, wymieniłem na I-tec model DF-530GT 530W i tu było moje zdziwienie gdy podłączyłem a tu to samo.

omg... zamienił stryjek siekierkę na kijek... to już bym chyba wolał tego FeelaIII niż jakiegoś no-name :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komputronik z tego co tam kiedyś wyczytałem za opłatą chyba 10zeta pośredniczy z gigabyte może i z galaxy? poczytaj albo zadzwoń ;)

http://www.komputronik.pl/index.php/service/pl/index

a co media to twardo pismo za pismem i oddadzą kasę lub wymienią, drukarkę po 1,5 roku eksploatacji i 2 naprawach wymienili na inny model podobny :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

Chciałbym Wam Wszystkim podziękować za udzielone mi porady w tym temacie, gdyż po przeczytaaniu ich napisałem list reklamacyjny do Media Marktu i po około 2 tygodniach dostałem odpowiedź, że reklamacja została uznana i mam się zgłosić do sklepu.

Po przyjeździe Panowie grzecznie oddali mi pieniądze za grafike tj. 600zł.

Jestem bardzo zadowolony bo teraz taka karta kosztuje około 400zł.

Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...