Jump to content
Sign in to follow this  
mcfly11

Jak Wyciąć Idealny Otwór

Recommended Posts

Pytanie nie jest związane bezpośrednio z modami PC bo info potrzebne jest do moda konsolki. Tak więc: Jak wyciąć idealny otwór o średnicy około 13 cm ? Tworzywo to ABS o grubości 2,5 mm. Jakieś pomysły ? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cyrkiel do drewna/ wycinarka z odpowiednią formą

Edited by Arni

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze dwie możliwości przemawiają do mnie zdecydowanie bardziej. cyrkiel / frezarka górnowrzecionowa jak i cnc będą zdecydowanie mniej kłopotliwe niż dremel

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze padlo pytanie o idealny otwor wiec sam recznie idealnie nie zrobisz. mozesz co najwyzej bardzo sie starac i zrobic w miare prosto, albo prawie idealnie

a jak chcesz na prawde ekstra zeby bylo to oddaj do jakiejs agencji reklamowej, tam przy pomocy komputera wytna idealnie

 

ale imo szkoda kasy. lepiej samemu wywiercic otwornicą tylko powoli bez pospiechu.

Edited by RadeX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwornica o średnicy ok. 13cm to chyba nie jest najpopularniejsze narzędzie ;)

W tej sytuacji, gdzie chcemy aby było tanio/łatwo i dobry efekt, proponuję wykonanie cyrkla DIY.

 

Potrzebowałem otworu pod wentylator 80x80, w domu był jedynie komplet otwornic ze średnicami ok 20-60mm. Podstawowa część, czyli wiertło z nakrętką nakręcaną od góry, posłużyła jako baza pod cyrkiel. Ramię wykonane z płaskownika stalowego jakieś 3mm, wygięte, naostrzone i już:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pelzak tak nie... tak wyłapiesz dużo krzywizn

zeby było w miarę prosto to only otwornica :P

Edited by RadeX

Share this post


Link to post
Share on other sites

pelzak tak nie... tak wyłapiesz dużo krzywizn

zeby było w miarę prosto to only otwornica :P

A właśnie, że przy tej średnicy, to na luzaku wyrzynarką, z dobrym brzeszczotem wytniesz równo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A właśnie, że przy tej średnicy, to na luzaku wyrzynarką, z dobrym brzeszczotem wytniesz równo.

pytanie jest o idealny otwór więc na pewno robótki ręczne odpadają

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym jednak celował w otwornice. przejedź się po castoramach tudzież innych praktikerach. czasami zdażają się niekompletne, przecenione zestawy. albo otwornice typu "użyj mnie raz i wyrzuć" za pare zł. może akurat coś trafisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja lekko zofftopuje: jak rozwiercić otwór ręczną wiertarką (elektryczną) tak, żeby nie wciągało wiertła z posuwem 1cm/obrót :lol2: ? Powiedzmy że mam otwór 5mm, chce rozwiercić na 10, kruchy materiał typu akryl 10mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja lekko zofftopuje: jak rozwiercić otwór ręczną wiertarką (elektryczną) tak, żeby nie wciągało wiertła z posuwem 1cm/obrót :lol2: ? Powiedzmy że mam otwór 5mm, chce rozwiercić na 10, kruchy materiał typu akryl 10mm.

Najprościej kupić jednak wiertło fi 10mm...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja lekko zofftopuje: jak rozwiercić otwór ręczną wiertarką (elektryczną) tak, żeby nie wciągało wiertła z posuwem 1cm/obrót :lol2: ? Powiedzmy że mam otwór 5mm, chce rozwiercić na 10, kruchy materiał typu akryl 10mm.

Może podłożyć coś, np płytę meblową. Jeśli tylko kształt/forma wierconego materiału pozwalają to dobrze jest zawsze coś podłożyć aby nie wiercić w powietrzu. Wiercąc np płytę meblową na wylot, zawsze jesteśmy narażeni na wyrwę z drugiej strony. Wystarczy podłożyć / przykręcić ściskiem stolarskim z drugiej strony kawałek płyty i wierci się znacznie lepiej.

 

Akrylu nie obrabiałem nigdy, myślę jednak że ww rada może być przydatna.

Edited by Klaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

pelzak tak nie... tak wyłapiesz dużo krzywizn

zeby było w miarę prosto to only otwornica :P

kwestia wprawy ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.