Skocz do zawartości
szpachla2

Laptop Do Firmy, Ok. 2500 Zł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuje jakiegoś lapka do firmy, przeglądnąłem nieco ofert i zamierzam wybrać któryś z wyżej wymienionych.

Z tego co wiem wszystkie posiadają 2 lata gwarancji?

Może ktoś zaproponuje jeszcze coś lepszego z rozsądne pieniądze.

Ciężko sie zdecydować, co będzie najlepsze?

 

edit: laptop do prac biurowych, żadnych cadów czy photoshopów.

Edytowane przez szpachla2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do firmy? Więc przydałoby się coś bezawaryjnego i z dobrym serwisem gwarancyjnym, a to wyklucza kupno Ideapadów czy Pavilliona. Dlaczego? Wielokrotnie wałkowane w polskim internecie - 1-3 miesięcy bez komputera i bez pewności, że Ci kompa naprawią :)

 

Dlatego radzę rozejrzeć się u Della - modele z gwarancją NBD bądź CAR (w Polsce CAR działa na tej samej zasadzie co NBD, z tym że serwisant na przybycie ma 3-5 dni roboczych a nie jeden), albo u Asusa - naprawy gwarancyjne nie zabierają zwykle więcej niż tydzień.

Edytowane przez QrVicH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz może jakąś liste lapków objętych to gwarancją, lub jakieś info jak je znaleźć?

 

 

edit:

Poczytałem trochę i wychodzi że do naprawy przyjeżdża serwisant w ciągu ok. 2-5 dni

 

Pytam:

Czy taki Inspiron jest odjęty taką gwarancją?

Czy każdy model dell'a jest objęty taką gwarancją?

Czy kompa moge kupić gdziekolwiek? Czy tylko u della lub np. w Komputroniku ?

 

edit2: zapomniałem.... jakie jeszcze firmy oferują podobny typ gwarancji?

Edytowane przez szpachla2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konfigurując lapa na stronie della możesz dokupić do każdego gwarancję NBD. Ale że to wychodzi drogo, to lepiej poszukać czegoś w normalnych sklepach. Np. Dell Studio 1555 zgwarą CAR - http://x-kom.pl/index.php?show_prod=48323, albo brzydki i niemultimedialny Vostro 1520 z 3-letnią gwarą NBD :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki QrVicH, trowje informacje okazały sie bardzo pomocne.

 

Drążyłem dzisiaj temat, doszedłem do następujących wniosków:

 

Dell:

- laptopy do użytku domowego objęte są gwarancją door2door, tzn. po głoszeniu awarii przyjeżdża do nas kurier i zabiera lapka do serwisu. Obowiązuje 2 letni czas gwarancji dla klientów indywidualnych i roczny dla klientów biznesowych.

- laptopy przeznaczone dla firm, serie takie jak Vostro mają 3 letnią gwarancje NBD na miejscu u klienta.

 

Acer:

 

- standardowo objęte gwarancją 2 letnią dla klientów indywidualnych, roczną dla firm

- do każdego laptopa można dokupić gwarancję AcerAdvantage, działa ona na podobnej zasadzie jak NBD. Minusem jest koszt, z tego co udało mi sie dowiedzieć ok. 500-600 zł

 

Lenovo:

 

- seria IdeaPad nie oferuje gwarancji typu NBD

- inne serie oferują, płatną dodatkowo gwarancję dla firm z tym że laptopy z tej serii są sporo droższe.

 

 

Wybiorę prawdopodobnie Dell'a bo ponad design i multimedialność stawiam sobie warunki gwarancji i cenę.

 

http://www.kuplaptopa.pl/product_info.php?products_id=1925

 

 

 

Mam jeszcze pytanie: czy kupując laptopa bez systemu (dos, linux) i dokupując do tego np. windows 7 oem, mogę go sam zainstalować na tym lapku i czy będzie to zgodne z prawem?

(Dzwoniłem do MS i mówią że jest to zgodne z prawem i licencją)

Edytowane przez szpachla2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- laptopy do użytku domowego objęte są gwarancją door2door, tzn. po głoszeniu awarii przyjeżdża do nas kurier i zabiera lapka do serwisu. Obowiązuje 2 letni czas gwarancji dla klientów indywidualnych i roczny dla klientów biznesowych.

Nie nie, to żadna reguła. Wiele sklepów oferuje choćby Studio z gwarancją car/nbd.

 

Acer:

I brak serwisu w polsce, wobec czego często naprawy trwają ponad miesiąc.

 

Lenovo:

Seria ideapad serwisowana jest przez jeden z najgorszych serwisów w Polsce i naprawy trwające nawet ponad dwa miesiące są normą, dodatkowo nie masz pewności że naprawią co powinni (wiem to z doświadczenia).

 

Wybiorę prawdopodobnie Dell'a bo ponad design i multimedialność stawiam sobie warunki gwarancji i cenę.

 

http://www.kuplaptopa.pl/product_info.php?products_id=1925

Nie nie nie! Tylko nie A860! Wykonanie jego jest tragiczne, to jakaś pomyłka, gorzej niż w tanich acerach... Plastik okropny, miękki, mocno uginająca się klawiatura. Zdecydowanie nie polecam.

 

Ewentualnie jeśli nie zależy Ci na grafice, to możesz się zainteresować tym Studio ( w stosunku do tego za 2,4tys różni się tylko kartą graficzną) - http://x-kom.pl/index.php?show_prod=48322 - jest fajnie wykonany i ma 24 miesiące CAR (przypominam, za granicą to jest zwykła gwarancja d2d, ale w Polsce działa jak NBD, tylko z opóźnieniem przyjazdu serwisanta).

Edytowane przez QrVicH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(przypominam, za granicą to jest zwykła gwarancja d2d, ale w Polsce działa jak NBD, tylko z opóźnieniem przyjazdu serwisanta).

Właśnie dzwoniłem do Dell'a i uzyskałem inne informacje.

Powiedzieli mi że w razie usterki laptop odbierany jest przez kuriera i naprawa może trwać do 2 tygodni.

Pytając o serie vostro powiedzieli że serwisant przyjeżdża na miejsce i usuwa usterkę.

 

edit: a jak oceniasz serie vostro 1015?

 

edit2: jest jeszcze taka możliwość że notebook bedzie pracował z zewnętrzną klawiaturą i monitorem

Edytowane przez szpachla2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vostro jest gorsze od Studio. W 15 calowych klawiatura się ugina, nie sprawia wrażenia solidnej, za to w Studio jest idealnie. Jeśli chodzi o pracę z peryferiami zewnątrznymi : nie ma najmniejszego problemu. Może przydać się hub USB, jeśli portów zabraknie - ale tak to żaden kłopot. Jakbyś chciał podpiąć coś na PS2, to też są przejściówki (aczkolwiek droższe). Monitor podepniesz do odpowiedniego złącza i będziesz mógł ustawić, czy chcesz konfiguracje z dwoma ekranami, czy też obraz tylko na zewnętrznym itp itd.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że jest gorsze, ale ma lepszą gwarę (według Della, czytaj post wyżej).

Gdybym miał brać lapka do domu to Vostro nie wchodziło by w grę, ale jak mi sie laptop w firmie popsuje to nie mogę czekać 2 tyg. na realizacje gwarancji bo nie będę miał na czym pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz próbować coś taniego z serii Latitude E5500/E6500 upolować. Z tego co na allegro widziałem, to jest trochę refurbów, ale powinno się znaleźć też coś nowego. Tam masz połączenie lepszego wykonania no i NBD. Z drugiej strony... no wiem, że gwarancja ma działać w razie wypadku, ale naprawdę nie wiem co można pracując biurowo rozwalić w Studio tak, aby na gwarancję musiał jechać. Powodzenia w wybieraniu :)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acer długie naprawy? hehehehehehe po miesiącu jeśli nie dają oznak życia piszesz maila do serwisu i albo dają ostateczny termin albo dostajesz nowy sprzęt:> poza tym w 95% przypadków gdy wysyłałem do pepików Acera wracał po max 7-8 dniach. To samo się tyczy HP i Lenovo(maja ten sam serwis) ZERO problemów. Jak ktoś nie potrafi poprawnie wysłać sprzętu do serwisu to ma problem:] Największe "ale" mam do serwisu Asusa we Wrocławiu(nie podam nazwy, wtajemniczeni będą znać nazwę), nie raz spaprali sprawę....

 

Wracając do tematu możesz również poszukać Lenovo z serii biznesowej ze wzmocnioną konstrukcją, te pancerniaki nie jedno przejdą:>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale naprawdę nie wiem co można pracując biurowo rozwalić w Studio tak, aby na gwarancję musiał jechać

Wiesz jak może być ze sprzętem elektronicznym. Postawisz dwa nowe laptopy koło siebie, jeden będzie działał 20 lat a drugi sypnie się po 2 tygodniach.

 

Acer długie naprawy? hehehehehehe po miesiącu jeśli nie dają oznak życia piszesz maila do serwisu i albo dają ostateczny termin albo dostajesz nowy sprzęt:> poza tym w 95% przypadków gdy wysyłałem do pepików Acera wracał po max 7-8 dniach. To samo się tyczy HP i Lenovo(maja ten sam serwis) ZERO problemów.

Jeżeli będzie to jedyny komp w firmie to nawet te 7-8 dni to sporo czasu.

Co do serwisu Lenovo to proponuje poczytać: http://www.nhl.pl/index.php?showtopic=340

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo się tyczy HP i Lenovo(maja ten sam serwis) ZERO problemów.

Chyba kpisz :D Osobiście znam przypadek, gdzie wysłany został do naprawy Y530 z freezami i bsodami. Po 1,5 miesiąca odesłali lapka z wymienionym dyskiem, ale problem freezów nadal istniał. No to kolejna wysyłka i znów dokładnie miesiąc czekania - wtedy już wrócił sprawny ;)

 

BTW, gófno prawda, że HP i Lenovo mają ten sam serwis. HP Pavillion i Lenovo Ideapad mają ten sam serwis a to różnica :rolleyes:

Edytowane przez QrVicH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...