szpachla2 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2009 (edytowane) Witam. Potrzebuje jakiegoś lapka do firmy, przeglądnąłem nieco ofert i zamierzam wybrać któryś z wyżej wymienionych. Z tego co wiem wszystkie posiadają 2 lata gwarancji? Może ktoś zaproponuje jeszcze coś lepszego z rozsądne pieniądze. Ciężko sie zdecydować, co będzie najlepsze? edit: laptop do prac biurowych, żadnych cadów czy photoshopów. Edytowane 9 Grudnia 2009 przez szpachla2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duzyy Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2009 Jesli prace biurowe bierz Y530, jak chcesz sobie pograc to albo Y550 z GF130M albo R522 z HD4650, jesli chcesz miec blyskotke z cena nieadekwatna do mozliwosci to bierz DV6:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2009 (edytowane) Dzięki za info. Jeszcze jest opcja G550A - dobry procek, słaba karta. 2400zł z Win7 HP Edytowane 9 Grudnia 2009 przez szpachla2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2009 (edytowane) Do firmy? Więc przydałoby się coś bezawaryjnego i z dobrym serwisem gwarancyjnym, a to wyklucza kupno Ideapadów czy Pavilliona. Dlaczego? Wielokrotnie wałkowane w polskim internecie - 1-3 miesięcy bez komputera i bez pewności, że Ci kompa naprawią :) Dlatego radzę rozejrzeć się u Della - modele z gwarancją NBD bądź CAR (w Polsce CAR działa na tej samej zasadzie co NBD, z tym że serwisant na przybycie ma 3-5 dni roboczych a nie jeden), albo u Asusa - naprawy gwarancyjne nie zabierają zwykle więcej niż tydzień. Edytowane 9 Grudnia 2009 przez QrVicH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2009 (edytowane) Masz może jakąś liste lapków objętych to gwarancją, lub jakieś info jak je znaleźć? edit: Poczytałem trochę i wychodzi że do naprawy przyjeżdża serwisant w ciągu ok. 2-5 dni Pytam: Czy taki Inspiron jest odjęty taką gwarancją? Czy każdy model dell'a jest objęty taką gwarancją? Czy kompa moge kupić gdziekolwiek? Czy tylko u della lub np. w Komputroniku ? edit2: zapomniałem.... jakie jeszcze firmy oferują podobny typ gwarancji? Edytowane 9 Grudnia 2009 przez szpachla2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2009 Konfigurując lapa na stronie della możesz dokupić do każdego gwarancję NBD. Ale że to wychodzi drogo, to lepiej poszukać czegoś w normalnych sklepach. Np. Dell Studio 1555 zgwarą CAR - http://x-kom.pl/index.php?show_prod=48323, albo brzydki i niemultimedialny Vostro 1520 z 3-letnią gwarą NBD :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2009 (edytowane) Dzięki QrVicH, trowje informacje okazały sie bardzo pomocne. Drążyłem dzisiaj temat, doszedłem do następujących wniosków: Dell: - laptopy do użytku domowego objęte są gwarancją door2door, tzn. po głoszeniu awarii przyjeżdża do nas kurier i zabiera lapka do serwisu. Obowiązuje 2 letni czas gwarancji dla klientów indywidualnych i roczny dla klientów biznesowych. - laptopy przeznaczone dla firm, serie takie jak Vostro mają 3 letnią gwarancje NBD na miejscu u klienta. Acer: - standardowo objęte gwarancją 2 letnią dla klientów indywidualnych, roczną dla firm - do każdego laptopa można dokupić gwarancję AcerAdvantage, działa ona na podobnej zasadzie jak NBD. Minusem jest koszt, z tego co udało mi sie dowiedzieć ok. 500-600 zł Lenovo: - seria IdeaPad nie oferuje gwarancji typu NBD - inne serie oferują, płatną dodatkowo gwarancję dla firm z tym że laptopy z tej serii są sporo droższe. Wybiorę prawdopodobnie Dell'a bo ponad design i multimedialność stawiam sobie warunki gwarancji i cenę. http://www.kuplaptopa.pl/product_info.php?products_id=1925 Mam jeszcze pytanie: czy kupując laptopa bez systemu (dos, linux) i dokupując do tego np. windows 7 oem, mogę go sam zainstalować na tym lapku i czy będzie to zgodne z prawem? (Dzwoniłem do MS i mówią że jest to zgodne z prawem i licencją) Edytowane 10 Grudnia 2009 przez szpachla2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 11 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2009 (edytowane) - laptopy do użytku domowego objęte są gwarancją door2door, tzn. po głoszeniu awarii przyjeżdża do nas kurier i zabiera lapka do serwisu. Obowiązuje 2 letni czas gwarancji dla klientów indywidualnych i roczny dla klientów biznesowych.Nie nie, to żadna reguła. Wiele sklepów oferuje choćby Studio z gwarancją car/nbd. Acer:I brak serwisu w polsce, wobec czego często naprawy trwają ponad miesiąc. Lenovo:Seria ideapad serwisowana jest przez jeden z najgorszych serwisów w Polsce i naprawy trwające nawet ponad dwa miesiące są normą, dodatkowo nie masz pewności że naprawią co powinni (wiem to z doświadczenia). Wybiorę prawdopodobnie Dell'a bo ponad design i multimedialność stawiam sobie warunki gwarancji i cenę. http://www.kuplaptopa.pl/product_info.php?products_id=1925 Nie nie nie! Tylko nie A860! Wykonanie jego jest tragiczne, to jakaś pomyłka, gorzej niż w tanich acerach... Plastik okropny, miękki, mocno uginająca się klawiatura. Zdecydowanie nie polecam. Ewentualnie jeśli nie zależy Ci na grafice, to możesz się zainteresować tym Studio ( w stosunku do tego za 2,4tys różni się tylko kartą graficzną) - http://x-kom.pl/index.php?show_prod=48322 - jest fajnie wykonany i ma 24 miesiące CAR (przypominam, za granicą to jest zwykła gwarancja d2d, ale w Polsce działa jak NBD, tylko z opóźnieniem przyjazdu serwisanta). Edytowane 11 Grudnia 2009 przez QrVicH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2009 (edytowane) (przypominam, za granicą to jest zwykła gwarancja d2d, ale w Polsce działa jak NBD, tylko z opóźnieniem przyjazdu serwisanta). Właśnie dzwoniłem do Dell'a i uzyskałem inne informacje. Powiedzieli mi że w razie usterki laptop odbierany jest przez kuriera i naprawa może trwać do 2 tygodni. Pytając o serie vostro powiedzieli że serwisant przyjeżdża na miejsce i usuwa usterkę. edit: a jak oceniasz serie vostro 1015? edit2: jest jeszcze taka możliwość że notebook bedzie pracował z zewnętrzną klawiaturą i monitorem Edytowane 11 Grudnia 2009 przez szpachla2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michrz Opublikowano 11 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2009 Vostro jest gorsze od Studio. W 15 calowych klawiatura się ugina, nie sprawia wrażenia solidnej, za to w Studio jest idealnie. Jeśli chodzi o pracę z peryferiami zewnątrznymi : nie ma najmniejszego problemu. Może przydać się hub USB, jeśli portów zabraknie - ale tak to żaden kłopot. Jakbyś chciał podpiąć coś na PS2, to też są przejściówki (aczkolwiek droższe). Monitor podepniesz do odpowiedniego złącza i będziesz mógł ustawić, czy chcesz konfiguracje z dwoma ekranami, czy też obraz tylko na zewnętrznym itp itd. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2009 Wiem że jest gorsze, ale ma lepszą gwarę (według Della, czytaj post wyżej). Gdybym miał brać lapka do domu to Vostro nie wchodziło by w grę, ale jak mi sie laptop w firmie popsuje to nie mogę czekać 2 tyg. na realizacje gwarancji bo nie będę miał na czym pracować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michrz Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zawsze możesz próbować coś taniego z serii Latitude E5500/E6500 upolować. Z tego co na allegro widziałem, to jest trochę refurbów, ale powinno się znaleźć też coś nowego. Tam masz połączenie lepszego wykonania no i NBD. Z drugiej strony... no wiem, że gwarancja ma działać w razie wypadku, ale naprawdę nie wiem co można pracując biurowo rozwalić w Studio tak, aby na gwarancję musiał jechać. Powodzenia w wybieraniu :) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duzyy Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 Acer długie naprawy? hehehehehehe po miesiącu jeśli nie dają oznak życia piszesz maila do serwisu i albo dają ostateczny termin albo dostajesz nowy sprzęt:> poza tym w 95% przypadków gdy wysyłałem do pepików Acera wracał po max 7-8 dniach. To samo się tyczy HP i Lenovo(maja ten sam serwis) ZERO problemów. Jak ktoś nie potrafi poprawnie wysłać sprzętu do serwisu to ma problem:] Największe "ale" mam do serwisu Asusa we Wrocławiu(nie podam nazwy, wtajemniczeni będą znać nazwę), nie raz spaprali sprawę.... Wracając do tematu możesz również poszukać Lenovo z serii biznesowej ze wzmocnioną konstrukcją, te pancerniaki nie jedno przejdą:> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2009 ale naprawdę nie wiem co można pracując biurowo rozwalić w Studio tak, aby na gwarancję musiał jechać Wiesz jak może być ze sprzętem elektronicznym. Postawisz dwa nowe laptopy koło siebie, jeden będzie działał 20 lat a drugi sypnie się po 2 tygodniach. Acer długie naprawy? hehehehehehe po miesiącu jeśli nie dają oznak życia piszesz maila do serwisu i albo dają ostateczny termin albo dostajesz nowy sprzęt:> poza tym w 95% przypadków gdy wysyłałem do pepików Acera wracał po max 7-8 dniach. To samo się tyczy HP i Lenovo(maja ten sam serwis) ZERO problemów. Jeżeli będzie to jedyny komp w firmie to nawet te 7-8 dni to sporo czasu. Co do serwisu Lenovo to proponuje poczytać: http://www.nhl.pl/index.php?showtopic=340 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 13 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2009 (edytowane) To samo się tyczy HP i Lenovo(maja ten sam serwis) ZERO problemów. Chyba kpisz :D Osobiście znam przypadek, gdzie wysłany został do naprawy Y530 z freezami i bsodami. Po 1,5 miesiąca odesłali lapka z wymienionym dyskiem, ale problem freezów nadal istniał. No to kolejna wysyłka i znów dokładnie miesiąc czekania - wtedy już wrócił sprawny ;) BTW, gófno prawda, że HP i Lenovo mają ten sam serwis. HP Pavillion i Lenovo Ideapad mają ten sam serwis a to różnica :rolleyes: Edytowane 13 Grudnia 2009 przez QrVicH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...