trymek Opublikowano 24 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2010 Dzięki takiemu posunięciu skoczą w rankingu sprzedaży GPU... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin_ Opublikowano 24 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2010 Intel musiał zintegrować grafikę z CPU, bo rynek urządzeń zintegrowanych (firmy, instytucje państwowe) jest bardzo dochodowy. W przypadku Nehalema/Westmere w zasadzie nie dało się zintegrować grafiki z chipsetem płyty głównej. Gdyby zrobiono to w ten sposób, to albo wydajność byłaby żenująca (łączenie się grafiki z kontrolerem pamięci w procku za pośrednictwem DMI 2GB/s...), albo koszta wzrosłyby nieproporcjonalnie (zastąpienie DMI przez QPI lub dodatkowy kontroler i pamięć typu Sideport a'la AMD). Jedyną alternatywą był monolityczny chip zawierający, obok rdzeni i cache'u jak obecnie, kontroler pamięci, kontroler PCIE i grafikę. Oczywiście, produkcja 2 chipów jest droższa od jednego, ale trzeba wziąć jeszcze pod uwagę moce produkcyjne fabryk. Obiło mi się o uszy, że Intel ma obecnie 2 fabryki zdolne do produkowania w technologii 32nm. Gdyby trzeba było produkować większy układ 32nm (mniej procków na wafel, więcej odrzutów z powodu wyższego stopnia skomplikowania), fabryki 32nm nie nadążałyby za potrzebami rynku, a obecne fabryki 45nm leżałyby odłogiem. Oczywiście z czasem takie rozwiązanie zaczęłoby się zwracać, ale początki byłyby trudniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 40latek Opublikowano 19 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2010 Czy ten procek co podał ZenPc Intel Core i3-530 będzie się czym specjalnie wykazywał w kompie gracza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...