Skocz do zawartości
zenti

Dziwna Wymiana Gw Asusa>>gigabyte

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym opisać wam dziwna ,wymianę gwarancyjna płyty głównej

Sytuacja przedstawia się następująco zepsuła mi się płyta główna ASUS P5K (powodował obciążenie ,procesora niezależnie od podzespołów z jakimi pracowała) wiec postanowiłem ja wysłać na gwarancje.Napisałem do sklepu z pytanie czy płyta posiada jeszcze gwarancje ponieważ na dowodzie zakupu nie miałem nic opisane. Po kilku dniach dostałem odpowiedz ze płyta miała 2lata? opierali się na tym że dana partia miała tylko 2 lata , dodam ze wszystkie płyty Asusa maja 3 lata od 1999>.Po kilku telefonach i prośbach z mojej strony zgodzili się przyjąć płytę i wysłać ja do Asusa. W miedzy czasie pisałem do Asusa jak postępuje naprawa po kilku tyg Asus odpisali mi ze płyta został naprawiona i wyślą ja do sklepu a potem do mnie.

Ku mojemu zdziwieniu 28 dnia roboczego otrzymałem płytę ale nie moja tylko Gigabyte GA-EP45-UD3LR kilka godz wcześniej dostałem e-maila od sklepu że dostane model GA-EP45-UD3R <<bez L>>.

 

PS:Czuje się oszukany ze strony sklepu ze wysłali mi taki bubel :/

PS2:Dodam ze Asus P5K był o wiele lepsza płyta niż ten GB pod wieloma względami nie tylko o/c.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sory że podbijam posta ale mam do was jeszcze jedno pytanie.

Mianowicie czy przysługuje mi gwarancja na ta płytę i na jakiej zasadzie czy dostaje ja od producenta w tym wypadku od GB czy od sklepu w którym kupowałem.?

Jeszcze jedno sklep daje na ta płytę 24 natomiast GB 36 >(większość sklepów które sprzedają ta płytę daje 36)

PS:Na jakiej podstawie wymienili mi z ASUS >> NA Gigabyte bez mojej zgody ?

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakimi względami wykastrowany P5K miałby być lepszy od całkiem fajnego EP45-UD3R? :huh:

 

Jak Ci nie pasuje i wolisz starą płytę, to wal do sklepu i udowodnij im co Ci serwis Asusa powiedział.

 

Co do samej wymiany - albo mieli klienta na P5K :P albo się okazało że serwis Asusa wcale tej mobki nie naprawił i zaproponowali Ci na wymianę coś co mają na stanie - trzeba było się w tej sytuacji nie zgodzić i zażądać zwrotu kasy.

 

EDIT: A, czyli w końcu dali Ci EP45-UD3LR - to faktycznie szału ni ma :)

Edytowane przez QrVicH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sklep wymienil na własną ręke mobasa,a sami będą się bujali z gwarancją tamtej.Osobiscie nie pozwoliłbym żeby oddawali mi produkt innej marki.Co do Gigabyta to rzeczywiście sam się z tym spotkałem,że sklep Windpol wystawia 24m-ce,nawet nie byłem tego świadomy.Dopiero jak koledze z forum sprzedałem mobo,to zwrócił mi uwagę,że gwara jest na 24 a nie na 36 jak napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo miałem z tym Asusem niby miał 2 lata ale na dowodzie zakupu nic nie miałem napisane i miałem furtkę prawna przy pomocy UOKiK który postraszył ten sklep to przyjęli mi tego ASUSA do naprawy.

Miedzy czasie jak płyta była w serwisie Asusa zostałem poinformowany ze płyta nie została naprawiona .

 

PS:Jak ma się wymian płyty bierze się to na zasadzie ile kosztował stara płyta i teraz wybiera się do te ceny nowa płytę.

PS2:Jestem rozczarowany że bez mojej zgody wysłali mi taki buble jakim jest Gigabyte GA-EP45-UD3LR :/ ( w tej sytuacji mogę coś zrobić?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinni oddać coś o podobnej wartości,jeżeli już.Napisz do nich pismo,że chciałeś odesłać im mobo,ponieważ kupowałeś produkt Asusa nie GB i wymagasz wymiany na produkt tejże firmy.

Edytowane przez grzeg255

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojemu koledze zdarzyła się podobna sytuacja. Oddał na gwarancję do sklepu DFI BloodIron P35-T2RL i dostał z powrotem Asus P5K (ewidentnie używany). Po dłuższych bojach i bezpośrednim kontakcie z serwisem DFI okazało się, że DFI nie miało na składzie DFI BloodIron P35-T2RL i wysłali droższy model DFI LanParty DK P45-T2RS do sklepu. Sklep oczywiście nie chciał dać takiej fajnej płyty i dał co miał. Mój kumpel to nie leszcz i poszedł na policję. Trochę trwało wyciągnięcie od serwisu papierów, że taka wymiana zaszła, ale skończyło się pozytywnie dla kumpla. Sklep został zmuszony do zakupu takiej płyty, jaką DFI wysłało, bo tamtą którą wysłało zdążyli już opchnąć.

 

Zenti jak dostałeś płytę innego producenta, to sklep ewidentnie albo sam kupuje sprzęty bez gwarancji albo to co wróciło z gwarancji było lepsze niż to co ci wysłali i postanowili na twoim serwisie jeszcze zarobić. Idź do sklepu i żądaj papierów z serwisu albo powiedz że sprawa idzie na policję. Poza tym jeśli Asus daje 3 lata gwarancji producenta, to zawsze możesz bezpośrednio walić do Asusa. Ja od kilku lat uwalonego sprzętu nie noszę do sklepu, tylko wysyłam do oficjalnego serwisu. Tak jest znacznie szybciej i możesz czasem otrzymać "coś ekstra".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do gwarancji to nie ma się czym przejmować, że wg sklepu jest krótsza niż wg producenta. Sklep może napisać, że daje 12miesięcy, ale to jest ich gwarancja jako sprzedającego. Jeżeli np. GB daje 36 miesięcy to przez te 36 miesięcy produkt może być naprawiony/wymieniony w serwisie producenta (nie musi być oddawany do sklepu). Np seagate daje/dawał 5 lat gwarancji na dyski, a evga 10 lat na karty graficzne - żaden sklep nie da takiej gwarancji sam z siebie, bo w tzw. międzyczasie może zniknąć. Piszą, że coś ma 60 czy 120 miesięcy gwarancji, a sami od razu wysyłają sprzęt na RMA.

 

Tutaj ewidentnie sklep zrobił wała, możesz zażądać zwrotu pieniędzy za płytę, albo nowy sprzęt o wartości zbliżonej do p5k w czasie zakupu (nie musi to być Asus, ale sklep powinien Ci coś zaproponować). Nie jest ważne, że płyta 1,5 roku temu kosztowała 350zł, a teraz jest warta 150zł, przysługuje Ci pełna kwota.

 

 

 

 

Ja miałem podobną sytuacje w zeszłym roku, ale akurat nie miałem obiekcji odnośnie tego co się stało u mnie. Wysłałem do serwisu (proline) 7300gt od Galaxy (5 dni przed zakończeniem gwarancji :P), a dostałem 8600gt od Asusa (7300 już nie było w ofercie, a 8600 w tym czasie, było warte mniej więcej tyle co 7300gt w dniu zakupu). Miałem sprzedać 7300gt za 60 zł, a sprzedałem 8600gt za 180.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien że od Asus dostali lepsza płytę i pewne komuś sprzedali a ta mi wepchali .

Ja za swojego Ausa dałem 460zl (powinni mi dać tak płytę do tej kwoty). Przeglądając ich ofert znalazłem tylko Asus P5Q3 DDR3 460 zl i Asus P5Q Deluxe 530zl.

Dodam ze ten GB wart jest 320zl u nich.

PS:Najgorsze jest to ze z nim konta jest zly :/(jeśli próbuje się do nich dodzwonić to albo połączenie anulowane albo automatyczna sekretarska natomiast jeśli wysalam im e-maila to łaskawie po tyg odpowiadaj ale bardzo skrupulatnie kilka slow prawie nie związane ze sprawa.

PS2:Dodam ze się nie zgadzałem na tego GB .(sami podjęli zimnie decyzje!)

PS3:Teraz kontakt z nimi będzie jeszcze gorszy bo sklep jest nie nieczynny do końca stycznia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten giguś najwyższych lotów nie jest, ale jak na moje oko jest minimalnie lepszy od zwykłego p5k.

na plus:

-P45

-ICH10R

-4 fazowa sekcja zasilania

-estetyka

na minus:

-minimalnie gorsze chłodzenie(?)

-1pcie.. ale wątpię abyś na p5k(p35) korzystał z 2 czy z crossfire...

 

Szczerze wątpię abyś dostał od nich znacznie lepszą płyta od tej którą kupiłeś.

Edytowane przez master4life

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@master4life

Niby masz racji nie ma tak wielkiej różnicy w wydajności miedzy GB a moim ASUSEM ale w o/c na wstępnie zauważyłem różnice.

Wracając do sprawy nie wiem czy jest sens tracenia więcej nerwów użerania się z tym sklepem .Co innego jak był na miejscu ten sklep to bym nie odpuścił ale mnie niestety dzielą duże odległości od sklepu i tak jak wcześniej pisałem zły kontakt.

PS:Co byście na moim miejscu zrobili?

PS2:Jeśli mi się nie uda nic zrobić to będę się starał o dostanie gwarancji na tego GB(Mam prosić o dowód zakupu czy kartę gwarancyjna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddałeś asusa, więc muszą wydać ci asusa i potwierdzenie z serwisu że płyta została wymieniona/naprawiona. Jeśli ci nie pokazali kwitka z serwisu to robią wała. Idz do nich/napisz/zadzwoń powiedz że kontaktowałeś się z serwisem asusa i ze według asusa ci ją naprawili i chcesz ją z powrotem!!

Jeśli oczywiście wolisz tego asusa niż tego Gb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kłam do nich, że się skontaktowałeś z serwisem, bo to oni to sprawdzą. Chyba, że sam się skontaktujesz z serwisem. Jak ci na nową płytę nie dali gwarancji to wał jest większy niż myślisz. Po prostu wyślij im mail, że dajesz im 7 dni na rozwiązanie sprawy, przekazanie papierów z serwisu a potem sprawa trafia na policję. Spokojnie, takie rzeczy nie ciągną się długo. Rzecznik konsumenta i sąd jest zawsze po stronie konsumenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Napisze kolejny raz do Asusa odnośnie tego dokumentu jaki powinien wystawić serwis odnośnie mojej płyty.Co z nią zrobił czy ja naprawił /wymienił na nowa i na jaki model (Chyba mam prawo wiedzieć>?)

PS:Support-ASUSA stoi na tragicznym poziomie jeśli pytam się ich coś odnośnie mojej płyty to wklejaj coś takiego:

Cytaty:

1)

Dziekuje za kontakt ze wsparciem technicznym firmy ASUS.

 

Bardzo prosimy, aby odpowiadając e-maile nie kasowali Państwo treści poprzednich wiadomości. Zachowanie pełnej treści korespondencji w każdej wiadomości przyspieszy analizę Państwa zgłoszenia. Dziękujemy!

2)

Dziekuje za kontakt ze wsparciem technicznym firmy ASUS.

 

Bardzo prosimy, aby odpowiadając na e-maile nie kasowali Państwo treści poprzednich wiadomości. Zachowanie pełnej treści korespondencji w każdej wiadomości przyspieszy analizę Państwa zgłoszenia. Bez poprzedniej korespondencji nie mam informacji potrzebnych do udzielenia wyczerpującej odpowiedzi.

 

PS2: Nie wiem jaki im napisać żeby odpisali konkretnie brak mi już slow...

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam nowe wieści :)

 

Dostałem dziś wiadomość od ASUSA:

 

Szanowny Panie,

 

Nie udostepniamy wewnetrznej dokumentacji osobom trzecim. Naszym bezposrednim Klientem jest dystrybutor, u którego Panski sprzedawca zakupil sprzet.

 

Plyta P5K o podanym przez Pana numerze seryjnym na skutek braku mozliwosci naprawy zostala rozliczona z dystrybutorem w postaci faktury korygujacej. Dalsze rozliczenia miedzy dystrybutorem a sprzedawca i dalej z Panem sa juz poza naszym zasiegiem.

 

PS:Wygląda na to ze sklep otrzymam kasę a mi dali taki bubel....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wygląda a tak jest. wydrukuj ten majl i idź z nim prosto na policję. zobaczysz jak sklep zmieni swoje nastawienie. żądaj tylko kasy. żadnych płyt, łatwiej będzie zerwać znajomość z sklepem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli bo się już pogubiłem napiszcie mi krok po kroku co zrobić .

 

PS: Zauważyłem info ze od 24 będzie już czyny.

LINK

Dodam ze ta płyta ma 36 MS GW we wszystkich sklepach jakie spotkałem a u nich jest 24MS GW .

po prostu drukujesz mejl. idziesz z nim na policję i mówisz że oszukano Cię w sklepie, mieli wydać Ci kasę albo dać możliwość zakupu innej płyty głównej, z dopłatą lub zwrotem, a cię zwyczajniej oszukali, bo dali produkt tańszy niż twoja płyta w dniu zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Nowe wieści z placu boju :)

List od sklepu:

Witam Kwestia oszukania tutaj Pana jest dziwna . Nasze rozliczenia z dystrybutorem nie są w Pana sferze zainteresowania i Pana nie mogą interesować. Dziwne ,że oczekuje Pan tego samego. Po gwarancji Panu przyjeliśmy płytę i oczekuje Pan zwrotu pieniędzy ? My dawaliśmy 2 lata - nasza dobra wola przyjęcia tego co też uczyniliśmy. Daliśmy płytę nową i lepszą - proszę ją odesłać w nienaruszonym stanie , nieużywaną - oczywiście otrzyma Pan taki sam model jak Pan miał - dokładnie P5K. W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny ze mna

PS:Juz nie mam sił sie z tym sklepem bawić mam 2 wyjęcie albo uokik lub policja (ale jest sens o te 150zl)?

PS2:Dodam ze płyta nie posiada żadnych papierów barak dowodu zakupu=brak gw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: sklep wystawil na mobo 2 lata gwarancji i tu nie ma sie do czego przyczepic. Tak samo jak sklepy oferuja gwarancje producenta albo swoja wlasna wenwtrzna. Jesli ASUS daje 3 lata, to po 2 latach idzie sie z plyta do Asusa a nie do sklepu i to Asus rozpatruje gwarancje tak jak robia to wszystkie inne firmy: RMA i heja.

 

To, ze sklep przyjal Ci ja po 2 latach to rzeczywiscie gest z ich strony, ale to, ze reklamowales Asusa a dostales Gigabyte jest juz niedopuszczalne i powinno byc z Toba uzgodnione. Powinna odeslac Asusa P5K albo zwrot pieniedzy.

 

 

 

Ten Gigabyte na P45 rzeczywiscie jest taki lichy, ze Ci nie odpowiada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@CLAU

Coś mnie nie zrozumiałeś sklep dawał 2 lata ale ja nie miałem udokumentowane te 2 lata na dowodzie zakupu! Opierając się na stronie producenta i pudelku gdzie pisze 3 lata postanowiłem że wyśle ta płytę do ASUSA ale ty jako klient nie możesz wysłać ,musi to uczynić gwarant czyli sklep. Oni nie chcieli przyjąć tej płyty zarzekając się ze już po gwarancji ale ja nic na dowodzie zakupu nie miałem ze pisze 2 lata tak jak wcześniej opierałem się na tamtych dowodach.Problem się tyczył zapłacenia za przesyłkę kurierską koszt 30zl do Asusa wszystkie inne czynności ma podejmować Serwis Asusa. Po kilku tyg Asus nie naprawił płyty tylko zwrócił im korektę czyli zwrot kasy tej którą ja zapłaciłem za tego Asusa w dni zakupu.

Problem się tyczy tego ze podleli za mnie decyzje wysyłając mi GB bez mojej zgody i powinni poinformowani mnie ze tak sytuacja nastąpiła.

Żerując na mojej niewiedzy o całej sprawie zyskali na mnie 150zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zrozumialem, nie komplikuj. Wczesniej nic nie pisales, ze chciales ja wyslac do asusa. To, ze do Asusa nie mozna bezposrednio wysylac na rma to sie dopiero teraz dowiaduje. No i wiem, czego sie tyczy problem, przeciez napisalem to w poprzednim poscie.

 

Dalej mnie interesuje czy ten GB to taka bieda w porownaniu do P5K ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jest możliwość zerwania umowy ze sklepem odnośnie gwarancji tak żeby pominąć sklep i mieć gwarancje u producenta w tym przypadku u GB . Tak żeby w razie problemu wysyłać do GB a nie do sklep tak jak to miało miejsce w przypadku Asusa.

 

@CLAU

Ten GB może jest lepszy od Asua nie twierdze (pod względem o/c na moim E6600 nie powala tak na szybko 467 co P5K robili 505(HWBOT tez ASUS > GB ) ale , problem się tyczy ze płyta bez dowodu zakupu/karty gwarancyjnej jest już nic nie warta = barak GW.

I oni tez na tej wymianie zarobili na czysto 150zl co mi się tez bardzo nie podoba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, nie doczytalem, ze nie dali papierow na tego Gigabyte'a. Zglos sie do UOKIKu, panstwowej inspekcji handlowej w miescie - zwlaszcza ona czesto pomaga w takich sytuacjach. Jak nie to idz na policje. Powinni oddac P5K albo pieniadze, zwlaszcza ze Asus potwierdzil rozliczenie gwarancyjne w postaci korekty.

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odpuściłem sobie zwrot gotówki ale żądam od nich jakiegoś dokumentu na tego GB .

Wiec postanowiłem napisać do tego sklepu czy wystawia mi jakiś dowód zakupu albo kartę gwarancyjna.

Odp:

Witam Nie bardzo rozumiem - transakcji - dow zakupu ? To była wymiana - możemy wysłać maila o informacji o czasie gwarancji na tą płyte. Nie wystawiamy osobnych kart - wszystko na podstawie nr.ser. "

 

PS:Dodam ze mam kupca na tego GB ale klient chce mieć jakiś dokument odnośnie gw na tego GB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...