freddy10 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Za ok tydzień planuję wkońcu zakupić monitor (narazie nie chcę mówić jaki aby nie zapeszać). Zapłacę z góry przelewem, tylko nie wiem jak odbierać: 1. kurier 22zł , ale sam nie będę mógł odebrać tylko ktoś, więc nawet nie będę mógł zobaczyć w jakim stanie jest pudełko 2. odbiór osobisty, 9zł. +10zł koszt mojego dojazdu. W tym przypadku oczywiście będę widział co odbieram. Co jeśli pudełko będzie otwarte i ponownie zaklejone? czy rządać wtedy rozpakowania i obejrzenia monitora? albo rządać aby na fakturze dopisać, pudełko było otwarte? Czy ktoś odbierał osobiście w magazynie agito w w-wie, i może coś napisać? tzn czy proces jest bezproblemowy czy np nie polecacie, i lepiej już kuriera zamówić, i np urlop 1dzień <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> aby osobiście odebrać od kuriera. Sorry może za taki temat, ale myślę że mam fatalne szczęście i zawsze z moimi zakupami coś źle idzie, zawsze jakiś nie fart. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Weź kuriera - przysługuje Ci wtedy możliwość zwrotu bez podania przyczyny do 10dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Za ok tydzień planuję wkońcu zakupić monitor (narazie nie chcę mówić jaki aby nie zapeszać). Zapłacę z góry przelewem, tylko nie wiem jak odbierać: 1. kurier 22zł , ale sam nie będę mógł odebrać tylko ktoś, więc nawet nie będę mógł zobaczyć w jakim stanie jest pudełko 2. odbiór osobisty, 9zł. +10zł koszt mojego dojazdu. W tym przypadku oczywiście będę widział co odbieram. Co jeśli pudełko będzie otwarte i ponownie zaklejone? czy rządać wtedy rozpakowania i obejrzenia monitora? albo rządać aby na fakturze dopisać, pudełko było otwarte? Czy ktoś odbierał osobiście w magazynie agito w w-wie, i może coś napisać? tzn czy proces jest bezproblemowy czy np nie polecacie, i lepiej już kuriera zamówić, i np urlop 1dzień <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> aby osobiście odebrać od kuriera. Sorry może za taki temat, ale myślę że mam fatalne szczęście i zawsze z moimi zakupami coś źle idzie, zawsze jakiś nie fart. Zaraz zaraz ... jakaś firma pobiera opłatę za odbór na miejscu ? :blink: ... buahaha ... kupuj wysyłkowo, bo jak kolega wyżej prawidłowo pisze masz prawo zwrotu do 10 dni bez podania przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saleen Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Nie pierwszy raz i nie ostatni, nie wiem jaki to odsetek firm ale sam już miałem "przyjemność" odbierać towar osobiście i płacić za to :D W jakiejś elekto-hurtowni w Poznaniu, nawet nazwy nie pamiętam Edytowane 20 Stycznia 2010 przez saleen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demczog Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Po pierwsze najlepiej samemu jeśli jest taka możliwość. Po drugie którą opcję byś nie wybrał ZAWSZE!!! rozpakowujesz i sprawdzasz sprzęt a nie zadowalasz się niepogniecionym pudełkiem.Kurierzy potrafią zdziałać cuda w tym temacie.Ja już jeden uszkodzony monitor z takiego ładnego pudełka wyłowiłem.Nie twierdzę,że to norma ,ale trzeba być ostrożnym.Zwłaszcza jeśli masz takiego niefarta jak piszesz :wink: Monitor czy telewizor to zbyt delikatny produkt,żeby zawierzać go innym w tym względzie.Jeśli będzie uszkodzenie mechaniczne to bez protokołu szkody(w przypadku kuriera) nie ma mowy o reklamacji.To samo się dzieje jeśli sam przy odbiorze nie sprawdzisz towaru.Sklep może Ci zarzucić(całkiem zresztą słusznie),że to Ty jesteś odpowiedzialny za powstałe uszkodzenie.Przezorny zawsze ubezpieczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Nie pierwszy raz i nie ostatni, nie wiem jaki to odsetek firm ale sam już miałem "przyjemność" odbierać towar osobiście i płacić za to :D W jakiejś elekto-hurtowni w Poznaniu, nawet nazwy nie pamiętam Moim zdaniem jest to bezczelność. ... w takim razie ja się pytam za co jest widniejąca cena w cenniku? ... jak odebrać towar by zapłącić tyle co pisze w cenniku? ... coś mi się wydaje że Rzecznik Praw Konsumenta powinien przyjrzeć się takim nadużyciom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demczog Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Oj zdarza się zdarza.Miałem kilka razy z czymś takim do czynienia.Z reguły dzieje się tak gdy sklep internetowy nie ma magazynu centralnego ani oficjalnych punktów odbioru towaru.Towar idzie bezpośrednio z hurtowni,możesz odebrać w biurze firmy ,ale i tak zapłacisz, bo kurier towar dla ciebie dowiezie do tegoż właśnie biura.Tak czy tak klient pokrywa koszt dostawy towaru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freddy10 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Nie lubię trochę tego 10dniowego prawa zwrotu, bo też się stawiam po stronie sklepu. A co jeśli każdy by od tak z byle powodu zwracał towar? co wtedy sklep robi z takimi monitorami? sprzedaje kolejnym klientom... Zwracałbym tylko w przypadku gdyby monitor źle działał, albo np miał bad pixele już na starcie. Przecież skoro zdecydowałem się na dany model to nie mam zamiaru później rezygnować. Ale boję się że np mogę dostać używany tzn taki który ktoś inny właśnie sobie zwrócił w ramach tych 10 dni. Wiadomo, od kuriera to się odbiera, podpisuje a dopiero później w domu rozpakowuje i już jest po grzybach. A myślę że jak sam pojadę do magazynu danego sklepu to przynajmniej będzie to fabryczne pudełko i na spokojnie będę widział czy było wcześniej otwierane czy nie. Ale pytanie też do osób które odbierały osobiście w agito, w jakich warunkach to się odbywa? np w sklepie intercars (częsci samochodowe) to niestety magazynier jest głuchy kładzie towar na ladzie i się odwraca i odchodzi. Wielokrotnie wydali mi uszkodzony towar, albo w pudełku było coś innego. Raz zamówiłem wysyłkowo to wogóle przysłali wszystko połamane. Więc z tymi sklepami to jest różnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 od kuriera sie odbiera, podpisuje i sprawdza przy nim towar. nie opakowanie. wiec jak cos nie tak to niech zabiera spowrotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziobak Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 od kuriera sie odbiera, podpisuje i sprawdza przy nim towar. nie opakowanie. wiec jak cos nie tak to niech zabiera spowrotem. Kurier stoi pod drzwiami i czeka aż ktoś rozpakuje sprzęt, podłączy go do komputera i sprawdzi? Coś mi się nie chce wierzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 20 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2010 jezu chryste czy ja napisalem ze podlącza? czytanie ze zrozumieniem, albo robisz to specjalnie. jesli chcesz miec monitor ze zlamana matrycą to mozesz w ogole nie zagladac do pudelka. a potem mozesz miec pretensje juz tylko do siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akodo Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2010 Nie lubię trochę tego 10dniowego prawa zwrotu, bo też się stawiam po stronie sklepu. A co jeśli każdy by od tak z byle powodu zwracał towar? co wtedy sklep robi z takimi monitorami? sprzedaje kolejnym klientom... .... zasadniczo właśnie o to chodzi, tzn ze mozesz zwrócic ale towar musi być w nienaruszonym stanie czyli jesli któs go znów dostanie to nie powinien zauważyć że to towar "ze zwrotu" oczekiwał bym takiego prawa konsumentów w pełnym zakresie tzn. niezależnie od miejsca zakupu przysługiwać powinien zawsze krótki (np 10dni) okres z możliwością zwrotu nieużywanego towaru (ewentuanie można wprowadzić rozróżnienie dla towarów sprowadzanych specjalnie na zamówienie klienta jesli sprzedawca poinformuje o tym klienta) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freddy10 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2010 Nie podoba mi się ten przepis bo jakim prawem ktoś ma zwracać towar z powodu jakiegoś tam kaprysu? np ktos kupuje plazmę 50" aby obejrzeć mecz a później zwraca bo ma takie prawo. I później jakiś inny klient nieświadomie płaci jak za nowy a dostaje używany sprzęt. Więc niby jest to dla nas klientów, ale tak naprawdę sami też za to płacimy w postaci kupowania sprzętu po kimś, ze zwrotu. Pewnie monitory z bad pixelami są w ciągłym obiegu aż trafią na klienta typu firma, gdzie pracownikowi wszystko jedno jaki monitor dostanie na biurko. Nie byłoby żadnego problemu gdyby nie ogromna ilośc wałków przez nieuczciwych sprzedawców którzy myślą że jak ktoś kupuje wysyłkowo to można mu wszystko wcisnąć na zasadzie że klientowi nie będzie się opłacało dochodzić swoich praw, więc ci co przychodzą kupić do salonu to dostają towar 1 klasy, a ci co wysyłkowo to odpady. więc rozumiem że te '10 dniowe prawo' to miała być kara dla sprzedawców cwaniaków ale płacimy za to wszyscy, my klienci i wszyscy sprzedawcy bo przecież mają kłopot gdy ktoś zwróci towar, muszą opchnąć komuś innemu. Więc zdecydowałem się na odbiór osobisty w magazynie. Jak pudełko będzie wporządku, nowe zaklejone to biorę. Ewentualnie poproszę czy można rozpakować i zobaczyć czy monitor jest cały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal12514 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2010 (edytowane) Ale z tego co wiem, odsyłając taki np. telewizor płacisz TY (oddający) za przesyłkę. ~22zł piechotą nie chodzi.. ps. Witam na forum :) Edytowane 21 Stycznia 2010 przez michal12514 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freddy10 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zamówiłem!! jutro zrobię przelew i pewnie w połowie przyszłego tygodnia będę odbierał. Oczywiście zapodam fotosy. Mam nadzieję że nie zapeszyłem zakupu! :rolleyes: aktualnie jadę na brzęczącym LG F700P CRT , co to za szrot!! właśnie ten monitor przekreślił u mnie całkowicie markę LG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2010 (edytowane) Skreślać firmę, bo 7 letni monitor brzęczy - ciekawe podejście. Myślisz, że ta Ilama nie będzie po takim okresie pracy przejawiała podobnych zachowań? Edytowane 21 Stycznia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freddy10 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2010 Skreślać firmę, bo 7 letni monitor brzęczy - ciekawe podejście. Myślisz, że ta Ilama będzie po takim okresie pracy nadawała się jeszcze do użytkowania? Mój LG brzęczał i miał odkształcony na 1cm obraz już od nowości, odrazu pojechałem do sklepu ale odesłali mnie do serwisu LG do którego jeździłem trzy razy, przyjmowali a później zbywali że wszystko zgodne z ich normami, tzn odchyłka w rogu ekranu do 1.5cm. Dostałem nawet taką oficjalną odpowiedź na fax, ale norm nigdy nie pokazali. Mimo że to był lepszy model (seria P) , to miał ewidentnie wadę kineskopu a jednak nie chcieli uznać reklamacji, krętactwo i cwaniactwo. Więc sami skutecznie mnie zrazili do swojej marki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akodo Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2010 Nie podoba mi się ten przepis bo ........... no wszystko co napisałeś jest prawdą, niestety zawsze po ...pośladkach dostają uczciwi za grzechy kombinatorów. A przepis jest bardzo potrzebny i służyć ma ochronie konsumenta który w momencie zakupu nie ma możliwości oglądnięcia towaru - łatwo wtedy o pomyłkę. A że jest nadużywany to też prawda, przecież na forum to najczęściej doradzana metoda na zakup LCD bez uszkodzonych pixeli :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2010 A przepis jest bardzo potrzebny i służyć ma ochronie konsumenta który w momencie zakupu nie ma możliwości oglądnięcia towaru - łatwo wtedy o pomyłkę. A że jest nadużywany to też prawda, przecież na forum to najczęściej doradzana metoda na zakup LCD bez uszkodzonych pixeli :)Ale gdybyś jakiś interesujący Cię monitor oglądał w sklepie przed samym zakupem i widział uszkodzony piksel to byś go mimo wszystko kupił ? Nie ? ... tak myślałem Tak samo jest przy zakupie na odległość ... też tak oglądasz u siebie i dla tego jest prawo zwrotu. Nie jest to większe nadużycie niż kontrola kupowanego sprzętu w sklepie przed dokonaniem transakcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toms83 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2010 Dodatkowo, na miejscu nie jesteś w stanie dobrze sprawdzić monitora. A pikselki w sklepie mogą być ok, a wyskoczą po kilku godzinach w domciu. A oddać już nie możesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2010 Strzeliłeś sobie w stopę za marne 1zł oszczędności :D (21zł wg twoich obliczeń vs 22zł kurier...). No ale co kto woli, zwłaszcza że nie zawsze możesz obejrzeć mońka na miejscu, a piksele mogą nie od razu się pojawić ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akodo Opublikowano 23 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2010 Ale gdybyś jakiś interesujący Cię monitor oglądał w sklepie przed samym zakupem i widział uszkodzony piksel to byś go mimo wszystko kupił ? Nie ? ... tak myślałem Tak samo jest przy zakupie na odległość ... też tak oglądasz u siebie i dla tego jest prawo zwrotu. Nie jest to większe nadużycie niż kontrola kupowanego sprzętu w sklepie przed dokonaniem transakcji. no ale ja od początku piszę że jestem jak najbardziej za istnieniem takich przepisów, to kolega z którym dyskutuję twierdzi że jest to nieuczciwe (oglądnięcie i zwrot) a nie ja. Ja jestem zwolennikiem zwiększenie uprawnień dla konsumentów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freddy10 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Strzeliłeś sobie w stopę za marne 1zł oszczędności :D (21zł wg twoich obliczeń vs 22zł kurier...). No ale co kto woli, zwłaszcza że nie zawsze możesz obejrzeć mońka na miejscu, a piksele mogą nie od razu się pojawić ;) żadna oszczędność, a wręcz przeciwnie bo dojazd (paliwo) w korkach będzie mnie kosztował więcej niż gdybym zamówił kuriera do domu. Tylko tak jak pisałem nie mógłbym wtedy odebrać osobiście od kuriera bo w dzień pracuję. Co gdyby np kurier przywiózł pęknięty monitor? co wtedy? już bym raczej go nie mógł zwrócić. A odbierając osobiście ryzykuję tylko bad pixele. narazie status zamówienia: "W trakcie realizacji - kompletujemy zamówienie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Z kurierem zawsze możesz się dogadać co do godziny odbioru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 (edytowane) 10 dni na zwrot towaru jest w przypadku zakupu przez Internet (poza lokalem) - dotyczy to rowniez sytuacji gdy kupie cos przez Internet, zaplace przelewem i pojade odebrac to osobiscie. Jest zakup przez Internet? Jest. Zatem mam prawo do zwrotu w ciagu 10 dni. Ustawa nie wymaga, aby towar byl dostarczony przez sprzedawce/kuriera/poczte itp. Ustawa mowi o zawarciu umowy poza lokalem, a zawrarcie umowy nastepuje po zlozeniu zamowienia, przelewu i wystawienia przez sprzedawce rachunku/faORT: ORT: ktury, a moment ten nastepuje gdy jestem w domu. Z kurierem zawsze możesz się dogadać co do godziny odbioru. Nie, nie zawsze :x Edytowane 25 Stycznia 2010 przez Martinii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalin20 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 @Martinii A co jeśli zamówiłem przez internet zapłaciłem przelewem, jade po sprzęt do sklepu, sprzęt jest a faktury nie ma? Pan/Pani w sklepie mówi że nie ma problemu zaraz wystawi fakturkę/rachuneczek. To co wtedy? Mam nie odbierać zakupionego towaru? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 26 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2010 Odebrac. Dowodem zakupu poza lokalem jest Twoje zamowienie, ktorego potwierdzenie sklep przysyla mailem. Sprawa odbioru towaru czy rachunku/faktury jest tylko aspektem technicznym. I o tym w zasadzie ustawa nic nie mowi. Na Allegro (ale i w kazdym sklepie internetowym) momentem zawarcia umowy kupna-sprzedazy jest np. klikniecie przycisku Kup teraz - w tym momencie zostal dokonany zakup. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akodo Opublikowano 26 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2010 Martinii: fragment regulaminiu jednego ze sklepów internetowych i jest to coraz częściej spotykana praktyka: MOMENT ZAWARCIA WIĄŻĄCEJ UMOWY SPRZEDAŻY 9. W przypadku wyboru przez klienta opcji wysyłki towaru, umowę sprzedaży uważa się za zawartą w chwili pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez klienta na liście przewozowym przesyłki. W przypadku odbioru towaru w netPunkcie umowę uważa się za zawartą w momencie wystawienia faktury lub paragonu przez sprzedawce Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji powoduje utworzenie w obu przypadku czasowej rezewacji towaru dla klienta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2010 10 dni na zwrot towaru jest w przypadku zakupu przez Internet (poza lokalem) - dotyczy to rowniez sytuacji gdy kupie cos przez Internet, zaplace przelewem i pojade odebrac to osobiscie.Niestety wtedy 10 dni prawnie już nie obowiązuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freddy10 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2010 Monitorek dzisiaj odebrałem, wszystko gładko zero problemów. Nowiutki sprzęt fabrycznie zapakowany, badów narazie nie ma (odpukać). Walnę reckę w topicu "24 pod strzechy" ale dopiero w weekend będę miał czas na sesję zdjęciową, zrobię porównanie z lapkiem podłączonym przez hdmi. A tak na szybko odnośnie samego monitora to ... monstrum:) Solidna podstawa i regulacja, klasyczny i stonowany design, filmy jak w kinie, obraz na desktopie ostry, kolory żywe i soczyste, oczywiście przy wyższym kontraście i jasności, ale mimo że po ciemku siędzę w pokoju to wogóle mnie nie razi ekran, no dosyć daleko siedzę. Nie wiem jeszcze na jakich parametrach najlepiej robić fotki lcdkom, bo narazie to mi sama moira wychodzi, ale obczaję to i w weekend coś więcej napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...