Skocz do zawartości
Melampus

Grim Dawn

Rekomendowane odpowiedzi

GRIM DAWN

 

Nowy hack'n'slash tworzony przez Autorów gry Titan Quest.

 

Cytat z gram.pl

"Studio Iron Lore co prawda nie istnieje już od prawie dwóch lat, ale jego gra Titan Quest nadal jest przywoływana jako jeden z lepszych reprezentantów gatunku hack'n'slash na PC. Dlatego wielu z pewnością ucieszy się na wieść, że część jego ekipy - pod nowym szyldem Crate Entertainment - szykuje "duchowego spadkobiercę" TQ, o tytule Grim Dawn.

 

Grim Dawn to oczywiście wyłącznie pecetowy action-RPG, który ma koncentrować się na starej, dobrej zabawie płynącej z "zaklikania" przeciwników na śmierć i zbierania ogromnej liczby przedmiotów. Przedstawi graczom autorski, post-apokaliptyczny świat inspirowany lekko okresem wiktoriańskim, w którym ludzie praktycznie wyginęli, a dwie potężne, tajemnicze rasy toczą ze sobą wojnę. Jedna z nich używa ciał ludzi jako surowca, druga zamierza zmielić nas na proch aby odciąć pierwszą od energii. Między młotem a kowadłem, jak to mówią...

 

Klas postaci ma być pięć, ale na razie nic jeszcze o nich nie wiadomo. Gra będzie hulać na ulepszonym silniku graficznym TQ. Materiałów z niej na razie jest jak na lekarstwo, w newsie jeden z pierwszych artworków.

 

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Grim Dawn pojawi się w cyfrowej dystrybucji na początku 2011 roku. A jeśli komuś faktycznie zależy na tym, żeby poszło, to może wspomóc developera już teraz składając pre-ordera na stronie internetowej gry. Zamówienie przedpremierowe w którymś z droższych wariantów (powyżej 20 dolarów) gwarantuje m.in. dostęp do testów wersji beta i/lub alfa. Tytuł być może dostanie również wersję pudełkową, jednak twórcy niczego w tej kwestii nie obiecują."

 

Tutaj znajduje się witryna domowa Twórców tejże gry:

http://www.grimdawn.com/index.php

 

 

Dla mnie to bombowa wiadomość! Odkąd odkryłem TQ, gram w niego ciągle i chyba przestanę tylko w momencie wyjścia Diablo 3, chyba, że Grim Dawn wyjdzie pierwsze. Oj będzie się działo.

Silnik TQ ma duży potencjał, a Twórcy pokazali już, ogromną pomysłowość w podejściu do tematu tego typu gier. Póki co trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tworzenie gry wciąż trwa, jednak wszystko zmierza ku końcowi. I bardzo dobrze. Premiery jeszcze nie ustalono, póki co krótkie filmiki z wersji pre-alfa.

 

 

 

W galerii na stronie gry, pojawiło się również kilkanaście nowych zdjęć - warto zajrzeć.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetna wiadomość! TQ jest chyba najlepszym klonem diablo, nie mogę się doczekać aż to wyjdzie. Co prawda wygląda na troszkę ładniejszy TQ z lepszymi efektami ale jednak!

 

P.S W koncu jest krew :D

Edytowane przez GoLY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Projekt nie upadł, chociaż prace idą niezwykle mozolnie. Studio małe, ale niezależne. Trzymam kciuki, pomimo, że w tym roku doczekamy się chyba tylko pre-alphy.

 

Na razie nowy filmik z okultystą i interfejsem...

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=XYI2DMPWpWg&hd=1

 

Edytowane przez Melampus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tematu, bowiem jest dobry powód by to zrobić. Na Steamie dostępny jest już dostęp do pre-alphy gry. Co prawda trzeba za to zapłacić jak za produkt ze sklepowej półki, jednak ma się za to dostęp do gry od zaraz i jako taką możliwość wpływu na tworzenie samej gry.
 
Postanowiłem spróbować i mimo ryzyka nie zawiodłem się tak samo jak w przypadku Titan Questa, który jest wspaniałym h'n'slahem.
A pro po TQ, to jest to pierwsze co mi się skojarzyło. Po kolei jednak.
W grze są póki co 4 klasy, 2 do walki mele, okultysta (coś na wzór maga), oraz klasa do walki na dystans (demolitionist). Tą ostatnia klasę na razie rozpracowuję. Ten temat na tym jednak się nie kończy, bowiem tak jak w TQ, po osiągnięciu 10 levelu wybieramy drugą klasę. Co więcej, nawet drzewka umiejętności są podobne (wygląd) z tą różnicą, że ułożone są w poziomie. Punktów umiejętności dostajemy 3 na poziom.
Co do statystyk to co poziom dostajemy jeden punkt podnoszący staty o 8. Do rozdzielenia jest on pomiędzy 3 współczynniki: siłę fizyczną, zręczność i siłę duchową (mana).
Jak przystało na tego typu grę jest dużo lotu oraz mnóstwo, na wzór PoE, składników którymi można ulepszać oręż. Same składniki identycznie jak w PoE można ze sobą łączyć by uzyskać mocniejsze wersje. W grze jest natomiast normalna waluta. 
W Grim Dawn jest dostępny magazyn (skrzynia) z poszerzanym miejscem (za kasę zdobytą w grze) oraz wspólny schowek dla postaci.
Póki co NPC-ty nie wydaja odgłosów, ale w najbliższym czasie ma to się zmienić. Co do strony audio to jest na przyzwoitym poziomie.
Wizualnie GD wygląda o niebo lepiej niż wspomniany PoE. Bliżej mu do TQ, ale w wersji mroczniejszej. W grze można niszczyć otoczenie (w sposób ograniczony oczywiście) a jucha wala się w tą i w tamtą ku naszej uciesze. Temu wszystkiemu towarzyszy fizyka, która jeszcze bardziej nadaje akcji rozgrywce (tak to chyba havok).
Poziomy są obszerne, a mapa świata pokazuje to dobitnie. Zaskoczyły mnie pozytywnie podziemia, które są rozbudowane nie tylko w poziomie ale i w pionie.
Grając w GD od początku czuć specyficzny klimat jaki twórcy stworzyli w grze, co moim zdaniem nie często się zdarza.
 
Grałem na razie demolitionistą (postać do walki dystansowej) i przyznam, że świetnie się sprawuje rzucając bombami i strzelając z broni palnej.
 
Poniżej zamieściłem 35 minutowy film z rozgrywki więc możecie przyjrzeć się temu tworowi z mojej perspektywy. Zapraszam do pytań.

 

 

 

 

 

Edit:

 

Kolejna porcja GD. Tym razem walka w zwarciu i trochę podziemi oraz miasteczko. Na warsztat poszło połączenie nightblade z soldier. Okazało się też przy okazji, że na zachód, na głównej mapie, nie da się eksplorować. Pozostaje kierunek północ...

 

Edytowane przez Melampus
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby gra wyszla przed D3 wrozylbym sukces, a tak, 15 maja wszystko bedzie pozamiatane...

Zależy którego roku Dołączona grafika

Powracam do tematu, bowiem jest dobry powód by to zrobić. Na Steamie dostępny jest już dostęp do pre-alphy gry. Co prawda trzeba za to zapłacić jak za produkt ze sklepowej półki, jednak ma się za to dostęp do gry od zaraz i jako taką możliwość wpływu na tworzenie samej gry.

Tym sposobem kompletnie się marginalizują, zwłaszcza w obliczu darmowego i stale rozwijanego Pacth of Exile. 

Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40 godzin w Grim Dawn pękło jak nic, a Diablo 3 poszło sobie w odstawkę. Ten gatunek gier ma jakiś nieopisany magnes, który trzyma przed komputerem i daje ogromną radość z gry.

 

Alfa oferuje na razie level cap 25, a w finalnej ma być 75. Wspomniana droga na zachód jest zamknięta (Akt 2) i mam nadzieję, że w styczniu oddadzą ten teren do użytku. Póki co 3 klasy (stricte czyste) za mną. Ostatnio szalałem soldierem (odpowiednik barba). Bardzo dużo pasywnych skili co z pewnością znajdzie zastosowanie w bulidach do walki wręcz.

W międzyczasie skasowałem moją pierwszą postać i zrobiłem ją od początku - demolitionist. Wymiata po tym rebulidzie jak ta lala ;) Zresztą poniżej zamieszczam filmik z soldierem i nową wersją demolitionisty.

 

 

Obecnie testuję okultystę. Trudno tą klasę zakwalifikować jednoznacznie. Z jednej strony na maga to mu nijak. Tylko jeden czar, który może w ciągły sposób rzucać - reszta ma recharge od 15 do 30 s. Dwa typy zwierzaków do przywołania na raz - summonerem jakimś tam może być. Z drugiej strony, okultysta posiada mnóstwo buffów. Aż się prosi o połączenie z nightblade lub soldier...

 

I przy okazji okazuje się, że najlepszymi dodatkowymi obrażeniami obok fizycznych, jest nie elektryka, ogień, czy mróz, ale trucizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny następca ulepszonego modami Titan Questa (swoją drogą znakomitego po doinstalowaniu najnowszego Soulviziera) w innych klimatach bardziej mrocznych... tego typu gry na równi jak rogaliki D3 jest w mojej opinii zbyt cukierkowe (mam oryginał i dodatek) ta gra jest zupełnie inna.... ale to nieistotne...

 

Moje pytanie: czy ktoś z Was widział gdzieś benchmarki z działania FINALNEJ wersji gry na kartach:

GTX950M,

GTX960M,

R9 370

i GTX750Ti.

Jako ciekawostkę dodam, że na 840M z lapka mam jakieś 40 fps w FHD i po ewentualnej zmianie rozdziałki na niższą HD około 50-60. Lapek Asus UX303LN wydaje się ciutkę za wolny do komfortowej rozgrywki w FHD czyli natywnej dla tego modelu. 

Na drugim kompie który użytkuję mam GTX970 + i5-4690 i tam jest oczywiście perfekcja w działaniu.

Pytam bo stoję przed wyborem grafiki do trzeciego komputera gdzie mam G3258@4GHz i nie wiem co by było dobre do niego. Jeśli nie będzie zdecydowanej różnicy kilku-kilkunastu fps wolałbym GTX750 bo tańsze i nie tylko tańsze.

Te dwie u góry z listy to grafiki mobilne ... ale może kiedyś przemyślę czy nie zrobić upgradu lub dokupić kolejnego lapa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gram od 2 dni i totalnie mnie wessało. Nie pamiętam już od czasów studiów kiedy przy jakiejś grze spędziłem czas do 2 w nocy.

 

Gra jest bardzo klimatyczna, ciekawe jest połączenie przeciwników typu standardowe szkielety czy zombiaki vs. rewolwerowcy rodem z Desperado.

 

Main storyline jest taki sobie, zadania poboczne oklepane do bólu a jednak robi się je z przyjemnością. Na uwagę zasługuje sensowny system dropu. 

 

To nie D3, gdzie jesteśmy po prostu zasypywani - tutaj mamy auto loot golda i potionów a same itemki wylatują relatywnie rzadko w porównaniu z innymi produkcjami tego typu.

 

Polecam grać od razu na Veteran - szkoda czasu na normal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...