michu98 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2010 Wciąga: http://www.if.uj.edu.pl/Foton/105/pdf/02%2...formuly%201.pdf ;) Dzięki za ten link! Suuuuuper! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 29 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2010 Bolid USF1 rox :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 29 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2010 Tylko czemu ma opony Goodyeara :P A link rzeczywiście świetny! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2010 Petrov signs for Renault Ale duet :lol2: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2010 No zobaczymy, nie jestem przekonany czy to najlepszy wybór. No ale może. Póki co jednak z GP2 sprawdził sie tylko Hamilton, więc wydaje mi się że Renault powinno było wybrać kogoś doświadczonego, zwłaszcza że zapewne nie będą mieć bolidu pozwalającego na walkę o mistrzostwo, więc trzeba będzie nad nim cały czas pracować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 30 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2010 Bolid 2009, malowanie 2010 :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu98 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 Da się gdzieś w TV / online obejrzeć prezentacje Saubera i Renault? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 Kolejne foto :) Juz praktycznie pewne, że drugim kierowca Renault bedzie Vitaly Petrov, a testowi to Ho-Pin (Chopin ;) ?) Tung, Jérôme d’Ambrosio i Tchèque Jan Charouz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 http://renault-f1.fr/ 15.30 or 16.30 ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 Powieje świeżością w tym sezonie, póki co tylko Ferrari i Mclaren wyglądają prawie tak samo jak w ubiegłym roku :razz: Sauber prezentuje się ciekawie, bardzo przypadł mi do gustu na tym zdjęciu: Ciesze sie też że Kobayashi jednak znalazł miejsce bo w dwóch wyścigach pokazał że ma potencjał. Ferrari straszy protestami bo niektórzy ponoć wyjątkowo mocno wykorzystali dziurę w przepisach odnośnie dyfuzorów... chyba czują że znowu im nie wyszło... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF11 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 (edytowane) A jednak to R29 w nowym malowaniu. R30 zostanie pokazany dopiero jutro... Edytowane 31 Stycznia 2010 przez RALF11 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 Nowe bolidy ze względu na większy bak paliwa są chyba trochę dłuższe tak więc to chyba R29. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu98 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 Tak, to R29, zrobili dokładnie to samo co Mercedes, dopiero jutro zobaczymy Roberta za kierownicą R30 :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garfield^ Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 oglądałem fotki na wp i zaciekawiło mnie zasłonięcie tyłu, jak myślicie mają jakiegoś asa w rękawie i nie chcą go za szybko pokazać konkurencji? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 oglądałem fotki na wp i zaciekawiło mnie zasłonięcie tyłu, jak myślicie mają jakiegoś asa w rękawie i nie chcą go za szybko pokazać konkurencji?chyba większość poszła na całość z dyfuzorem a ferrari już gryzie paznokcie że konkurencja znowu oszukuje ;d Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu98 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 (edytowane) No kryją dyfuzory, ciekawe...a może okaże się że większość wpadła na ten sam "super" pomysł :D ? Czy nie będzie ci ciężko jeździć w zespole, w którym nie będziesz miał szansy na walkę o czołowe lokaty? A czemu miałbym nie mieć takiej szansy? Te odpowiedzi Roberta B-) Edytowane 31 Stycznia 2010 przez michu98 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garfield^ Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 reporterzy to zawsze muszą coś głupiego palnąć skąd oni mogą wiedzieć że bolid będzie słaby, to się okaże jak wyjadą na tor Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2010 http://www.f1times.co.uk/mp425highres/diffuser.jpg Zakryty dyf na pokazie MacLarena :) Ferrari znowu placze ;D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 (edytowane) W przepisach dotyczących dyfuzorów znaleziono jeszcze jeden sposób na stworzenie jeszcze bardziej wymyślnych, wielopoziomowych dyuzorów. McLaren twierdzi, że stworzyli wersję ekstremalną. Niestety Ferrari narzeka, ponieważ stara się być zbyt poprawne regulaminowo - i to ich może po raz kolejny zgubić. Od momentu kiedy z Ferrari odszedł Brawn, a potem Todt ten zespół przestał kompletnie podejmować ryzyko bycia na krawędzi przepisów. Owszem Todt ma teraz władzę w FIA ale czy dojdzie ewentualnej delegalizacji? - raczej wątpię. Coś czuję, że Ross Brawn, Renault i RedBull nas mocno zaskoczą. Jeszcze nie zdarzyło aby zespół pokazywał ubiegłoroczny bolid w nowym malowaniu zamiast nowej konstrukcji. Widać obawiają się, że inne zespoły zdążą zbyt szybko skopiować pewne rozwiązania. Pamiętacie jak Mark Webber miał awarię w GP Singapuru? Zespół jak najszybciej okrył płachtą tył bolidu i zabrał go do pitlane (Newey widać bardzo obawia się, że ktoś może wpaść na pomysł jak skontruował nowatorskie tylne zawieszenie). Inne zespoły tego nie robiły nawet Ferrari po wypadku Felipe na Węgrzech :) Na razie, ze wszystkich bolidów najbardziej podoba mi się McLaren. Jest agresywny co w połączeniu ze stylem jazdy Hamiltona dobrze się komponuje :) W 2011 wielopoziomowe dyfuzory mają być zdelegalizowane - po co ograniczenia tego typu? Przez tego typu pomysły zabijają ten sport. Najpierw ograniczenie powierzchni aerodynamicznych, zamrożenie prac na silnikami etc. Teraz węższe przednie opony ponieważ dla Bridgestone to zbyt duży koszt wyprodukować szersze tylne. Beznadzieja... To samo z KERS - to nie było głupie rozwiązanie i na dodatek znajdzie się niedługo w cywilnych samochodach - kwestia rozwinięcia tej technologii i zmniejszenia wagi elementów. Edytowane 1 Lutego 2010 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garfield^ Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 kers wprowadzili po to żeby można łatwiej wyprzedzić przeciwnika, nie pomyśleli tylko o tym że przeciwnik w momencie wyprzedzania również może włączyć kers tak więc nic on nie daje w kwestii uatrakcyjnienia wyścigów a jedynie zwiększa koszty które jak wiadomo wszyscy starają się ograniczać, co do dyfuzorów to zdaję się też sprawa rozbija się o łatwość wyprzedzania no ale może się mylę specjalista nie jestem ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 Generalnie dyfuzory wpływają na lepsze trzymanie (docisk) bolidów w zakrętach. Tak więc rezygnacja z nich jeszcze bardziej utrudni wyprzedzanie w zakrętach i może pogorszyć bezpieczeństwo. A tak skłoni kierowców do agresywniejszej, a dla nas kibiców, ciekawszej jazdy. Pamiętacie jak Montoya objechał po zewnętrznej Schumiego na wyjątkowo ciasnym zakręcie "Bus Stop" na SPA? :lol: Dlatego uważam, że rezygnacja z wielopoziomowych dyfuzorów to błąd ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 Ale rozbudowany dyfuzory ma też wady. Na nierównościach momentalnie traci się siłę zasysającą bolid do nawierzchni, przez co bolid może się stać nagle nerwowy w zachowaniu lub stracić zupełnie przyczepność i wylecieć z zakrętu :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 (edytowane) Podczas GP Singapuru Barichello wziął za ostro zakręt i uszkodził dyfuzor jadąc wzdłuż krawężnika (miał go centralnie pod bolidem) :) Edytowane 1 Lutego 2010 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu98 Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 filmik pokazujący R30 :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 (edytowane) Niby bardzo małe ale jednak ma dwa wybrzuszenia na nosie jak w Redbullu na wysokości przedniego zawieszenia ;) Robert ma jedenastkę - czyżby prorocze dwie jedynki: mistrz świata i konstruktorów ;) Edytowane 1 Lutego 2010 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manhunt Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 Nie brzydkie to Renault. Miejmy nadzieję że ta 11 to rzeczywiście prorocze dwie jedynki ;d Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 Dlaczego wszędzie piszą BMW Sauber, jeśli taki zespół już nie istnieje?? Formuła 1: BMW Sauber najszybsze, słaby wynik Kubicy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garfield^ Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 w 2010 będą startować pod starym szyldem, zresztą nie mają sponsora tytularnego więc i nie bardzo na co jest zmienić nazwę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 Dlaczego wszędzie piszą BMW Sauber, jeśli taki zespół już nie istnieje?? Formuła 1: BMW Sauber najszybsze, słaby wynik Kubicy BMW jako BMW Sauber podpisało porozumienie Concorde, a w niedługim czasie wycofali się. Gdyby Sauber zmienił nazwę z BMW Saber na Sauber GP albo Scuderia Sauber (biorą od Ferrari skrzynie biegów i silniki) to BMW musiałoby zabulić karę. To tak jak Renault - zespół przejął Geni Capital, a nazwa pozostała stara :) Umowa zoobowiązuje - co z tego, że dwóch producentów nie ma - nazwa ma być i koniec ;) Ciekawe jak to będzie z Toyotą - po przejęciu i przez Stefanovica gdy wycofa się jakiś z nowych zespołów? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2010 Wiecej o testach (Strona 7 OGROMNY DYF maclarena) Najnowsze info: Barricello zwieziony z toru, silnik coswortha nie wytrzymal Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...