Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

Nie mogę znaleźć czy to koncept, czy rzeczywiście tak będzie wyglądać renia w 2011. Ale nie powiem, prezentuje się bombowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sezonie 2011 będą dwa zespoły Lotus z bolidami w takich samych barwach? ;)

 

Lotus Racing (który w 2011 ma zmienić nazwę na Team Lotus) jakiś czas temu "poinformował, że w sezonie 2011 zmieni swoje zielono-żółte barwy na inne historyczne, czarno-złote malowanie", a teraz powstaje Lotus Renault GP i chcą mieć takie same barwy? :)

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może Proton dogadał się z obecnym Lotusem i oba teamy będą funkcjonować na zasadzie RBR + STR (junior team)?

 

Z drugiej strony Fernandes może być zmuszony pozostać przy "butelkowej zieleni" i teoretycznej nazwie "Malaysia F2 Racing Team" aby uniknąć kosztownego sporu sądowego i konsekwencji w razie przegrania sprawy.

 

Kto wie? :)

 

Nowe malowanie wygląda bardzo ładnie, w każdym razie znacznie lepiej niż obecne ala osa.

 

 

PS. Zauważyliście, że nie widać logo Łady i kilku innych? Czyżby Pietrov out? Za to pojawiła się flaga brytyjska.

 

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa Lotusy – zero problemu - Portal Pit Stop

 

 

Ciekaw jestem formy Lotusa (tego od Fernandesa): mają silnik Renault, skrzynię biegów i hydraulikę RebBulla, zawieszenie typu pull-rod. Na początku będą jeździli bez KERS'u ale dostawcą boostera ma być Renault. A Renault zakupi KERS od Magneti-Marelli - ta sama firma w 2009 roku dostarczyła KERS Ferrari.

 

 

Button podobno przymierzał się nowego MP4-26A :)

 

 

Trójosobowe Ferrari: - po co im trzeci bolid ;)

 

Dołączona grafika

 

 

FIA zatwierdza zmiany i rezygnuje z zakazu TO

Dzisiaj w Monako przed oficjalną galą wręczenia trofeów za zdobyte mistrzostwa świata w dyscyplinach rozgrywanych pod wodzą FIA, zebrała się Światowa Rada Sportów Motorowych, która zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami ratyfikowała ideę nowej formuły silników dla Formuły 1 począwszy od sezonu 2013, a od sezonu 2011 zniosła i tak martwy przepis zakazujący stosowania team orders.

 

Nowe jednostki napędowe będą wyposażone w cztery cylindry o pojemności 1,6 litra z wtryskiem paliwa pod ciśnieniem sięgającym 500 barów i maksymalną prędkością obrotową 12.000 obrotów na minutę.

 

Według szacunków nowe silniki zredukują zużycie paliwa o 35 procent i będą korzystały z zaawansowanych technik zarządzania i odzyskiwania energii, utrzymując przy tym ten sam poziom mocy.

 

W sezonie 2013 każdy kierowca będzie miał do swojej dyspozycji tylko pięć silników, a w kolejnych sezonach jedynie cztery.

 

Jeżeli chodzi o regulamin techniczny i sportowy na sezon 2011 FIA postanowiła zatwierdzić następujące zmiany:

 

- artykuł zakazujący team orders (39.1) został usunięty. Zespoły będą ostrzegane, że każda akcja narażająca sport na kompromitację będzie rozstrzygna zgodnie z Artykułem 151c Międzynarodowego Kodeksu Sportowego i każde inne odpowiednie postanowienia,

- nowelizacja listy kar, które będą mogli nakładać stewardzi,

- zmiany dotyczące poruszania się i szyku kierowców,

- ograniczenie szerokości szybkiego pasa na pit lane,

- wprowadzenie regulacji pozwalającej dyrektorowi wyścigu zamknąć aleję serwisową ze względów bezpieczeństwa,

- ponowne wprowadzenie opon przejściowych na sezon 2011,

- kary dla kierowców, którzy nie użyją obu mieszanek opon na suchą nawierzchnię podczas wyścigu,

- nowelizacja, która wymaga użycia skrzyni biegów podczas pięciu kolejnych wyścigów (do tej pory czterech),

- Wyjaśnienie zasad, kiedy bolidy mogą wyprzedzić samochód bezpieczeństwa,

- ratyfikacja podstaw regulacji już uzgodnionych dotyczących ruchomych tylnych skrzydeł,

- lepsza definicja płaszczyzny odniesienia oraz przywrócenie testów giętkości nadwozia, zwłaszcza z przodu płaszczyzny odniesienia,

- pozwolenie na stosowanie paneli antykolizyjnych, aby chronić nogi kierowców

 

 

Zmiany regulacji technicznych na sezon 2012 zostały dokonane w następujących obszarach:

- komunikacja zespołowa będzie dostępna dla nadawców,

- włączenie składników paliwa wyprodukowanych z biomasy,

- ograniczenie liczby wsporników zawieszenia

 

Dokładne zmiany w regulaminach FIA ma potwierdzić w ciągu kilku najbliższych dni.

 

 

Przynajmniej hipokryzji oszczędzą ;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale za to KERS będzie mocniejszy niż w pierwotnej specyfikacji więc pod kątem przyspieszania nie powinno być gorzej. Obecne V8 2,4L mają stopień sprężania 100 bar, nowe 1,6L 500 bar + spadek maksymalnych obrotów z 18.000 do 12.000. Na dodatek te nowe czterocylindrówki mają wystarczyć na dłużej kierowcy niż obecnie V8. Mam wrażenie, że ten cały stopniowy downsizing silników i nacisk na KERS (do tej pory 60kW, nowy o ile mnie pamięć nie myli 120kW) w końcu doprowadzi do tego, że za kilkanaście lat bolidy będą napędzać tylko silniki elektryczne. Tylko co z rykiem silnika benzynowego? Będzie dobiegał z głośników? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ta tendencja mająca uzasadnienie w autach osobowych nie koniecznie ma miejsce w sporcie. A gdzie emocje i adrenalina? Na torze musi być głośno i czuć spaliny!

Jak by tak miały wyglądać wyścigi przyszłości to ja dziękuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam, nawet jak było 3.0 v10, ale Schumacher wygrywał wyścig za wyścigiem to było nudno. Od paru sezonów jak zaczęli mieszać w tej starej nudnej zupie f1, to zaczęło się robić dużo lepiej, a ten sezon był najbardziej emocjonujący od niepamiętnych czasów. Oczywiście większe silniki są fajniejsze, ale nie z nich robi się show. IMO będzie dobrze.

 

Renia a'la osa wyglądała super, ale czarno złoty Lotus wygląda kosmicznie! (Choć będąc mniej oczoj*bnym niż teraz, ciężej się będzie go śledzić przy starcie itp, no ale coś za coś...

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarne wdowy są różne np. może być taka :)

 

http://www.kaliteliresimler.com/data/media/791/YF-23_Black_Widow_II_2.jpg

 

 

UPDATED: Spekulacje nt. nowego Ferrari - Project 662:

 

http://www.marca.com/2010/12/18/motor/formula1/1292688236.html?a=PHM343017c35766d6a327cfef09f13a4a05d&t=1292717303

 

 

Vitaliy Petrov pozostaje w Renault:

 

Pietrow nadal z Kubicą

 

Zespół Lotus Renault potwierdził, że Witalij Pietrow pozostanie w ekipie przez kolejne dwa sezony.

 

Od pewnego czasu pojawiały się jasne sygnały, że Rosjanin nadal będzie reprezentował barwy stajni z Enstone jako kolega Roberta Kubicy i dzisiaj zostało to oficjalnie potwierdzone. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy potwierdzić, iż Witalij pozostaje z nami na lata 2011-2012. Zarówno on jak i zespół może bazować na obiecującej kampanii 2010 – powiedział Eric Boullier, szef zespołu.

 

– Cały team pracował w ostatnich miesiącach z całych sił, aby poprawić naszą konkurencyjność i stabilny skład jest niezbędny dla osiągnięcia celów, jakie sobie stawiamy. Robert Kubica jest znakomitym punktem odniesienia, zarówno jeśli chodzi o szybkość, jak i konsekwencję. Jesteśmy pewni, że w przyszłym roku Witalij zbliży się do tego poziomu – dodał Francuz.

 

– Jestem szczęśliwy, że mogę kontynuować przygodę z zespołem, reprezentując barwy Lotus Renault w sezonie 2011 i 2012 – oznajmił Pietrow. – W tym roku wiele się nauczyłem jeśli chodzi o sport, tory i auto. Pomoże mi się to jeszcze bardziej poprawić w przyszłości. Jestem podekscytowany perspektywą dalszej współpracy z tym wspaniałym teamem i jestem pewien, że osiągnę dobre wyniki. Pod wieloma względami sezon 2010 był rokiem nauki, teraz celem są rezultaty. Dzisiaj czuję, że jestem gotów, aby podjąć to wyzwanie.

http://f1.pl/Artykul.82+M5d67e7e463b.0.html

 

Lotus-Renault cieszy się z pieniędzy, Vitaliy z tego, że pozostał w niezłym teamie i wogóle w F1 na kolejny sezon. A ciekawe co na ten temat sądzą mechanicy...? ;) Ale jeśli Witek będzie jeździł tak bezbłędnie jak w Abu Zabi i przywoził punkty to ok.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grimlock- Ostatni wyścig sezonu w wykonaniu Petrova był naprawdę dobry. Gorzej, jeżeli będzie robił coś takiego. ;)

Dołączona grafika

 

 

Zastanawia mnie to, jak będzie się kształtowała waga i rozkład mas bolidów po downsizingu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Abu Zabi czyli ostatnim wyścigu sezonu, Vitaliy pokazał się z bardzo dobrej strony. Miał też kilka niezłych epizodów jak podążanie jak cień za Hamiltonem :) Oby więcej było takiej jazdy z jego strony.

 

Co do downsizingu - liczba cylindrów jak i pojemność skokowa silnika spadnie co powinno pociągnąć za sobą zmniejszenie wymiarów i wagi jednostki napędowej. Ale przy zachowaniu wyższej żywotności. Biorąc pod uwagę jeszcze wagę KERSu to tylna oś raczej "odetchnie", a opony będą wolniej się zużywać. Będzie też większe pole manewru przy rozkładzie balastu.

 

 

Ekipy proponują zmiany w aerodynamice na 2013

 

Po ogłoszonych niedawno zmianach dotyczących silników, na sezon 2013 szykują się kolejne bardzo radykalne zmiany, tym razem, jeżeli chodzi o aerodynamikę bolidów.

O poprawie możliwości wyprzedzania w F1 dyskutuje się od lat. Teraz nad rozwiązaniem pracują Patrick Head- były dyrektor techniczny i współwłaściciel zespołu Williams oraz Rory Byrne główny aerodynamik Ferrari.

 

Według tych inżynierów najlepszym sposobem na poprawę widowiska w F1 byłoby od sezonu 2013 zdecydowane zmniejszenie przednich skrzydeł oraz powrót do ukształtowania podłogi bolidu tak, aby ta generowała większą część docisku (tak jak to było na początku lat ’80).

 

Zmiany, jakie zostały wstępnie uzgodnione i przedstawione FIA przed spotkaniem Grupy Roboczej ds. Technicznych (FOTA), która spotka się w styczniu:

 

- zdecydowanie mniejsze przednie i tylne skrzydła,

- zdecydowanie większa proporcja całkowitej siły dociskającej bolidów ma być generowana przez podłogę, w przeciwieństwie do stanu obecnego, kiedy to największy docisk uzyskuje się dzięki skrzydłom,

- spore zredukowanie całkowitej siły dociskającej bolid,

- aby to osiągnąć, podłoga bolidów będzie ukształtowana tak, aby generować docisk. Takie rozwiązanie było stosowane ostatnio w sezonie 1982. Aktualnie bolidy posiadają płaską podłogę pomiędzy osiami kół,

- Średnia ilość czasu spędzanego przez kierowcę na pełnym gazie na jednym okrążeniu ma zostać zredukowana z obecnych 70 do 50 procent,

- opony pozostaną duże i szerokie, aby zapewnić wysoką prędkość na zakrętach.

 

Jeśli te zmiany faktycznie przyniosłyby pozytywny skutek... i przy okazji zmniejszeniu uległyby przednie (karykaturalne ;) ) skrzydła, które poza dociskiem wymagają idealnego wyczucia od kierowcy aby kogoś tym nie trącić lub nie uszkodzić przy okazji płatu. Kiedyś "Ground efect" był trochę zdradliwy ale może to będzie jakaś łagodniejsza tego forma.

 

 

UPDATED: Roberto znalazł komórkę w kokpicie :lol2:

 

Kubica finds cellphone in cockpit - F1technical.net

 

 

 

 

FIA chce bardziej chronić głowę kierowców?

 

Jak podaje włoski Autosprint, FIA rozważa wprowadzenie obowiązkowych owiewek, chroniących głowę kierowców w bolidach F1.

 

Autosprint opublikował przerobiony graficznie możliwy wygląd bolidu z takim ekranem ochronnym. Można go zobaczyć tutaj.

 

Newralgiczna część ciała kierowcy jaką jest głowa wywołała spore poruszenie w sporcie motorowym w ubiegłym roku kiedy to najpierw w wyścigu F2 zginął Henry Surtees, uderzony przez odpadające z innego bolidu koło a potem, podczas kwalifikacji do GP Węgier ciężko ranny został Felipe Massa, uderzony przez sprężynę z bolidu Rubensa Barrichello.

 

Do groźnie wyglądającego wypadku doszło także podczas ostatniego wyścigu o GP Abu Zabi, kiedy to na pierwszym okrążeniu na bolid Michaela Schumachera najechał Vitantonio Liuzzi. Takich przypadków można wymieniać więcej. FIA kilka lat temu chcąc podwyższyć standard bezpieczeństwa wprowadziła podwyższone krawędzie kokpitu wokół głowy kierowców, jednak jak widać nie dają one pełnej ochrony głowy kierowcy.

 

„Nie mówię, że potrzebujemy pełnej osłony [kokpitu]” mówił Felipe Massa, gdy powracał do zdrowia po swoim wypadku na Węgrzech. „Niemniej być może jest kilka innych rzeczy, które możemy zrobić w bolidzie, aby uchronić nas przed uderzeniem koła w głowę.”

 

Autosprint podaje, że proponowane rozwiązanie nie wpływa na widoczność, a powinno wytrzymać uderzenie kołem oraz pełną wagę bolidu, który w sezonie 2011 będzie musiał ważyć minimum 640 kg.

 

Inną poruszaną kwestią jest wpływ takiego urządzenia na aerodynamikę i chłodzenie (zwłaszcza silnika) bolidu.

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

McLaren zmienił kolory swojej pryszłorocznej odzieży (2011)- czerwono-czarne barwy zamiast czerwono-srebrzystych.

 

https://www.mclarenshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/category_10001_10551_-1_45676_45675_45675

 

 

A fani jak to fani, wychwycili tą subtelną zmianę i czerwono-czarnymi barwami pomalowali McLarena MP4-24:

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Ale to tylko odzież się zmieni? Bo taki bolid wygląda strasznie w porównaniu do srebrnego.

 

 

Swoją drogą Grimlock, chyba kilka razy edytowałeś posta, bo ostatnim razem jak tu wchodziłem to na końcu posta było info o telefonie w kokpicie. Na tym forum status tematu nie zmienia sie na nieczytany po edycji postów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko odzież się zmieni? Bo taki bolid wygląda strasznie w porównaniu do srebrnego.

 

 

Swoją drogą Grimlock, chyba kilka razy edytowałeś posta, bo ostatnim razem jak tu wchodziłem to na końcu posta było info o telefonie w kokpicie. Na tym forum status tematu nie zmienia sie na nieczytany po edycji postów.

 

cyt:

Podobno czerń nie będzie kolorem dominującym a kolor (napisy,reklama) “rocket red”

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam, jak już, to lepiej wywalić info na który sezon i wszystko raz na zawsze będzie w jednym miejscu.

I naprawdę warto próbować się dorwać do BBC. Mają najlepszą na świecie transmisję z mega interesującym wstępem przed wyścigiem i podsumowaniami i świetnymi kompetentnymi komentatorami i prowadzącymi. Po BBC imo długo długo nic, potem RTL, z którego rozumiem połowę i widzę połowę, bo czasem niemiaszki na przykład stwierdzają, że od wyniku najbardziej interesującego pojedynku na torze ciekawsza jest reklama taniego browara albo aktualne promocje w jakimś szkopskim markecie budowlanym. :P Jakbym miał wybierać bidną relację z polsatu w dobrej jakości, albo garbienie się przed lapkiem i oglądanie streama bbc przeciętnej jakości, to i tak bez wahania bym wybrał to drugie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko odzież się zmieni? Bo taki bolid wygląda strasznie w porównaniu do srebrnego.

 

Ano pojawiło się trochę mniej ciekawych i ciekawszych newsów :) Dyer stracił posadę głównego stratega - na razie nie wiadomo co będzie robił. Zastąpił go ktoś podkupiony z Redbulla.

 

McLaren poinformował na Twitterze o pozostaniu przy obecnych barwach bolidu. Może Mercedes ma tu jakieś zastrzeżenia do srebrnej barwy.

Ale kto wie jak to będzie dopóki nie zobaczymy finalnej maszyny :)

 

Powoli zbliżamy się do oficjalnych prezentacji bolidów pod koniec stycznia. Co ciekawe Redbull i McLaren mają zamiar na początek testów przywieźć stare bolidy z nowymi częściami. Nie chcą zbyt szybko zdradzić nowych rozwiązań :)

 

Ale faktycznie, pora na otwarcie oficjalnego wątku na 2011 rok :)

 

http://forum.purepc.pl/Sport-f97/F1-Sezon-2011-t333080.html :)

Edytowane przez Grimlock
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...