Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

A co powiedział, bo przespałem? :lol2:

 

Z tego co zrozumiałem i pamiętam to mówił o tym "rozwiązaniu, że Felipe robi dzięki niemu o 0,5 sekundy lepsze czasy" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze Press Conference w wykonaniu Vettela, sam się smiał jak mówił ostatnie zdania :lol:

Then a lot of problems. I think we came in too early. Probably expected Lewis to come in the same lap and it turned out not to be. The primes, the hard tyres, were a bit difficult to switch on, so we couldn’t do the undercut and get him on the strategy side. Also we were a bit unlucky as we had to wait in the pit box a long time for the Ferrari to drive past and Jenson (Button) was coming in, so it was probably nine seconds. It felt like a nine second pit stop, so we lost a lot of ground and lost the position. It was very close where Lewis came out but there was no way, so to avoid contact I went wide. After that impossible to pass. I felt the car was getting a bit better but as soon as you get closer no chance to pass as you lose the grip. Then 15 laps from the end I lost the front left brakes and the last 10 laps I was lucky as there was so much gap to the back, to Michael. I was able to bring the car home. I don’t know how to feel. Third is not a bad position and I think we had a horrible, quite bad race, with a lot of things happening we didn’t want to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Haha, dobre, ale obawiam się, że element skrzydła zaczął się uginać przy wysokich prędkościach po tym pęknięciu, zmniejszając opór . Więc niestety they ain't got no solution, bo takie coś jest zabronione w regulaminie. Ale i tak dobra opcja :lol:

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zespoły chcą zakazania F-duct w sezonie 2011

Podczas dzisiejszego spotkania członków FOTA ekipy uzgodniły, że od sezonu 2011 wprowadzony w tym sezonie przez McLarena, tzw. system F-duct zostanie zakazany.

 

McLaren od pierwszego wyścigu sezonu ma nieznaczną przewagę jeżeli chodzi o prędkość na prostych odcinkach toru, gdyż wynaleziony przez inżynierów z Woking system F-duct pomaga w redukcji oporu aerodynamicznego przy dużych prędkościach.

 

Zespoły Sauber, Ferrari, Williams i Mercedes już rozpoczęły pierwsze testy rozwiązania zaproponowanego przez McLarena, jednak mają problemy z wdrożeniem technologii ze względu na homologację monocoque’u.

 

Formuła 1 - Dziel Pasję - Serwis F1

 

 

Podobno F1 to sport innowacyjny - a tu proszę: w zeszłym roku płacz, że Brawn wymyślił podwójny dyfozor, a w tym, że McLaren ma F-duct, wcześniej, że Red Bull ma aktywne zawieszenie. :damage_wall:

 

Najwyższa pora wziąć się do roboty albo wymienić projektantów jeśli obecni nie mają weny ;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sport się robi nudny.

Przepisy mają milion ksiąg, w których trzeba szukać dziury aby delikatnie się odróżniać od pozostałych zespołów ocierając się o łamanie ich.

Wszystkie próby zrobienia z tego sportu bardziej widowiskowy działają odwrotnie.

Pakiety aerodynamiczne powinny być masakrycznie klejące, wtedy byśmy widzieli próby wyprzedzań nawet w ciasnych łukach.

A tak to Rosberg szybszy o 1,5 sek. na okrążeniu nie potrafi wyprzedzić przeciwnika - myślałem, że wtedy się poryczę ze złości.

To samo MSC vs BUT - ten drugi o wiele szybszy, a nie dał rady bo przyczepność w zakrętach identyczna, a jedno dohamowanie to za mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, z hamiltonem to jest tak ze bardzo rzadko zdarza mu sie cos innego niz palowanie samochodu, zasad i przeciwnikow na torze. No i zastanawiam sie dlaczego on jest tak ulgowo traktowany? Pierwszy kolorowy w f1 co tak daleko zaszedl? Dlatego ze jest brytolem a brytole maja duzo do powiedzenia w f1?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakiety aerodynamiczne powinny być masakrycznie klejące, wtedy byśmy widzieli próby wyprzedzań nawet w ciasnych łukach.

Napewno by było widowiskowo jakby kierowcy mdleli od przeciążeń.

Hamilton:

It's my third or fourth tyre blow-out in my career. More than most have in their whole lifetime.

Angole mnie śmieszą, jak Baton czy Hamilton wygrywa to rozpływają się z zachwytów, a jak coś któremuś nie wyjdzie to oczywiście dalej bronią swoich "ace driverów" i "championów" :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno F1 to sport innowacyjny - a tu proszę: w zeszłym roku płacz, że Brawn wymyślił podwójny dyfozor, a w tym, że McLaren ma F-duct, wcześniej, że Red Bull ma aktywne zawieszenie. :damage_wall:

 

Najwyższa pora wziąć się do roboty albo wymienić projektantów jeśli obecni nie mają weny ;)

 

po 1.

podwojny dyfuzor to wcale nie jest jakas nowosc. to wynalazek stary jak swiat. rozchodzilo sie o to, ze wszyscy mysleli, ze jest to zabronione,a tu fia zrobila wszystkim psikusa i zezwolila te dyfuzory. zreszta dyfuzory bardzo zaburzaja strumien powietrza, co powoduje brak przyczepnosci bolidu jadacego z tylu, czyli brak wyprzedzen. to ze zostana one zabronione to bardzo dobra decyzja wg mnie.

po 2.

red bull wcale nie ma aktywnego zawieszenia, bo cos takiego jest zabronione ;]

po 3.

f-duct zostal zabroniony przez same teamy, ktore stwierdzily, ze rozwoj i pieniadze wladowane w taki system sa bez sensu. VIVA KRYZYS

 

Pakiety aerodynamiczne powinny być masakrycznie klejące, wtedy byśmy widzieli próby wyprzedzań nawet w ciasnych łukach.

wlasnie o to chodzi, zeby byly jak najmniej "klejace" bo im wieksza przyczepnosc aerodynamiczna to bolid jest bardziej czuly na "brudne" powietrze i tym wieksze straty przyczepnosci przymierzajac sie do ataku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest przycisk usuwania postu lol

 

Jak to była nuda to poczekajcie na gp valencii :P

Edytowane przez Koen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 1.

podwojny dyfuzor to wcale nie jest jakas nowosc. to wynalazek stary jak swiat.

Miałem na myśli wymyślone rozwiązanie w świetle nowego regulaminu, który zabraniał aby w dyfuzorze były otwory przez które będzie widać elementy podwozia. Stąd pomysł na podwójny (jeden regulaminowy "pełny" + drugi "dziurawy" ;)

 

Co do zawieszenia Red Bulla to użyłem złego słowa. Miałem na myśli dostosowywanie parametrów podwozia do zmiennego ciężaru, a nie rozwiązanie wynalezione kiedyś przez Williams'a :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do zawieszenia Red Bulla to użyłem złego słowa. Miałem na myśli dostosowywanie parametrów podwozia do zmiennego ciężaru, a nie rozwiązanie wynalezione kiedyś przez Williams'a :)

 

Takiego czegoś też nie mają, skoro FIA robiła im inspekcje to raczej nie kłamią ;) Red Bull denies using form of active suspension | Formula 1 | Formula 1 news, live F1 | ESPN F1

 

Edit: Red bull jako jedyny w stawce używa w tylnym zawieszeniu systemu pull-rod. Chodzi o to że krzywka pomiędzy wahaczem (?) a amortyzatorem jest ciągnięta, a nie popychana jak w pozostałych konstrukcjach. W układzie pull-rod można upchnać bebechy zawieszenia niżej więc obniża się znacznie środek ciężkości. Z przodu nos jest obecnie dość wysoko dlatego stosuje się push-rod, z tyłu są dyfuzory i skrzynia biegów ale Newey'owi jakoś udało się tam upchnąć też zawieszenie pull-rod i to pewnie w dużym stopniu wpływa na ich dominację.

Edytowane przez Koen
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakkolwiek bys tego zawieszenia red bulla nie nazwal to wyszloby ze cos takiego jest zakazane ;] i to jest problem F1. wydaje sie ogromne pieniadze na obejscie regulaminu. gdyby regulamin byl bardziej elastyczny to te pieniadze mozna by bylo lepiej spozytkowac.

dzieki temu zespoly nie wydawalyby 200 mln euro rocznie na watpliwa promocje przez F1 tylko wydawalyby te pieniadze na konkretny rozwoj technologii.

 

a co do massy w red bullu to bujda jakich malo. nikt madry nie wymienilby webbera na masse.

Edytowane przez dzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edit: Red bull jako jedyny w stawce używa w tylnym zawieszeniu systemu pull-rod. Chodzi o to że krzywka pomiędzy wahaczem (?) a amortyzatorem jest ciągnięta, a nie popychana jak w pozostałych konstrukcjach. W układzie pull-rod można upchnać bebechy zawieszenia niżej więc obniża się znacznie środek ciężkości. Z przodu nos jest obecnie dość wysoko dlatego stosuje się push-rod, z tyłu są dyfuzory i skrzynia biegów ale Newey'owi jakoś udało się tam upchnąć też zawieszenie pull-rod i to pewnie w dużym stopniu wpływa na ich dominację.

 

Dzięki za obszerne wyjaśnienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adrian Newey chyba nigdy nie przestanie mnie zadziwiać - wirtuoz inżynierii :D

 

 

A stanowisko Ferrari, McLarena i Mercedesa świadczy tylko i wyłącznie o ich bezsilności :damage_wall:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poranny trening, roznica top3 mowi sama za siebie o klasie zawodnikow i wg mnie wlasnie ta trojka to najlepsi kierowcy w tym sezonie.

 

Pos Driver Team Time Laps

1. Alonso Ferrari 1:15.927 31

2. Vettel Red Bull-Renault 1:16.000 + 0.073 26

3. Kubica Renault 1:16.016 + 0.089 28

 

4. Webber Red Bull-Renault 1:16.382 + 0.455 24

5. Massa Ferrari 1:16.517 + 0.590 29

6. Schumacher Mercedes 1:16.589 + 0.662 21

7. Hamilton McLaren-Mercedes 1:16.647 + 0.720 32

8. Button McLaren-Mercedes 1:16.692 + 0.765 29

9. Sutil Force India-Mercedes 1:16.805 + 0.878 23

10. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:16.857 + 0.930 30

11. Rosberg Mercedes 1:17.149 + 1.222 14

12. Barrichello Williams-Cosworth 1:17.331 + 1.404 28

13. Liuzzi Force India-Mercedes 1:17.704 + 1.777 26

14. Petrov Renault 1:17.718 + 1.791 38

15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:17.991 + 2.064 36

16. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:18.397 + 2.470 39

17. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:18.434 + 2.507 37

18. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:18.547 + 2.620 32

19. Glock Virgin-Cosworth 1:19.527 + 3.600 23

20. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:19.606 + 3.679 31

21. Trulli Lotus-Cosworth 1:19.902 + 3.975 30

22. di Grassi Virgin-Cosworth 1:20.566 + 4.639 18

23. Senna HRT-Cosworth 1:21.688 + 5.761 27

24. Chandhok HRT-Cosworth 1:21.853 + 5.926 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że troche zbyt optymistycznie co do Kubicy. Jego auto jeszcze mu na to raczej nie pozwoli. Moim zdaniem gdzieś na miejscu Massy jest a Hamilton gdzieś wyżej.

Tak czy inaczej jest bez wątpienia wśród najlepszych. Może jak auto jeszcze poprawią...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba Power pisał o klasie zawodników, a nie klasie bolidu :wink: Chociaż imho o klasie zawodnika świadczy nie tyle szybka jazda co umiejętność współpracy z inżynierem w kwestii ulepszeń, a tu Kubica bez wątpienia należy do czołówki :) pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugi trening

 

1 F.Alonso Ferrari 1:14.904 36

2 N.Rosberg Mercedes 1:15.013 40

3 S.Vettel Red Bull 1:15.099 48

4 F.Massa Ferrari 1:15.120 45

5 M.Schumacher Mercedes 1:15.143 38

6 R.Kubica Renault 1:15.192 39

7 L.Hamilton McLaren 1:15.249 32

8 A.Sutil Force India 1:15.460 42

9 J.Button McLaren 1:15.619 38

10 M.Webber Red Bull 1:15.620 28

11 W.Pietrow Renault 1:15.746 44

12 S.Buemi Toro Rosso 1:16.276 46

13 N.Hulkenberg Williams 1:16.348 48

14 R.Barrichello Williams 1:16.522 38

15 V.Liuzzi Force India 1:16.528 42

16 P.de la Rosa BMW Sauber 1:16.599 36

17 K.Kobayashi BMW Sauber 1:16.818 46

18 J.Alguersuari Toro Rosso 1:17.023 28

19 H.Kovalainen Lotus 1:18.184 48

20 L. di Grassi Virgin Racing 1:18.478 38

21 J.Trulli Lotus 1:18.667 13

22 T.Glock Virgin Racing 1:18.721 42

23 K.Chandhok HRT F1 1:20.313 36

24 B.Senna HRT F1 1:22.148 11

 

Dołączona grafika

;)

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba Power pisał o klasie zawodników, a nie klasie bolidu :wink: Chociaż imho o klasie zawodnika świadczy nie tyle szybka jazda co umiejętność współpracy z inżynierem w kwestii ulepszeń, a tu Kubica bez wątpienia należy do czołówki :) pzdr

 

No tak a ja to potraktowałem że kierowca i samochód to jedność :)

 

Rosberg znowu ucieka Shumiemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć Kubica osiągnął najlepszy czas ze wszystkich, którzy jechali na oponach z twardszej mieszanki, natomiast jeśli chodzi o miękką mieszankę... Niby słabiej od innych, ale Kubica i Permane troszkę mieszają w głowach:

 

Permane

Robert był najszybszym kierowcą na średniej mieszance opon, i choć na supermiekkiej mieszance nie udało mu się przejechać tak dobrego kółka, nie mamy większych obaw.

Kubica

Dziś pierwszy przejazd na miękkim komplecie musiałem przerwać, potem wyjechałem na używanych oponach i przejechałem kilka okrążeń. Nie polowałem na czasy, chodziło raczej o sprawdzenie balansu i porównanie obu mieszanek.

W dodatku podobno większość kierowców ustanowiła swoje czasy w lepszych warunkach - gdy Kubica wyjechał na tor na miękkich oponach, temperatura toru była niższa o 10*C i w dodatku było troszkę mokro.

 

Wniosek - możemy liczyć na wysoką pozycję Roberta w kwalifikacjach. Nie oznacza to, że od teraz w każdym wyścigu tak będzie - po prostu tor w Monaco eksponuje zalety bolidu Renault.

Edytowane przez Gi3r3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rosberg - powrót Merca do rew. z przed hiszpani (podobno)

renault, krótszy rozstaw + przyczepność mechaniczna

Dla saubera obstawiam miejsca m-dzy virgin a lotusem ;) jak to powiedział Borowczyk - węgorz...... zzzzzzzz ;d

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...