Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj chodzi o cisnienie w dyfrze. Trzeba pamietac ze gorace powietrze jest rzadsze niz chlodne co ma wplyw na airflow i turbulencje.

 

Jest to wlasnie moje pytanie w konkursie renaultF1team ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grimlock

zapodaj na PW źródło takich rozdziałek , na tapete jak znalazł :)

 

Generalnie nie mam takiego konkretnego miejsca. Ale tą fotkę i inne RB6 znalazłem na www.f1technical.net

 

View topic - Red Bull RB6 - F1technical.net

 

Przy okazji znalazłem dwa zdjęcia ewolucji wydechu i tylnego zawieszenia "RB szóstki". Faktycznie rozrzedzone powietrze wpływa na pracę dyfuzora. Na innych zdjęciach widać, że rury są skierowane na dyfer, a nie w kierunku opon :)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

I ciekawostka w przednim skrzydle - myślałem, że ten mechanizm jest prostszy ;)

 

Dołączona grafika

 

W ogóle polecam przejrzeć cały temat - można tam znaleźć sporo interesujących informacji i zdjęć :)

 

http://www.f1technical.net.vs03001.virtualserver.priorweb.be/forum/viewtopic.php?f=12&t=7658&sid=50c9dca5923fa282bd8462b5d8b8ce2e

 

 

Wadliwa obręcz:

 

http://www.f1technical.net.vs03001.virtualserver.priorweb.be/forum/viewtopic.php?f=12&t=7495&sid=50c7024093ba6b2917b546a5407da923&start=2100

 

Hamilton w Hiszpanii:

 

Dołączona grafika

 

Kovalainen też w Hiszpanii:

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna kwestia takiego zamontowania wydechu ktora nalezy poruszyc pewnie aczkolwiek na mechanice sie nie znam, tyle co z discovery i yntylygencji ;p

 

3 kwestie:

a) Spaliny maja wieksza predkosc niz powietrze w dyfrze?

b) Spaliny maja wieksza predkosc niz powietrze w dyfrze, ale sa rzadsze?

c) Spaliny maja mniejsza predkosc niz powietrze w dyfrze, ale sa rzadsze?

 

Ciezkie pytanie, bo bardzo techniczny i precyzyjne, ale na pewno ma wplyw na sily docisku.

W ogole w tym sezonie widac ze sporo kierowcow na kretych dohamowaniach dociska lekko gaz. Na pewno kwestia techniki jazdy, ale pewnie takze tego ze wtedy zwieksza sie takze docisk. Silnik na luzie to i predkosc spalin mniejsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Fajnie jakby tak doczekać czasów kiedy w TV będzie można sobie wybrać feed z dowolnego bolidu czy kamery na torze (i to sie tyczy innych dyscyplin). Podczas treningu fajnie by pooglądać dłużej jakiegoś kierowcę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno "dawno" temu coś w ten deseń było na Canal+, że można było się przełączać między paroma różnymi ujęciami.

Najlepiej by było jakby stworzyli odpowiednią aplikację, gdzie można by sobie wybierać co się chce oglądać. Oczywiście nie za darmo, bo w tym sporcie nic za darmo nie będzie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)Oczywiście nie za darmo, bo w tym sporcie nic za darmo nie będzie :P

 

Oczywiście w Polsce :wink: W UK w trakcie wyścigu można wybrać kamerę w bolidu. Nie jest to jeden bolid tylko losowo przełączają się co jakiś czas. To wszystko w państwowej/darmowej TV, więc można :) pzdr
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w Polsce :wink: W UK w trakcie wyścigu można wybrać kamerę w bolidu. Nie jest to jeden bolid tylko losowo przełączają się co jakiś czas. To wszystko w państwowej/darmowej TV, więc można :) pzdr

 

No ale w PL, raczej na coś takiego bym nie liczył <_< dlatego jedyną szansę widzę w Internecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Ogólnie to chodziło mi o czasy kiedy będzie można sobie wybrać dowolną kamerę. Zapewne technologia do tego kiedyś dojdzie, tylko czy my będziemy żyć, i czy jeszcze będzie istniał sport wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że problemem nie jest tor, tylko sama konstrukcja bolidu którego aerodynamika niejako uniemożliwia efektywne wyprzedzanie poza paroma wyjątkami. Przykładem Valencia na której bolidy się męczą z wyprzedzaniem, a np. klasa FIA GT1/2 śmiga naokoło siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające, że ruszył na piasku :D

 

Zdjęcia miejskie też fajne - chyba pozowane, trochę trudno uwierzyć aby dzieciaki tłumnie nie otoczyły takiego autka stojącego tuż pod sklepem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest zarowno konstrukcja bolidu (dyfuzor) jak i konstrukcja toru, kazdy nowy tor zrobiony przez Hermanna Tilke to porazka w kwestii wyprzedzania, ale jest widowiskowy i dlatego Bernie dalej go zatrudnia co jest smieszne jak i samo podejscie Berniego do bardzo wielu kwestii. Wolny zakret ale nie szykana poprzedzajacy dluga prosta ktora konczy sie szykana na ktorej trzeba wyhamowac do ~80km/h to idealne miejsce do wyprzedzania a takich brakuje na wielu wielu torach, gdyby w Hiszpanii pierwszy i drugi zakret byly ostra szykana bylo by tam wiele wyprzedzania, ale niestety sa zakrety przejezdzana na 3 biegu i nie ma jak sie tam wcisnac nie powodujac niebezpiecznych sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko sarkastycznie ;) :

 

Obecnie w F1 nie jest ważne wyprzedzanie, tylko kasa. Nowe tory są jakie są, bardzo ważne jest bezpieczeństwo kierowców i nikt nie chce dawać im możliwości do ryzykowania. Jaki sponsor chciałby inwestować w zespół, w którym samoochody dojeżdzają do mety w co trzecim wyścigu, po całym torze są porozrzucane elementy bolidu z logo owego sponsora, a w sezonie ginie conajmniej jeden z kierowców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Top speed Red Bulli mnie nie dziwi - Adrian Newey ;) Ale Roberto powoli zaczyna mieć bolid, który pozwala mu pokazać na co go stać. Czyżby to nowe skrzydło i F-duct? :)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Balast?

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka przyczepnosc mechaniczna? na tym zakrecie jedyne co sie liczy to przyczepnosc aerodynamiczna. albo szybko tutaj, albo szybko na prostych. ma ktos porownanie predkosci na prostych? bo tam mclaren powinien zostawic wszystkich w tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...