Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że trochę przesadzili z tym dociskiem. Mają chyba ustawiony minimalny docisk i to może właśnie powodować te problemy z oponami. A jak wiadomo z poprzednich wyścigów Vmax to nie wszystko <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Mówili że miał swój rekord w pierwszym sektorze, więc coś się musiało stać. Zobaczymy co powie, szkoda.

 

 

Jazda Hamiltona przy wyłączonym silniku siedząc sobie na bolidzie - bezcenne. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W najlepszym swoim okrążeniu stracił około 0,4s. A na ostatnim po S1 wydawało się, że będzie dobrze, a tu albo jakiś błąd albo ktoś go przyblokował. Inna sprawa że jechał na twardych oponach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego, że nie lubię Lewisa, ale podziwiam go jako kierowcę - to dziś rozbroił mnie swoim luzactwem jak na tak "zestresowanego" człowieka, który nie lubi jeździć jak emeryt :wink:

 

Szkoda tylko, że będzie startował na miękkich oponach - jeśli zniszczy szybko opony to RedBull go może przeskoczyć. Ciekawi mnie jak jutro wypadnie Robert skoro w Q3 jeździł na twardych.

 

Webber też niezły, nie wiem czy między kołem, a ścianą mistrzów był przynajmniej centymetr odległości :rolleyes:

 

BTW zwróciliście uwagę, że McLaren miał w Q1 lub Q2 przejściówki? Czyżby przejechali kółko aby sprawdzić ustawienia i liczą na deszcz?

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

O właśnie, widziałem coś so wyglądało jak starty bieżnik na oponach bolidu wprowadzanego do garażu i się zastanawiałem o co chodzi. Komentatorzy jak zwykle nic nie widzą tylko pieprzą głupoty nie mające żadnego znaczenia.

 

 

 

Swoją drogą mega sportowy weekend, bo mamy F1, Le Mans 24 no i piłkę. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może to była przyczyna słabej końcówki Roberta:

Dołączona grafika

 

Jutro może być bardzo ciekawie. Miękkie opony ponoć wytrzymują ~5 okrążeń na pełnym baku więc prawie wszyscy przed Robertem zjadą (oprócz Red Bulla) i będzie miał wolny tor żeby troche pocisnąć. Pod koniec bolid będzie lekki więc na miękkich oponach nie powinno być tak źle. Dochodzi jednak sprawa deszczu, jeśli zacznie padać to będzie loteria. No i oby tym razem wyszedł mu start, bo ostatnio coś kiepsko z tym :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Hamilton dostał karę pieniężną i reprymendę za zatrzymanie bolidu na torze. Przecież to jest pośmiewisko. A jak widze komentarze w newsach o tym to mnie na wymioty zbiera. Ludzie to zaraza.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta świetna taktyka i twarde opony na początku dały Kubicy 1 pozycje w górę, Rosberg 4 pozycje. Zajebiście. Na pewno będzie komunikat o usterce bolidu reno, bo w sumie spojler maił uszkodzony.

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i cytując Borowczyka: "pokerowe zagranie" w przypadku startujących na twardej mieszance RedBulla i Kubicy zawiodła. Sam bolid też chyba za delikatnie nie obchodził się z oponami. Szkoda. Ciekawe co by było gdyby Robert ruszał na miękkich - możliwe, że byłby 4-5 w kwalifikacjach. Webber wyszedł na zero, ale to ze względu na wymianę skrzyni.

 

Bardzo rozczarował mnie Schumi - po trupach, na chama. Niestety nie tędy droga... :lol2:

 

Lewis o dziwo nic większego nie nawyczyniał :) Button też dobrze jechał, a to że łyknął Alonso to już wogóle bajer :D A Vitaliy chyba "wszystkie możliwe kary złowił :wink:

 

 

PS. Ciekawe co sędziowie zdecydują w sprawie Kubicy, który elegancko zrobił na szaro Sutila (wyprzedził, prawie zajechał mu drogę i zjechał do pitlane, a Sutil pojechał dalej) :lol: Trochę mi to przypominało scenki z warszawskich ulic gdy spieszący się kierowca jadący za wolniejszym wyprzedza go i daje po hamulcach :damage_wall:

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Renault było słabiutkie dziś, Petrova między tymi karami to też wszyscy wyprzedzali.

 

A strategii Kubicy to nie rozumiem absolutnie. Zjechał nie wiele później niż ci co na miękkich, i drugie twarde też zmienił błyskawicznie. Na miękkich jak widać jechał rewelacyjnie, to nie można było ich zmienić wcześniej? Przynajmniej by go Rosberg w generalce nie wyprzedził.

Warto też powiedzieć o starcie, bo Kubica skorzystał na kontakcie Massy z Liuzzim, gdyby nie to to stracił by kilka miejsc.

 

 

Ogólnie wyścig zamotany na maksa. Dzięki tym różnym strategiom nie było wiadomo co się dzieje, i było bardzo ciekawie.

 

Wszyscy mieli po 2 pitstopy koło 1/3 wyścigu, a potem już nic. Dziwne.

 

 

Kubica chociaż tyle że najszybsze okrążenie w końcu zrobił, jak Petrov ostatnio. Pamiętajmy jeszcze o incydencie z Sutilem (który swoją drogą fajnie wyglądał). Jesli dostanie cokolwiek innego niż upomnienie to będzie skandal, a nie zdziwie sie jak dostanie kare na następny wyścig (5 miejsc czy coś).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga info z BBC coverage po wyscigu po przegladzie startu z kamery MSC.

 

Miedzy pierwszym i drugim zakretem MSC wjechal w kubena rozsypujac cala tylnia czesc bolidu Renault, jakby bylo malo tamtego wyjazdu na trawe po pitstopie. Tak wiec obok delikatnie zwichrowanego spojlera byl takze uszkodzony tylni oraz dyfusor.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze że nie obstawiałem :)

Harry, pod koniec wyścigu tor był już nagumowany i oponki działały jak należy, renault deczko poszło po bandzie z ustawieniami jak i z taktyką ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Ciekawe co sędziowie zdecydują w sprawie Kubicy, który elegancko zrobił na szaro Sutila (wyprzedził, prawie zajechał mu drogę i zjechał do pitlane, a Sutil pojechał dalej)

 

a widziales jak sutil po tym zwariowal? jedna opone totalnie splaszczyl, a 2ga przebil xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe Kubica, to mistrz taktyki i torowej psychologii. Sutil chyba prawie się zes**ał ze strachu, po tym jak Kubecki mu śmignął przed nosem. Jak przestrzelił ten zakręt to się prawie złożyłem ze śmiechu przed telewizorem. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przestrzelil dlatego, ze sutil za szybko i za ostro zaczal hamowac xD kubek musial skrecic zeby sie w niego nie wbic ^^

 

Renault

Robert Kubica (7th)

“The six points I got this afternoon were my toughest points of the year. We chose to qualify on the prime tyre yesterday and hoped it would be an advantage in the first part of the race, but unfortunately it didn’t work out. I had a lot of rear degradation in the first stint, which meant I pitted early, then the rear tyres went off in the second stint as well. But it was an action-packed race: I had a close battle with Michael after my first stop, and then with Sutil before my second one. I was racing him on my in-lap and we were side by side before the last corner. I was on the right, so I backed off and pulled behind him to take my line for the pits, but he braked very early and hard: I had to go round him to avoid causing an accident. At the end of the race, I did a short stint on the option tyre and I was pushing to close down the gap to Rosberg, but I ran out of laps even though I was catching him quickly. It was a tough race for me but I think we must be optimistic for Valencia: the circuit should suit our car, and we will have more new developments to help us improve our basic pace.”

 

ja sie zlozylem ze smiechu dopiero kiedy zobaczylem sutila jadacego na feldze na pitstop xD biedny musial przejechac jeszcze calutkie okrazenie Edytowane przez kkNd!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Kubica zjechal po miekkie opony 5 kolek wczesniej to pewnie by dogonil Rosberga, a tak niestety skonczyl za nim. Schumacher jezdzil jak p.zda, powoli trace do niego szacunek, jest juz za stary na te gierki.

Walka Kubicy z Sutilem - dziwna sprawa, Sutil zablokowal mu prawa, wiec Kubica chcial sie schowac za nim i zjechac na lewa, ale Sutil tez odbil na lewo - zgodnie z przepisami moze tylko raz zmienic kierunek jazdy wiec nie powinien go blokowac z lewej, a robiac tak sam wymusil na Kubicy przecinanie jego toru jazdy i podczas tego manewru przyplacil to przecieciem tylnej opony. Kubica konczyl wyscig z uszkodzonym przednim spoilerem z prawej strony, o wiszacych czesciach dyfuzora nie wspominajac;) Moglo byc lepiej ale taktyka nie wypalila.

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a widziales jak sutil po tym zwariowal? jedna opone totalnie splaszczyl, a 2ga przebil xD

 

Widziałem, widziałem - na jednej z przednich opon poza spłaszczeniem była prawie dziura :D

 

W każdym razie akcja mi się podobała i może nauczy Sutila jakiejś pokory :)

 

 

UPDATED:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4zf40OzfwOo&feature=player_embedded

 

:D

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełna lista zmian w F1 po spotkaniu Rady

 

Poniżej przedstawiamy pełną listę zmian w F1 zatwierdzoną dzisiaj przez Światową Radę Sportów Motorowych.

 

Opony

„Pirelli zostało wybrane jako jedyny dostawca opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 organizowanych przez FIA na okres trzech lat, rozpoczynając od sezonu 2011. Jedyny dostawca opon będzie ściśle stosował się do sportowych i technicznych reguł proponowanych przez FIA.”

 

Licencja FIA dla „członków zespołów”

„Propozycja dotycząca licencji dla członków zespołów zapisanych do Mistrzostw Świata FIA została złożona przez Komicję Formuły 1. Wdrożenie jej od sezonu 2011 w Mistrzostwach Świata Formuły 1 jest rozważane wraz z prospektem wdrożenia jej w przyszłości w innych mistrzostwach FIA.”

 

Samochód bezpieczeństwa

„Ze skutkiem natychmiastowym, żaden bolid nie może wyprzedzać do czasu kiedy po raz pierwszy przekroczy pierwszą linię samochodu bezpieczeństwa, gdy samochód ten zjeżdża do pit lane. Niemniej, jeżeli samochód bezpieczeństwa jest na torze na początku ostatniego okrążenia, lub jest wypuszczony na tor na ostatnim okrążeniu, zjedzie do boksów pod koniec okrążenia, a bolidy przekroczą linię mety jak zwykle bez wyprzedzania.”

 

Ogólne bezpieczeństwo

„Z skutkiem natychmiastowym, każdy kierowca, który jedzie zbyt wolno, nierówno, lub który stwarza potencjalne niebezpieczeństwo dla innych kierowców będzie odpowiadał przed stewardami. Będzie to dotyczyło każdego bolidu prowadzonego na torze, na zjeździe do pit lane lub na samej pit lane.”

 

„Aby zapewnić, że bolidy nie jadą zbyt wolno na okrążeniach zjazdowych podczas kwalifikacji lub na okrążeniach instalacyjnych, gdy wyjazd z alei serwisowej jest otwarty dla wyścigu, kierowcy muszą pozostawać poniżej czasu ustalonego przez FIA pomiędzy linią samochodu bezpieczeństwa za aleją serwisową, a linią samochodu bezpieczeństwa przed wjazdem do boksów. Maksymalny czas będzie określany przez dyrektora wyścigu podczas każdego weekendu wyścigowego przed piątkowymi treningami, ale może zostać zmieniony podczas weekendu, jeżeli będzie to konieczne.”

 

Pola startowe

„Od sezonu 2011, każdy zawodnik, którego najlepszy czas w kwalifikacjach przekracza 107 procent najszybszego czasu ustanowionego w Q1 nie zostanie dopuszczony do wzięcia udziału w wyścigu. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku uzyskania odpowiedniego czasu w wolnych treningach, stewardzi mogą pozwolić zawodnikowi wystartować w wyścigu. W przypadku, gdyby więcej kierowców miałoby zostać dopuszczony w ten sposób, kolejność startowa będzie uzależniona od decyzji sędziów.”

 

Sterowana przez kierowcę karoseria

„Od sezonu 2011, regulowana karoseria będzie mogła być aktywowana przez kierowcę w każdym momencie przed startem wyścigu oraz jedynie dla celów poprawienia możliwości wyprzedzania podczas wyścigu, po tym jak kierowca przejedzie dwa okrążenia.”

 

„Kierowca będzie mógł aktywować regulowaną karoserię w wyścigu jedynie wtedy kiedy zostanie poinformowany przez elektronikę sterującą, że ma do tego prawo. Będzie miał do tego prawo tylko wtedy, gdy będzie jechał mniej niż sekundę za rywalem w każdym ze wcześniej określonych punktów na każdym torze. System będzie wyłączony, gdy kierowca po raz pierwszy użyje hamulców po tym jak system został zaktywowany.”

 

„FIA może, po konsultacji ze wszystkimi zespołami, określić inny czas bliskości (za drugim kierowcą) w celu zapewnienia, że cel regulowanej karoserii będzie zrealizowany.”

 

Wpływanie na aerodynamikę

„Za wyjątkiem części konicznych do uruchomienia przez kierowcę regulowanej karoserii, każdy system, urządzenie czy procedura, która wykorzystuje ruch kierowcy w rozumieniu przesunięcia aerodynamicznej charakterystyki bolidu będzie zakazana od sezonu 2011.”

 

Waga „Od sezonu 2011, minimalna waga bolidu nie może być mniejsza od 640 kg w każdym momencie weekendu.”

 

Ilość paliwa

„Ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli próbka paliwa jest wymagana po sesji treningowej (kwalifikacyjnej), bolid musi najpierw dojechać do boksów na własnym zasilaniu.”

 

Licencje

„Biorąc pod uwagę osiągnięcia w karierze i porównywalne czasy z testów F1, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przyznanie próbnej super licencji dla chińskiego kierowcy, Ho-Pin Tunga na okres czterech wyścigów.”

źródło: Formuła 1 - Dziel Pasję - Serwis F1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...