Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Harry Lloyd

No zobaczymy, nie jestem przekonany czy to najlepszy wybór. No ale może. Póki co jednak z GP2 sprawdził sie tylko Hamilton, więc wydaje mi się że Renault powinno było wybrać kogoś doświadczonego, zwłaszcza że zapewne nie będą mieć bolidu pozwalającego na walkę o mistrzostwo, więc trzeba będzie nad nim cały czas pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powieje świeżością w tym sezonie, póki co tylko Ferrari i Mclaren wyglądają prawie tak samo jak w ubiegłym roku :razz:

Sauber prezentuje się ciekawie, bardzo przypadł mi do gustu na tym zdjęciu:

Dołączona grafika

Ciesze sie też że Kobayashi jednak znalazł miejsce bo w dwóch wyścigach pokazał że ma potencjał.

 

Ferrari straszy protestami bo niektórzy ponoć wyjątkowo mocno wykorzystali dziurę w przepisach odnośnie dyfuzorów... chyba czują że znowu im nie wyszło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oglądałem fotki na wp i zaciekawiło mnie zasłonięcie tyłu, jak myślicie mają jakiegoś asa w rękawie i nie chcą go za szybko pokazać konkurencji?

chyba większość poszła na całość z dyfuzorem a ferrari już gryzie paznokcie że konkurencja znowu oszukuje ;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kryją dyfuzory, ciekawe...a może okaże się że większość wpadła na ten sam "super" pomysł :D ?

 

Czy nie będzie ci ciężko jeździć w zespole, w którym nie będziesz miał szansy na walkę o czołowe lokaty?

A czemu miałbym nie mieć takiej szansy?

Te odpowiedzi Roberta B-) Edytowane przez michu98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przepisach dotyczących dyfuzorów znaleziono jeszcze jeden sposób na stworzenie jeszcze bardziej wymyślnych, wielopoziomowych dyuzorów. McLaren twierdzi, że stworzyli wersję ekstremalną.

Niestety Ferrari narzeka, ponieważ stara się być zbyt poprawne regulaminowo - i to ich może po raz kolejny zgubić. Od momentu kiedy z Ferrari odszedł Brawn, a potem Todt ten zespół przestał kompletnie podejmować ryzyko bycia na krawędzi przepisów. Owszem Todt ma teraz władzę w FIA ale czy dojdzie ewentualnej delegalizacji? - raczej wątpię.

 

Coś czuję, że Ross Brawn, Renault i RedBull nas mocno zaskoczą. Jeszcze nie zdarzyło aby zespół pokazywał ubiegłoroczny bolid w nowym malowaniu zamiast nowej konstrukcji. Widać obawiają się, że inne zespoły zdążą zbyt szybko skopiować pewne rozwiązania. Pamiętacie jak Mark Webber miał awarię w GP Singapuru? Zespół jak najszybciej okrył płachtą tył bolidu i zabrał go do pitlane (Newey widać bardzo obawia się, że ktoś może wpaść na pomysł jak skontruował nowatorskie tylne zawieszenie). Inne zespoły tego nie robiły nawet Ferrari po wypadku Felipe na Węgrzech :)

 

Na razie, ze wszystkich bolidów najbardziej podoba mi się McLaren. Jest agresywny co w połączeniu ze stylem jazdy Hamiltona dobrze się komponuje :)

 

 

W 2011 wielopoziomowe dyfuzory mają być zdelegalizowane - po co ograniczenia tego typu? Przez tego typu pomysły zabijają ten sport. Najpierw ograniczenie powierzchni aerodynamicznych, zamrożenie prac na silnikami etc. Teraz węższe przednie opony ponieważ dla Bridgestone to zbyt duży koszt wyprodukować szersze tylne. Beznadzieja... :damage_wall: To samo z KERS - to nie było głupie rozwiązanie i na dodatek znajdzie się niedługo w cywilnych samochodach - kwestia rozwinięcia tej technologii i zmniejszenia wagi elementów.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kers wprowadzili po to żeby można łatwiej wyprzedzić przeciwnika, nie pomyśleli tylko o tym że przeciwnik w momencie wyprzedzania również może włączyć kers tak więc nic on nie daje w kwestii uatrakcyjnienia wyścigów a jedynie zwiększa koszty które jak wiadomo wszyscy starają się ograniczać, co do dyfuzorów to zdaję się też sprawa rozbija się o łatwość wyprzedzania no ale może się mylę specjalista nie jestem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dyfuzory wpływają na lepsze trzymanie (docisk) bolidów w zakrętach. Tak więc rezygnacja z nich jeszcze bardziej utrudni wyprzedzanie w zakrętach i może pogorszyć bezpieczeństwo. A tak skłoni kierowców do agresywniejszej, a dla nas kibiców, ciekawszej jazdy.

 

Pamiętacie jak Montoya objechał po zewnętrznej Schumiego na wyjątkowo ciasnym zakręcie "Bus Stop" na SPA? :lol:

Dlatego uważam, że rezygnacja z wielopoziomowych dyfuzorów to błąd ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale rozbudowany dyfuzory ma też wady. Na nierównościach momentalnie traci się siłę zasysającą bolid do nawierzchni, przez co bolid może się stać nagle nerwowy w zachowaniu lub stracić zupełnie przyczepność i wylecieć z zakrętu :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby bardzo małe ale jednak ma dwa wybrzuszenia na nosie jak w Redbullu na wysokości przedniego zawieszenia ;)

 

Robert ma jedenastkę - czyżby prorocze dwie jedynki: mistrz świata i konstruktorów ;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wszędzie piszą BMW Sauber, jeśli taki zespół już nie istnieje?? Formuła 1: BMW Sauber najszybsze, słaby wynik Kubicy

BMW jako BMW Sauber podpisało porozumienie Concorde, a w niedługim czasie wycofali się. Gdyby Sauber zmienił nazwę z BMW Saber na Sauber GP albo Scuderia Sauber (biorą od Ferrari skrzynie biegów i silniki) to BMW musiałoby zabulić karę. To tak jak Renault - zespół przejął Geni Capital, a nazwa pozostała stara :) Umowa zoobowiązuje - co z tego, że dwóch producentów nie ma - nazwa ma być i koniec ;)

 

Ciekawe jak to będzie z Toyotą - po przejęciu i przez Stefanovica gdy wycofa się jakiś z nowych zespołów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...