Jump to content
Sign in to follow this  
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Recommended Posts

No właśnie też mi się wydało to trochę dziwne. Teraz z reguły wszyscy mieszczą sie w tych 5-6skundach, a podejrzewam że do następnego roku nowe zespoły powinny się bardziej zbliżyć do czołówki i już nie będzie tak wielkich strat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne fajne wideo :)

 

 

 

BTW. Renault zaprezentuje w Walencji wydech a'la RedBull, zresztą Ferrari też. Nową podłogę i przednie skrzydło. Został im tylko do zaimplementowania kanał F. Ciekawe ile tym razem odrobią do Czerwonych Byków? :)

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pola startowe

„Od sezonu 2011, każdy zawodnik, którego najlepszy czas w kwalifikacjach przekracza 107 procent najszybszego czasu ustanowionego w Q1 nie zostanie dopuszczony do wzięcia udziału w wyścigu. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku uzyskania odpowiedniego czasu w wolnych treningach, stewardzi mogą pozwolić zawodnikowi wystartować w wyścigu. W przypadku, gdyby więcej kierowców miałoby zostać dopuszczony w ten sposób, kolejność startowa będzie uzależniona od decyzji sędziów.”

Czy ja dobrze widze, ze ktos wlasnie wymyslil predkosciowa wersje polskiej "ustawy kominowej" aka "nie wyskakuj przed szereg, bo dostaniesz po lapach"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  mozna to rozumiec na 2 sposoby... raczej nie zostawaj za bardzo z tylu bo bedziesz blokowal reszte i dostaniesz po lapkach :P

Edited by kkNd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalny zapis punktu dotyczącego zmian w kwalifikacjach z F1.com. To tłumaczenie jest jakieś skopane, które zamieściłem.

 

In a move that could frighten one or two of the new teams, next year any driver not setting a qualifying time within 107% of the fastest Q1 lap will not be permitted to race. Stewards, however, will have the power to grant exceptions in extenuating circumstances, such as where a driver has recorded a suitable time in a previous practice session.

Formula 1™ - The Official F1™ Website

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to ma jakis sens, bo tlumaczenie odwraca sens zdania o 180 stopni.

 

@kkNd! - przeczytaj jeszcze raz, dokladnie, pierwsze zdanie cytatu w moim poscie. ;) Wynika z niego jasno, ze po tylku dostana zawodnicy jadacy za szybko. DObrze, ze to tylko blad tlumacza, ktory zgubil takie, male, nieistotne slowko "nie". ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem Was, tlumaczenie jest ok.

 

„Od sezonu 2011, każdy zawodnik, którego najlepszy czas w kwalifikacjach przekracza 107 procent najszybszego czasu ustanowionego w Q1 nie zostanie dopuszczony do wzięcia udziału w wyścigu"

 

Przekracza 107% czyli czas jest wiekszy, czyli jechal wolniej. Dla mnie jasne i klarowne, ale ja ta zasade znalem wczesniej i moze dlatego od razu zrozumialem "polskie tlumaczenie" ;)

 

 

Rosberg quickest in first Europe practice

 

Pos Driver Team Time Laps

1. Rosberg Mercedes 1:41.175 16

2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:41.339 + 0.164 19

3. Button McLaren-Mercedes 1:41.383 + 0.208 21

4. Kubica Renault 1:41.715 + 0.540 20

5. Massa Ferrari 1:42.182 + 1.007 21

6. Vettel Red Bull-Renault 1:42.216 + 1.041 24

7. Webber Red Bull-Renault 1:42.275 + 1.100 17

8. Schumacher Mercedes 1:42.312 + 1.137 18

9. Alonso Ferrari 1:42.421 + 1.246 22

10. Barrichello Williams-Cosworth 1:42.463 + 1.288 21

11. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:42.707 + 1.532 23

12. Petrov Renault 1:42.962 + 1.787 17

13. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:43.310 + 2.135 23

14. Liuzzi Force India-Mercedes 1:43.380 + 2.205 19

15. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:43.397 + 2.222 21

16. di Resta Force India-Mercedes 1:43.437 + 2.262 18

17. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:43.729 + 2.554 21

18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:44.183 + 3.008 21

19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:44.491 + 3.316 21

20. Glock Virgin-Cosworth 1:45.653 + 4.478 23

21. Senna HRT-Cosworth 1:47.123 + 5.948 17

22. Trulli Lotus-Cosworth 1:47.285 + 6.110 18

23. Klien HRT-Cosworth 1:47.343 + 6.168 14

24. di Grassi Virgin-Cosworth 1:47.356 + 6.181 24

 

All Timing Unofficial

 

 

Jak zwykle nie ma sie co sugerowac tymi czasami i przyklaskiwac z radosci, ale jak pokazywaly treningi podczas poprzednich GP teamy staraja sie w miare cisnac i czasy przewaznie odzwierciedlaja czy team bedzie w dobrej dyspozycji przez weekend czy nie, a tu widac ze Renault nadal dobrze sie rozwija, nowinki na ten weekend chyba sie sprawdzaja.

Edited by Powerslave

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Powerslave - masz racje, przepraszam za zamieszanie. Nie wiem, co mi sie pomerdalo, ze chodzi o krotszy czas, a nie dluzszy.

Zwracam honor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

i wszystko jasne jak wygląda hierarchia (moim zdaniem) w Renault

Dołączona grafika

 

;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i wszystko jasne jak wygląda hierarchia (moim zdaniem) w Renault

 

No ja myślę że tak powinna wyglądać wszędzie i pewnie wygląda. Dostosowanie bolidu pod uwagi kierowcy to jedna z najważniejszych rzeczy.

 

Ja wreszcie wolna niedziela i obejrzę GP na żywo! :lol2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no no kubek pierwszy w Q1 :)

 

----

 

Q2:

1. Vettel 1:38.015

2. Webber 1:38.041

3. Massa 1:38.046

4. Kubica 1:38.062

 

ciasno tam :P

 

----

 

Q3:

1. Vettel

2. Webber

3. Hamilton

4. Alonso

5. Massa

6. Kubica

7. Button

8. Hulkenberg

9. Barrichello

10. Petrov

 

Co ciekawe Kubek miał w Q3 swój najgorszy czas...

Q1 - 1:38.132

Q2 - 1:38.062

Q3 - 1:38.137

Edited by MacOSek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sie napaliłem jak szczerbaty na sucharek a tu sie nie udało. Może dadzą rade jutro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miałem okazji obejrzeć kwalifikacji - ale z tego co czytam w wywiadach i widzę w tabeli to Mercedes przeżywa jakiś pogrom. Mam wrażenie, że kombinacja "dobry team jako baza + niemiecka myśl techniczna i kasa" = porażka. Tak jak Sauber + BMW. Mercedes powinien skupić się tylko i wyłącznie na silnikach, które mają świetne. A tak tylko rozbabrali niezły team, który dzięki Hondzie stworzył wreszcie konkurencyjny bolid. Owszem, w środku sezonu BGP01 miał zadyszkę właśnie z powodu nieoptymalnej współpracy z oponami ale po zrezygnowaniu z rozwijanych poprawek odbili się w górę.

 

Po treningach czuję niedosyt - może kiedyś Robertowi zacznie dopisywać szczęście ;)

 

Spory progres ze strony Williamsa i Ferrari. Najlepszy jest jednak McLaren - brak poprawek, a wynik świetny (w przypadku Lewisa) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kubek podobno mial sporego pecha na zjezdzie... wjechal chyba jako pierwszy ale mechanicy nie ogarneli sprawy i musial czekac az przybiegna ze sprzetem xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Kubica stracił dwa miejsca w pitstopach, więc był by na podium, skoro Button tracił do Kobayashiego, więc tym bardziej Robert by go za sobą utrzymał. Ale źle nie jest, każdy wyścig ukończony, i prawie każdy w punktach.

 

 

A zasady podczas safety cara są jakies chore, zupełnie nie wiadomo co sie dzieje. Hamilton sobie wyprzedza SC, po czym dostaje kare w momencie gdy mu ona nie może zaszkodzić. Ferrari zostało za SC i przegrali wyścig.

 

No i na razie nie wiadomo co z tą dużą grupą kierowców. Komentatory jak zwykle nie wiedziały co sie dzieje, a wyraźnie było napisane że chodzi o czas okrążenia zjazdowego po wyjeździe SC, które nie może być zbyt szybkie.

 

Schumacher też miał czerwone światło w pitlane podczas SC, co też dość dziwne było i mu znacznie zaszkodziło.

 

 

Tak na dobrą sprawę to przy braku tankowania powinni przywrócić przepis o zakazie zjazdu do pitlane do czasu ustawienia się kierowców za SC. Przecież nikt już nie musi zjeżdżać, nie ma zagrożenia że braknie paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Webber myślał że Redbull doda mu skrzydeł:D

Gratki dla Kobayashi-iego bo,Roberto zrobił swoje;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kobayashi pojechal rewelacyjnie koncowke, wykorzystal swieze opony na maksa.

 

Chcialbym zobczyc mine Schumachera, gdy stal na wyjezdzie z pitlane i tylko licznik pozycji przeskakiwal coraz wyzej :lol:

 

Webber jakos skomentowal juz swoj lot? Dziwne to troche bylo, nie wygladalo, zeby Kovalainen nagle zwolnil, a Webber najechal na niego praktycznie z pelnym impetem, zupelnie jakby skrecic nie mogl albo sie zagapil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy nie Mark "Red Bull doda ci skrzydeł" Webber i Kobayashi to byłby to najnudniejszy wyścig w tym sezonie.

 

Co do Kobayashiego - to jak objechał Alonso i Buemiego to po prostu poezja :damage_wall: Respect :D

 

Chciałbym też zobaczyć minę Schumachera gdy stał na czerwonym - a licznik odmierzał kolejne tracone przez niego pozycje :wink:

 

Niestety już nie tylko konstrukcje bolidów zabijają F1 (wyprzedzanie) ale i sędziowie. Charlie - przyznaj chłopie wprost, że Hamilton to Twój idol i Pan jednocześnie :damage_wall:

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta "kara" po 20 minutach za coś tak oczywistego to farsa :/ widząc ile Hamilton zyskał na oszukiwaniu a ile kierowcy Ferrari stracili na przestrzeganiu przepisów. Ciągle to samo :/ Hamilton jest w tym sezonie faworyzowany jak Schumacher wiele lat temu, o ile nie bardziej.

Strata Kubicy polegała na tym że mechanicy mieli już przygotowane opony dla Petrova bo ten miał właśnie zjeżdżać, a tu nagle zmiana planów.

Szkoda że nie łyknął Barrichello, widać bylo że Renault wyraźnie odstaje na prostych a zbliża się na zakrętach, niestety bez f*cking-duckta dłużej się nie obejdzie, już cała czołówka go ma oprócz Renaty.

W ogóle to powinni chyba z powrotem wprowadzić zamykanie boksów na czas SC. W końcu teraz nikomu paliwa nie zabraknie a to była jedyna przyczyna zmian regulaminu.

Edited by Koen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byla wielka szansa na drugie miejsce (liczac drive through LH), szkoda ewidentnego pecha.

 

Pitstop roberta ~34sec, Bar / But ~24sec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cyt:

Tak na dobrą sprawę to przy braku tankowania powinni przywrócić przepis o zakazie zjazdu do pitlane do czasu ustawienia się kierowców za SC. Przecież nikt już nie musi zjeżdżać, nie ma zagrożenia że braknie paliwa.

podpisuję się "obiema rencyma"

p.s.

generalnie nuda, a SC to coś a'la nie uznana bramka dla UK vs RFN

Edited by Racuch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.