Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli ktos mieszka w UK lub znalazl sposob na oszukanie BBC by moc korzystac z iPlayer to polecam Formula 1 - 2010 - The Belgian Grand Prix - Forum - analiza wyscigu, widac m.in. to czego nie pokazali w trakcie wyscigu, a o czym dyskutowali sedziowie, czyli okrazenie 2 i sytuacja Kubca vs Vettel. Na podjedzie Eau Rouge Kubica jechal drugi i stracil panowanie, zarzucilo mu tyl i wylecial szeroko na prawo, wracajac na tor zostal wyprzedzony przez Buttona i troche scisnal Vettela ktory gwaltownie odbil w lewo i zjechal na trawe przy 300km/h. Sytuacja dyskusyjna, na dobra sprawe Vettel mial wystarczajaco duzo miejsca wiec nie musial wyjezdzac na trawe ale moze obawial sie ze Kubica go nie widzi lub chce go zepchnac i sam asekuracyjnie odbil za mocno, gdyby pozostal na torze znalazl by sie przed Kubica Sedziowie nie dopatrzyli sie tutaj niczego wiec nie bylo zadnej kary.

 

F-duct w Renaul spisywal sie bardzo ladnie, a ogladanie Kubicy - jadacego ponad 310km/h tuz za Hamiltonem w 3 sektorze prowadzac bolid prawe reka - bezcenne, szczegolnie biorac pod uwage warunki i to ze nie jest to prosta ale jest tam pare lekkich zakretow co przy lekkim deszczu i tej predkosci tylko sie prosi o blad ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Może od razu wielkość kół od SUV niech dadzą, albo spinnery. Do tego jakieś neonki i będą dodatkowe punkty dla najładniej wypimpowanych bolidów. W międzyczasie obecne opony mogli by ozdobić "białymi ścianami".

 

 

A tak serio, to wygląda to obleśnie. Wystarczy że obecne skrzydła są ochydne. Niech szukają oszczędności gdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link do specyfikacji technicznej opon w F1:

 

Formula 1™ - The Official F1™ Website

 

12.4 Wheel dimensions :

12.4.1 Complete wheel width must lie between 305mm and 355mm when fitted to the front of the car and between 365mm and 380mm when fitted to the rear.

12.4.2 Complete wheel diameter must not exceed 660mm when fitted with dry-weather tyres or 670mm when fitted with wet weather tyres.

12.4.4 Wheel dimensions and geometry must comply with the following specifications :

- the tyre mounting widths are 12” (304.8mm +/-0.5mm) front; 13.7” (348.0mm +/-0.5mm) rear ;

Na innej stronie znalałem coś takiego:

 

Despite their size, a typical rear wheel and tyre weighs only around 10kg. F1 regs still mandate a 13in wheel, which necessitates a high-profile tyre, so about half the total suspension movement is in the tyre.

Z opisu i specyfikacji wynika, że FOM narzuca trzynastocalową felgę i konkretne wymiary opony co daje wysoki profil samej opony.

 

Z drugiej strony opona o wysokim profilu daje większy bufor bezpieczeństwa dla samej felgi np. podczas najeżdżania na krawężniki. W szybkich zakrętach opona o wysokim profilu lepiej znosi "ściskanie" bocznej zewnętrznej ścianki niż taka o niskim profilu. Zastanawiam się, że czy niskoprofilówka przy feldze osiemnastce nie odstałaby od felgi, psss i po zawodach przy takich przeciążeniach. Zresztą Hamiltonowi felga raz nie wytrzymała (akurat to była wada fabryczna ale siły działające i tak musiałyby być ogromne).

 

Ale pewny siebie...

 

VETTEL: W tym roku zdobędę tytuł - Portal Pit Stop

 

Turbosprężarki i efekt przyziemienia w 2013 roku?

 

Jak donosi serwis Autosport, zespoły Formuł 1 są coraz bliżej sfinalizowania regulaminu na sezon 2013, który prawdopodobnie oznaczałyby powrót turbodoładowanych jednostek napędowych oraz obecnego w latach 80-tych, efektu przyziemienia.

 

Turbodoładowane silniki, które mają posłużyć do napędzania bolidów w 2013 roku są efektem planu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Nie będą tak potężne, jak te wycofane wraz z sezonem 1989, ponieważ ich moc ma wynosić około 650 KM, a pojemność czterech cylindrów - 1,6 litra. Ograniczona ma zostać również liczba silników przypadających na kierowcę w ciągu sezonu. Od 2013 roku ma ich być zaledwie pięć. Dodatkowo, zespoły chcą wprowadzić limit ilości pobieranego paliwa.

 

„Zamiast pobierać tyle paliwa, ile się da, zamontowany zostanie ogranicznik aby silnik nie mógł pobierać więcej, niż ustalona wartość” - mówił Sam Michael, dyrektor techniczny Williamsa.

 

Powrót zakazanego wraz z początkiem 1983 roku efektu przyziemienia, związany jest z planami ułatwienia podążania za poprzedzającym bolidem oraz samego manewru wyprzedzania. „Trwają rozmowy nad skierowaniem większej części docisku na dyfuzor, czyli uzyskanie efektu przyziemienia – tak jak we wczesnych latach 80-tych” - dodał dyrektor techniczny Williamsa.

Formuła 1 - Dziel Pasję - Serwis F1

 

650KM ??? - chyba żarty sobie robią... :damage_wall: :(

 

Ale efekt przyziemienia może być :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opona ma tak wysoki profil, bo ona sama wykonuje dużą część pracy zawieszenia jeśli chodzi o amortyzację nierówności. Zwiększenie felgi pozwoliłoby na stosowanie większych hamulcy, zmusiłoby teamy do całkowitego przestrojenia zawiasu, ale czy byłyby z tego wszystkiego jakieś wymierne korzyści/wady nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

5 silników na sezon, a ma być coraz więcej wyścigów. Ciekawe.

 

 

Nudne sie to już robi. Za pare lat pewnie będą silniki elektryczne, wymyślą turboładowarki słoneczne i zjeżdżając na pitstop będziemy ładować bolid. Trzeba będzie przewidywać zachmurzenie. Gdy się nie uda to przełączamy na silnik napędzany przez 128 chomików tracąc tym samym 10 KM (z domyślnych 50). Będzie wtedy jednak dostępny KERS aktywujący dodatkowe 32 chomiki na okres kilku sekund.

Nadwozia za to będa zbudowane ze sztucznego kartonu będącego rezultatem genialnej technologii recyclingującej wszelkie odpady znajdujące się na wysypiskach. Bolidy będą dużo lżejsze od kierowców, wiec prawdziwy wyścig będzie się rozgrywał pomiędzy GP - kto więcej schudnie.

 

 

Chociaż tyle, że patrzą w przyszłość, a nie przygotowują się na koniec świata.

 

EDIT.

 

A linki do Portal Pit Stop zawsze są niepoprawne, zawsze mam "brak id artykulu" (idiotyczny skrypt przekierowujący chyba gubi plusa).

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wybrał się na RedBull As w Karcie i zrobił kilka zdjęć? Niestety zagonili mnie do obowiązków domowych i innych "palących spraw" :( A chciałem choć z bliska obejrzeć bolid zabawkę Neweya ;)

 

 

Chyba jednak zespoły są za wprowadzeniem osiemnastek - tylko ciekawe czy to będzie miało jakieś korzyści dla trakcji czy po prostu producenci opon stawiają taki warunek?

 

Z turbo i „ground effectem”

 

Zespoły Formuły 1 są bliskie sfinalizowania regulacji technicznych na sezon 2013. Jak wynika z pierwszych informacji, możemy spodziewać się powrotu silników turbo i „ground effectu”.

 

Za trzy lata standardowym napędem mają być czterocylindrowe silniki turbo o pojemności 1,6-litra. Ich moc będzie się kształtować na poziomie 650KM. W planach jest powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS), pozwalającego na użycie dodatkowych 150KM. Pod uwagę poważnie brane jest wprowadzenie limitu dotyczącego liczby jednostek napędowych przypadających na jednego kierowcę – plany przewidują po pięć egzemplarzy na sezon. Silniki mają być ponadto bardziej ekonomiczne.

 

Zmianom ulegnie także konstrukcja aut. Nad nowym kształtem regulacji w tym zakresie FIA pracuje ze współwłaścicielem Williamsa Patrickiem Headem i byłym projektantem Ferrari Rorym Byrne’em. Zespoły chcą, aby samochody nowej generacji pozwalały kierowcom na częstsze wyprzedzanie. Nie jest wykluczone, że powróci w nich „ground effect”, czyli zjawisko polegające na wygenerowaniu przez podłogę olbrzymiego docisku, przysysającego pojazd do toru.

 

Przeobrażeniom ma ulec również konstrukcja zawieszeń. Poza tym w planach jest zwiększenie rozmiaru obręczy kół z 13 do 18 cali.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy organizatorzy zdążą na 22-24 października - na razie ten tor to jakaś partyzantka skrzyżowana z placem budowy :lol2: Odniosłem wrażenie jakby nawierzchnia była bardzo wyboista, albo efekt kiepskiego mocowania kamery. No i te full wety aby przypadkiem RedBull nie zdobył garści cennych informacji przez innymi teamami ;)

 

Generalnie pętla w miarę ok, ale jezdnia trochę za wąska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem wrażenie jakby nawierzchnia była bardzo wyboista, albo efekt kiepskiego mocowania kamery.

 

No jak tma na torze piachu pełno gliny i innych różności to nie dziwne, że nie jest równo.

Tor wygląda ciekawie.... ale oni tego nie skończą, chyba że zatrudnią z tysiąc chińczyków do pracy po 15 godzin dziennie :lol2:.

Możliwe że będziemy mieli jedno GP mniej niż planowano. Chyba, że przesuną je na koniec sezonu (można tak ?).

Edytowane przez Ilumir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wydaje sie spoko, powinno sie dać wyprzedzać, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

 

Ciekawe czy organizatorzy zdążą na 22-24 października - na razie ten tor to jakaś partyzantka skrzyżowana z placem budowy :lol2: Odniosłem wrażenie jakby nawierzchnia była bardzo wyboista, albo efekt kiepskiego mocowania kamery. No i te full wety aby przypadkiem RedBull nie zdobył garści cennych informacji przez innymi teamami ;)

 

Generalnie pętla w miarę ok, ale jezdnia trochę za wąska.

 

Po wysokosci kraweznikow widac ze bedzie jeszcze conajmniej jedna warstwa nawierzchni wiec pewnie sie troche poprawi, a na slickach pewnie by sie nie utrzymal bo tor jest bardzo brudny ;]

 

 

edit:

 

Pos Driver Team Time Laps

 

1. Button McLaren-Mercedes 1:23.693 28

2. Vettel Red Bull-Renault 1:23.790 + 0.097 27

3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:23.967 + 0.274 25

 

4. Kubica Renault 1:24.120 + 0.427 25

5. Rosberg Mercedes 1:24.129 + 0.436 30

6. Webber Red Bull-Renault 1:24.446 + 0.753 26

7. Liuzzi Force India-Mercedes 1:24.512 + 0.819 19

8. Alonso Ferrari 1:24.543 + 0.850 24

9. Massa Ferrari 1:24.648 + 0.955 22

10. Schumacher Mercedes 1:24.756 + 1.063 26

 

11. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:24.841 + 1.148 28

12. di Resta Force India-Mercedes 1:24.923 + 1.230 23

13. Petrov Renault 1:25.292 + 1.599 25

14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:25.318 + 1.625 29

15. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:25.320 + 1.627 20

16. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:25.334 + 1.641 24

17. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:25.897 + 2.204 19

18. Glock Virgin-Cosworth 1:26.772 + 3.079 19

19. Trulli Lotus-Cosworth 1:26.898 + 3.205 12

20. di Grassi Virgin-Cosworth 1:26.956 + 3.263 17

21. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:27.374 + 3.681 14

22. Senna HRT-Cosworth 1:28.256 + 4.563 8

23. Barrichello Williams-Cosworth 1:28.516 + 4.823 4

24. Yamamoto HRT-Cosworth 1:29.870 + 6.177 17

 

Renault wyglada calkiem przywoicie i jesli sie nie myle to Renault i Mclaren jezdzily z F-ductem, nie wiem jak inne teamy.

 

Practice 2:

 

Pos Driver Team Time Laps

 

1. Vettel Red Bull-Renault 1:22.839 27

2. Alonso Ferrari 1:22.915 + 0.076 32

3. Massa Ferrari 1:23.061 + 0.222 20

 

4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:23.154 + 0.315 22

5. Button McLaren-Mercedes 1:23.210 + 0.371 38

6. Webber Red Bull-Renault 1:23.415 + 0.576 23

7. Barrichello Williams-Cosworth 1:23.708 + 0.869 31

8. Kubica Renault 1:23.709 + 0.870 32

9. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:23.852 + 1.013 30

10. Rosberg Mercedes 1:23.857 + 1.018 29

 

11. Sutil Force India-Mercedes 1:24.181 + 1.342 35

12. Liuzzi Force India-Mercedes 1:24.380 + 1.541 36

13. Petrov Renault 1:24.407 + 1.568 21

14. Schumacher Mercedes 1:24.448 + 1.609 29

15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:24.517 + 1.678 35

16. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:24.547 + 1.708 32

17. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:24.785 + 1.946 31

18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:25.106 + 2.267 24

19. Trulli Lotus-Cosworth 1:26.204 + 3.365 38

20. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:26.306 + 3.467 41

21. di Grassi Virgin-Cosworth 1:26.631 + 3.792 31

22. Glock Virgin-Cosworth 1:26.676 + 3.837 25

23. Yamamoto HRT-Cosworth 1:29.498 + 6.659 5

24. Senna HRT-Cosworth 3

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=pt_guUD2fZU - oj chłopaki z Ferrari mieli by massę roboty gdyby Felipe się nie wybronił z tej opresji :D

 

 

Prędkości maksymalne:

 

4 2 Lewis Hamilton 14:52:14 341.2

5 15 Vitantonio Liuzzi 14:11:28 340.4

6 14 Adrian Sutil 14:44:32 340.2

7 17 Jaime Alguersuari 15:03:30 340.0

8 23 Kamui Kobayashi 14:10:18 339.0

9 9 Rubens Barrichello 15:06:47 338.5

10 4 Nico Rosberg 14:16:42 338.0

11 11 Robert Kubica 14:28:50 338.0

12 8 Fernando Alonso 14:08:53 337.7

13 18 Jarno Trulli 14:05:27 337.2

14 3 Michael Schumacher 15:26:17 336.8

15 6 Mark Webber 14:22:31 336.0

16 19 Heikki Kovalainen 14:08:32 335.4

17 5 Sebastian Vettel 14:27:34 335.2

18 10 Nico Hulkenberg 14:07:58 335.1

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny start Jensona, Felipe i Roberta, fatalny Marka :) Lewis chciał zbyt szybko awansować i stało się, ale czasem ryzyko się opłaca, a czasem niestety nie. Trudno, a widać było, że bardzo chciał na Monzy wygrać.

 

Zastanawia mnie strategia RedBulla w tym wyścigu. Webber otrzymuje informację od inżyniera, że ma oszczędzać opony. Potem Vettel melduje inżynierowi, że jego silnik umiera i po krótkim upływie czasu puszcza Webbera na prostym odcinku. A po kilku kółkach zaczyna kręcić bardzo dobre czasy jak na RB6. Team order, czysty team order ;) Ale i Vettel zrobił dziś na mnie pozytywne wrażenie, przez 52/53 okrążenia jechał na miękkich oponach, a na ostatnim okrążeniu zmienili mu opony w wyniku czego obronił na dodatek czwarte miejsce. Widać było w tym wyścigu, że siliniki Renault odstają nawet od Coswortha. Więc Vettel pojechał na totalne maksimum swoich i RB6 możliwości.

 

Hulkenberg chyba urwał się z choinki, szykany nie są po to by je ścinać i to kilkukrotnie. Dobrze, że Webber go dość ostro ale łyknął (wcześniej też użył wymownego gestu ;) ).

 

A co do Renault hmmm, brawa dla Roberta za 4+ awans na starcie i zaprzepaszczenie jego wysiłku podczas zmiany opon. Nie mam mu za złe, że właściwie puścił Webbera, Markowi bardziej przydadzą się punkty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...