Jump to content
Sign in to follow this  
Marcelina85

Sieć WIFI w domu - prośba o pomoc

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Spadł na mnie obowiązek zbudowania w domu sieci bezprzewodowej, a że jestem mocno początkująca w tych kwestiach, to bardzo prosiłabym Was o pomoc.

Od niedawna korzystam z internetu ADSL od Netii poprzez urządzenie Sagem Fast800 - cud techniki to to nie jest, dosyć często zrywa połączenie, jest mocno niestabilny, więc zaczęłam rozglądać się po sieci za czymś lepszym, jednocześnie chcąc stworzyć z dwóch komputerów stacjonarnych (Windows XP) i jednego laptopa (Vista) sieć bezprzewodową.

Komputery stoją przez ścianę, ale z laptopa chciałabym korzystać również na wyższych piętrach, myślałam więc, aby router ustawić w studni korytarza, wtedy komputery stacjonarne byłyby za max dwiema ścianami (dystans około 4-5m), natomiast laptop byłby max 3 piętra wyżej (nie więcej niż 10m - mam nadzieję).

Nie zamierzam inwestować w highendowy sprzęt, najważniejszy jest dla mnie stosunek jakości do ceny, najchętniej wydałabym około 200zł za:

1) router - początkowo wyczytałam, że dobry jest linksys wag200, wiem, że najlepiej by było, gdyby miał on wbudowany modem i kosztował stosunkowo mało, dalej polecano mi Tp-Link TD-W8910G oraz Tp-Link TL-WR941ND.

2) karty wifi na pci - dwie do obu komputerów - czy wystarczy pierwsza lepsza - np. TP-LINK TL-WN353GD?

Bardzo proszę o każdą radę, sporo jest podobnych tematów na forum, ale nie znalazłem jasnych odpowiedzi na moje pytania, dlatego zakładam oddzielny wątek, mam nadzieję, że żadnych regulaminów tym nie łamię :)

Serdecznie pozdrawiam

Od kilku miesięcy do podziału Neostrady użytkuję router TD-W8901G (od TD-8910G podobno różni się tylko chipem) wraz z kartą TL-WN551G