Skocz do zawartości
KvM

motoryzacja po inżyniersku

Rekomendowane odpowiedzi

No po to jest w 1,8 TSI porządny intercooler aby w lecie przy 30st, nie dawkować takiego ukropu :) do komory spalania, jeno odpowiednio ją obniżyć:) i różnica zima/lato nie jest juz taka zauważalna jak w przypadku aut bez IC

 

Różnica będzie zawsze, nie ważne czy jest IC czy go nie ma. Skoro zasysa powietrze cieplejsze i tym samym powietrzem chłodzi IC to nie schłodzi go do takiej samej temperatury jak zimą. Fakt jest tylko taki, że turbo procentowo traci mniej mocy latem niż zwykły atmosferyk.

Edytowane przez bobson37
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak rozmawiacie o tarczach i zaciskach a zobaczcie na to:

http://www.audiv8.co...8ufo1_small.jpg

 

Patent chyba Audi na hamulce UFO. Po prostu w obudowie dającej lepsze chłodzenie.

Nic szczególnego poza ceną, która rujnuje każdego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezupełnie w lepszej obudowie.

One są odwrócone, tzn - w "zwykłych" masz cały mechanizm zacisków montowany po zewnętrznej stronie tarczy, w tych są po wewnętrznej.

W sumie, nie wiem jaka myśl przyświecała inżynierom, bo to i cięższe, i mniej wygodne w warsztacie, i bardziej się podobno (tak wyczytałem) grzeje na krótkich dystansach.

Trochę więcej o UFO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamysł tego urządzenia był zapewne taki, żeby wykorzystać większą powierzchnię styku tarczy z klockami hamulcowymi, przynajmniej tak wnioskuje z tych rysunków. A to powinno się przełożyć na lepszą skuteczność hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Makaron strikes back! Ciekawe, czy powtórzy się historia z pompowtryskami i Common Railem i VAG wstydliwie schowa DSG pod dywan, tak jak zrobił to ze "swoim" hałaśliwym, kutanoidalnym w charakterystyce TDI? Komcie pod artykułem jak zwykle - nie kupuj aut na F, właściciele Alfy widzieli się w serwisie rano, nic kreatywnego.

Może tu będzie lepiej :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Makaron strikes back! Ciekawe, czy powtórzy się historia z pompowtryskami i Common Railem i VAG wstydliwie schowa DSG pod dywan,

 

Ale to jest tak samo skrzynia dwusprzęgłowa jak DSG. Z tego co kojarzę, to DSG nowszej generacji też pracują na suchym sprzęgle - generalnie niewiele to zmienia co do samego działania skrzyni.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propo mocy* i momentu i całego flamewaru...panowie zapominacie o jednym, sa to dane mierzone przez producentów na silniku bez osprzętu, bez oporów (ba nawet skrzyni biegów nie ma)

Co mi po momencie na wale obrotowym....

 

 

*nie wiem czy w przypadku mocy tak jest, czy producenci podaja moc silnika, czy moc uzytkową (jaka osiaga ten silnik w aucie na hamowni), bo jesli chodzi o moment to na pewno odbywa sie pomiar bez osprzetu

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać źródło tych ciekawych informacji? Pierwszy link po wpisaniu w Google wykres 1.8 TSI:

Dołączona grafika

Zauważ, że silnik przed chipem ma 161 KM i 252 Nm, czyli tyle co deklaruje producent(160 KM i 250 Nm)

Edytowane przez Puma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

1. Najpierw Auto się rozpędza i jest mierzona moc na kołach (później przeliczana jest na moment obrotowy - hamownia oblicza moc na podstawie przyspieszenia)

2. Jak auto dokręci się do odcinki wrzucany jest luz by mierzyć straty mocy w napędzie - czyli to jak auto szybko zwalnia z powodu oporów mechanicznych

3. Po dodaniu mocy strat na kołach z Mocą jakie wygenerowało na kołach otrzymujemy moc silnika

Wynika z tego, że jak i hamowanie i to co mamy w katalogach to moc silnika, są hamownie gdzie można sobie sprawdzić moc na kołach.

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mamy silnik 1.6 16v 114 KM benzyna przy prędkości 60 km/h

 

3 bieg 2500 rpm

4 bieg 2000 rpm

5 bieg 1500 rpm

 

manual mówi że najekonomiczniejsza praca silnika występuje przy 70 km/h na 5 biegu 2000 rpm. Żeby utrzymać 60 km/h na 4 biegu trzeba trzymać silnik na obrotach, na 5 biegu wystarczy "pykać" pedal gazu od co jakiś czas. Kiedy mniej spalimy paliwa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mamy silnik 1.6 16v 114 KM benzyna przy prędkości 60 km/h

 

3 bieg 2500 rpm

4 bieg 2000 rpm

5 bieg 1500 rpm

 

manual mówi że najekonomiczniejsza praca silnika występuje przy 70 km/h na 5 biegu 2000 rpm. Żeby utrzymać 60 km/h na 4 biegu trzeba trzymać silnik na obrotach, na 5 biegu wystarczy "pykać" pedal gazu od co jakiś czas. Kiedy mniej spalimy paliwa ?

 

Na Piątce, ale pod warunkiem ze jedziemy na drodze plaskiej jak blat i nie przyspieszamy.

Na pewno dla silnika takie obciążenia zdrowe nie są (deptanie 5 ki przy 60km/h celem przyspieszenia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalanie w dużej mierze zależy od obciążenia, jak będziesz na 5 jechał 60 pod górę to spalanie będzie o wiele wyższe ot sytuacji ta sama góra 3ci, 4rty bieg.

tak jak pisze kolega wyżej 5 bieg i 1500obr + grzanie = męka dla panewek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jest jasne że niezdrowe, chodzi tylko o utrzymanie stałej prędkości - trasa

 

 

Czyli biorąc pod uwagę że nie ma płaskich jak stół dróg plus mniejsze obciążenie dla silnika przy wyższych obrotach na niższym biegu paradoksalnie spalanie może być niższe na czwórce niż na piątce przy jeździe mieszanej

Edytowane przez gallp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gallp, czysta ciekawość co to za autko? Opis silnika jak mojego Colciaka, ciekaw jestem czy jest inny na rynku podobny czy to właśnie Mitsu.

 

Ja osobiście piątki nie dotykam nawet w mieście, na trasie tylko powyżej 100km/h. Manualowi to przeczy owszem, ale "męcząc" autko na niskich obrotach zauważyłem wyższe spalanie, trzymając je w ramach 2500-3500 RPM jest dużo lepiej. Choć i tak 8/100 (trasa 6/100) więc trochę dużo jak na 1.6 i 900kg.

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zna się ktoś na skrzyniach biegów ?

Czym się różni VW DSG od Fordowskiego Powershift ?

 

Mocno standardowe rozwiązanie- dwa mokre sprzęgła, mechanika Getraga- w fordach działa wolniej, niż dsg, ale tych lepszych fordach (volvo) jest już ok (kwestia lepszego oprogramowania skrzyni).

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasada działania jest taka sama jak w DSG, ale z tego co czytałem to Powershift nie zmienia biegów aż tak płynnie jak DSG. Jest oczywiście lepszy niż zwykły automat.

 

W czym jest lepszy? Poza szybkością zmiany biegów po jednym w górę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gallp, czysta ciekawość co to za autko? Opis silnika jak mojego Colciaka, ciekaw jestem czy jest inny na rynku podobny czy to właśnie Mitsu.

 

Ja osobiście piątki nie dotykam nawet w mieście, na trasie tylko powyżej 100km/h. Manualowi to przeczy owszem, ale "męcząc" autko na niskich obrotach zauważyłem wyższe spalanie, trzymając je w ramach 2500-3500 RPM jest dużo lepiej. Choć i tak 8/100 (trasa 6/100) więc trochę dużo jak na 1.6 i 900kg.

 

heh dawno tu nie zaglądałem autko to Hyundai Lantra z 97r. w starszych modelach owszem były stosowane silniki od Mitsu. Moje spostrzeżenia odnośnie spalania dokładnie pokrywają się z twoimi z tym że nie mam co marzyć o 8/100 w mieście wychodzi mi 10/100 ale ja nie kręcę wyżej niż 3k RPM może powinienem :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Jak to jest z quattro w a4 b5 lub a6 c5, mają one w standardzie elektroniczna blokadę dyferencjału? Bo jeżeli nie maja EDL to chyba quattro traci sens. W starszych modelach można było załączyć blokadę ręcznie, ale w b5/c5 nie ma tego. A czy jest automatyczna w STANDARDZIE to nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

 

Po lekturze tego artykułu http://audi-blog.eu/2011_04_01_wszystko-o-quattro-w-jednym-miejscu/ nabieram pewności, że EDL był montowany seryjnie na przedniej i tylnej osi.

Edytowane przez KiMR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...