bobson37 Opublikowano 20 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) No po to jest w 1,8 TSI porządny intercooler aby w lecie przy 30st, nie dawkować takiego ukropu :) do komory spalania, jeno odpowiednio ją obniżyć:) i różnica zima/lato nie jest juz taka zauważalna jak w przypadku aut bez IC Różnica będzie zawsze, nie ważne czy jest IC czy go nie ma. Skoro zasysa powietrze cieplejsze i tym samym powietrzem chłodzi IC to nie schłodzi go do takiej samej temperatury jak zimą. Fakt jest tylko taki, że turbo procentowo traci mniej mocy latem niż zwykły atmosferyk. Edytowane 20 Maja 2010 przez bobson37 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 20 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2010 tak rozmawiacie o tarczach i zaciskach a zobaczcie na to: http://www.audiv8.com/german/technology/v8ufo1_small.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 21 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2010 tak rozmawiacie o tarczach i zaciskach a zobaczcie na to: http://www.audiv8.co...8ufo1_small.jpg Patent chyba Audi na hamulce UFO. Po prostu w obudowie dającej lepsze chłodzenie. Nic szczególnego poza ceną, która rujnuje każdego :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2010 Niezupełnie w lepszej obudowie. One są odwrócone, tzn - w "zwykłych" masz cały mechanizm zacisków montowany po zewnętrznej stronie tarczy, w tych są po wewnętrznej. W sumie, nie wiem jaka myśl przyświecała inżynierom, bo to i cięższe, i mniej wygodne w warsztacie, i bardziej się podobno (tak wyczytałem) grzeje na krótkich dystansach. Trochę więcej o UFO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2010 Zamysł tego urządzenia był zapewne taki, żeby wykorzystać większą powierzchnię styku tarczy z klockami hamulcowymi, przynajmniej tak wnioskuje z tych rysunków. A to powinno się przełożyć na lepszą skuteczność hamowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 Makaron strikes back! Ciekawe, czy powtórzy się historia z pompowtryskami i Common Railem i VAG wstydliwie schowa DSG pod dywan, tak jak zrobił to ze "swoim" hałaśliwym, kutanoidalnym w charakterystyce TDI? Komcie pod artykułem jak zwykle - nie kupuj aut na F, właściciele Alfy widzieli się w serwisie rano, nic kreatywnego. Może tu będzie lepiej :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 Ciekawy patent, tylko zastanawia mnie jedno - jak takie coś będzie się sprawować na dłuższą metę - czy będzie bardziej czy mniej odporne na zużycie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 Wcześniejszy wynalazek selespeed z tego co czytałem nie należał do najbardziej udanych więc również mnie ciekawi jak to będzie w tym przypadku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 3 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2010 Jeśli ani masa ani wytrzymałość tego wynalazku nie będą miłą niespodzianką (jedyne minusy DSG) to znaczy, że wymyślono koło na nowo i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KvM Opublikowano 21 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2010 Makaron strikes back! Ciekawe, czy powtórzy się historia z pompowtryskami i Common Railem i VAG wstydliwie schowa DSG pod dywan, Ale to jest tak samo skrzynia dwusprzęgłowa jak DSG. Z tego co kojarzę, to DSG nowszej generacji też pracują na suchym sprzęgle - generalnie niewiele to zmienia co do samego działania skrzyni. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 17 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) A propo mocy* i momentu i całego flamewaru...panowie zapominacie o jednym, sa to dane mierzone przez producentów na silniku bez osprzętu, bez oporów (ba nawet skrzyni biegów nie ma) Co mi po momencie na wale obrotowym.... *nie wiem czy w przypadku mocy tak jest, czy producenci podaja moc silnika, czy moc uzytkową (jaka osiaga ten silnik w aucie na hamowni), bo jesli chodzi o moment to na pewno odbywa sie pomiar bez osprzetu Edytowane 17 Stycznia 2011 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 17 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Możesz podać źródło tych ciekawych informacji? Pierwszy link po wpisaniu w Google wykres 1.8 TSI: Zauważ, że silnik przed chipem ma 161 KM i 252 Nm, czyli tyle co deklaruje producent(160 KM i 250 Nm) Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Puma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 18 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2011 (edytowane) 1. Najpierw Auto się rozpędza i jest mierzona moc na kołach (później przeliczana jest na moment obrotowy - hamownia oblicza moc na podstawie przyspieszenia) 2. Jak auto dokręci się do odcinki wrzucany jest luz by mierzyć straty mocy w napędzie - czyli to jak auto szybko zwalnia z powodu oporów mechanicznych 3. Po dodaniu mocy strat na kołach z Mocą jakie wygenerowało na kołach otrzymujemy moc silnika Wynika z tego, że jak i hamowanie i to co mamy w katalogach to moc silnika, są hamownie gdzie można sobie sprawdzić moc na kołach. Edytowane 18 Stycznia 2011 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gallp Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam Mamy silnik 1.6 16v 114 KM benzyna przy prędkości 60 km/h 3 bieg 2500 rpm 4 bieg 2000 rpm 5 bieg 1500 rpm manual mówi że najekonomiczniejsza praca silnika występuje przy 70 km/h na 5 biegu 2000 rpm. Żeby utrzymać 60 km/h na 4 biegu trzeba trzymać silnik na obrotach, na 5 biegu wystarczy "pykać" pedal gazu od co jakiś czas. Kiedy mniej spalimy paliwa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasior500 Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Na piątce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam Mamy silnik 1.6 16v 114 KM benzyna przy prędkości 60 km/h 3 bieg 2500 rpm 4 bieg 2000 rpm 5 bieg 1500 rpm manual mówi że najekonomiczniejsza praca silnika występuje przy 70 km/h na 5 biegu 2000 rpm. Żeby utrzymać 60 km/h na 4 biegu trzeba trzymać silnik na obrotach, na 5 biegu wystarczy "pykać" pedal gazu od co jakiś czas. Kiedy mniej spalimy paliwa ? Na Piątce, ale pod warunkiem ze jedziemy na drodze plaskiej jak blat i nie przyspieszamy. Na pewno dla silnika takie obciążenia zdrowe nie są (deptanie 5 ki przy 60km/h celem przyspieszenia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 spalanie w dużej mierze zależy od obciążenia, jak będziesz na 5 jechał 60 pod górę to spalanie będzie o wiele wyższe ot sytuacji ta sama góra 3ci, 4rty bieg. tak jak pisze kolega wyżej 5 bieg i 1500obr + grzanie = męka dla panewek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gallp Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) no to jest jasne że niezdrowe, chodzi tylko o utrzymanie stałej prędkości - trasa Czyli biorąc pod uwagę że nie ma płaskich jak stół dróg plus mniejsze obciążenie dla silnika przy wyższych obrotach na niższym biegu paradoksalnie spalanie może być niższe na czwórce niż na piątce przy jeździe mieszanej Edytowane 1 Lutego 2011 przez gallp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Zna się ktoś na skrzyniach biegów ? Czym się różni VW DSG od Fordowskiego Powershift ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Zasada działania jest taka sama jak w DSG, ale z tego co czytałem to Powershift nie zmienia biegów aż tak płynnie jak DSG. Jest oczywiście lepszy niż zwykły automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 5 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) @Gallp, czysta ciekawość co to za autko? Opis silnika jak mojego Colciaka, ciekaw jestem czy jest inny na rynku podobny czy to właśnie Mitsu. Ja osobiście piątki nie dotykam nawet w mieście, na trasie tylko powyżej 100km/h. Manualowi to przeczy owszem, ale "męcząc" autko na niskich obrotach zauważyłem wyższe spalanie, trzymając je w ramach 2500-3500 RPM jest dużo lepiej. Choć i tak 8/100 (trasa 6/100) więc trochę dużo jak na 1.6 i 900kg. Edytowane 5 Lutego 2011 przez Havoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 5 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) Zna się ktoś na skrzyniach biegów ? Czym się różni VW DSG od Fordowskiego Powershift ? Mocno standardowe rozwiązanie- dwa mokre sprzęgła, mechanika Getraga- w fordach działa wolniej, niż dsg, ale tych lepszych fordach (volvo) jest już ok (kwestia lepszego oprogramowania skrzyni). Edytowane 5 Lutego 2011 przez draak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KvM Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zasada działania jest taka sama jak w DSG, ale z tego co czytałem to Powershift nie zmienia biegów aż tak płynnie jak DSG. Jest oczywiście lepszy niż zwykły automat. W czym jest lepszy? Poza szybkością zmiany biegów po jednym w górę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gallp Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 @Gallp, czysta ciekawość co to za autko? Opis silnika jak mojego Colciaka, ciekaw jestem czy jest inny na rynku podobny czy to właśnie Mitsu. Ja osobiście piątki nie dotykam nawet w mieście, na trasie tylko powyżej 100km/h. Manualowi to przeczy owszem, ale "męcząc" autko na niskich obrotach zauważyłem wyższe spalanie, trzymając je w ramach 2500-3500 RPM jest dużo lepiej. Choć i tak 8/100 (trasa 6/100) więc trochę dużo jak na 1.6 i 900kg. heh dawno tu nie zaglądałem autko to Hyundai Lantra z 97r. w starszych modelach owszem były stosowane silniki od Mitsu. Moje spostrzeżenia odnośnie spalania dokładnie pokrywają się z twoimi z tym że nie mam co marzyć o 8/100 w mieście wychodzi mi 10/100 ale ja nie kręcę wyżej niż 3k RPM może powinienem :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiMR Opublikowano 23 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Października 2011 (edytowane) Panowie. Jak to jest z quattro w a4 b5 lub a6 c5, mają one w standardzie elektroniczna blokadę dyferencjału? Bo jeżeli nie maja EDL to chyba quattro traci sens. W starszych modelach można było załączyć blokadę ręcznie, ale w b5/c5 nie ma tego. A czy jest automatyczna w STANDARDZIE to nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Po lekturze tego artykułu http://audi-blog.eu/2011_04_01_wszystko-o-quattro-w-jednym-miejscu/ nabieram pewności, że EDL był montowany seryjnie na przedniej i tylnej osi. Edytowane 23 Października 2011 przez KiMR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Października 2011 (edytowane) pisze na tej stronie, że jest EDL więc jakaś tam blokada jest. Edytowane 23 Października 2011 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 24 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Października 2011 ta jest EDL ale w praktyce zazwyczaj stary typ z ręczna blokada bez elektroniki lepiej sobie radzi w śniegu itp wiem z własnego doświadczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...