kkNd! Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Widze, ze coniektorzy tutaj maja spora wiedze :) ...co myslicie o doswiadczeniu pilotow? Czy przypadkiem podany w mediach nalot (kapitan podobno ~1500h w powietrzu, nawigator ~1000h) nie jest liczony jako nalot calkowity? To by oznaczalo, ze nawet loty na szybowcach w liceum lotniczym w Deblinie sa brane pod uwage... od zawsze wiadomo, ze osoby z wiekszym nalotem/doswiadczeniem przechodza do linii cywilnych, gdzie maja kilkukrotnie wieksze pensje. Troche mnie dziwi fakt, ze najbardziej doswiadczonym pilotem i kapitanem samolotu dla vip'ow byl 36 latek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papillon86 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) To na 100% jest nalot na tym tupolewie, żeby zdobyć ATPL(A) [Airline Transport Pilot License] trzeba mieć przynajmniej 1500h nalotu. edit: No chyba że pilot "wbił" sobie te 1500 i od razu go przyjęli na stanowisko pilota prezydenckiego tupolewa, co moim zdaniem było by trochę nierozsądne. Ale kto ich tam wie, w końcu w Polsce wszystko jest możliwe :P Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez papillon86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Borys Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Tendencja do skręcania występuje tylko w samolotach śmigłowych, w sytuacji gdy oś śmigła nie jest skierowana dokładnie w kierunku lotu, innymi słowy gdy samolot posiada dość duży kąt natarcia. Przyczyną jest profil łopatek śmigła, które podczas ruchu w dół "nabiera" więcej powietrza niż podczas ruchu w górę. Więcej tutaj: P-factor - Wikipedia, the free encyclopedia Tak zgadzam sie dokladnie wystepuja nastepujace zjawiska: torqe, Spiraling slipstream, gyroskopic precession i P-Factor (asymetric trust). Ale nie jestem pewien ile i czy wogole ktores z nich dzila na samoloty odrzutowe. Niby nie powinny ale tak na wszelki wypadek sprawdze w pracy. Dodam jeszce ze wyzej wimienione sa najbardziej odczywalne gdy: Mala jest predkosc Duzy kat natarcia i duze obroty silnika czyli przy starcie i przy wolnum locie jesli ktos chce wiedziec wiecej na temat wyzej wymienionych: Left Turning Tendencies i jeszce filmik: Monterey Bay Aviation Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez _Borys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Borys Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Widze, ze coniektorzy tutaj maja spora wiedze :) ...co myslicie o doswiadczeniu pilotow? Czy przypadkiem podany w mediach nalot (kapitan podobno ~1500h w powietrzu, nawigator ~1000h) nie jest liczony jako nalot calkowity? To by oznaczalo, ze nawet loty na szybowcach w liceum lotniczym w Deblinie sa brane pod uwage... od zawsze wiadomo, ze osoby z wiekszym nalotem/doswiadczeniem przechodza do linii cywilnych, gdzie maja kilkukrotnie wieksze pensje. Troche mnie dziwi fakt, ze najbardziej doswiadczonym pilotem i kapitanem samolotu dla vip'ow byl 36 latek... Nie wiem ale chyba liczy sie wszystko od cessny do 747 co do szybowcow to nie jestem pewien. Przynajmniej tak jest w USA. Ale zeby latac na jakims ozutowcu to musisz misc type rating specyficzny dle maszyny z wyjatkiem 757 i 767 bo jak masz jeden to masz i drugi. Aha i np do licencji komercyjnej musisz miec przynajmniej 250h z tym ze musisz miec minimalna ilosc godzin na samolocie "skomplikowanym" czyli z chowanym podwoziem, klapami i chyba czyms jeszce i oczywiscie z silnikiem o mocy > niz 200 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papillon86 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie wiem ale chyba liczy sie wszystko od cessny do 747 co do szybowcow to nie jestem pewien. Przynajmniej tak jest w USA. Ale zeby latac na jakims ozutowcu to musisz misc type rating specyficzny dle maszyny z wyjatkiem 757 i 767 bo jak masz jeden to masz i drugi. Aha i np do licencji komercyjnej musisz miec przynajmniej 250h z tym ze musisz miec minimalna ilosc godzin na samolocie "skomplikowanym" czyli z chowanym podwoziem, klapami i chyba czyms jeszce i oczywiscie z silnikiem o mocy > niz 200 KM. Szybowce się nie liczą do nalotu. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez papillon86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Slyszalem, ze na szkole sie liczyly... i nie zapominajcie, ze byli to piloci wojskowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 yyy czy po banie mozna sie zarejestrowac ponownie i sobie dalej pisac na forum ? Nie, regulamin tego zabrania. Pan dwaIP postanowił się jednak zabawić. I pewnie jakiś czas będzie się bujał, zakładając nowe konta pocztowe, nowe konta na PurePC i takie tam. Niestety loguje się z sieci ze zmiennym IP i zabawa będzie trwała. Aż mu się znudzi. Nie odpowiadajcie mu na posty z dubli, bo dyskusja się rozleci całkowicie. Każde nowe konto i każdy post napisany z takowego będą sukcesywnie usuwane niezależnie od treści. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Pilot podobno od 13 lat latal z glowami naszego panstwa, nie jestem obeznany w lotnictwie, ale skoro latal z glowami naszego panstwa to pewnie na oslawionym Tupolevie. Ale moge byc w bledzie, nie zaglebialem sie w ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Tiaa... w wieku 23 lat newbie zaczal latac z glowami panstwa ;) jeszcze szkoly w tym wieku nie ukonczyl. I nie wydaje mi sie zeby w wojsku obowiazywaly kategorie w stylu ATPL(A). Do tego trzeba miec nie 250h, a 1500h nalotu (w tym rozne kategorie) i dotyczy chyba tylko lotnictwa cywilnego. Pytanie imho brzmi - czemu Ci ludzie latali z prezydentem i najwazniejszymi osobami w panstwie. Jest masa bardziej doswiadczonych pilotow, ktorzy nie musza trzasc portkami, jezeli "ktos" im np. wyda rozkaz ladowania przy mgle albo przelotu nad terytorium wojny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Z tego samego powodu przez ktory mamy ch'''''' flote i takic politykow. A mianowicie dziadowanie spoleczenstwa czyli - marna placa. Temat poruszony w polityka i politycy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxymili Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Pytanie imho brzmi - czemu Ci ludzie latali z prezydentem i najwazniejszymi osobami w panstwie. Jest masa bardziej doswiadczonych pilotow, ktorzy nie musza trzasc portkami, jezeli "ktos" im np. wyda rozkaz ladowania przy mgle albo przelotu nad terytorium wojny... Czy takie rozwiązanie jest lepsze czy lepiej było by zatrudniać pilota z rynku o jak najlepszych umiejętnościach? Wg mnie w takich przypadkach lepiej mieć swój staf ludzi bo wchodzą dodatkowe czynniki jak zachowanie ścisłej tajemnicy utrzymanie załóg w trakcie wojny, no i taki pilot jest na służbie więc w pełni dyspozycyjny. Pilot z rynku także podlegał by presji nawet większej, bo stabilność zatrudnienia żołnierza jest większa niż firmy zewnętrznej świadczącej usługi pilotażu samolotu. Możliwe jest aby prezydent i premier mogli latać nawet rejsowymi samolotami, ale to obniża prestiż i czasami uniemożliwia dotarcie na kluczowe spotkania bo przecież nie zawsze i nie wszędzie mamy połączenie rejsowe. Uważam, że Polska jest na tyle dużym krajem, że powinniśmy poważnie traktować naszych partnerów zagranicznych i dysponować flotą kilku średnich samolotów o dużym zasięgu. Do tego wojskowe załogi spełniające w 100% kryterium niezależności w dowodzeniu swoimi maszynami. Oczywiście niezależność nie dotyczy kierunku lotu ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie zrozumielismy sie. Nie neguje sensu zatrudniania wojskowych, czy utrzymywania swoich zalog, tylko motywy ktorymi kierowali sie ludzie powierzajac samoloty z vipami w rece tak mlodych i niedoswiadczonych pilotow. Doczytalem i faktycznie kpt. Protasiuk pilotowal takie samoloty od 99 roku, czyli od 11 lat (mial wtedy 25 lat :blink:). Nawet przyjmujac, ze do wylatanych godzin nie liczymy lotow odbytych na szkole, daje nam to ~130h rocznie. To bardzo malo, a o ile dobrze kombinuje, to od tej liczby nalezy jeszcze odjac ~40h... Nie to zebym juz osadzal pilotow, ale to cos w stylu mowienia o bardzo dobrym i doswiadczonym kierowcy, ktory jezdzi co 2ga niedziele... @down - z tego co wiem to w wojsku sie podaje calkowity nalot, takze na samolotach szkolno treningowych. To by oznaczalo ~80h rocznie. Piloci cywilni robia ~40h miesiecznie. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez kkNd! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papillon86 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Biorąc pod uwagę że te 1500h to całkowity nalot, a nie nalot tylko na tupolewie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metal Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Odnośnie nalotu pilota, to powołując się na informacje ze strony 36SPLT, wynosi on w ujęciu ogólnym 3528h, w tym 2937h na Tu-154M. Polecam temat na forum lotniczym - lotnictwo.net.pl, poświęcony katastrofie rządowego Tupolev'a: TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez metal 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziubekR1 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Ta cala "chmura" przestaje byc smieszna. To ma byc do jutra wlacznie i stanowi duze zagrozenie, ze wiele osob nie bedzie moglo przyleciec. Czy jest w ogole szansa na przesuniecie pogrzebu na poniedzialek, czy wtorek ? 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Czy jest w ogole szansa na przesuniecie pogrzebu na poniedzialek, czy wtorek ? Mam nadzieję, że sobie żartujesz. Cyrk wokół tego wydarzenia i tak trwa stanowczo za długo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziubekR1 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Mam nadzieję, że sobie żartujesz. Cyrk wokół tego wydarzenia i tak trwa stanowczo za długo.... To ze cyrk wywoluje stado baranow i krzykaczy, to juz nie wina Kaczynskiego. Ja osobiscie chcialbym, zeby na pogrzebie byli wszyscy ci, co sie zobligowali do przyjazdu. 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxymili Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Rodzina się nie zgodziła pod żadnym pozorem na przesunięcie pogrzebu. W sumie nie dziwi mnie to. Więc jeżeli Obama i inni prezydenci nie dadzą rady to po prostu ich nie będzie. Będdą mieli motywację, aby nadrobić nieobecność i spotkać się z Polakami w innych okolicznościach. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez maxymili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavel54 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Rodzina się nie zgodziła pod żadnym pozorem na przesunięcie pogrzebu. W sumie nie dziwi mnie to. Więc jeżeli Obama i inni prezydenci nie dadzą rady to po prostu ich nie będzie. Będdą mieli motywację, aby nadrobić nieobecność i spotkać się z Polakami w innych okolicznościach. Obserwując to co było do tej pory nie zdziwił bym się jeśli powstała by teoria spiskowa na temat chmury dymu pochodzącej z Islandzkiego wulkanu :lol2: :lol: 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^BerZerK^ Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 jak masz mocna psychike, posledz psychiatryk24. Tu masz przyklad: NIE WIERZĘ W CHMURĘ PYŁU !!! - t-rex: "Tyrannosaurux rex schodzi do Hadesu ..." - Salon24 Tylko zeby nie bylo, ostrzegalem. Odnosze wrazenie ze zbanowany ostatnio wojownik zbyt dlugo przebywal w takiej odchlani i zobacz co sie z nim stalo ;-) 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Buahahaha link powyzej. Ja tylko mam nadzieje ze nic sie nie wydarzy na uroczystosciach, badzmy szczerzy - taka 'okazja' sie moze nie predko powtorzyc na jakis zamach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mpeg-4 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Tłumaczenie głosów z filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego wykonane przez zawodowego tłumacza : Tłumaczenie filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego | Język rosyjski dla Polaków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Obserwując to co było do tej pory nie zdziwił bym się jeśli powstała by teoria spiskowa na temat chmury dymu pochodzącej z Islandzkiego wulkanu :lol2: :lol: jak masz mocna psychike, posledz psychiatryk24. Tu masz przyklad: NIE WIERZĘ W CHMURĘ PYŁU !!! - t-rex: "Tyrannosaurux rex schodzi do Hadesu ..." - Salon24 Tylko zeby nie bylo, ostrzegalem. Odnosze wrazenie ze zbanowany ostatnio wojownik zbyt dlugo przebywal w takiej odchlani i zobacz co sie z nim stalo ;-) Rozumiem że jak nie ma już o czym pisać to czas na brednie, no cóż sami taki poziom podtrzymujecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavel54 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) No w sumie racja, pozwoliłem sobie na lekką dewaluacje poziomu tego tematu, a jest on jednym z najbardziej dających możliwość wykazania swojej opinii na wysokim poziomie w sprawie nie dotyczącej tematyki komputerowej, a przynajmniej tej bardziej przyziemnej, pardon :) btw. ten link rosyjski.perevod.pl działa wam czy nie? bo mi nie. sądzę że ten tłumacz rozwiewa teorie spiskowe które powstawały na temat strzałów, to jednak strzały ale po prostu ostrzegawcze, tak jak ktoś wcześniej mniemał i miał racje ale nie każdy w to wierzył. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez pavel54 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^BerZerK^ Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Rozumiem że jak nie ma już o czym pisać to czas na brednie, no cóż sami taki poziom podtrzymujecie. Cieszy mnie ze uwazasz ten belkot za brednie, ale niestety duza czesc osob w necie uwazajacych sie za 'prawicowych' nie takie brednie produkuje w temacie katastrofy. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Odnośnie nalotu pilota, to powołując się na informacje ze strony 36SPLT, wynosi on w ujęciu ogólnym 3528h, w tym 2937h na Tu-154M. Ciekawe skad takie rozbieznosci w sprawie ilosci wylatanych godzin. Do teraz na wiekszosci serwisow mozna znalezc informacje o prawie 1400h nalotu, co nie pasuje totalnie do niczego... ale chyba faktycznie u zrodla wiedza najlepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Cieszy mnie ze uwazasz ten belkot za brednie, ale niestety duza czesc osob w necie uwazajacych sie za 'prawicowych' nie takie brednie produkuje w temacie katastrofy. A co ma do rzeczy czy ktoś prawicowy czy lewicowy? Jak ktoś ma nawalone pod czachą to nic tego nie zmienia i nie zależy od opcji politycznych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziubekR1 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Natknal sie ktos z Was na jakies info, ktoredy jutro bedzie prezydent przewozony do katedry ? Moze jakas mapka, czy cos ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^BerZerK^ Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 A co ma do rzeczy czy ktoś prawicowy czy lewicowy? Jak ktoś ma nawalone pod czachą to nic tego nie zmienia i nie zależy od opcji politycznych... Niestety w tym przypadku ilość nawalenia pod czacha przeważa po prawej stronie (tzn polskiej prawej, bo imo to co u nas nazywa sie prawica jest tylko klerykalnym socjalizmem) chociaz lewactwo np pomyslem na impreze w squocie w Poznaniu dzielnie usiluje dogonic. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Lech Kaczyński będzie miał w Krakowie rondo - Kraków - Naszemiasto.pl zaćmienie narodowe sięga już zenitu... mam nadzieje, że to plota. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez slavOK 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...